reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.12.2022, Milan Šurkala, aktualita
Čínská elektromobilka NIO představila nové elektrické SUV, model EC7. Ten se může pochlubit excelentní aerodynamikou danou koeficientem odporu 0,23, aktivní aerodynamikou díky polohovatelnému spoileru a až 940km dojezdem.
Choakinek (1546) | 27.12.202223:05
Chápe někdo, kam ten svět spěje? To bude v autech jezdit jenom ­"horních 10 000­"?

Jak chcete vybudovat funkční ekonomiku v takto hyper přeregulovaném prostředí?
Odpovědět2  0
axicom (12) | 29.12.202214:13
Ano, to je přesně cílem EU.
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 27.12.202217:33
Čísla krásná, akorát počítám, že to nebude platit současně. Dojezd 400, 500 a skoro 800 km při akceleraci stovka za 3,6. Spíše to bude jako s tím bávem minule. Hodina sportovnější jízdy ­(podle průměru s bídou 150 km­/h opravdu nějak totálně přehnané­) a zazvonil zvonec a baterky byl konec :­) ­(proboha, kéž už by zazvonil zvonec a noční můry v podobě elektronesmyslu byl konec. Než to definitivně dorazí planetu, na které žijeme)
Odpovědět1  3
odb (511) | 27.12.202219:35
Ono to nieje uplne nezmysel. Nezmysel je to pretlacat ako jedinu moznost.
Elektroauta su dobra alpternativa ale zla nahrada za vsetko.
Odpovědět5  1
wrah666 (6205) | 27.12.202220:29
Pravda. Pokud by se používala energie z jádra a elektromobil byl v rámci ­"optimálních­" provozních parametrů s akumulátorem něco jako na ion, nebo na bázi síry, MOHLO bya to i být docela eko. Na druhou stranu, daleko víc EKO by bylo nechat uživatele elektrokrámu vystříknout z gumy až v čističce odpadních vod. Problém není ­"ropa­", ­"uhlí­", ­"plyn­" a podobně, ale LIDI. Příšerně moc lidí. Opravdu nepomůže, aby se necelá miliarda uskromňovala, zatímco dalších 4 nebo 5 miliard objevuje počítače, smartfouny, dopravu, turistiku a podobně. Jediné, co je opravdu nutné řešit je přírůstek 80 milionů za rok a teprve až tohle nebude, zkoušet další drobnosti. A každopádně současné elektroauto je katastrofa. Jediný reálný přínos je, že nečoudí přímo na místě. Což je možná spíš kontraproduktivní, jelikož to lhazelení vydávají za ­"nečoudící auto­".
Odpovědět2  1
Jay8 (93) | 29.12.202210:36
mal by si s tym nieco zacat robit ­- napriklad ist prikladom a odstrelit sa :­-)
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4481) | 27.12.202221:06
"Čísla krásná, akorát počítám, že to nebude platit současně. ­"

