reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze

2.6.2009, Michal Koláček, Jan Černý, článek
NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze
Nedávno jsme se účastnili akce pro novináře společnosti NVIDIA, kde se nejvíce pozornosti dostalo technologii pro prostorový pohled pomocí brýlí, čemuž se budeme věnovat v dnešním článku. Navíc si popíšeme základní metody stereoskopické projekce.
Velmi často se můžeme setkat se situací, kdy hrubá síla procesoru přestává stačit nebo je velmi neefektivní. Řeč je o činnosti různých algoritmů při konvertování videa nebo akcelerování fyziky. V minulosti jste se o těchto aspektech mohli dočíst v jednom ze starších článků PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách.

Také existuje tzv. Listina podporovaných her (PhysX Games List). Proto vzniklo rozhraní API s podporou různých jazyků a výsledkem je například pomoc grafické karty při vykonávání skriptů v programovém prostředí Photoshopu. CUDA je vlastně podobná nadstavba programovacích jazyků jako je OpenGL nebo DirectX a skrývá široké spektrum různých funkcí.


- CUDA = 90 % OpenCL + odborné instrukce; OpenCL = jednoduchý jazyk pro mainstream -

Pokud pracujete s kódem napsaném v jazyce C++ a objevíte jeho část, jež by mohla v CUDA pracovat rychleji, stačí přidat příkaz pro nakopírování z RAM do paměti grafické karty. Poté zavoláte funkci, která spustí instrukce CUDA. Celé usnadnění spočívá v rozdělení na obrovské množství vláken. Musíte jen určit, po jak velkých blocích se budou zpracovávat. Na konci procesu se výsledná data zkopírují zpět do RAM. Například obrázek 320×240 pixelů rozdělíme na čtverce 16×16 px. Jde tedy o paralelní zpracování a jeho výhody ocení hlavně profesionálové například při práci s videem (podporovaný je CyberLink PowerDirector 7).


- Reklamní materiál softwaru pro zpracování filmů -


- Podporované formáty konvertoru videa Badaboom -


- Také Cyberlink přidal podporu CUDA u svého softwaru -

Ostatně problematice kolem DirectX, OpenCL, OpenGL, CUDA nebo datově paralelních výpočtů se podrobnou formou věnuje nedávný článek Petra Štefka. V další kapitole si přiblížíme některé technické parametry NVIDIA 3D Vision.
reklama