trh nie je nafukovaci, je tu aj konkurencia. a za par mesiacov bude minimalne len v Europe este vacsia.
Odpovědět1 0
jaká konkurence?
Odpovědět0 0
Že by ty desítky automobilek, které dělají elektromobily tak různě po světě?
Odpovědět2 0
Kontroverzní je příliš obecný důvod.
Konkrétním důvodem je zkrátka to, že Musk se spojil s Trumpem. A nejde jen o zákazníky z Ameriky, neboť Trumpa nesnáší řada lidí i v jiných zemích. Problém navíc významně nafukují mainstreamová média, neboť dnes jde o víceméně jednostranně orientované politické spolky a v tomto případě se to projevuje tak, že prezentují masivní anti-Trump. Tím pádem prezentují i masivní anti-Musk.
Navíc se spousta zákazníků Tesly může cítit jakoby zrazena, protože mezi nimi je jistě spousta lidí s opačnými politickými preferencemi, než které reprezentuje Donald Trump.
Co je ovšem zajímavé, že výše uvedených rizik si musel být Musk předem vědom, přesto Musk do spolupráce s Donaldem Trumpem šel. Proč? To přesně nevím.
Odpovědět4 1
Musk má názory podobné jako Trump dlouhodobě. Už v roce 2022 koupil Twitter a i mnoho let předtím nesouhlasil s cenzurou, což mimo jiné vyústilo v koupi Twitteru. Dlouhodobě odmítal aplikovat ve svých firmách kvóty na menšiny. Tzn. odmítal nabírat menšiny jen z důvodu jejich barvy kůže, sex. orientace, apod..., ale preferoval, aby člověk nastupující do jeho firmy něco uměl a byl kompetentní. Stačí se podívat na fotky zaměstnanců třeba SpaceX, černochů nebo latinos je tam naprosté minimum.
Dalším důvodem bylo jedno z jeho dětí, které aktivisté přemluvili, aby si změnilo pohlaví. Toto dítě s nyní s Muskem nesnáší.
Odpovědět2 2
Tomu se říká hrdost a vlastenectví. To jsou pojmy, které vám byly z mozku vymazány.
Odpovědět0 4
No, zrovna tohle mi z hlavy vymazané nebylo ;-).
Odpovědět0 0
Nevím kolik nás je a do jaké míry to má vliv na pokles ceny akcii Tesly, ale já jsem jeden z těch, co místo Tesla Model Y koupil kvůli odporu vůči Muskovi elektro auto od konkurence a to považuji Junipera za výhodnější v poměru cena výkon, než to co jsem si vybral.
Odpovědět5 4
No tys mu to teda natřel, teď mu celá Tesla kvůli tobě zkrachuje.
Odpovědět2 2
Vždyť ten článek je totálně nesmyslný.
Zaprvé srovnáváte tradičně nejsilnější a nejslabší čtvrtletí. Meziroční propad je 13% a ne váše nesmyslné mezikvartální srovnání. Q1 je téměř vždy podstatně slabší než předcházející Q4. A pokaždé se našel nějaký novinář, co tvrdil, že ten propad je kvůli Muskovi. Rok co rok. Lidé prostě kupují auta koncem roku a ne počátkem.
Zadruhé hlavní důvod propadu je uvedení nové verze jejich nejprodávanějšího modelu. Spousta lidí prostě čekala na vydání nového modelu. I přesto všechno se jednalo o velice nizký meziroční propad. Mnoho analytiků očekávalo propad kolem 30%. Spousta automobilek měly větší meziroční propady a Muska k tomu nepotřebovaly.
Taky jste ignoroval že nový Model Y se stal v Číně nejprodávanějším autem za měsíc Březen.
Odpovědět7 10
Například loni byl Q4-Q1 propad o 21% a meziroční o více než 9%, tedy téměř stejně jako letos. Bylo to tím, že se tehdy obnovoval Model 3, zatímco letos jejich ještě prodávanější Model Y.
Odpovědět4 5
"Zaprvé srovnáváte tradičně nejsilnější a nejslabší čtvrtletí. Meziroční propad je 13% a ne váše nesmyslné mezikvartální srovnání."
A těch 13 % snad není v článku zmíněno? V článku je zmíněno srovnání proti předchozímu kvartálu, meziroční srovnání proti stejnému kvartálu před rokem i srovnání proti průměru za předchozích 8 kvartálů.
"Q1 je téměř vždy podstatně slabší než předcházející Q4."
