Hlavne ta kvalita toho vozu bude asi uzasna jak u Tesly :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Počet elektrických náklaďáků je malý, ale ehm, neodpovídá to tak nějak tomu, že se s bídou začaly vyrábět? A pokud se situace v USa poslední dobou hodně nezměnila, bude to mít elektrobazmek docela těžké. Strašná spopusta truckerů jsou vlastními pány a v autě prakticky žijí. A zakázky na nejdivnější dodávky do nejodlehlejších řití světa je živí. (logika, když chcete, aby někdo jel do totoální díry, tak mu musíte řádně zaplatit) Dost těžko se jim bude chtít koupit za veškeré své těžce vydělané peníze něco, co se musí nabíjet i v půlce denní jízdy a mimo dosah civilizace to prostě nesmí. Ale uvidíme, jak moc se nakonec pokřiví trh nejrůznějšími dotacemi, zákazy a například zmanipulovanou veřejností. Amíci jsou blázni a jsou schopní si bojkoty firem (a případně i žalobami) vynutit totální kraviny.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(2)
Boze to jsou zas kraviny .... . Vetsina preprav je nasmlouvana z pravidelneho bohu A do bodu B a na pomerne kratke vzdalenosti.
Proste chces se za kazdou cenu drzet NEJDE TO a basta.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(2)
Tady se nedá předpokládat, že do elektriky půjdou jednotlivci, ale spíše firemní flotily. Otázkou je, jak velký je tento trh a nakolik je trh s novými vozy tvořen těmito dvěma skupinami (dá se asi předpokládat, že firmy mění auta častěji než jednotlivci, tedy že se na trhu s novými vozy podílí větším procentem, než co je pak na silnici).
Co se týče peněz, ono jestli se na to dá dotace 40 tisíc USD (v Kalifornii dokonce 120 tisíc) a zjistí se v praxi, že to na "pohonných hmotách" ušetří polovinu (což při dnešních cenách nafty a elektřiny vypadá, že ano), tak je dost dobře možné, že po ověření provozních nákladů na nynějších "ověřovacích" sériích do toho půjdou hodně tvrdě. Prozatím víme např. o následujících objednávkách:
Volvo: 20 kusů (Amazon), 110 (Maersk, po loňské objednávce), 60 (NFI), 30 (QSD, opět opakovaně)
Tesla: 40 (Anheuser-Busch), 150 (PGE), 100 (Pepsi), 50 (Sysco), 10 (DHL)
Kenworth: 15 (AJR Trucking), 20 (4GL)
Freightliner: 80 (NFI), 250 (PGE), 800 (Sysco)
A zdá se, že firmy, které to zkusily, nyní navyšují objednávky. Jestli to takto bude pokračovat a v roce 2023 si elektrotrucky vyzkouší firmy v počtech menších tisíců, a spočítají si náklady (+dotace), moc bych se nedivil, kdyby byly objednávky pro rok 2024 pětimístné. Nezdá se, že by s elektrikou byly nespokojené, spíše naopak. O co se obávám, je to, že bude problém s infrastrukturou. Na druhou stranu si musíme uvědomit, jaký je poměr objemu přepravy opravdu dálkové a té kratší. Co jsem se díval, tak 67 % přepravy v USA je na vzdálenost kratší než 250 mil. Jen se mi zdá, že 50 tisíc pro Teslu je docela dost nadsazené. No, uvidíme. Příští rok více napoví.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Aha. To bude to slavné tržní hospodářství a neviditelná ruka trhu. Jak jsme jim vždycky záviděli.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)