reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.7.2005, Milan Šurkala, aktualita
Chcete-li používat nové ovladače ForceWare Release 75 (tedy verze 77.72, 77.76 a vyšší), určitě nezapomínejte na to, jakou grafickou kartu máte v počítači. Jsou-li to starší kousky GeForce2 a starší, TNT Riva nebo starší karty Quadro, pak...
xR-> | 25.7.200511:23
A jaké funkce to jsou ?
Odpovědět0  0
john.don | 25.7.200512:20
Myslíš jaké funkce jsou vypnuté?

No třeba GF4MX nepodporuje pixel shadery.
Ale podporuje vertex shadery :o­)

Teda od .44. už ne :o­)­)

Poznáš to třeba tak že se ti v 3D marku nezobrazí příslušné testy a podobně.
Odpovědět0  0
xR-> | 25.7.200512:59
Ale GF4 MX nema ZADNE shadery. Je to pouze GF2 s MSAA a hierarchickym Z­-bufferem z GeForce 3. Jakekoliv shadery na GF4 MX jsou pouze softwarova emulace. Takze bych spis rekl, ze jim to zarazil M$ nebo neco podobneho. GF4 MX na 100% nema ani VS.
Odpovědět0  0
john.don | 25.7.200513:30
Heh že jsem se s tebou obtěžoval.
Něco si o tom přečti a pak žvaň ty DE....E!



Odpovědět0  0
Ladis. | 25.7.200513:59
GF 4 MX nema VS, ten tam byl jen softwarove emulovany, a byly s nim problemy ­(casto v tech hrach bylo naprogramovano, ze pokud detekuje VS, ale je to GF 4 MX, tak jej nema pouzit ;­)­). Proste pro NV uz nemelo smysl neco takoveho resit u tak stare karty, tak to vyhodili.
Odpovědět0  0
john.don | 25.7.200513:43
Příště mlč a tiše šoupej nožkama!

http:­/­/www.digit­-life.com­/articles­/gf4mx­/

Kdyby jsi chtěl zase plácat DE.....I,
a dělat chytrýho tak to zkoušej doma na mámu.
Odpovědět0  0
xR-> | 25.7.200514:36
Á pan velký john.don umí dokonce anglicky. Bohužel ale slepě věřit všemu, co je english se nevyplácí... Že jsem tak nesmělý, vy asi v tomhle profík zrovna nejste, že ne ? ­(btw: a maturita už byla ? heh ?)
Odpovědět0  0
john.don | 25.7.200513:48
# GeForce4 MX doesn­'t support pixel shaders as their realization is too expensive as far as the die­'s surface is concerned.

-­- GF4MX nepodporuje PX shadery protože by to zvýšilo cenu jádra ­(PX jednotka je velká a zvětšila by plochu chipu­)

- GeForce4 MX is able to process vertex shaders, though less efficiently than the NV20­/NV25 can. The T&L of the latter consists of two identical completely programmable units, and it is possible that one such unit was integrated into the NV17 as a base T&L. Or the drivers have their own effective emulation of vertex shaders.

GF4MX je schopná zpracovat VS, byť s nižší efektivitou než NV25­/25!
Odpovědět0  0
xR-> | 25.7.200514:19
Tak to holt maji spatne a nechavaji se nVidii vodit za nos ­(jako vetsina BFU­). Navic to jsou ciste spekulace ­(­"and it is possible that one such unit was integrated into the NV17 as a base T&L­"). Vertex shadery na GF4MX jsou ciste softwarova zalezitost. Drivery ovsem dokazou u nekterych shaderu sikovne vyuzit fixni T&L, takze u nekterych velmi jednoduchych shaderu to muze vypadat na hw VS.
Jadro pudla zrejme spociva v tom, ze prestali inzerovat jisty CAP bit v DX3D, aby dostali WHQL.
A ty urazky si laskave nechte. Az mi z hlavy nakreslite podrobne skutecne schema GF FX ­(vcetne hw realizaci vsech jednotlivych instrukci­) a napisete optimalizovany shader pro GF FX5800, ktery porazi Radeon9800Pro bez ztraty kvality, tak si muzeme i tykat :­).
Odpovědět0  0
john.don | 25.7.200514:32
Tykat si s tebou může Franta čistič z Prasečáku.
Ostatní by jsi měl uctivě vykat!