Je a není. Je pravda, že tomu tak bylo v roce 2024. Jenže Q1/23 byl silnější než Q4/22, i Q1/22 byl silnější než Q4/21. Dokonce i Q1/21 byl silnější než Q4/20. Za posledních 5 let tu máme hned 3 roky, kdy ta Vaše teorie neplatí (neříkám, že tomu tak vůbec není a že 4. čtvrtletí nejsou obecně silnější, ale nevysvětlí to dramatický propad, když 3 roky z 5 tomu bylo naopak). Je to jedním z důvodů a v článku se o tom i píše. Tak proč mi to podsouváte, jako by se tam o tom nepsalo, když to tam je?
"Zadruhé hlavní důvod propadu je uvedení nové verze jejich nejprodávanějšího modelu. Spousta lidí prostě čekala na vydání nového modelu."
No však o tom píšu také. To ale mělo podstatný vliv spíše na Q4/24 než Q1/25. Pokud čekáte na uvedení nového modelu, tak na něj čekáte, než se uvede. A Juniper se představil počátkem ledna, prodeje pak v únoru/březnu. Takže pokud na jeho uvedení někdo čekal (a sám znám takové lidi) a neprovedl nákup, tak ho neprovedl jak v Q4/24, tak i počátkem Q1/25. Jenže Q4/24 bylo historicky nejsilnější. Q4/24 tedy bylo ještě bez větších potíží, protože navzdory tomu, že spousta lidí na Juniper čekala a Model Y nekupovala (ani starý, protože chtěla nový, ani nový, protože ještě nebyl), tak na tom byla Tesla skvěle. Stejná situace panovala ze začátku i pro Q1/25, výsledky jsou ale diametrálně odlišné.
"Spousta automobilek měly větší meziroční propady a Muska k tomu nepotřebovaly. "
Ptám se znova? Článek někde říká, že Musk je jediným důvodem propadu? Zmiňuje těch důvodů hned pět. Proč si vybíráte jen jeden a pak mi tady podsouváte, že jsem zapomněl na ty další, když v tom článku jsou?
"Taky jste ignoroval že nový Model Y se stal v Číně nejprodávanějším autem za měsíc Březen."
Také se tam Juniper začal vyrábět nejdříve. Jasně, že přechod výroby měl nějaký vliv, to Vám přece nikdo nebere. Článek také neříká, že Muskovo chování je jediným důvodem toho propadu. Pochopte to už.
Odpovědět7 1
on tady vrchni mistr nedokaze pochopit, ze jeho titulky bereme vazne a nehledame informace v posledni odstavci.
Odpovědět0 6
No jestli se řídíte jen titulky a nečtete dál, tak to vypovídá spíše o chybě ve Vás. Titulek nicméně nevylučuje jiné vlivy záměrným použitím slůvka "asi", které asi záměrně ignorujete. To připouští tuto možnost, ale neříká, že to tak je, a už vůbec ne, že to tak je ze 100 % (jestli nechápete význam slova "asi", tak je to opět chyba ve Vás). Navíc o dalších vlivech se píše hned už ve třetí větě, takže o jakém posledním odstavci to tady mluvíte?
Odpovědět5 2
prakticky jste vynadal vsem ctenarum vaseho clanku, myslite, ze je to u novinare spravne?
Odpovědět1 6
Já jsem někomu vynadal? Kde? Čím?
Řekl jsem, že končit u nadpisu je obecně chybou. To není žádná nadávka. Divím se, že jste se k této praktice dobrovolně sám přiznal. Většina lidí se to naopak snaží popírat.
Ve Vašem případě jsem naznačil, že jste nejenže přečetl asi jen ten nadpis (když jste patrně nedošel ani k té třetí větě), dokonce jste nejspíš nezvládl pořádně pochopit ani ten, nebo jste ho možná jen záměrně překroutil. Co z toho, nevím. To se ale týká Vás, ne všech čtenářů tohoto článku. Ale ani tímto jsem Vám nijak nenadával a ostatním čtenářům také ne. Navíc, ne každý čtenář končí u nadpisu jako Vy.
Jen říkám, že takový přístup je chybou na Vaší straně. Nemohu za to, že v nadpisu vidíte něco, co tam není, a vynecháváte (záměrně?) slova z něj. Význam slova "asi" je, myslím si, dost jasný.
Odpovědět4 0
"No jestli se řídíte jen titulky a nečtete dál, tak to vypovídá spíše o chybě ve Vás."
Titulkem jsem se řídil a dál nečetl - spekulace tohoto typu mne na tomto serveru nezajímají. Jaká je ve mně chyba?
