Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Některé hry fungují lépe na staré PS4 než na nové výkonné

17.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Některé hry fungují lépe na staré PS4 než na nové výkonné
Zbrusu nová PlayStation 4 Pro, která oproti původní verzi nabízí více než dvojnásobný hrubý výkon, umožní hrát řadu titulů i v rozlišení 4K. Ovšem nyní se také ukazuje, že některé hry přesto fungují lépe na starém a slabším hardwaru, a to i ty aktuální.
Pro porovnání, stará konzole PS4 disponuje hrubým výkonem 1,84 TFLOPS, zatímco nová PS4 Pro má především díky architektuře Polaris už 4,2 TFLOPS, takže jeden by očekával, že hry budou prostě na nové konzoli pracovat rychleji a tečka. Sony ale chce také zajistit, aby si majitelé původní PS4 mohli zahrát i nejnovější tituly tak, jako by PS4 Pro ani neexistovala. Tudíž majitelé nové konzole mají možnost jen získat něco navíc, a to především vyšší rozlišení nebo snímkovací frekvence. Jak to ale vypadá, tato snaha přinesla i paradoxní situaci, kdy jsou některé hry rychlejší na PS4 než na PS4 Pro.






Testy prováděl server Digital Foundry, který přišel s několika tituly, jichž se to týká. Jde o hry The Last of Us, Mantis Burn Racing, Skyrim a Watch Dogs 2, které běží lépe na původní PS4. V případě hry Deus Ex: Mankind Divided je to nejednoznačné, ale také to není zcela v pořádku, neboť některé scény běží rychleji na PS4 a jiné zase na PS4 Pro.


A proč se to děje? Důvod je prý prostý. Například na PS4 má hra The Last of Us stálý framerate 60 FPS, ovšem na PS4 Pro se může propadnout na 54 FPS. To proto, že na silnější konzoli se hra renderuje na 1800p a při připojení na HDTV s rozlišením 1080p se využívá downsampling, díky čemuž se hráč může těšit z vyhlazených hran (forma antialiasingu). Výstup je tak stále 1080p, ale ve vyšší kvalitě a s výhledem na menší propady snímkovaící frekvence.

Zde se tak ukazuje, že výhoda konzole PS4 Pro není taková, jak by se mohlo zdát z jejího více než dvounásobného výkonu. Hry stejně budou muset pracovat dobře i na PS4 napojené na HDTV, a tak si svou PS4 Pro užijí především ti, kteří vlastní televizor s rozlišením 4K. Nicméně hry upravené pro PS4 Pro slibují třeba také větší úroveň detailů, jemnější stíny, lepší filtrování textur, atd.


Jenomže je to v dnešní době vůbec poznat? I na PC, když si v moderních hrách porovnáme nízké a vysoké detaily, aby si vzal člověk na hledání rozdílů lupu. Tyto rozdíly už zkrátka nejsou tak očividné, jak kdysi bývaly a jak ukazuje přiložené video z Rise of the Tomb Raider, na PS4 a PS4 Pro je to podobné.

Zdroj: Eurogamer