Kor když jsem ti to dal až pod nos.
Pokud by to tvůj mozeček dokázal přečíst,
dám ti link na odkaz s blokovým schématem NV17.

Jinak raději mlč.
Odpovědět0  0
xR-> | 25.7.200514:41
Tak hele chlapečku, já se tím živím a vím přesně jak to je a nepotřebuju nějaké hloupé linky. Až z toho budeš mít doktorát a napíšeš alespoň 100 shaderů ve třech různých jazycích, můžeme v téhle diskusi pokračovat...
Odpovědět0  0
john.don | 25.7.200514:59
Hehe doufám že v tvé léčebně jsou zamřížovaný okna a jsi pořádně přikurtovanej.
Takové představy jsou nebezpečné.

Takhle po netu je každej doktor a píše shadery :o­)­)

No jen si kecej.
Mě to nevadí :o­)­)
Jistě, jistě máš pravdu :o­)­)
Odpovědět0  0
xR-> | 25.7.200518:02
Mohl bych poprosit redakci o smazani vulgarnich prispevku johna.dona prosim ?

Jinak, kdo chce dukaz, tak at si spusti nejaky synteticky benchmark pod OpenGL.
Tam jsou vertex shadery podporovany na vsech kartach ­(i na GF1­/2­) a i v soucasnych driverech
(dukaz: pritomnost ARB_VERTEX_PROGRAM nebo NV_VERTEX_PROGRAM nebo ARB_VERTEX_SHADER rozsireni­).
Na kartach bez hw podpory VS bezi VS na CPU pomoci emulace ­(tu provadeji drivery­).

Vhodny benchmark je treba na www.shadeview.net.
Postup:
1.nastavit nizke rozliseni a bilinearni kvalitu filtrovani
­(aby byly bottleneck prave VS­)
2. Zvysit trosku uroven teselace ­(mnozstvi vrcholu­), ale ne zas moc, aby to neucpalo pametovou sbernici.
3.Vybrat nejaky delsi vertex shader.
Treba ­\Shaders­\DX78­-Class­\Arb­\Animated­\Waving.avp­', ten je asi nejdelsi.
Pak staci zmacknout tlacitko ­"view­" a nasledne klavesu ­"b­" jako ­"benchmark­".

Po nekolika vterinach se objevi vysledne fps ­(vlevo nahore­). Pak se test zopakuje na jinem­/pretaktovanem­/podtaktovanem pocitaci­/procesoru. Pokud fps bude zavisle na rychlosti procesoru,
jedna se o softwarovou emulaci. Pokud ne, je VS provaden hardwarove.

Koho zajimaji jen vysledky: GF1­/2­/4MX ­- softwarove VS, GF3­/4Ti­/FX­/6xxx­/7xxx ­- hardwarove VS.
Odpovědět0  0
Ladis. | 26.7.200514:54
Jeste bych dodal, ze emulace VS na starych kartach ­(tj. podpora extenze GL_ARB_vertex_program a pripadne dalsich­) je vec ovladacu hlavne v OpenGL. V Direct3D 9 je VS v pripade nepodpory v hardwaru emulovan VZDY pres DirectX ­(softwarove­).
Odpovědět0  0
john.don | 25.7.20059:58
Nvidia běžně vypouští část podpory z nových ovladačů.
Třeba od ovladačů .44. už není plně podporována GF 4MX a spol.
Prostě některé její funkce jsou už vypnuté.

Podobné to bylo s GF2 v ovladačích .38..

Mimochodem ten kdo si na takovou starou kartu nainstaloval nové ovladače si sám odepsal kus výkonu.

Co s takovou šitózní kartou dnes?

Určitě Vám budou stačit staré ovladače a majitele nových grafik to nezastihne.

Hlavně pozor u GF4MX a spol karet.
Tam fakt od verze ovladačů .44. už je hromada funkcí vypnuta a nepodporována.
Tak tihle uživatelé nechť si stáhnou a používají staré ovladače.
Hry jim poběží rychleji.

Lidí s řadou FX a novějších, z nových ovladačů profitují.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.