reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.4.2022, Jan Vítek, aktualita
Ruské firmy ztratily možnost využívat kapacity mnohých výrobců čipů, mezi něž patří i korejské firmy nebo tchaj-wanská společnost TSMC. Ukazuje se nový plán ruské vlády, který je z technologického hlediska vcelku skromný. 
1  2  
DrQQ (301) | 26.4.202214:29
Hurááááá.
A máslo bude taky.
V červnu.
Odpovědět1  0
phv (34) | 18.4.202217:10
Vzhledem k tomu, ze o mozky přišli emigraci a peníze rozkradou papaláši, tak se nic konat nebude.
Už vidím jak zasloužilý soudruh posílá peníze vědcům a sám si nic neukradne.
Ha ha ha
Odpovědět4  2
Eskymak (1057) | 18.4.202214:54
Jakýho retarda napadlo odstranit předmět z kometářů, takže teď nelze pořádně sledovat vlákna, neboť odsazení je asi tak jedna mezera?

Geniální design, kdy záhlaví s reklamou a menu zabírá půl monitoru, pod tím dva staré připíchnuté články a úplně dole se tísní, titulky dvou posledních článků. Vlezu na web a první co musím dělat je scrollovat dolů, abych viděl obsah...

Bravo, takle zmršit web, to chce opravdu kumšt!
Odpovědět5  5
Karel Polívka (1065) | 18.4.202215:42
Když si vezmu vaše předchozí komentáře, tak pokud nejste s naším webem­/obsahem spokojený, je to vlastně standardní stav a šokující by spíše bylo, kdyby to bylo naopak. Pokud zohledním dosavadní feedback od jiných lidí na náš nově responzivní web, považuji jej za úspěšně splněnou misi. Přesto to není 100% stav a bude se nadále ladit. Každopádně děkuji za přízeň.
Odpovědět0  0
Akuh (1099) | 18.4.202216:37
Sice nesouhlasím s formou jakou to podal, ale s předmětem má pravdu. Možná trochu zpřehlednit vlákna v diskusi pokud předmět nechcete?
Odpovědět2  0
Eskymak (1057) | 18.4.202219:40
A který je nejnovější, když je nelze nijak řadit a filtrovat? A linkovat konkrétní komentář zjevně taky nejde. Takže má někdo jako procházet všechny příspěvky a hledat to podle data a času? No to snad ne!
Odpovědět1  1
Karel Polívka (1065) | 18.4.202220:50
Celá diskuze má aktuálně 9 komentářů, které tvoří jedno jediné vlákno, takže vaše výtky jsou v tomto kontextu irelevantní, když linkovat na konkrétní komentář ­(nebo i vlákno­) nešlo ani dříve a nějaké jejich řazení nebo filtrování k dispozici taky nebylo. Pokud by předmět zůstal zachován, orientace v té diskuzi by byla úplně stejná jako teď, protože by byl u všech komentářů stejný :­-­)

Ode mě jsou v té diskuzi pouze 3 komentáře, takže myslím, že pokud byste měl skutečně zájem, zvládnul byste ten můj nejnovější jednoduše a rychle najít. Opravdu věřím tomu, že byste to dal.
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 18.4.202221:12
Vlákno, které není vidět...
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 18.4.202221:23
Vlákno, které by z hlediska orientace­/rozlišení komentářů vypadalo naprosto identicky jako teď, pokud by v každém komentáři byl navíc zcela stejný řetězec znaků, např. ­"hmm­".
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 19.4.20228:21
Každý příspěvek má jiné odsazení, takže bez předmětu není poznat, kde vlákno končí a kde začíná jiné. Je tak těžké pochopit?
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 19.4.20229:14
Znovu opakuji, že pokud má diskuze pouze 1 vlákno ­(jako ta, o které je tady teď řeč­), vypadala by celá taková diskuze z hlediska orientace­­/rozlišení komentářů naprosto identicky jako teď, pokud by v každém komentáři byl navíc zcela stejný řetězec znaků, např. ­­"hmm­­". Pokud diskuze obsahuje pouze 1 vlákno, měla by začátek a konec s předmětem stejný jako teď bez něj právě proto, že obsahuje pouze 1 vlákno, protože v takovém případě neobsahuje více vláken, které by bylo žádoucí nějak rozlišovat. Nevím, jak to napsat více srozumitelně, abyste to pobral.
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 19.4.20229:28
Ne, nevypadala. To, že se jedná o jedno vlákno mohu poznat pouze podle nějakého společného identifikátoru u příspěvků ­- třeba předmětu. Ten identifikátor nyní chybí a není tak na první pohled poznat, kolik je v diskusi vláken. Jestli počet vláken identifikujete třeba podle počtu příspěvků bez odsazení, to je vaše volba. Běžný člověk k tomu používá třeba předmět.
Odpovědět0  0
icotech852 (200) | 19.4.202210:12
snad by pomohli vertikalne ciary k prispevkom ako na inych forach
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 19.4.202211:05
Pochopitelně, když to funguje jinde, proč by to nemohlo fungovat tady. Ať už je to nějaká souvislá čára nebo třeba stejná barva podbarvení pro všechny přípěvky ve vláknu.

Když už někdo potřeboval ušetřit řádek místa, mohl přesunout tlačítka ­"Odpovědět­" a ­"Upravit­", a hodnocení do záhlaví příspěvku, na stejnou úroveň kde je přezdívka.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 18.4.202217:15
Pokud jde o zpřehlednění vlákna v diskuzi – ano, mám v plánu s tím něco udělat. Nápadů mám vícero, takže si s tím musím trochu pohrát. Konkrétně mohu zmínit např. jinou barvu podkladu u hlavičky komentáře, který začíná nějaké vlákno, než u komentářů pod ním, které na něj reagují. Je to jen detail, ale dobře to pomůže opticky definovat, kde začíná a končí které vlákno.
Odpovědět2  0
Eskymak (1057) | 18.4.202219:48
A proč je to teprve ­"v plánu­"? To snad mělo být součástí změn, v rámci kterých byl ten předmět odebrán.

Prostě zmetek a nedodělek. Určitě to muselo dát spoustu práce, to vám nikdo neodpírá, ale čtenáře zajímá výsledek. Za práci vás musí odměnit někdo jiný.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 18.4.202220:38
V plánu je to proto, že vývoj webu nemá nějaký svůj jasný konec, takže to bude ve své podstatě podle vašich slov vždy zmetek a nedodělek, což je za mě OK a nemám s tím problém. Možná to pro vás bude šokující zjištění, ale v plánu mám teď např. úpravy našich webů, které nebudou všechny hotové ani za x dalších měsíců. V nějakém momentě je tak třeba nějakou větší sadu úprav aplikovat na ostrý provoz a za ostrého provozu pak různé detaily nadále ladit podle jejich důležitosti­/časové náročnosti.

