www.svethardware.cz
>
>

Nová Audi nám řeknou, kdy bude na světlech zase zelená

Nová Audi nám řeknou, kdy bude na světlech zase zelená
, , aktualita
Společnost Audi se chystá řidičům usnadnit čekání na zelenou, aniž by museli neustále pokukovat po semaforech. Jedná se o nový systém Traffic Light Information, který nám na displeji mezi budíky ukáže, za jak dlouho budeme moci jet.
K oblíbeným
reklama
Audi Traffic Light Information nám tak umožní lépe zužitkovat ty dlouhé sekundy, které nám jinak zabere sledování světel. Budeme si tak moci bez obav zkontrolovat třeba poštu na telefonu a v klidu se zase připravit na jízdu, pokud ovšem tento systém bude fungovat spolehlivě. Informace o zbývajícím času do zelené se bude zobrazovat jak na panelu palubní desky, tak na head-up displeji (pokud ho auto má ve výbavě) a Audi říká, že jde o první komerční využití komunikace V2I, čili Vehicle-to-Infrastructure. Ta zahrnuje komunikaci silničních zařízení s automobily.





Je třeba si ale uvědomit, že stále existují zákony a pravidla silničního provozu a leckde ve světě není povoleno telefonovat či posílat textovky, a to i když automobil zrovna stojí na křižovatce. A vedle toho je třeba říci, že v souvislosti s Traffic Light Information společnost Audi mluví především s americkými silnicemi a ulicemi, kde je prý provozováno na 300.000 křižovatek se světly. Některé semafory jsou vládní majetek a jiné provozují soukromé společnosti, ovšem důležité je to, že většina z nich je napojena na Internet, aby mohly být ovládány centrálně. Problém je ten, že neexistuje jednotný systém, z nějž by šlo jednoduše vytáhnout potřebné informace o tom, za jak dlouho bude zelená. Bylo tak třeba vytvořit software, který dokáže pracovat s různými systémy a jejich protokoly, což pro Audi zařídil technologický partner Traffic Technology Services.





Využita byla také služba Audi Connect Prime, která udává s využitím palubního GPS polohu automobilu a směr jeho jízdy, aby systém vůbec věděl, před jakými světly auto stojí. Pak už stačí jen dát tyto informace dohromady, aby se mohlo řidiči na displeji ukázat, kdy bude mít zase zelenou. Systém pochopitelně bude pracovat i opačně, takže ukáže i čas do konce signálu jeď, ale otázka je, jak daleko před křižovatkou to zvládne. Řidič tak může reagovat a dle svého odhadu zrychlit, nebo naopak dát nohu z plynu. Pokud by systém pracoval ještě lépe, mohl by nám doporučit rychlost, která nás navede na zelenou vlnu.

V Audi si přitom uvědomují, že by to mohlo způsobit zbrklost řidičů, kteří budou ještě v posledních momentech červené startovat, což by nedělalo dobrotu. Z tohoto důvodu se nebudou zobrazovat poslední tři sekundy do zelené. Ostatně i bez této vymoženosti může každý reagovat zbrkle a vjet do křižovatky ještě na oranžovou, pokud nemá reakční dobu slimáka. Samotný výrobce také vzhledem k americkým zákonům zaměřeným silně proti používání telefonů za volantem (platí ve 43 z 50 států) zdůrazňuje, že tato funkce by neměla řidiče povzbuzovat k porušování pravidel, a tak raději vymýšlí jiné aktivity, kterými můžeme strávit ušetřený čas. Dle Audi tak můžeme třeba zkontrolovat dítě na sedačce nebo stav nádrže.

Dle Audi bude systém Traffic Light Information integrován do třech modelů aut chystaných pro příští rok. Bude to jednak SUV Q7, malý sedan A4 a pak crossover A4 AllRoad, přičemž systém bude kompatibilní i s produkcí od 1. června 2016, takže by měl jít do starších vozů doinstalovat. Zatím se ale mohou těšit pouze řidiči v USA, kde chce Audi pokrýt sedm velkých měst, a to ještě do konce tohoto roku.

Zdroj: Extremetech
reklama
Nejnovější články
PS5 byla otestována s běžným Samsungem 980 Pro vedle původního SSD PS5 byla otestována s běžným Samsungem 980 Pro vedle původního SSD
Sony minulý týden konečně zveřejnila dlouho očekávaný software, který uživatelům umožní využít běžně dostupná SSD pro rozšíření kapacity konzolí PlayStation 5. Prozatím jde o betaverzi, ale už tu máme slibné výsledky. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny
Nová megabaterie Victoria Big Battery v Austrálii koncem minulého týdne zachvátil požár. Jde o jedno z největších akumulátorových úložišť na světě, které zde pomáhá vykrývat špičky a řešit zásahy FCAS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
AMD s Valve vyvíjí lepší linuxové ovladače pro konzole Steam Deck AMD s Valve vyvíjí lepší linuxové ovladače pro konzole Steam Deck
AMD nebylo nikdy úspěšnějším výrobcem konzolového hardwaru, než je dnes. Za to aktuálně platí uživatelé PC, kteří nemají k dispozici tolik hardwaru od AMD, kolik by si mohli přát, ale s tím se nedá nic dělat. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Ceny pamětí GDDR: jak je ovlivňuje Ethereum a výprodeje grafik? Ceny pamětí GDDR: jak je ovlivňuje Ethereum a výprodeje grafik?
Těžba Etherea dnes už pro mnohé není výdělečný podnik kvůli nepříznivému mixu nákladů na energie, výši odměn a hodnoty samotného Etherea. To má svůj vliv i na cenu pamětí GDDR5 či především GDDR6 na trhu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
CATL uvede na trh sodíkové akumulátory s vyšší odolností vůči chladu CATL uvede na trh sodíkové akumulátory s vyšší odolností vůči chladu
Společnost CATL dosáhla dalšího významného milníku. Sodíkové akumulátory se jí podařilo vyvinout do takové podoby, že by se už brzy měly dostat na trh. Zajímavé mají být např. vyšší odolností vůči chladu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře