Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her

4.6.2020, Jan Vítek, aktualita
Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her
Kvalita textur je jeden z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících grafickou stránku her a jejich vylepšením můžeme ze staré hry, nad kterou by už většina lidí ohrnula nos, udělat ještě vizuálně ucházející titul. Právě zde se už často uplatní umělá inteligence.
Už v roce 2018 jsme se podívali na to, jak se pomocí umělé inteligence vylepšují balíky textur pro staré hry a bylo zřejmé, že tento způsob moddingu se bude rozšiřovat. Pokud už totiž jednou je k dispozici AI, která dokáže z textur s nízkým rozlišením stvořit detailnější textury, můžeme ji široce použít na mnoho titulů, s nimiž už nebude moc práce. 
 
Podobné verze umělé inteligence obvykle prezentuje především NVIDIA a dá se říci, že jde v podstatě o obdobu DLSS, kde se také převádí obraz z nižšího rozlišení do vyššího, a to tak, abychom původní nevyhnutelnou ztrátu detailů ve výsledku pokud možno vůbec nepoznali. Lépe než původní DLSS je na tom moderní verze DLSS 2.0.
 
The Elder Scrolls: Morrowind 
 
Server Extremetech nyní upozorňuje na další příklady vylepšených starých her, které využívají textury převedení na vyšší rozlišení pomocí AI. Většinou je můžeme sehnat na notoricky známém serveru NexusMods, kde je třeba si zřídit registraci, aby bylo možné si některý z nich stáhnout. 
 
Deus Ex New Vision 2.0a
 
Konkrétně tu tak je například původní Deus Ex a jeho modifikace New Vision 2.0a, dále je zmíněn Remako mod pro hru Final Fantasy VII nebo Moguri for Final Fantasy IX, starý Hexen, čili vrstevník Doomu, získal Neuro x4 s lepšími texturami a další AI modifikace je nabízena i pro prvního  Zaklínače. Je tu také balík lepších textur pro Vampire the Masquerade: BloodlinesSonic Adventure, původní Red Faction a zapomenout také nesmíme na TES: Morrowind, z nějž je u následující srovnání. 
 
 
V tomto ohledu by ale stejně mohl mít větší potenciál Skywind, o němž jsme na konci minulého roku hlásili, že v jeho vývoji bylo značně pokročeno. Jde o Morrowind v enginu Skyrimu (viz stránky projektu) a na poměry moddingové scény je to neobyčejně složitý podnik, neboť jde v podstatě o celou hru, kterou někdo ve svém volném čase převádí do nové podoby s modernější grafikou včetně modelů, apod. Slibuje také plně namluvené postavy a zohlednění všech těch dlouhých let vývoje, který prodělal i samotný Skyrim. 
 
 
Jak ukazují dva okolní obrázky, takové adaptaci Morrowindu se nějaký lepší texturový balík pro původní hru nemůže vyrovnat. 
 
 
Tvůrci Skywindu ale bohužel dosud nedali k dispozici žádné sestavení, které bychom si mohli vyzkoušet a ani jsme se ještě nedozvěděli nic o tom, kdy by mohla být dostupná alespoň předběžná verze, natož pak hotová.