V tomto případě se větší sada úprav vztahovala k tomu, aby už byl web co nejdříve responzivní a aby zejména na mobilních zařízeních nic nerozbíjelo jeho layout, což třeba právě předmět v komentářích dělal. Mohlo se to ošetřit, aby k tomu nedocházelo, nicméně jsem se namísto toho rozhodl pro jeho odstranění, viz předchozí vysvětlení. Pokud by se mělo s nasazením responzivního webu čekat, než bude úplně všechno na všech stránkách 100%, mohlo by to trvat ještě x dalších týdnů, což by jen kvůli takovýmto detailům nedávalo smysl.

Pokud se Vám takovýto postup nelíbí, je to v pořádku ­- prostě na to máte jiný názor a neshodneme se v tom, jak k takovýmto úpravám webu přistupovat. Než vaše arogantní reakce jsou však pro mě více směrodatné e­-maily od různých čtenářů, kteří nám již po nasazení nové verze webu vyjádřili poděkování za to, že už se tak konečně stalo a že už mohou pohodlně číst naše články i na mobilech. A věřte tomu nebo ne, kromě poděkování nám dorazilo už i několik pochval za to, jak teď náš web na mobilu vypadá. Takže to zrovna moc nenaznačuje, že byste mluvil za většinu našich čtenářů. Mluvíte sám za sebe a vyjadřujete své vlastní emoce. A pokud nás zrovna Vy chválit nebudete, bude to nepochybně těžké, ale zkusíme se s tím nějak vyrovnat.
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 18.4.202219:43
A co chcete chválit? Pokud je vše v pořádku, lidi si nestěžujou a na web dále chodí. Pokud jsou extra spokojeni, třeba si i vypnout blokovače reklam.

Za co byste chtěli chválit? Vždyť každý druhý článek obsahuje nějakou chybu, a teď ještě tenhle nedodělek. Asi je moje chyba, že sem vůbec ještě chodím a doufám, že se něco změní k lepšímu.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 18.4.202220:55
Taky si říkám, proč sem vlastně stále chodíte, když nás hodnotíte takovýmto způsobem. Marně nad tím přemýšlím a stále nic. Je to oříšek...
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 18.4.202221:17
Vlastně už jsem chtěl sem dávno přestat chodit, jenže na můj email s žádosti o smazání účtu se nikdo ani neobtěžovat reagovat. Takže mě tu asi strašně moc chcete... :­-)
Odpovědět3  1
honza1616 (3625) | 18.4.20220:44
90nm a dokonce 28nm.... jooo, to je výhra,

to si budou moct nacpat tak akorát do těch balistických raket kterých už ted mají nedostatek a na nic jiného jim nezbyde
a co teprve až začnou sestřelovat Muskovi satelity Starlink, ten jich tam nahoře má několik tisíc, na to bude potřeba sakra hodně protisatelitních raket a v nich ještě víc čipů

jistě se do Ruska dostane i nějaký moderní HW, vidíme to v Číně, jak se pašují procesory a telefony, ale tam se to na letištích striktně kontroluje, když zrovna nemá hlídku váš kamarád a musíte projit skrz bezpečnostní rám

Stejně se dají pašovat procesory i do Ruska, stačí sednout do auta, ujet pár tisíc Km Iránskou pouští , nebo prostě stačí když nějaké malé letadlo přistane na jakémkoliv polním letiště někde v Kazachstánu a tam se muže náklad přeložit, a letět do Ruska.
Takových cest které nejsou kontrolované jsou tisíce
Teoreticky se do Ruska muže dostat stejné množství HW a SW jako tam šlo do ted oficiálními cestami, ale reálně to bude o dost méně a takový prominentní HW a SW půjde jen na nejvyšší místa, aby Putin a jeho generálové mohli hrát Cyberpunk2077 s Raytracingem
a v lepším případě se vše bude klonovat reverzním inženýrstvím
Odpovědět3  1
snajprik (1557) | 18.4.20228:57
To su sprostosti, skoro všetok hardware sa vyraba v Čine, možno Rusi ho budu mať skôr ako EU, proste zasielky do kazakstanu budu vačšie...
K satelitom par rokov do zadu Rusi prezentovali 5GW mikrovlne delo s vyhliadnami že do 2020 chcu mať 10GW, pre predstavu hoci čo kovove na vzdialenosť 1000km dokažu ohriať na 20 000°C za 1s Rusi to nazvali projekt čiste nebo.
Ver že Rusi na tie satelity čo im lietaju ponad hlavy už mysleli, ak by NATO zautočilo na Rusko ich životnosť by bola velmi kratka.
Inak k vlnovej dlžke mikrovlneho žiarenia, da sa nastaviť tak aby rozkmitalo všetko kovove ale hlinik ostal chladny a naopak, dokonca vedia rozkmitať len kremik a ostatne prvky ostanu bez reakcie. Toto použili Rusi pred paru rokmi na jeden NATO križnik čo prekročil Ruske teritorialne vody, priletela stihačka blikla na NATO vojnovy križnik a NATO ho muselo odtiahnuť do pristavu a 2 tyždne menili kremikove komponenty na lodi aby znova fungovala.
Odpovědět1  8
indyan (77) | 18.4.20229:21
Díky za krásný příspěvek :­-­) Dlouho jsem se tak nezasmál. Tím křižníkem, kde vyhořela veškerá elektronika, asi myslíš tento:
https:­/­/twitter.com­/DawidKamizela­/status­/1515824018087198723­/photo­/1

Mikrovlnné dělo, 20000 stupnu celsia ... :­-0­)­))
Odpovědět4  1
laren (230) | 18.4.20229:30
tak ten konec by bylo dobry odzdrojovat, protoze to zni jako velka pohadka :)
Odpovědět2  0
scratchy27 (265) | 18.4.202216:24
Ozdrojovat? Neblázni, maximálně ti hodí tak článek na protiproudu nebo jiné slátaniny.

