reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.12.2022, Milan Šurkala, aktualita
První elektrické trucky Tesla Semi byly dodány a nyní je otázkou, jak moc se rozjede výroba a prodeje. Bude o novinku dostatečný zájem? Podle Elona Muska by Tesla měla v roce 2024 vyrobit 50 tisíc aut, což má stačit na 2. pozici na trhu v USA.
Neverminde (359) | 11.12.202210:15
Hlavne ta kvalita toho vozu bude asi uzasna jak u Tesly :D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 10.12.20227:32
Počet elektrických náklaďáků je malý, ale ehm, neodpovídá to tak nějak tomu, že se s bídou začaly vyrábět? A pokud se situace v USa poslední dobou hodně nezměnila, bude to mít elektrobazmek docela těžké. Strašná spopusta truckerů jsou vlastními pány a v autě prakticky žijí. A zakázky na nejdivnější dodávky do nejodlehlejších řití světa je živí. ­(logika, když chcete, aby někdo jel do totoální díry, tak mu musíte řádně zaplatit­) Dost těžko se jim bude chtít koupit za veškeré své těžce vydělané peníze něco, co se musí nabíjet i v půlce denní jízdy a mimo dosah civilizace to prostě nesmí. Ale uvidíme, jak moc se nakonec pokřiví trh nejrůznějšími dotacemi, zákazy a například zmanipulovanou veřejností. Amíci jsou blázni a jsou schopní si bojkoty firem ­(a případně i žalobami­) vynutit totální kraviny.
Odpovědět2  2
Bespi (157) | 10.12.20228:15
Boze to jsou zas kraviny .... . Vetsina preprav je nasmlouvana z pravidelneho bohu A do bodu B a na pomerne kratke vzdalenosti.

Proste chces se za kazdou cenu drzet NEJDE TO a basta.
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (4497) | 10.12.202213:39
Tady se nedá předpokládat, že do elektriky půjdou jednotlivci, ale spíše firemní flotily. Otázkou je, jak velký je tento trh a nakolik je trh s novými vozy tvořen těmito dvěma skupinami ­(dá se asi předpokládat, že firmy mění auta častěji než jednotlivci, tedy že se na trhu s novými vozy podílí větším procentem, než co je pak na silnici­).

Co se týče peněz, ono jestli se na to dá dotace 40 tisíc USD ­(v Kalifornii dokonce 120 tisíc­) a zjistí se v praxi, že to na ­"pohonných hmotách­" ušetří polovinu ­(což při dnešních cenách nafty a elektřiny vypadá, že ano­), tak je dost dobře možné, že po ověření provozních nákladů na nynějších ­"ověřovacích­" sériích do toho půjdou hodně tvrdě. Prozatím víme např. o následujících objednávkách:

Volvo: 20 kusů ­(Amazon­), 110 ­(Maersk, po loňské objednávce­), 60 ­(NFI­), 30 ­(QSD, opět opakovaně­)
Tesla: 40 ­(Anheuser­-Busch­), 150 ­(PGE­), 100 ­(Pepsi­), 50 ­(Sysco­), 10 ­(DHL­)
Kenworth: 15 ­(AJR Trucking­), 20 ­(4GL­)
Freightliner: 80 ­(NFI­), 250 ­(PGE­), 800 ­(Sysco­)

A zdá se, že firmy, které to zkusily, nyní navyšují objednávky. Jestli to takto bude pokračovat a v roce 2023 si elektrotrucky vyzkouší firmy v počtech menších tisíců, a spočítají si náklady ­(+dotace­), moc bych se nedivil, kdyby byly objednávky pro rok 2024 pětimístné. Nezdá se, že by s elektrikou byly nespokojené, spíše naopak. O co se obávám, je to, že bude problém s infrastrukturou. Na druhou stranu si musíme uvědomit, jaký je poměr objemu přepravy opravdu dálkové a té kratší. Co jsem se díval, tak 67 % přepravy v USA je na vzdálenost kratší než 250 mil. Jen se mi zdá, že 50 tisíc pro Teslu je docela dost nadsazené. No, uvidíme. Příští rok více napoví.

Odpovědět0  0
Jardadoma (1504) | 10.12.20221:15
Aha. To bude to slavné tržní hospodářství a neviditelná ruka trhu. Jak jsme jim vždycky záviděli.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.