reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mozilla Firefox Nightly má už zapnutou akceleraci vykreslování stránek pomocí GPU

17.9.2018, Jan Vítek, aktualita
Mozilla Firefox Nightly má už zapnutou akceleraci vykreslování stránek pomocí GPU
Využití GPU pro vykreslování webových stránek v prohlížečích má svou logiku, ale přesto tento způsob není rozšířen. Mozilla s tím však už dlouho počítá pro nasazení v rámci technologií Quantum, což se nyní konečně stalo realitou. 
Mozilla představila svůj Firefox Quantum před necelým rokem a slibovala, že bude velice rychlý a přitom efektivní a vedle toho nabídne "inteligentní design" i nové funkce. To hlavní ale bylo připraveno teprve nyní, a sice technologie nazývaná WebRender. Ten obsahuje nová verze Firefox Nightly pro Windows 10, kde je WebRender už ve výchozím nastavení zapnut pro uživatele desktopů s grafikou NVIDIA. 
 
 
Vývojář Mozilly Jeff Muizelaar uvedl, že WebRender představuje značně přepsaný grafický backend Firefoxu a slíbil "velice rychlý renderer schopný zobrazovat webové stránky s aplikacemi při plynulých 60 snímcích za sekundu (nebo více) bez ohledu na to, jak velké je rozlišení nebo jak moc se obsah stránek mění snímek od snímku". 
 
 
Mozilla uvádí, a má jistě pravdu, že co se týče webových prohlížečů a příslušných aplikací, naše GPU byla typicky v podstatě nevyužita, a přitom jde o čipy určené pro vykreslování grafiky. Pro vývojáře je jednodušší tuto práci zvláště v případě multiplatformních prohlížečů přenechat CPU, ačkoliv GPU umí být mnohem efektivnější díky paralelnímu výkonu tisíců jader. Dle Mozilly dokáže Firefox s WebRenderem využít GPU podobně jako herní engine, čili prostě a jednoduše se zaměřuje právě na jeho grafické schopnosti. 
 
Vedle toho ještě můžeme zmínit nový Google Chrome 70 Beta, který nabídne také nové technologie, jako je Shape Detection a vylepšený Web Authentication. Shape Detection spojuje dohromady tři API (Face Detection, Barcode Detection a Text Detection) a slouží očividnému účelu - rozpoznávat objekty v obrázcích, což se bude hodit především softwarovým vývojářům. Web Authentication je další API, které ve své aktualizaci podporuje typ PublicKeyCredential pro vylepšené zabezpečení a ověření totožnosti uživatelů i s využitím biometrických senzorů. 
 


reklama