Tyhle vlhký sny rusaku o hitech vojenský technice, když nejsou schopny dodělat a vyrábět ani tanky ­(Armata, smontováno tak 10ks­-pouzitelne jen na přehlídky­), o jejich 3 kusech su57, který vlastně taky nikdo ­(kromě výstavy­) neviděl ­(a země co s nima spolupracovali radši z projektu rychle vycouvali­), hypersonický střely, který vlastně žádnej zázrak taky nejsou.... A jasně maj smontovány mikrovlny dělo a drtí s ním křižníky, tvl to je materiál.... Tady je veškerá medikace krátká, jestli tohle dokáže někdo žrát, tak je tady fakt něco špatně :D
Odpovědět2  2
laren (230) | 18.4.202222:42
:­) No je divny, ze Kinjalama a jaderkama vyhrozujou, ale timhle mikrovlnym delem, co dostane cely kriznik jak nic, kupodivu ne. Vzdyt by mohli v podstate i bliknout obcas potaji­/nenapadne, takova ultra draha americka letadlova lod znicehonic bez funkcni elektroniky, to by cuceli i Cinani :­)
Odpovědět1  0
M0RGAN (248) | 18.4.202223:10
Mě by jen zajímalo, jestli ty kraviny jen píšeš do diskuzí na povel, nebo tomu vážně věříš :­-­)
Rusko je vždycky ve všem nejlepší na světě ... Na papíře. A pak jeho superdupermegaarmáda dostává v konvenční ruské dobyvačné válce na prdel i na Ukrajině. Vysvětlení je prosté: Rusko je velmocí především v korupci.
Odpovědět3  1
icotech852 (200) | 19.4.202210:11
Mikrovlnne dela,laserove zbrane,zopar ­(dve?­) hypersonickych striel...bolsevikovi sa velmi zapacili Hviezdne vojny
Odpovědět2  2
unreall (481) | 21.4.202216:37
Snajprik, ty si proste d*bil… Hanbím sa, že patríš k rovnakej národnosti…

Presne tak, ten krížnik bol naopak rusky ty lolo
Odpovědět1  0
kutil05 (785) | 18.4.202216:03
Jenže Rusku se nejedná o HW pro civilní užití, tedy před blokádou to tak aspoň nebylo. Oni se o vlastní počítače snaží hlavně kvůli možnosti zabezpečení státní správy a armádní účely, na to extra výkon nepotřebují a vlastní uzavřená architektura je výhodou. Na to jim západní čipy neposlouží. A na řízení raket je a obecně zbraňové užití už vůbec není třeba výkon, tam je důležitá nízká spotřeba, spolehlivost a odolnost. Američani sami do stíhaček montují docela staré varianty IBM Power, dokonce snad i IBM RAD což je jednojádro podle verze max 33 až 200 MHz řady PowerPC z konce 20. století. Takové se dávají i do družic a raket pro lety na oběžnou dráhu. A na nějakou střelu kde nejsou složité výpočty stačí i řádově menší výkon.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 18.4.202216:22
Při armádním využití je spotřeba prakticky fuk. Samotná technika potřebuje tolik, že se v tom těch pár ­(i ¨kdyby set­) wattů dokonale schová. Plus nepotřebují barvičky, hejblátka a aby to vypadalo krásně. Naopak, žádoucí je jednoduchost a odolnost.
Odpovědět0  0
kutil05 (785) | 18.4.202219:39
Nevím jestli je fuk spotřeba řídícího procesoru v raketě, ale je zase pravda, že Rusku nikdy o velkou energetickou účinnost zvlášť u vojenské techniky nešlo.
Odpovědět0  0
indyan (77) | 17.4.20228:47
Možná budou mít nějaký zastaralý ARM, možná něco spatlají na Risc­-V na 90nm, ale kde vezmou návrhy na x86, grafiky, RAM, FPGA, DSP, ASIC, TPU a další typy procesorových jednotek, SOC, obvodů a firmware do toho všeho by mě docela zajímalo. Většinu z toho nemá ani Čína.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 17.4.20229:08
X86 a grafiky a podobvně normálně koupí. Akorát si je nedá přivézt Voloďa do Vladivostoku, ale John, do Kapského města. ­(nebo Ali do Dubaje, Ernesto do Limy atd­) a tam to holt náhodou přeloží nna loď do toho Vladivostoku. Plus bych se vsadil, že procesory Intel pouzdřené v izraeli nalooží Izák zcela otevřeně do letadla do Moskvy a nebude se s tím sr.. Oni dodržují sankce jen tehdy, když jim to vyhovuje. A proti nim nikdo nesmí ani říct nic špatného, jelikož by to byl antisemitismus..
Odpovědět7  2
indyan (77) | 17.4.20229:58
Procesory pouzdřené v Izraeli jsou stále soukromým majetkem americké firmy Intel. Je mi tedy jasné, že různým zlodějům a wrahům je něco jako pojmy vlastnictví, lidská práva a život zcela cizí. Funguje to ale tak, že majitel může určit, jak bude naloženo s jeho majetkem a Intel nic žádnému Voloďovi nebo Johnovi z Kapského města nedodá a jeho zaměstanci žádná letadla nebudou nakládat. Jedině, kdyby blbost nadnášela, tak bys s tím nákladem mohl do té Moskvy létat z Izraele nebo i JAR ty wrahu a vozit jim procáky. To by ale bylo okamžitě vidět v Intel účetnictví, bankovních záznamech a je to lehce dohledatelné na základě reportingu účetnictví státu, bank a dále i s pomocí legislativy o praní špinavých peněz.
Odpovědět1  1
Choakinek (1548) | 17.4.202211:58
Vypadá to, že jsi doteď několik let spal, proto tě seznámím s dnešní realitou:

Morálka je dnes naprosto v čudu. Proto dnes stačí vzít balík peněz, najít způsob, jak jej doručit a pak můžete koupit cokoliv a kohokoliv. Jistě, existují vyjímky, ale ty nemají žádný význam, pokud na jednoho poctivého ­"blba­" připadá třeba 20 šmejdů.
Odpovědět3  3
indyan (77) | 17.4.202214:06
Prozradím ti jedno tajemství: Morálka je dnes naprosto stejná jaká byla před 100 lety a stejná bude i za 100 let. Ale sám vidíš, že je tam jeden problém ­- najít způsob jak doručit. Firmy typu Intel, AMD obchodují 100% pomocí faktur a bankovních převodů a to stejné jejich partneři. A potom už není problém pomocí standardního daňového reportingu dohledat celý řetězec, kdo komu co prodal. A pokud nějaký John nebo Ali má najednou odněkud plnění v cash, diamantech, zlatě nebo crypto tak svítí jak lampa v tmavém lese a musí to doložit. Po tomto jde FU, hospodářská kriminálka, rozvědka, konkurence, různý neziskovky atd.. Zkus si uplatnit nějaký reportovaný plnění, vyšší než je legislativně povoleno, třeba v cash a sám uvidíš co tě čeká.
Odpovědět4  2
wrah666 (6205) | 17.4.202214:52
Víš co? Ozvi se mi tak za rok. Jestli se v Rusku přestanou prodávat počítače, tak ti dlužím nějakou hodně dobrou lahvinku. Ale ASI nevyhraješ :­) Jelikož jak správně říkáš: Morálka je stále stejná. ­(tedy, že prachy jsou prachy)
Odpovědět2  2
scratchy27 (265) | 17.4.202215:25
Ale tak jasne ze neprestanou. Stejne jako tady za komara bylo pro Vyvolene zapadni zbozi take jakztaz dostupne. Prestanou byt dostupne v meritku jako jsou dostupne ted a cena tomu bude odpovidat. Takze pro ­"normalniho­" rusa ­(tvl to je oxymoron­), proste nebudou a vsechno ostatni v navazanych retezcich ­(vyvoj, vyroba atd­) kde jsou­/budou potreba se prodrazi a prodlouzi.

