Největší hráči v oblasti VR se spojili do jedné organizace
9.12.2016, Jáchym Šlik, aktualita

Oculus, HTC, Sony, Google, Samsung a Acer. Co mají tyto firmy společného? Všechny se zabývají virtuální realitou a rozhodly se zapojit do nově vzniklé organizace GVRA, která má za cíl vývoj technologií i komunikaci s veřejností.
Virtuální realita je relativně nové a rychle se rozvíjející odvětví, které má před sebou nejspíš velmi světlou budoucnost. V současné době ovšem prodeje VR headsetů spíše stagnují a možná právě proto se několik významných hráčů v tomto segmentu rozhodlo spojit své síly, aby pomohlo propagaci virtuální reality i vytvoření standardů. Výsledkem je v Kalifornii nově vzniklá nezisková organizace Global Virtual Reality Association, zkráceně GVRA, která sdružuje šest nejvýznamnějších hráčů v tomto segmentu: Acer Starbreeze, Google, HTC VIVE, Oculus (Facebook), Samsung a Sony Interactive Entertainment.

Tyto společnosti spolu budou v rámci GVRA vyvíjet a sdílet průmyslové postupy nebo provádět společný výzkum. Cílem organizace je zodpovědný rozvoj a přijetí virtuální reality po celém světě. Neméně důležitým úkolem je podpora dialogu mezi veřejnými a soukromými subjekty, stejně jako poskytování informací pro spotřebitele, politiky a firmy. GVRA dodává, že virtuální realita má ambice stát se další velkou počítačovou platformou, vylepšit řadu odvětví lidské činnosti od vzdělávání po zdravotnictví a významně přispět k rozvoji globální ekonomiky.
Přesto v organizaci chybějí některé významné společnosti, které působí v oblasti virtuální reality, jako je například Microsoft.
Zdroj: Tisková zpráva GVRA

Tyto společnosti spolu budou v rámci GVRA vyvíjet a sdílet průmyslové postupy nebo provádět společný výzkum. Cílem organizace je zodpovědný rozvoj a přijetí virtuální reality po celém světě. Neméně důležitým úkolem je podpora dialogu mezi veřejnými a soukromými subjekty, stejně jako poskytování informací pro spotřebitele, politiky a firmy. GVRA dodává, že virtuální realita má ambice stát se další velkou počítačovou platformou, vylepšit řadu odvětví lidské činnosti od vzdělávání po zdravotnictví a významně přispět k rozvoji globální ekonomiky.
Přesto v organizaci chybějí některé významné společnosti, které působí v oblasti virtuální reality, jako je například Microsoft.
Zdroj: Tisková zpráva GVRA