reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.12.2021, Jan Vítek, aktualita
National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA) má na starosti bezpečnost na amerických silnicích, a tak se zabývá i rozsáhlým problémem s řidiči, kteří se nevěnují své hlavní činnosti, i když zrovna o ně by se nyní jednat nemělo.
Mirek55 (602) | 10.12.202110:05
Tesla Motors je ubohá automobilka pod úrovní hodně levných čínských a indických vozů.
Naprosto kašle na bezpečnost z důvodů, které se nedají nazvat jinak než pozérské frikulínství a šlendrián. Nebezpečný uřízlý volant, neergonomické dotykáče místo tlačítek, teď tohle hraní, poddimenzované a špatně naladěný brzdový systém, špatně prezentovaný „autopilot­" a já nevím co ještě. Tesla auto by mělo stát polovinu a dostávat pokuty od úřadů dokud se nezlepší nebo nekrachne ­- je to šmejd šmejdů.
Odpovědět6  5
batmaster (699) | 10.12.202111:08
Uf, to jste jim to ale nandal.
Elon a jeho zákazníci by si měli sáhnout do svědomí a neprodávat­/nekupovat tento šrot.
Odpovědět4  3
Mirek55 (602) | 10.12.202111:12
Elon určitě.
Odpovědět0  5
Fidel Kastrol (80) | 10.12.202111:11
Myslím, že je to spíše ostuda těch řidičů, jestli si dovolí hrát za jízdy. Bezpečnost jízdy má záležet jen a jen na nás řidičích a pokud to nedokážeme, nemáme za volantem co dělat!
Ale i tak nechápu, že v podstatě všechny automobilky přecházejí s ovládáním systémů vozu na displeje. Ano, hezké to asi je, ale rozhodně ne ergonomické a bezpečné. To souhlasím!
Odpovědět2  1
Mirek55 (602) | 10.12.202111:16
Automobilky mají počítat s určitou nedokonalostí řidičů a u některých věcí být nekompromisní a nespoléhat se na řidiče ­- zrovna umožnění hraní za jízdy je ideální příklad. Ostatní automobilky některé funkce multimediálních systémů za jízdy blokují.
Odpovědět2  2
doriel (497) | 10.12.202113:46
Přesně! Mě už celkem vadí to neustálé ­"co kdyby­"..
Co tím myslím? hned dám příklad. Dřív jezdila kabina výtahu nahoru a dolu bez vnitřních dveří, dneska tam jsou čidla nebo dvířka, který ten prostor zmenšují. Dřív, když byste tam strčil ruku a něco se stalo, byl jste zkrátka vocas a přirozený výběr přírody zaručil, že nepřežijete a se nebudete množit.

Dneska je to samá bezpečnost a vlečeme s sebou jedince, kteří musí mít třeba mixér s obřím nápisem NESTRKEJ TAM RUCE, protože jsou tak degenerovaní, že tam tu ruku stčí.

To samé s hraním her. Tak jako když řídíš a hraješ při tom hru tak jsi prostě de*il! A jestli nabouráš, patří ti to! Nedej bože aby při tom někoho srazil, nebo tak něco.

Jinak ještě k těm panelům. Třeba ASR, dřív velké, hmatatelné tlačítko na palubce, kde se to zapínalo, vypínalo. Dneska musím jít na panelu rádia do nastavení, asistenti, ASR > vypnout­/zapnout. Bylo to na jedno tlačítko a fungovalo to, tohle není vývoj, tohle je úpadek v přímém přenosu. A zápaďáky v přímé konfrontaci porazí každý vidlák­/křovák. Neumíme nic, jsme slabí a zhýčkaní.
Odpovědět7  2
Mirek55 (602) | 10.12.202114:13
Taky jsem rád když jde hodně věcí ­(zvlášť ty pípající­) vypnout, jenže tohle je přece jiné. Já hrát za jízdy nebudu, protože nechci. Blbec co bude hrát to do mě ale může napálit. Kdyby šlo jen o ohrožení čistě sebe samého, tak ať si klidně lidi jezdí pod vlivem drog, jenže na silnici umírají i ti zodpovědní. Stačí párkrát zažít idiota v protisměru co musí nebezpečně předjíždět.
Odpovědět5  1
doriel (497) | 10.12.202114:23
Jo tohle hraní nemá na předním panelu co dělat, nebo aspoň ne za jízdy. Obdobně s tou aktualizací autonomního řízení, kdy se to pošle mezi lidi neotestované. Podivná taktika jak dosáhnout úbytku zákazníků.
Odpovědět3  0
SatanS (209) | 11.12.202121:37
ses jenom ufnukana hysteka, ktera ma potrebu se srat dobrymy umysly jinym lidem do zivota.
Odpovědět1  2
maraou (460) | 10.12.202121:31
Tyhle silacke kecy o prirozenem vyberu funguji jenom do doby, nez se neco stane vasim blizkym, nebo rovnou vasim detem. Maly chlapec si privrel salu do dveri vytahu a zmackl tlacitko. Pani v prizemi nasla jen bezvladne telo s utrzenou hlavou.