Predstava, ze jim tam nekdo bude ­"pod rukou­" dodavat milionove serie je ponekud naivni. Rozdil v sankcich roku 2014 vs tech co jsou ted je dost podstatny a nebojkte nedelam si iluze o tom, ze by je vsichni 100% dodrzovali, ale jejich obchazeni bude ted velmi, velmi narocne.
Odpovědět3  3
laren (230) | 17.4.202219:17
normalni Rus ­- pobavilo :)
Odpovědět2  2
indyan (77) | 17.4.202218:31
Tak to víš, že za rok počítače v Rusku budou. V dubnu v Petrohradu, v květnu v Moskvě ­(kvůli paraden marši­) a v červnu ve Vladivostoku. Výstava totiž bude putovní. Tím pádem proti tobě nemám šanci vyhrát.
Odpovědět4  0
snajprik (1557) | 17.4.202215:16
:D čestny a poctivi obchodnici čo odmietnu zisky s presvečenia o dobre a zle :D Určite su všeci v USA ktory nikdy nepredali žiadnu zbraň žiadnemu zlemu režimu :D lebo to by nebolo humanne :D Kamo neviem na čom frčiš ale ja chcem taky :D
Odpovědět3  3
Neverminde (359) | 17.4.202216:40
Dneska se velky prachy jedou mimo faktury a to nikdo nikdy nezjisti.
Odpovědět2  3
snajprik (1557) | 18.4.20229:14
Prave drogy zbrane, biele mäso sa predavaju stale a nemam pocit žeby to bolo legalne :D Keď si niekto mysli že elektronika s Činy sa nedostane do Ruska, hlavne ked Čina velmi dobre vie že je po Rusku narade ­(Taiwan­), je velmi naivne.
Odpovědět2  2
wrah666 (6205) | 18.4.20229:44
Pijde mi, že tak třetina diskutujících jsou děti. Nevím jestli věkem, ale prostě: Zcela nevyzrálé osobnosti, bez kontaktu s realitou. A ne že bych někomu bral právo na naivitu a hlouopst, ale oni to šíří, jako by šlo o realitu kolem nás.
Odpovědět2  1
Choakinek (1548) | 18.4.202211:48
Není stejná! Je to vidět snad napříč všemi společenskými institucemi a ty tvoří lidé.

Např. v ČR je mnohem horší, než v 90. letech, ale zde je nutné odmítnout klasickou propagandu, že 90. léta tvořilo pouze několik mafiánů.
Odpovědět0  1
Neverminde (359) | 17.4.202216:43
Dnesni realita je ta ze se uvali sankce,ktere stejnak vsichni ti velky hraci dodrzuji jen na oko a vesel se obchoduje dal. Jen maly jako je CR drzi hubu a krok a jak vybocis tak je zle. Dyt je to videt u nas od vstupu do EU z nasi zeme je levna pracovni sila banda zebraku na pujckach s exekuci. Stat rozkradenej a pokazdy si volime do vlady magory co nas akorad jeste vic k te EU tahaj a okradaj. My se proste nepoucime. 2.sv jsme prezili,komunisty taky,ale porad se budeme tahat se stejnou sebrankou jako poslednich 80 let. EU je takovej sovetskej svaz a 3.rise v jednom.
Odpovědět4  2
scratchy27 (265) | 17.4.202217:27
Hele, kdyz je to tady takovy peklo, proc tady vam podobny zustavaji? Seberte se a jdete kde vam bude lip ­- prospejete sobe i ostatnim.

Fakt zajimavy co ty socialni bubliny s lidma delaji. Ja treba nevim o nikom kdo by se citil jako otrok ­/ levna pracovni sila s exekucema na krku. Resp ano, ja sam byl pred cca 15ti lety ve srackach o kterych se vsem temle ­"kriklounum­" ani nezda. Nikdy jsem od nikoho nic nechtel a nedostal, stalo me to cas a postavil jsem se na nohy sam.

