Některé hry fungují lépe na staré PS4 než na nové výkonné
Testy prováděl server Digital Foundry, který přišel s několika tituly, jichž se to týká. Jde o hry The Last of Us, Mantis Burn Racing, Skyrim a Watch Dogs 2, které běží lépe na původní PS4. V případě hry Deus Ex: Mankind Divided je to nejednoznačné, ale také to není zcela v pořádku, neboť některé scény běží rychleji na PS4 a jiné zase na PS4 Pro.
A proč se to děje? Důvod je prý prostý. Například na PS4 má hra The Last of Us stálý framerate 60 FPS, ovšem na PS4 Pro se může propadnout na 54 FPS. To proto, že na silnější konzoli se hra renderuje na 1800p a při připojení na HDTV s rozlišením 1080p se využívá downsampling, díky čemuž se hráč může těšit z vyhlazených hran (forma antialiasingu). Výstup je tak stále 1080p, ale ve vyšší kvalitě a s výhledem na menší propady snímkovaící frekvence.
Zde se tak ukazuje, že výhoda konzole PS4 Pro není taková, jak by se mohlo zdát z jejího více než dvounásobného výkonu. Hry stejně budou muset pracovat dobře i na PS4 napojené na HDTV, a tak si svou PS4 Pro užijí především ti, kteří vlastní televizor s rozlišením 4K. Nicméně hry upravené pro PS4 Pro slibují třeba také větší úroveň detailů, jemnější stíny, lepší filtrování textur, atd.
Jenomže je to v dnešní době vůbec poznat? I na PC, když si v moderních hrách porovnáme nízké a vysoké detaily, aby si vzal člověk na hledání rozdílů lupu. Tyto rozdíly už zkrátka nejsou tak očividné, jak kdysi bývaly a jak ukazuje přiložené video z Rise of the Tomb Raider, na PS4 a PS4 Pro je to podobné.
Zdroj: Eurogamer