NVIDIA 3D Stereo 2/2: pohled do třetí dimenze
Nedávno jsme se účastnili akce pro novináře společnosti NVIDIA, kde se nejvíce pozornosti dostalo technologii pro prostorový pohled pomocí brýlí, čemuž se budeme věnovat v dnešním článku. Navíc si popíšeme základní metody stereoskopické projekce.
Kapitoly článku:
Velmi často se můžeme setkat se situací, kdy hrubá síla procesoru přestává stačit nebo je velmi neefektivní. Řeč je o činnosti různých algoritmů při konvertování videa nebo akcelerování fyziky. V minulosti jste se o těchto aspektech mohli dočíst v jednom ze starších článků PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách.
Také existuje tzv. Listina podporovaných her (PhysX Games List). Proto vzniklo rozhraní API s podporou různých jazyků a výsledkem je například pomoc grafické karty při vykonávání skriptů v programovém prostředí Photoshopu. CUDA je vlastně podobná nadstavba programovacích jazyků jako je OpenGL nebo DirectX a skrývá široké spektrum různých funkcí.
- CUDA = 90 % OpenCL + odborné instrukce; OpenCL = jednoduchý jazyk pro mainstream -
Pokud pracujete s kódem napsaném v jazyce C++ a objevíte jeho část, jež by mohla v CUDA pracovat rychleji, stačí přidat příkaz pro nakopírování z RAM do paměti grafické karty. Poté zavoláte funkci, která spustí instrukce CUDA. Celé usnadnění spočívá v rozdělení na obrovské množství vláken. Musíte jen určit, po jak velkých blocích se budou zpracovávat. Na konci procesu se výsledná data zkopírují zpět do RAM. Například obrázek 320×240 pixelů rozdělíme na čtverce 16×16 px. Jde tedy o paralelní zpracování a jeho výhody ocení hlavně profesionálové například při práci s videem (podporovaný je CyberLink PowerDirector 7).
- Reklamní materiál softwaru pro zpracování filmů -
- Podporované formáty konvertoru videa Badaboom -
- Také Cyberlink přidal podporu CUDA u svého softwaru -
Ostatně problematice kolem DirectX, OpenCL, OpenGL, CUDA nebo datově paralelních výpočtů se podrobnou formou věnuje nedávný článek Petra Štefka. V další kapitole si přiblížíme některé technické parametry NVIDIA 3D Vision.
Také existuje tzv. Listina podporovaných her (PhysX Games List). Proto vzniklo rozhraní API s podporou různých jazyků a výsledkem je například pomoc grafické karty při vykonávání skriptů v programovém prostředí Photoshopu. CUDA je vlastně podobná nadstavba programovacích jazyků jako je OpenGL nebo DirectX a skrývá široké spektrum různých funkcí.
- CUDA = 90 % OpenCL + odborné instrukce; OpenCL = jednoduchý jazyk pro mainstream -
Pokud pracujete s kódem napsaném v jazyce C++ a objevíte jeho část, jež by mohla v CUDA pracovat rychleji, stačí přidat příkaz pro nakopírování z RAM do paměti grafické karty. Poté zavoláte funkci, která spustí instrukce CUDA. Celé usnadnění spočívá v rozdělení na obrovské množství vláken. Musíte jen určit, po jak velkých blocích se budou zpracovávat. Na konci procesu se výsledná data zkopírují zpět do RAM. Například obrázek 320×240 pixelů rozdělíme na čtverce 16×16 px. Jde tedy o paralelní zpracování a jeho výhody ocení hlavně profesionálové například při práci s videem (podporovaný je CyberLink PowerDirector 7).
- Reklamní materiál softwaru pro zpracování filmů -
- Podporované formáty konvertoru videa Badaboom -
- Také Cyberlink přidal podporu CUDA u svého softwaru -
Ostatně problematice kolem DirectX, OpenCL, OpenGL, CUDA nebo datově paralelních výpočtů se podrobnou formou věnuje nedávný článek Petra Štefka. V další kapitole si přiblížíme některé technické parametry NVIDIA 3D Vision.