Bohuzel dnes si kazdej predstavuje, ze mu s jeho problemama ­(pujcky, benzin, elektrina....doplnte si cokoliv­) nekdo ­(stat­) pomuze a kdyz ne tak rve, uplne stejne jako vy!
Odpovědět3  3
wrah666 (6205) | 17.4.202217:46
Mě by stačilo, kdyby se na reálném problému ještě nepřiživila kráda ČR a ještě nepodpořila kradnikatele, aby se na mě přiživili také. Docela fajn by bylo mít svobodné konkurenční prostředí. Tj, abych si mohl vybrat, jestli chci vošklivý Ruský plyn za desetikačku za kubík, nebo hodný Americký za 60. A totéž s elektřinou. Ne že mi ten Ruský plyn zakáže vláda.
Odpovědět4  3
laren (230) | 17.4.202219:35
To je vtipny, mluvit o svobodnem konkurencnim prostredi a pritom chtit ten levny rusky plyn :­) Proste si vezmete jen to, co se vam osobne hodi a zbytek vas nezajima. I kdyby na tom levnejsim plynu prave zplynovali obyvatele sousedniho statu ­(nadsazka­).
Holt Zapad, tzn. i my ­- CR, je oficialne v konfliktu s Ruskem, tak to budete muset stejne jako my vsichni ostatni chte nechte respektovat anebo si sbalit svych par svestek a odstehovat se treba za tim levnym plynem ­(schvalne, jestli by se vam tam zilo lip :­) ­). Nebo jak si to predstavujete, co ma nas stat delat? Ma rici: Vlado, nam se zacalo kvuli levnejsimu plynu styskat po okupaci. Na oplatku si muzete vzit zase ``` trosku` toho uranu atd.
V prvni rade je nutne si uvedomit, jaky ma Vlada vroucne prani, to uz dal nekolikrat najevo, takze s nim asi moc rec o nejakem kompromisu neni a ani nebude. Spis je otazka, jestli Rusko muze mit vubec nekdy normalni vedeni. A nikoliv styl ­- nechces podepsat pridruzovaci smlouvu? Tak ti vybombardujeme kompletne hlavni mesto ­(viz Gruzie­) a dosadime loutkovou vladu ­(s tim uz Rusove maji bohate zkusenosti stejne jako Amici­).
Odpovědět4  3
asip80 (1164) | 17.4.202223:30
i vypisováním těchto bludů podporuješ RF, takže jestli je tvůj morální kompas v pořádku, tak se okamžitě odstříhni od sítí a přestaˇň žrát i topit ;)
Odpovědět1  2
wrah666 (6205) | 18.4.20225:47
Ale to je právě ono konkurenční prostředí. Zákazník si vybere, odkud koupí. A krom toho, je tu víc než dost pošahanců., co by vyvěsili Ukrajinskou vlajku a ten daleko dražší plyn rádi koupili. Jako vcelku jejich věc, ať si poslouží, ale mě ať do toho netahají. A co se týká uranu: Máme dost, aby na to naše vlastní reaktory mohly jet až do aleluja, což je ohromná výhoda. Takže reálně není důvod, proč lézt do řiti komukoliv.
Odpovědět2  0
laren (230) | 18.4.202210:23
uran ­- to jste spatne pochopil, narazel jsem na to, jak nas rusaci o nej v podstate obrali ­(veskera tezba sla do SSSR za nizke ceny, Ceskoslovensko do tezby atd. nemohlo ani mluvit­). Navic se ta rozsahla tezba bude jeste dlouho sanovat, coz stoji poradne penize, jen Straz pod Ralskem desitky miliard a v ohrozeni je tam kvuli ohromne spouste louhu rozsahle podzemni jezero pitne vody ­- zasobarny pro cely region. Samozrejme jen cast toho jde na vrub Rusku ­(tezilo se i po okupaci­), ovsem v dobe kdy jsme byli jeho satelitem, tak ta tezba byla nejvetsi s nejvetsimi nasledky pro zivotni prostredi.
Uranu mame sice jeste dost, ale nevyplati se tezit a zadna obec tu tezbu ve sve blizkosti ani nechce. Ohledne uranu nikomu do zadele lezt nemusime ­- s dostatkem pomerne levneho uranu i mimo Rusko, USA neni nastesti zadny problem a my tu spotrebu mame navic minimalni.
Odpovědět1  1
laren (230) | 17.4.202219:18
jasny, pred vstupem do EU jsme se meli jak v raji
Odpovědět3  1
kutil05 (785) | 18.4.202216:06
Vyvíjí i Elbrus, což je podobná architektura širokého jádra závislá na kompilátoru jako bylo Itanium, chtějí je do serverů a superpočítačů.
Odpovědět1  1
Patrik Bauchel (13) | 16.4.202222:43
tak uz nebudou velkci hraci jen intel, amd bude jeste RUSIntAmd a 90 nanometru? mnoo to je jako intel pentium 4 :D
Odpovědět0  0
phv (34) | 16.4.202221:10
To zase přibude jachet.
Nápad dobrej, provedení bude takové to typicky rusácké ­- pár nových jachet, vil a kde nic, tu nic.
Odpovědět8  1
laren (230) | 17.4.202219:36
Meli jsme ty nejlepsi zamery, ale dopadlo to jako vzdycky
Odpovědět1  0
Eskymak (1057) | 16.4.202221:08
To už aby ty fabriky začali stavět a shánět do nich vybavení. Jedna věc je vyrobit vzorek někde v laboratoři, druhá věc je mít kompletní výrobní technologie.

Otázkou je, jaké problémy bude Rusko řešit v roce 2030... Populace jim už dlouho klesá a kdo může utíká ze země pryč. Mozky nebudou mít důvod zůstávat. Se všema sankcema a bojkotem budou Rusové těžko přežívat. Putin už bude pravděpodobně pod drnem, nebo alespoň dobře uklizen. Boj o moc a politická nestabilita podobným cílům nehrají do karet.
Odpovědět4  0
scratchy27 (265) | 16.4.202221:22
Ono i bez tech sankci a bojkotu, by to nedopadlo. Proflakle tvrzeni jednoho komunisty : ­"Mysleli jsme to soudruzi dobre, ale dopadlo to jako obvykle­" presne vystihuje cele rusko. Ta zeme vcelku neni schopna vytvaret hodnoty, nikdy nebyla a jeste dlouho nebude, bohuzel.
Odpovědět2  0
snajprik (1557) | 16.4.202222:45
Ako by sme my boli iny, nam zmontoval zapad tovarne a to že stojime u pasu tvarime sa ako že sme to vymysleli a vyrobili my...
Proste aj Rusi si kupia staru linku od Činy, ktoru šupnu do haly a budu vyrabať 90nm čipy, vyvoj jak prase...

To že oficialne zakažali do Ruska dovažať čipy, to neznamena že neoficialne sa tam nedostanu.
Odpovědět4  8
scratchy27 (265) | 16.4.202222:57
Ty s tím tvým věčným brečením ­"my taky nic neumime­" už běž taky víš kam, viď? Jestli nevidíš ten rozdíl v tom, že tady ­(nebo kdekoliv jinde­) si nikdo nehraje na geroje co zvládnou všechno....na rozdíl od rusů, ty to prohlašují ve všem a výsledky??? Jsou k smíchu.
Odpovědět5  1
Choakinek (1548) | 17.4.202212:16
Umíme hodně, ale je nám to k ničemu, když armáda bolševických kolaborantů převlíkla kabát a založila své kšefty na prodeji ČR do zahraničí. Tím uvrhla spoustu schopných lidí v lepším případě do pasivity, v horším případě do otroctví.
Odpovědět4  2
laren (230) | 17.4.202219:42
Do otroctvi jo? Ja si naopak myslim, ze sikovnej clovek se rozhodne ani v CR neztrati a bude se mit velmi dobre ­- tito lidi v diskusich rozhodne nebreci, tam obvykle breci jejich protejsky, kteri potrebuji, aby se o ne stat dokazal postarat.
Odpovědět2  1
Choakinek (1548) | 18.4.202212:13
Tohle už je ohraná písnička. Jistě, že většina neztratí, protože kapitáni režimu nemohou pro každého připravit peklo, protože každý režim se musí opírat o dostatečný počet svých příznivců, jinak končí.

Ale tady se hraje o potenciál, jaký ti lidé mají a v tomto ohledu se domnívám, že spousta velmi talentovaných lidí je režimem uvržena do pasivity a pokud mají dobrý příjem, je to defakto z nějakého náhradního uplatnění, které pro ně připravil režim. Tato životní linie se tvoří už od ZŠ.