Bezpecnostni predpisy jsou proste psany krvi.
Odpovědět2  3
SatanS (209) | 11.12.202121:39
podle sebe soudim tebe?
Odpovědět1  2
doriel (497) | 13.12.20218:58
Aplikuju to i ve svém životě. Ten příběh co zde píšete je asi z Readers Digest výběr nebo co. Možná jsem bezcitný, ale svoje dítě vychovávám v dobré víře. Nemůžu prostě pochopit, proč kvůli hlouposti pár jedinců musí všichni ohýbat hřbet. Bezpečnostní předpisy jsou OK, jsou potřeba. Ale lidi musí pochopit, že chytrá krabička za Vás nevyřeší vše, že musíte přijmout zodpovědnost.

Kolik těch příběhů co jste napsal se opravdu stalo? Jeden? Dva? Tři? Kolik je lidí?

A opakuji, pokud někdo za jízdy v autě hraje hry, patří pod kytky už z principu.
Odpovědět1  0
thegrid (255) | 13.12.20210:21
Bože to je názor ignoranta. Helma a airbag jsou dle tebe asi taky zbytečné. Navíc nemáš pravdu, ze je to jen věc toho nešikovného člověka. On po úrazu zaměstná zbytečně doktory. Stát přijde o peníze ­(nebude mu nekdo s úrazem platit daně­) a pod.
Odpovědět0  1
doriel (497) | 13.12.20219:05
Nepodsouvejte mi své omezené myšlenky. Helma a airbag jsou užitečné.
Odpovědět0  0
doriel (497) | 10.12.202113:52
Pardon, zdablovaný příspěvek
Odpovědět0  0
Akuh (1099) | 11.12.202113:15
Popis ­"Tesla Motors je ubohá automobilka pod úrovní hodně levných čínských a indických vozů.­" je zcela odtržený od reality. Srovnáváš automobilky podle jediného měřítka, což by spíš mělo být průměr na úrovni evropy, protože bys do toho měl zahrnout všechny měřítka a ty zprůměrovat.
Tesla má mizernou kvalitu výroby. V tomhle je na úrovni tý indie. Ale zároveň je technologicky na takové úrovni že evropský automobilky se teprve závystivě ptají jak se dostat na úroveň tesly.
Odpovědět1  1
asip80 (1164) | 11.12.202115:04
"le zároveň je technologicky na takové úrovni že evropský automobilky se teprve závystivě ptají jak se dostat na úroveň tesly.­"
- konkrétně v čem? Do nedávna neměla vozidla ani tepelná čerpadla a dodnes nemají V2L ­(klasikou zásuvku na 230V­), FSD je stále nepoužitelný a konkurence šlape na paty a někde funguje plně autonomně..

V čem jiném tedy převyšuje konkurenci a je to něco, co má a může mít jen Tesla?

poslední z novinek ;­) ­"Tesla Owner Claims Their Model Y Was ­"Recalled­" For Delaminating Battery Cells"
Odpovědět2  2
Akuh (1099) | 11.12.202115:26
Podívej se na rozdíl v řídící elektronice například. WV je zhruba na úrovni toho co jsme v IT měly před 10 lety, zatímco tesla cca na úrovni dnešní doby.
Klasická zásuvku nepovažuji za moderní technologii. Ta je něco u čeho je otázka zda to vůbec chtít.
A ta konkurence u FSD je kdo? Která evropská automobilka?
Odpovědět2  2
Tech-boy.lukas (1254) | 11.12.202117:33
tak o tom bych se moc nerozkřikoval, družice atd. mají­/nesou elektroniku co jsme měli v it před třiceti lety a funguje, jenže tam jde o spolehlivost né o to čemu jde tesle nejvíce, aby to bylo super moderní, a řidič se popř. zabije. Čert s ním jeden řidič, a dle muska má tesla fsd level 5 už od 2017, a nebo ne? A konkurencí k jizdnímu asistentu level 2? těch je spousta.
Odpovědět1  2
Akuh (1099) | 11.12.202117:57
A víš proč družice mají elektroniku starší technologické úrovně? Nebo hraješ je na notu ­"Starý je dobrý!­" bez pochopení důvodu proč to tak je? U satelitů v tom hraje roly prostředí. Mimo atmosféru jsou větší problémy s radiací a je dost velká šance že třeba takovej iPhone by na GEO nebyl moc použitelný.
Odpovědět2  1
asip80 (1164) | 12.12.202118:18
- takže něco konkrétního by nebylo? Co si mám představit pod pojmem lepší řídící elektronika a jaký to má přínos?
- prostředí se musí řešit i u vozidel ;­)

