
Velmi zajímavý je však pohled na tento grafický čip, zatímco doposud integrované čipy Intelu byly spíše pro smích (poměrně slušný výkon srážela na zem absence některých důležitých vymožeností, jako je třeba T&L jednotka, vertex shadery), nyní se jedná o přesný opak.
Tyto integrované čipy budou podporovat DirectX 10 a Shader Model 4.0 (WGF2.0). A to dříve než nVidia nebo ATi. Bude možno použít až 16x FSAA, ale výkon čipu nebude tak vysoký, aby to bylo nějak rozumně použitelné.
Hovoří se o taktu 400MHz, ten možná bude ve finále ještě vyšší. Pokud by čip měl 4 pixel pipelines jako dnes GMA950, pak bude nabízet stále 1,6GPixel/s, ale už by neměly být problémy se spouštěním 3D aplikací, které se často nespustily právě díky absenci T&L a vertex shaderů.
Grafický čip si může vzít až 256MB paměti, na trh se dostane s chipsetem i965 na přelomu druhé a třetí čtvrtiny roku 2006. DirectX 10 ale využijete pouze na operačním systému Windows Vista. Intel informaci nepotvrdil.
Zdroj: www.hkepc.com, www.digit-life.com