Šikovný člověk je pak i dělník z montovny, pokud je výkonný makáč a těch tam je drtivá většina. Tito lidé pracují v moderním otroctví, protože za svou práci dostávají drobečky. Zas to ovšem bude nějak odpovídat době tak, aby to akceptovali, takže je jasné, že to už nebude pod bičem a za misku s vodou, ale to neznamená, že si nelze udělat zcela objektivní názor, že to je za drobečky a ve špatných, někdy hodně špatných pracovních podmínkách.
Odpovědět2  2
laren (230) | 18.4.202222:53
jj, lepsi je byt na pracaku nebo pobirat soc. davky :­). Znam dost lidi z automotive, sam jsem tam delal, a vetsina z nich si nestezuje, jdou z prace s cistou hlavou, maji slusny prijem. Samozrejme zadna prace neni pro kazdeho.
Utopii bychom chteli asi vsichni ­(at se mame vsichni pohadkove­), ale obavam se, ze tohle nefunguje asi nikde na svete. Asi kazdy z nas zna i velmi talentovane lidi, kteri ovsem svuj talent­/potencial promarni ci neumi prodat...Nic neni cernobile.
Linie od ZS ­- nevim jak vy, ale kdyz jsem vylez z 8. tridy, tak jsem ja sam fakt moc nemel jasno, co bych chtel v zivote delat. Troufam si rici, ze v tom ma jasno opravdu malokdo. Naprosto bezne je, ze clovek vystuduje stredni skolu nebo i dokonce VS a pak dela nakonec casem ­(nebo hned­) stejne neco uplne jineho, z ruznych duvodu...To je proste zivot. Nemyslim si, ze v dnesni dobe by nebyl prostor pro seberealizaci a uplatneni. To spis nebylo za komancu.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 19.4.20224:21
Tak je to dneska a je to chyba. Za komára místo válení na gymnáziu ­(které je pro naprostou většinu lidiček zbytečné­) dostal umístěnku. A žádné dávky. Leda potom, když nemakal tak dávky dávkované ministerstvem spravedlnosti.
Odpovědět1  2
scratchy27 (265) | 16.4.202220:55
Jako jestli jim samostatny vyvoj cipu pujde stejne ­"podle planu­" jako jejich armadni vyvoj a produkce hitech zbrojni techniky, tak by meli opravdu oprasit ta kulickova pocitadla.
Odpovědět3  1
Andir (747) | 16.4.202220:18
takže v roce 2030 budou už jen 20 let pozadu :D jo kdyby šlo rusákům něco tvořit tak jako krást a vraždit to by bylo :D stejně je čína oškube a rusko se propadne už jen více a více a dobře jim tak zmetkům nikdy neuměli nic než vraždit a okupovat jiné země včetně té naší.
Odpovědět8  8
Neverminde (359) | 17.4.202216:46
Ted si torsku protirecis a co delame my? NATO a USA? Ty rozjizdej vic valek a zabijeni nez Rusko. Tim nechci hajit Rusko,ale mozna by si meli vsichni zamest pred vlastnim prahem.
Odpovědět3  3
cdwN (585) | 18.4.202221:18
Co příspěvek od tebe, to fakt perla. Z tebe ta Rusofobie čiší na sto honů. Hele, tak vem pušku do ruky, běž bránit tu ­"svobodu­" na Ukrajinu a zastřel pár Rusů. Pak můžeš kecat. Zatím jen dřístáš za monitorem a šíříš nenávist. Ono se to může, protože tak zní celý zadání anglosaskýho světa ­- zabij Rusa. A ty to tady papáš jak malej Véna. Urážej si Rusáka, jak chceš, ale nelži tady
Odpovědět2  3
Bison (807) | 16.4.202219:33
Rusi rozumejú deštrukcii, tvorivosť im nejde a ak niekto v Rusku chce tvoriť ide na ten prehnitý západ, Rusko v 2030 bude krajina vhodná nie pre vedcov , ale pre opice s nápisom Z na hrudi , aby vyjadrili svoju nekonečnú oddanosť Kremľu. Táto krajina nemá budúcnosť , žije totiž v hlbokej minulosti.
Odpovědět6  4
snajprik (1557) | 16.4.202215:17
Chudaci Rusi nebudu mať ajfony :D lebo zapad im neda , Rusom stači nedodať Neon a zapad žiadne čipy nevyroby lebo su 90% dodavatel :D Rusi nedodaju hlinik či Titan žiadne auta lietadla, Rusi nedodaju Uran žiadne atomove elektrarne nepobežia, a to nehovorim o Plyne ziadne hnojiva, žiadna vyroba. Ja fakt žasnem ako ideme trestať Rusov.
Sankcie v roku 2014 EU stali do dnes 26 000 miliard dolarov, a dnes? Ideme spachať ekonomicku samovraždu?
Odpovědět10  17
Choakinek (1548) | 16.4.202217:20
Je to tak, jde vlastně o konkrétní informace obohacený můj předchozí příspěvek.