Což ale podobně platí pro ICE. Když budete využívat pořád max. akceleraci u ICE, tak taky najedete i méně než půlku toho, co běžně. Tam jaksi standardní dojezd a max. zrychlení také nelze dosáhnout současně.
Odpovědět2  0
vilcoo (88) | 28.12.20225:47
A pri podobnej maximálnej akcelerácii bude dojazd ice auta klesať výraznejšie, lebo efektivitia elektromobilu veľmi klesať nebude zato ice motor v neoptimalnych cykloch pri Max akcelerácii bude výraznejšie viac neefektivny
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 28.12.20228:14
Pánové, to je sice pěkné, že efektivita ­"klesá­", ale stále bych se držel absolutního čísla. S ICE poměrně běžně ujedu v Německu za 4 hodiny 600 kiláků. ­(a natankuje se­) Zatímco BEV ujelo 1 hodinu a baterka byla zcela prázdná. Ano, uznávám, že by ekologický ­(čili ne současný­) elektromobil mohl mít smysl ve městech, na velmi krátké jízdy, ale kamkoliv mimo město je velmi nevhodný, natož na mimoměstskou rychlou jízdu.
Odpovědět3  1
ticho.cz (51) | 28.12.20228:40
By mě zajímalo, jestli mluvíte z vlastní zkušenosti nebo jste si udělal závěr z článku, který popisoval youtubera, který se honí jen za senzací, aby měl velkou sledovanost. Dle vašich slov mi připadá, že spíše to druhé. Znám spoustu lidí, co elektroauto používá i na dlouhé vzdálenosti a ke spalovacímu autu se nevrátí. Pro Vás elektroauto nedávalo smysl, ale ostatním třeba ano. Zkuste si takové auto půjčit a vyzkoušejte si ho na vlastní kůži :­-)
Odpovědět2  3
wrah666 (6205) | 28.12.20229:03
Ne, děkuji. Na zjištění, řže je šmejd opravdu šmejd si ho nepotřebuji půjčovat. Stačí vzít jakýákoliv oslavný blábol o tom, jak byla ­"cesta elektromobilem v pohodě­" a zbavit ho oslavnosti. A vyjde vám nořní můra. ­(kterou nadšenec nazve snem­) Tedy, že místo jednoho natankování stáli 5x nebo 6x, že namísto zastavení v městečku, které se vám líbí musíte stát tam, kde je nabíječka, že se vám cesta z půldne protáhne na celý den, že si nemůžete pustit v létě klimu a v zimě topení, jelikož byste dojeli leda do pr... Atd. Připopuštím, že je autičko na baterky pro velké kluky hezká myšlenka, ale technologie zatím ani zdaleka neodpovídá. A kdo ví, jestli vůbec kdy odpovídat může a bude.
Odpovědět4  1
Jay8 (93) | 29.12.202210:41
ty jazdis kazdy den viac ako 500km ? mozno ano a teda elektromobil nieje pre teba vhodne riesenie.
prevazna vacsina ludi vsak jazdi max 50km do prace a pre tychto ludi su elektroauta. nie na dlhe trasy. ides s tym do prace, na nakup, rozvozis decka a pod. v meste nesmrdis a cez noc dobijes. toto je use case pre elektroauta, nie dialkove trasy.
nemyslis?
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 29.12.202211:02
Ne, každý den ne. Ale jednou za čas úplně stačí. Takový den je otravný a douhý i bez toho, že bych musel dvakrát na hodinu zastavit a nabíjet. A navíc někde v nějaké velmi nemalebné průmyslové zóně, kde je nabíječka. Zastavím se sám a dobrovolně, když je někde pěkný výhled, nebo třeba památka, ale čumět do zdi a číst si, zatímco pospíchám je fakt opruz.
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 29.12.202219:12
v tom pripade je to jednoduche ­- nekupuj si elektromobil. ved ta nikto nenuti.
pre vela ludi je to ale skvele riesenie
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 29.12.202219:22
Nutí. Bohužel, ale nutí.
Odpovědět0  1
Jay8 (93) | 30.12.20228:07
a prosim ta, kto ta nuti?
Odpovědět1  0
asip80 (1164) | 31.12.20229:34
Pokud vůz potřebujete­/chcete a politici vám uměle omezují i zdražují ICEV a na druhé straně dotují elektromobilitu, tak se to dá považovat za nucení.
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 31.12.202211:50
ved vacsina malych aut je prevazne ICEV. u strednej triedy existuje vacsina modelov ako vo verzii ICEV tak aj hybrid. Mozete si vybrat, pricom cena ICEV je stale skoro polovicna. ak chcete top triedu, tak aj tam je vela znaciek ponukajucich ICEV.
takze este raz, kto vas nuti si kupit elektromobil?
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 31.12.202211:57
Nepostřehl jsi, že státy už přijaly ZÁKAZ prodeje pravých aut? Tedy že bude jen autíčko na baterky?
Odpovědět0  1
Jay8 (93) | 31.12.202212:26
ano, ale az za 12!! rokov, takze kto ta nuti kupit elektromobil? myslim teraz, nie za 12 rokov.
a za 12 rokov sa toho moze este vela zmenit..
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 31.12.202212:36
Už teď mě k tomu nutí vláda. Například nesmysly s CO2 a podobnými blbinami.
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 31.12.202212:41
co myslis nezmyslami s CO2? akoze auta produkuju CO2, co prispieva ku zmene klimy?
takze prides do predajne aut a tam ta nejaky uradnik donuti kuput elektromobil miesto auta so spalovacim motorom ? alebo ako to funguje?
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 31.12.202212:55
Cenou. A tím. že výrobci už prostě pocitvé auto ani nedělají, protože jim to už bylo zakázáno. Nebo tak nesmyslně penalizováno, že by bylo neprodejné. Ostatně, když už jsme u té ceny: Víš vůbec že skutečná cena benzínu i nafty je někde nepatrně nad 20 korunami? Už jen tohle je ­"správné chování otevřeného trhu­", že?
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 31.12.202219:15
ako cenou? ved spalovacie auta stoja skoro polovicu ako ich ekvivalenty na baterky.
co povazujes za poctive auto? vacsina aut sa robi ako v elektrickej tak v spalovacej verzii? ktore auta boli zakazane?
tou ­"skutocnou­" cenou myslis asi cenu bez dani. ako elektroauta vplyvaju na tuto cenu? menili sa dane kvoli elektromobilom? nemyslim.
tak uz prestan sirit demagogie. stale si mozes kupit normalne auto so spalovacim motorom. nikto ti nic nezakazuje ani nenuti.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4481) | 31.12.202219:52
"ako cenou? ved spalovacie auta stoja skoro polovicu ako ich ekvivalenty na baterky. ­"

