Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze

2.6.2009, Michal Koláček, Jan Černý, článek
NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze
Nedávno jsme se účastnili akce pro novináře společnosti NVIDIA, kde se nejvíce pozornosti dostalo technologii pro prostorový pohled pomocí brýlí, čemuž se budeme věnovat v dnešním článku. Navíc si popíšeme základní metody stereoskopické projekce.
Celý text je rozšířením původní verze prvního dílu o nové kapitoly a obrázky. Původní zpracování muselo být z důvodu informačního embarga velmi zkráceno, a tak jste byli ochuzeni o podstatné detaily. Dnes už je ovšem situace zcela jiná, a tak vám přinášíme zbylé podstatné náležitosti. Nejprve si projdeme reklamní slidy, abychom si vytvořili představu, o čem asi tato "nová" technologie pojednává. Kromě principu, jak věci pracují nebo jejich výhod, se dozvíte, proč některá starší řešení způsobovala zdravotní komplikace (nevolnost a epileptické záchvaty).


- Propagace 3D projekce je zatím spojená s filmovým průmyslem v USA -

Historie nám ukázala, že i sebekvalitnější věc nemusí najít uplatnění. Proto musí být každý velký projekt podpořený kvalitní marketingovou kampaní. Samotné funkce a revoluční vlastnosti nemusí zboží zajistit kýženou prodejnost. Tak například 19. února 2008 zmizel v propadlišti dějin formát HD DVD. Namísto něj se prosadila technologie optických disků Blu–ray společnosti Sony, která získala podporu filmových studií, distributorů filmů a korporací v oblasti výpočetní techniky - to mělo podstatný vliv na její konečný úspěch a masové prosazení. Něco podobného můžeme spatřovat právě u NVIDIE, která se aktivně podílí na tvorbě 3D filmovému obsahu.


- 3D Vision jsou bezdrátové brýle do USB portu... -


- ... jednoduše připojíte potřebné vybavení a vše funguje -

V další kapitole si přiblížíme technologii CUDA (Compute Unified Device Architecture) společnosti NVIDIA.