Nemá smysl si nic nalhávat a tedy si myslet, že můžeme Rusáky jen tak škrtnout z obchodní spolupráce ­- nemůžeme.
Odpovědět8  13
wrah666 (6205) | 16.4.202218:04
Vysvětli to našim politikům. ­(pošahapolitikům­) Rusko ignorovat nejde, Čínu ještě méně.. Samozřejmě, snížit závislost je možné a správné. Diverzifikovat zdroje, co to jde. Jenže u obrovské spousty ­(nejen surovin­) to prostě nejde. Nikdo jiný prostě nemá kapacitu na to, aby to vytěžil ­(či vyrobil­) naložil a dodal. A není to, že by nikdo jiný nechtěl, ale že prostě fyzicky nemůže. A rozhodně ne rychle. Rozebírala se tu výroba ASML, že je závislá na xy dodavatelích.. Jenže ono to stejně tak platí i o těch surovi¨nách a výrobcích. Musíte je vytěžit či vyrobit. Musíte tam k tomu mít zázemí. elektřinu, vodu, lidi, xy dalšíchj věcí.. Musíte to nějak dostat na železnici nebo na loď. Ty musí mít patříčnou kapacitu atd atd. Na to nepomůže ani nejvelkohubější prohlášení, ale jedině x let ­(15+ minimálně­) budování vlastních zdrojů a jiného dodavatelského řetězce. ­(plus se to jen tak mimochodem absolutně neshoduje s nápady grýn dýlu, o šetření přírody­) ­(vynechávám, že grýn dýl je šílenost, neřešící to podstatné: že je prostě nutné šetřit, ne házet špínu za kopec, kde není vidět)
Odpovědět7  6
No velmi jednoduše, západ se bez ruska neobejde, takže jsou dvě možnosti. Dohodnout se a hodit ukrjainu přes palubu a uznat Doněck a Luhansk jako samostatné demilitarizované zóny. A nebo převzit rusko násilím. Putin řekl, že chce mezi evropou postavit zeď a ať si dělá co chce a chce se orientovat na Asii protože západ ukázal jak je prohnilý a prolhaný. Tudíž, nebojím se, že se domluví s čínou a čína mu ochotně poskytne plnou podporu technologií okopírovaných od západních firem které si nechávají všechno v číně dělat. Indie disponuje také solidní armádou programátorů.
Prostě a jednoduše, tak dlouho jsme si s východem vytírali prdel až se východ postavil na vlastní nohy a te´ď bude on diktovat. A rozhodně to nebude lgbt, green deal ani 72 pohlaví. EU je mrtvá.
Odpovědět7  7
icotech852 (200) | 17.4.20228:38
Čína Rusku oficiálne v ničom nepomôže,pozri čo sa deje v Šhanghai,ľudia tam umierajú hladom a skáču z okien na ulicu vďaka kovidovej vlne.Huawei odchádza z Ruského trhu a na Čínske spoločnosti,ktoré budú pomáhať Rusku vzniknú sankcie,na západe si neškrtnú.
Rus ako taký žiť bude,ale na úrovni Severnej Kórei.Čo sa týka nášho hospodárstva,Rus len zneužil našu závislosť a našu dôveru v neho.Pamätam si dokument,ako Anglicko v minulosti vyrúbalo lesy na industrializáciu a vlaková doprava zažívala obrovskú krízu a krach za krachom.Nakoniec sa našla úplne iná cesta,kamiónova doprava.
Aj tu sa bude kričať a plakať krachom,ale prídu autobusy na vodík,elektrobicykle,elektromobily.Kapitalizmus a trh to zariadi.Kto na to bude mať tak bude,kto nie tak nie.
Ono je dobré chodiť do spa za babku a člapkat sa v bazéniku vyhrievanom lacným plynom.
Odpovědět1  2
RadecekH (810) | 16.4.202220:58
Výroba neonu, titanu, hliníku, hnojiv nebo těžba uranu není žádné hi­-tech. To zvládne kde kdo. Jen asi ne tak levně, jako to dělali ti rusáci.
A jestli jste to nepochopil, tak teď už to není o nějakém trestání rusáků. Teď už je to o tom, je ekonomicky zničit. Západ jim dal v 90. letech šanci, stejně jako dal šanci nám. Kdyby chtěl, tak je tenkrát zničil. Tenkrát nechtěl, ale teď už chce.
Odpovědět5  6
Hnizdo (433) | 16.4.202222:03
V historii bylo několik období, kdy se rusáky někdo snažil sankcemi zničit, respektive udělat z nich kolonii. Nepovedlo se to tehdy, nepovede se to dnes. Ale taky to může sakra blbě skončit pro nás, což mně třeba zajímá víc než jak to dopadne s ruskem.
Odpovědět7  3
RadecekH (810) | 16.4.202222:42
Ano, pro vás to může skončit špatně. Až se podaří vypráskat rusáky a jejich příznivce z Ukrajiny, přijde čas vypráskat rusáky a jejich příznivce od nás.
Odpovědět5  5
wrah666 (6205) | 17.4.20227:13
A jsi připravený makat? Tedy fyzicky a dělat něco užitečného, ne jen sedět v kanceláři.. Jinak se totiž lidé jako ty bez ­"příznivců Rusáků­" neobejdete. To co děláme MY si totiž budete muset udělat vy sami, nebo se obejít bez toho.
Odpovědět3  4
icotech852 (200) | 17.4.20228:45
kde je dopyt,tam vznikne ponuka...základ kapitalizmu.
Odpovědět2  2
Choakinek (1548) | 16.4.202222:03
Bohužel si myslím, že teorie o ekonomickém zničení Ruska je součást té propagandy. Já bych řekl, že Rusko ekonomicky zničit nejde. Suroviny potřebujeme, jinak budeme v prdeli, no a zbytek obstará samostatnost Ruska anebo třeba Čína. Ani za mák nevěřím nějakému západnímu směřování Číny v této věci, Rusko a Čína úzce spolupracovat budou.
Odpovědět4  3
wrah666 (6205) | 17.4.20227:33
My se zruinujeme. A ty suroviny výhodně koupí někdo jiný. Viz třeba Indie že? :)
Odpovědět5  1
icotech852 (200) | 17.4.20228:48
netreba si to predstavovať tak jednoducho,lode sa dajú aj blokovať
Odpovědět0  2
asip80 (1164) | 17.4.202223:41
RF není nějaká malá zemička, která by se nechala jen tak blokovat ­(obzvlášť když není vůle na druhé straně >> i západ pořád ve velké¨m odebírá, i když u toho moralizujeme >> Indie ani nějak okatě nemoralizuje, takže je to celkem jasné ­) ;­) Indii sankcionovat taky asi nebudou, protože tam Amící nasypali ohromné množství peněz a jen z Číny budou mít Rusáci všeho dost >> počínaje dodávkami elektrotechniky­/IT technologií po odběr ruských surovin :­)
Odpovědět1  1
icotech852 (200) | 18.4.202221:33
takhle? Putin nařídil zahájit výstavbu železnice v Arktidě, kvůli změně exportu

"Arktická stavba na této magistrále má začít ještě letos. Obracím na to pozornost vlády, ruských drah, Gazpromu a dalších společností podílejících se na projektu ­- a to je přímý rozkaz a podle toho k tomu přistupujte,­" prohlásil Putin podle TASS.

"To je zásadně důležitě z hlediska přeorientování našich základních vývozních komodit na východ,­" prohlásil s tím, že po zmíněné magistrále v Amurské oblasti nyní ­"jede vlak každých pět minut­".