- jestli konkurence nabízí lepší funkce a Tesla to nemá, tak je to najednou něco nemoderního a asi i nechtěné :D takový Apple syndrom v celé své kráse. Když to Apple nemá, tak je to fujky a nepotřebné, ale když to po letech implementuje, tak je z toho najednou must have fičurka :D :D

- konkurence např. nabízí i rychlejší dobíjení i v celém rozsahu kapacity baterie ­(mimo jiné­) >. prostě dejte mi něco konkrétního čeho bych se měl chytit, v čem je Tesla napřed a ostatní ji to závidí?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4501) | 11.12.202117:18
Samo Audi tvrdí, že Tesla má před nimi 2 roky náskok. Cituji: ­"Tesla is two years ahead in terms of computing and software architecture, and in autonomous driving as well­"

Sám CEO VW prohlašuje, že musí postavit továrny po vzoru Tesly, jinak jí nebudou moci konkurovat. Ten jí přisuzuje v některých ohledech dokonce 10letý v některých ohledech. VW na adresu Tesly: ­"Tesla is an impressive manufacturer­", ­"It is a motivator for us­", ­"Today, Tesla sets the standards here. They build the car around the software.­"

Nikkei po analýze HW v Tesle tvrdí, že Tesla má 6 let náskok a v roce 2019 má v autech výpočetní HW, který bude mít Toyota a ostatní asi až v roce 2025.

Náskok v efektivitě. Lidé jezdící v Modelu 3 mají spotřebu 18,7 kWh­/100 km, a to hovoříme o autě s 280 až 450 koňmi. Volkswagen ID.3 se 150­-204 koňmi jezdí za 18,9 kWh­/100km. Hyundai Ioniq 5 s 220­-310 koňmi jezdí za 21,6 kWh­/100km, maličká Honda e ­(155 koní­) jezdí za 19,7 kWh­/100 km. Lepší je třeba Leaf ­(150 koní­) za 16,7 kWh­/100km nebo původní Ioniq ­(120 koní­) za 14,1 kWh­/100km, což jsou menší a mnohem méně výkonná auta.

Když už i ty největší automobilky na světě se bojí Tesly a dokonce to říkají veřejně­(!­), tak to o něčem vypovídá.
Odpovědět1  1
asip80 (1164) | 12.12.202119:00
"Když už i ty největší automobilky na světě se bojí Tesly a dokonce to říkají veřejně​­(!​­), tak to o něčem vypovídá. ­"

kdo se bojí? Prosím o citaci ;­)

- takže něco, co pořádně nefunguje, ale má v tom dva roky náskok :D krása .. jaký měl náskok západ před Čínou a k čemu to bylo ­(Intel vs AMD, atd. atd. ..i ten Apple zaostával a stejně rekordně rostl a dorovnal krok, ale i když Apple zaostával, tak nabízel něco, co konkurence nenabízela ;­) ­) .. Mercedes prý nasadí SAE LVL 3 ­- jsem trochu skeptický, ale je to tak ..

- ok Tesla zvládla postavit fabriku na míru a výroba je tak efektivnější, ale to není nic, co by nezvládli i druzí..jen ty Fabriky stojí už hrozně dlouho a není to o tom, že by se nesnažili optimalizovat, ale o tom, že na to nemají potřebný prostor .. prostě někdy je lepší začít od nuly ..

- Nikkei je asi autorita všech autorit­(klidně mohu trvdit, že Tesla má 100 let náskok :D­) a je problém ten HW náskok­(když bude vůle­) smáznout během chvilky ­(třeba si ho i koupit od NV­) .. navíc je hezké mít náskok v něčem, co prostě nějak zázračně nefunguje :D

- zvláštní, že člověk se vyjadřuje k věcem, které nejsou jeho oborem a to těsně po nástupu do funkce .. a i to Audi má technologie, kde má na vrch


- porovnávat úplně jiná vozidla s jinou aerodynamikou, tak to je da best :D ... btw o těch koních jsme se už snad bavili, že TM3 má cca 87 koní ;­) a ano můj vůz ma taky vyšší výkon, ale využívám jen zlomek, kdybych využil maximum, tak ujedu 200 km místo 1000 km , kdyby bylo kde to maximum využít .. tahle argumentace s maximálním výkonem je padlá na hlavu­(nic ve zlém­)
..
Např. Ionic 5 je SUV, větší, těžší a prý má lepší odhlučnění interiéru
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.