reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.8.2022, Milan Šurkala, aktualita
Rychlonabíječky jsou často zmiňovány jako obrovská zátěž pro elektrickou síť a něco, co může značně destabilizovat elektrickou síť. Výměnné stanice a nabíječky NIO Battery Swap ale v Číně sehrávají úlohu přesně opačnou.
tik-tak (111) | 23.8.202214:03
Mám pocit , že NIO vie čo robí , aj keď by to malo byť pre pekné oči miestnej vlády ....... nič sa nerobí len tak a obzvlášť v Číne.
A myšlienka použitia batérií z EV je dobrá , vykrytie momentálnej lokálnej špičky počas niekoľkých hodín s rýchlym nábehom je fajn.
Neleží im kapacita ­"ladom­" , i keď časť ano , zvyšok sa zhodnocuje.
V kombinácii s inou energetickou alternatívou , solár , vietor ap , je to pekne diverzifikované a určite ekonomicky zaujímavé , pre všetkých v hre s energiou.
Odpovědět2  1
Eskymak (1057) | 23.8.202212:31
Čínské elektromobilní lobby už neví, co by vymyslelo.
Odpovědět2  9
honza1616 (3625) | 23.8.202215:27
Náhodou tohle je dobrý nápad na využití jednak přebytku v síti a pak v případě nedostatků na dodávku energie, o něčem podobném zde byl asi minulý týden článek, jenže tam šlo o všechny elektromobily připojené na nabíjecí kabel, auta by měla sloužit k vyrovnávání výkyvů.
Tady to řeší samotné baterky které nejsou aktuálně potřeba a jsou jen uložené ­"v zásobníku­"

Kapacita takovych autobaterií může jít do stovek TWh, byla by škoda to nevyužit a nechat to jen tak ležet

A co se týká výměny baterií, je to lepší než nabíjet auto u rychlonabiječky čtvrt hodiny, když ti to baterku vymění na počkání.
Odpovědět3  1
Budman (251) | 23.8.202210:08
Po dlouhé době konečně nějaké využití infrastruktury BEV, které vypadá, že by mohlo dávat smysl, při rozšíření sítě těchto nabíječek to už tvoří docela slušnou ­"mrtvou­" kapacitu energie, tak proč to nevyužít. Ovšem zajímaly by mne ekonomické aspekty fungování, už takhle ta firma musí kalkulovat s velkým nadbytkem akumulátorů a ty se jí tímto postupem budou znehodnocovat
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4498) | 23.8.202211:12
"Ovšem zajímaly by mne ekonomické aspekty fungování, už takhle ta firma musí kalkulovat s velkým nadbytkem akumulátorů a ty se jí tímto postupem budou znehodnocovat­"

Toť otázkou. Ta firma celkem prodala přes 200 tisíc aut, tady se jí může povalovat nanejvýš tak 12 tisíc akumulátorů, které postupně kolují v těch autech. Ty si lidé pronajímají, platí za energii a možná bude NIO dostávat nějaké peníze i za samotnou stabilizaci ­(přeprodávání elektřiny zpět, což se obvykle jinde děje, což by mohlo vynahradit to znehodnocování navíc­). Pokud jde o opotřebení, to asi nebude nějak zásadní. Má to vyrovnávat špičky, ne vyhradit celou kapacitu všech baterek pro elektrickou síť a udělat několik cyklů týdně.
Odpovědět1  0
Budman (251) | 23.8.202211:52
Jenže vyrovnání špičky sítě v rámci nějaké oblasti může klidně znamenat vybití té zásoby v dané stanici třeba na 50% a jak často se to bude dít je také otázkou, ono to ve výsledku může být dvakrát za měsíc, ale také třeba dvakrát za den, to se bez provozních údajů dá těžko odhadovat.
Jako určitě to tam firma nedělá zadarmo a buď je tam nějaká výkupní cena nebo třeba na oplátku má garantovanou nějakou minimální nabíjecí kapacitu, kterou jí distributor neomezí. Každopádně to určitě nějak spočítaný mají, tohle je komerční provoz a ví co dělají.
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 24.8.20226:51
Záleží asi na nastavení a na tom, jak provozovatel sítě tu elektřinu využije, ale špičky jsou dvě za den. A druhá věc: právě ta ­"stabilizační­" elektřina je nesmírně drahá. Když kvůli tomu stavěli v Austrálii tu obří baterku, tak uváděli nějaké šílené číslo. Snad 200 dolarů za kwh, nebo tak něco obludného. A přitom to nějak řešit musíte. Buď úmyslně odříznout část spotřebitelů, nebo to ustabilizovat, jinak bum a máte blackout.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 25.8.20227:48
"... ale špičky jsou dvě za den. A druhá věc: právě ta ​­"stabilizační​­" elektřina je nesmírně drahá. ­"

Velké špičky jsou, dejme tomu, dvě za den, ale odběr neustále kolísá. Např. při výpadku třeba FV­(mrak­) musí být okamžitě celý výkon nahrazen zálohou. Takových změn je během dne velké množství a nelze je předvídat a právě proto je stabilizační energie tak drahá. Na špičky, které jsou pravidelně se lze připravit, na nepravidelné ne.

V austrálii měli tuším navíc nějaký další problém.
Odpovědět0  0
vilcoo (88) | 27.8.20224:45
Ale toto vyrovnávanie je len na úrovni odberu energie,, to nie je až také zložité zmsnazovat
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.