Hmm,raz som videl austrálsky dokument o jednom vlaku, ktorý prevážal oceľ a cestoval týždeň... ale tak v Rusku možno jazdia za sebou vlaky každých päť minút.
Odpovědět1  1
laren (230) | 18.4.202222:56
to bude zajimave, az ten prvni vlak chyti zpozdeni ala SZDC :)
Odpovědět1  0
icotech852 (200) | 19.4.20229:48
a už aj tuším,ako to celé boľševik realizuje,citujem:

"Zmiňovaná železnice měla být podle dřívějších plánů a projektů dokončená již v příštím roce, ale ve skutečnosti její stavba ještě nezačala. List Kommersant minulý měsíc napsal, že ruská vláda se chystá celý projekt odložit kvůli zhoršení ekonomické situace v důsledku vojenské operace na Ukrajině a západních sankcí.­"

takže,unesieme občanov Ukrajiny a prevychováme ich na tento ušľachtilý cieľ.Nejakú podporu poskytnú aj Jakuti a nepohodlní občania ruskej republiky,ktorí nastúpia do pracovných táborov.Sláva veľkému rusku.
Odpovědět2  1
Irving (246) | 17.4.20220:57
Já nevím, jestli to má vůbec smysl, ale boj s blbostí by se vzdávat neměl, takže Ruský podíl na světové těžbě jednotlivých surovin, přibližné údaje, nechtělo se mi to přepočítávat na desetiny procenta:
Titan ­- 15%
Hliník ­- 5%
Uran ­- 5%
Zemní plyn ­- 18%
Ropa ­- 13%
Neon se produkuje na Ukrajině, ne v Rusku.
Svět ani Evropa se bez Ruska nezhroutí, což se nedá říct o Rusku bez světa...
Odpovědět6  3
scratchy27 (265) | 17.4.20221:22
Podobny cisla jsem sem postoval uz pred vice nez mesicem. Po teto dobe vsak musim souhlasit, bohuzel s tou blbosti mate pravdu. Jsou proste ­"kousky­", kterym to jejich mocne rusko z piedestalu nesundate a porad se budou utapet v jeho bezmezne nepostradatelnosti a sobestacnosti.
Odpovědět3  2
Neverminde (359) | 17.4.202216:47
13% ropy a 18% plynu mi prijde dost malo.
Odpovědět0  1
scratchy27 (265) | 17.4.202217:45
a pritom staci pouzit Google ;­) U toho plynu to lita v rozmezi 12%­-25% upne presna ­(aktualni­) cisla jsem ted v rychlosti nedohledal.

Co je mnohem zajimavejsi, je fakt, ze vetsinu tezby v rusku po technologicke strance zabezpecuji zapadni firmy. Ty uz ale jaksi nejsou, takze do budoucna bude podil dle meho jeste klesat. A ne, Cina je fakt nezachrani, ani v odberu ­(rus ma jen 2 LNG terminaly a trubky do asie jaksi nejsou­), ani v budovani novych vrtu...
Odpovědět2  2
Jardadoma (1504) | 17.4.202218:14
Základem je jídlo, nerostné suroviny a elektřina. Pokud toho mají rusové dost, tak jsou v pohodě.
Odpovědět0  1
laren (230) | 18.4.202210:41
Odkud proboha berete to, ze kdyz uran nedoda Rusko, tak nepobezi zadna jaderka? Totalni nesmysl. Stejne tak neon apod. Globalni ulohu Ruska oparvdu hdone zvelicujete :­).
Jsem presvedcen, ze nejaka ochrana ruskych mensin na vychode Ukrajiny ­(a jde preci taky o svobodu si na Ukrajine udelat borsc, jak narikala Zacharovová :­) ­) je pouha kamuflaz. Ruskemu­/sovetskemu vedeni nikdy v historii neslo ani o vlastni obcany ­- styl nas mnogo, natoz ty zijici v zahranici. Ve skutecnosti je proste tahle cast Ukrajiny pro Rusko strategicka ­(nejvetsi vyrobce neonu v Odese atd. atd..­) a po jejim ziskani tak Rusko bude moci zvetsit svou paku na Evropu. Sila Ruska je proste v surovinach ­(diky extremni velikosti jeho uzemi­), v tom ostatnim ­(snad vyjma kosmickeho vyzkumu, kde to ale uz neni take tak zhave­) dost pokulhava.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 18.4.202211:03
Snad 90% světového neonu se vyrábělo z Ruské suroviny. Což je konec a Rusko už nikdy na Ukrajinu nedodá ani použitý toaletní papír. Bude se muset postavit fabrika jinde, plus dohodnout jiný ufroj suroviny. jednak nějakou dobu potrvá, než se rozjede výroba a dvak tzo ASI bude za onačejší cenu. A co se uranu týká, tak bych připoměl, jak to dopadlo podledně v Temelíně, když tam zkoušeli šmejd dodaný firmou Westinghouse. PRohábající se zmetek mimo technické specifikace, při jehož vytahování byli nakonec rádi, že se nepoškodil zbytek reaktoru. ­(načež se dodávka potichu vrátila a palivo se bralo od Rusů­) Nevím, je možné, že se poučili a dnes už vyrobí funkční palivo, ale jisté to zdaleka není.
Odpovědět1  2
laren (230) | 18.4.202223:10
https:­/­/www.e15.cz­/byznys­/prumysl­-a­-energetika­/spolecnosti­-westinghouse­-a­-framatome­-zacnou­-dodavat­-jaderne­-palivo­-do­-temelina­-1389265

Myslim, ze Rusko i v tomhle smeru coby dodavatel bude bez problemu nahraditelne ­(at uz mel Westinghouse coby drivejsi dodavatel nejake problemy, tak jaderky i za nej nejaky ten patek jely normalne­). Ohledne potravy pro jaderky nejspis fakt problem nebude, coz se bohuzel neda rici o tom plynu.
Odpovědět1  0
laren (230) | 18.4.202210:43
Odkud proboha berete to, ze kdyz uran nedoda Rusko, tak nepobezi zadna jaderka? Totalni nesmysl. Stejne tak neon apod. Globalni ulohu Ruska opravdu hodne zvelicujete :­).
Jsem presvedcen, ze nejaka ochrana ruskych mensin na vychode Ukrajiny ­(a jde preci taky o svobodu si na Ukrajine udelat borsc, jak narikala Zacharovová :­) ­) je pouha kamuflaz. Ruskemu­/sovetskemu vedeni nikdy v historii neslo ani o vlastni obcany ­(styl nas mnogo­), natoz ty zijici v zahranici. Ve skutecnosti je proste tahle cast Ukrajiny pro Rusko strategicka ­(nejvetsi vyrobce neonu v Odese atd. atd..­) a po jejim ziskani tak Rusko bude moci zvetsit svou paku na Evropu. Sila Ruska je proste v surovinach ­(diky extremni velikosti jeho uzemi­), v tom ostatnim ­(snad vyjma kosmickeho vyzkumu, kde to ale uz neni take tak zhave­) dost pokulhava.
Odpovědět2  0
kutil05 (785) | 18.4.202216:11
Nejde o uran surový, ten se těží na více místech, ale o schopnost vyrobit z něj palivové tyče a těch zemí, co tohle umí, až tolik není.
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.