Odpovědět0 1
To záleží, jak se jím řídíte. Žádná chyba být nemusí.
Odpovědět1 0
Proboha to je vtip ne... To už je xté problém s Muskem tady.. Můžu se zeptat na etnicitu autora... TAk nějak totiž už tuším... Jinak to není docela/"vůbec" (?) pravda... Obrovský podíl z propadů dodávek stojí na faktu že přestali vyrábět starší typ jednoho jejich vozu co byl replace novou verzí. Kvůli tomu odstavovali a "tranformovali" část továren, proto propad... Taky část továren transformují kvůli něčemu jinému, teď nevím čemu (nemyslím že čistě kvůli optimus robotovi).
Proapad tam ASI je i díky politice Muska, ale ZDALEKA není tak velký jak média falešně řvou. A je těžší změřit kolik procent z propadu je čistě díky politice muska a co je díky ostatním.
Taky propad je částečně vyvážen větším zájmem konzervativců v US o elektro (muskova) auta, které by předtím konzevativci moc nezvažovali, protože nemajéí zájem o "stupidní elektro" auta, ale díky podpoře Trumpa Muskem o tom najednou uvažují.
Odpovědět3 11
"Můžu se zeptat na etnicitu autora... TAk nějak totiž už tuším"
A jaká by měla podle Vás být? Nějak nechápu, jak s tím má souviset, ať je jakákoli.
"Obrovský podíl z propadů dodávek stojí na faktu že přestali vyrábět starší typ jednoho jejich vozu co byl replace novou verzí."
To už se ale týkalo i minulého čtvrtletí. Tehdy navíc lidé čekali na uvedení Juniperu. A navíc podruhé, nevysvětluje to pád prodejů na polovinu u ostatních modelů.
"Proapad tam ASI je i díky politice Muska, ale ZDALEKA není tak velký jak média falešně řvou."
A někdo říká, že je jediný? Hned v perexu na to upozorňuju a v aktualitě několikrát znovu. V článku je zmíněno hned 5 důvodů, které k tomu mohlo přispět. Proč vidíte jen jediný?
"ale díky podpoře Trumpa Muskem o tom najednou uvažují."
Zajímavé, že sám Musk říká, že se to Tesly dotkne (
https://x.com/elonmusk/status/1905076240479895932) Cituji: "The tariff impact on Tesla is still significant." Každopádně na tomto čtvrtletí to asi nebude mít ještě velký podíl.
Odpovědět8 0
No etnicita na to právě vliv má :-).. jestli autor netuší proč, tak to si musí věci ještě dostudovat... Na druhou stranu před tím trochu varuju... Život je potom totiž těžší :-)... "Once you start noticing, you cannot STOP noticing"... :-(
Poslední odstavec jinak moc nechápu, já psal o tom že republikáni najednou výrazněji více zvažují koupi Tesly, vy píšete o tarifech...? To spolu nesouvisí (?). Ale co se týče tarifů, tak ty se Tesly právě dotknou snad nejméně ze všech automobilek (USA automobilek jako), protože Tesla má největší podíl ze subdodovatelů právěže v US.
Odpovědět0 3
"No etnicita na to právě vliv má :-).. jestli autor netuší proč, tak to si musí věci ještě dostudovat..."
Tak mi to vysvětlete.
"Poslední odstavec jinak moc nechápu, já psal o tom že republikáni najednou výrazněji více zvažují koupi Tesly, vy píšete o tarifech...?"
No to sice může pomoci u republikánů v USA, ale poškodí to naopak druhou polovinu. Takže je sice hezké, že to budou více kupovat republikáni, ale naopak o to méně to budou kupovat demokraté, kteří o tom předtím uvažovali, ale nyní neuvažují. Takže to, o co Vám to na jedné straně vyroste, o to Vám to pravděpodobně na druhé straně klesne. Tarify se možná dotknou Tesly nejméně, ale dotknou. Říká to i sám Musk. A v takovém případě se to dotkne jak republikánů, tak i demokratů.
Odpovědět2 0
Pan fidorka je evidentně víc online, než je zdrávo. Tyhle fráze má předpokládám okoukaný z diskurzu američanů co nadávají na/nenávidí Indy (na Twitteru toho je...).
Taky by mě zajímalo, jaký mu to v hlavě dávalo smysl a proč se mu zdálo že se pindy na indy dají 1:1 transplantovat do ČR. Ale zase o inteligenci pisatele už dost říkají ty invektivy.
Odpovědět0 0