xR->
|
25.7.200511:23
A jaké funkce to jsou ?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
john.don
|
25.7.200512:20
Myslíš jaké funkce jsou vypnuté?
No třeba GF4MX nepodporuje pixel shadery.
Ale podporuje vertex shadery :o)
Teda od .44. už ne :o))
Poznáš to třeba tak že se ti v 3D marku nezobrazí příslušné testy a podobně.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
xR->
|
25.7.200512:59
Ale GF4 MX nema ZADNE shadery. Je to pouze GF2 s MSAA a hierarchickym Z-bufferem z GeForce 3. Jakekoliv shadery na GF4 MX jsou pouze softwarova emulace. Takze bych spis rekl, ze jim to zarazil M$ nebo neco podobneho. GF4 MX na 100% nema ani VS.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
john.don
|
25.7.200513:30
Heh že jsem se s tebou obtěžoval.
Něco si o tom přečti a pak žvaň ty DE....E!
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Ladis.
|
25.7.200513:59
GF 4 MX nema VS, ten tam byl jen softwarove emulovany, a byly s nim problemy (casto v tech hrach bylo naprogramovano, ze pokud detekuje VS, ale je to GF 4 MX, tak jej nema pouzit ;)). Proste pro NV uz nemelo smysl neco takoveho resit u tak stare karty, tak to vyhodili.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
john.don
|
25.7.200513:43
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
xR->
|
25.7.200514:36
Á pan velký john.don umí dokonce anglicky. Bohužel ale slepě věřit všemu, co je english se nevyplácí... Že jsem tak nesmělý, vy asi v tomhle profík zrovna nejste, že ne ? (btw: a maturita už byla ? heh ?)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
john.don
|
25.7.200513:48
# GeForce4 MX doesn't support pixel shaders as their realization is too expensive as far as the die's surface is concerned.
-- GF4MX nepodporuje PX shadery protože by to zvýšilo cenu jádra (PX jednotka je velká a zvětšila by plochu chipu)
- GeForce4 MX is able to process vertex shaders, though less efficiently than the NV20/NV25 can. The T&L of the latter consists of two identical completely programmable units, and it is possible that one such unit was integrated into the NV17 as a base T&L. Or the drivers have their own effective emulation of vertex shaders.
GF4MX je schopná zpracovat VS, byť s nižší efektivitou než NV25/25!
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
xR->
|
25.7.200514:19
Tak to holt maji spatne a nechavaji se nVidii vodit za nos (jako vetsina BFU). Navic to jsou ciste spekulace ("and it is possible that one such unit was integrated into the NV17 as a base T&L"). Vertex shadery na GF4MX jsou ciste softwarova zalezitost. Drivery ovsem dokazou u nekterych shaderu sikovne vyuzit fixni T&L, takze u nekterych velmi jednoduchych shaderu to muze vypadat na hw VS.
Jadro pudla zrejme spociva v tom, ze prestali inzerovat jisty CAP bit v DX3D, aby dostali WHQL.
A ty urazky si laskave nechte. Az mi z hlavy nakreslite podrobne skutecne schema GF FX (vcetne hw realizaci vsech jednotlivych instrukci) a napisete optimalizovany shader pro GF FX5800, ktery porazi Radeon9800Pro bez ztraty kvality, tak si muzeme i tykat :).
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
john.don
|
25.7.200514:32
Tykat si s tebou může Franta čistič z Prasečáku.
Ostatní by jsi měl uctivě vykat!
Kor když jsem ti to dal až pod nos.
Pokud by to tvůj mozeček dokázal přečíst,
dám ti link na odkaz s blokovým schématem NV17.
Jinak raději mlč.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
xR->
|
25.7.200514:41
Tak hele chlapečku, já se tím živím a vím přesně jak to je a nepotřebuju nějaké hloupé linky. Až z toho budeš mít doktorát a napíšeš alespoň 100 shaderů ve třech různých jazycích, můžeme v téhle diskusi pokračovat...
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
john.don
|
25.7.200514:59
Hehe doufám že v tvé léčebně jsou zamřížovaný okna a jsi pořádně přikurtovanej.
Takové představy jsou nebezpečné.
Takhle po netu je každej doktor a píše shadery :o))
No jen si kecej.
Mě to nevadí :o))
Jistě, jistě máš pravdu :o))
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
xR->
|
25.7.200518:02
Mohl bych poprosit redakci o smazani vulgarnich prispevku johna.dona prosim ?
Jinak, kdo chce dukaz, tak at si spusti nejaky synteticky benchmark pod OpenGL.
Tam jsou vertex shadery podporovany na vsech kartach (i na GF1/2) a i v soucasnych driverech
(dukaz: pritomnost ARB_VERTEX_PROGRAM nebo NV_VERTEX_PROGRAM nebo ARB_VERTEX_SHADER rozsireni).
Na kartach bez hw podpory VS bezi VS na CPU pomoci emulace (tu provadeji drivery).
Vhodny benchmark je treba na
www.shadeview.net.
Postup:
1.nastavit nizke rozliseni a bilinearni kvalitu filtrovani
(aby byly bottleneck prave VS)
2. Zvysit trosku uroven teselace (mnozstvi vrcholu), ale ne zas moc, aby to neucpalo pametovou sbernici.
3.Vybrat nejaky delsi vertex shader.
Treba \Shaders\DX78-Class\Arb\Animated\Waving.avp', ten je asi nejdelsi.
Pak staci zmacknout tlacitko "view" a nasledne klavesu "b" jako "benchmark".
Po nekolika vterinach se objevi vysledne fps (vlevo nahore). Pak se test zopakuje na jinem/pretaktovanem/podtaktovanem pocitaci/procesoru. Pokud fps bude zavisle na rychlosti procesoru,
jedna se o softwarovou emulaci. Pokud ne, je VS provaden hardwarove.
Koho zajimaji jen vysledky: GF1/2/4MX - softwarove VS, GF3/4Ti/FX/6xxx/7xxx - hardwarove VS.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Ladis.
|
26.7.200514:54
Jeste bych dodal, ze emulace VS na starych kartach (tj. podpora extenze GL_ARB_vertex_program a pripadne dalsich) je vec ovladacu hlavne v OpenGL. V Direct3D 9 je VS v pripade nepodpory v hardwaru emulovan VZDY pres DirectX (softwarove).
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
john.don
|
25.7.20059:58
Nvidia běžně vypouští část podpory z nových ovladačů.
Třeba od ovladačů .44. už není plně podporována GF 4MX a spol.
Prostě některé její funkce jsou už vypnuté.
Podobné to bylo s GF2 v ovladačích .38..
Mimochodem ten kdo si na takovou starou kartu nainstaloval nové ovladače si sám odepsal kus výkonu.
Co s takovou šitózní kartou dnes?
Určitě Vám budou stačit staré ovladače a majitele nových grafik to nezastihne.
Hlavně pozor u GF4MX a spol karet.
Tam fakt od verze ovladačů .44. už je hromada funkcí vypnuta a nepodporována.
Tak tihle uživatelé nechť si stáhnou a používají staré ovladače.
Hry jim poběží rychleji.
Lidí s řadou FX a novějších, z nových ovladačů profitují.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)