Tohle neplatí ani u Hyundaie, který má svá elektrická auta opravdu velmi drahá. Pokud srovnáváme srovnatelné, tak např. cca 150kW Kona v odpovídající výbavě je 26700 EUR vs 42500 EUR ­(tzn. ICE se 63% cenou BEV­), což je asi nejhorší ukázka drahého BEV na trhu.

Velký cenový rozdíl je patrný u levných vozů, ale ani tam ta cena není poloviční, a v high­-endu už bylo dosaženo cenové parity ­(dokonce u některých BMW je levnější si koupit elektro verzi než variantu spalovací­). Za pár hodin je rok 2023, tyhle mýty už dnes moc neplatí. Ono se to zdá kvůli tomu, že ICE jsou obvykle ve verzích s nižšími výbavami a slabšími motory, takže mají výrazně nižší ­"ceny od­", ale pokud proti sobě postavíte aspoň trochu podobné motorizace a podobnou výbavu, zjistíte, že ty ceny zas až tak drasticky odlišné nebývají.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 1.1.20230:29
A zákaz už je. A pokud nechápe, že se už projevuje ­(a kolik let­) tak je rozumu mdlého. A dokonce i kdyby vlády přišly k rozumu, už to nic nezmění. Automobilky nebudou investovat do něčeho, co zakáže příští fanatik. Takže je vývoj už jen velmi omezený, nebo už dokonce zcela zrušený. Ovšem někomu to nepřijde jako nucení.

Plus za mě dodávám k předchozímu příspěvku: Ano, skutečnou cenou myslím těžbu ropy, rafinaciu, distribuci. Bez kradaně. To je totiž jeden z aregumentů, že je ­"elektromobil levný na provoz­". Není. V okamžiku kdy stát usoudí, že mu utíkají prachy a přidá si desetikačku na kwh do elektra, tak mu to dojde. Ale už bude pozdě. Jako se všemi podobmými lumpárnami. DOkod před tím varovalo pár lidí, byl to hoax a výmysl. A pak se to zavedlo a už jen čuměli a nedalo se s tím nic dělat.
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 2.1.202316:16
a ty budes urcite genius :­-­). necakam, ze mi odpovies, tak ako si mi nedokazal odpovedat na moje predchadzajuce otazky, ale aj tak to skusim:
zakazom myslis normy EURO, vdaka ktorym sa vysila efektivita spalovacich motorom a znizili emisie?
prosim napis mi presne aky zakaz mas na mysli.

co sa tyka dani. mozes mi vysvetlit, ako nastup EV vplyval na dan pohonnych hmot? chces snad zrusit dane aj na elektrinu, aby boli podmienky vyrovnane? to by rozpoctu urcite pomohlo. to budes fakt asi genius...
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 2.1.202316:04
jasne, ze cena BEV nieje presne dvojnasobna, rozdiel v prospech ICE je ale obrovsky. lenze Wrah666 tvrdi, ze ho nutia cenou, aby si kupil BEV. ako keby ICE boli drahsie ako BEV. ved to nieje pravda ­- je to presne naopak. ako to presne myslel uz vysvetlit nedokazal.
pripomina mi to tie zarucene pravdy co si preposielaju dochodci...
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 2.1.202316:26
Ale je to pravda, jelikož bez nucení by bylo auto ještě levnější a autíčko na baterky ještě směšnější. !výhodné­" je dělá až právě šílené nutkání trestat normální automobil za­-.. Inu za nic.
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 2.1.202320:44
ako tu bolo spomenute:
Tohle neplatí ani u Hyundaie, který má svá elektrická auta opravdu velmi drahá. Pokud srovnáváme srovnatelné, tak např. cca 150kW Kona v odpovídající výbavě je 26700 EUR vs 42500 EUR ​­(tzn. ICE se 63% cenou BEV​­), což je asi nejhorší ukázka drahého BEV na trhu.

to ti pride BEV ako vyhodne? no ako myslis
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.