www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

NVIDIA chystá Foveated Rendering, dočkáme se za týden?

NVIDIA chystá Foveated Rendering, dočkáme se za týden?
, , aktualita
NVIDIA již na SIGGRAPH v roce 2016 představila techniku Foveated Rendering, která se týká především virtuální reality, ale mohla by být dobře využita i s běžnými monitory. Nyní se na jejím twitteru objevil příslib jejího uvedení do praxe. 
K oblíbeným
reklama
Informace o tom se objevila na twitterovém účtu NVIDIA ANZ (Australia and New Zealand), přičemž nyní už je tweet smazaný, takže byl zřejmě vypuštěn předčasně. Máme se těšit na 19. března, čili čtvrtek příštího týdne, který by měl představovat jakýsi předvoj letošního GTC 2020. To tedy bylo zrušeno, ale NVIDIA by měla vypustit do světa alespoň příslušné tiskové zprávy o novinkách, které se chystala na GTC představit. 
 
 
Zmíněný tweet obsahoval animaci oka, které sleduje dva světelné body a je vcelku jasné, že půjde o technologii spojenou s tzv. Foveated Rendering. Tu nejlépe osvětlí následující video: 
 
 
NVIDIA už dlouho koketuje s technologiemi, které se snaží zvýšit snímkovací frekvenci šetřením výkonu použitého tam, kde to není bezpodmínečně nutné. Jde i o variabilní shadery, ale nyní je to spíše pokračovatel technologie Multi-Res Shading, kterou jsme si představili na titulu Shadow Warrior 2. V jejím případě jde jednoduše o renderování obrazu ve vysoké (výchozí) kvalitě pouze ve středu monitoru, přičemž na jeho okrajích je obraz vykreslován v nižším rozlišení. To ovšem nemělo zásadní vliv na navýšení výkonu a navíc se zde musí počítat s tím, že hráč bude většinou sledovat střed monitoru, což se hodí právě v FPS hrách, jako je Shadow Warrior 2, v nichž se zpravidla díváme tam, kam míříme. Ovšem naopak třeba v simulátorech by Multi-Res Shading nedával žádný smysl.
 
Foveated Rendering jde o velký kus dál a bere v potaz právě to, kam jsou zaměřeny naše oči. Jeho nedílnou součástí je tak kamerka či obecně sledovací zařízení, které směr pohledu zaznamená a pak už je to jasné. Systém dostane informaci o tom, jaká část obrazu by měla být vykreslena nejostřeji, čemuž se ihned přizpůsobí. A je zřejmé, že to musí dělat s co nejmenším zpožděním. 
 
Takováto technologie se bude velice dobře hodit zvláště ve VR headsetech, kde je vysoká snímkovací frekvence důležitější než při hraní na monitoru. Ovšem právě i při hraní s běžnou výbavou by se mohla případně hodit, i když nelze automaticky počítat s tím, že NVIDIA takový hardware opravdu nabídne. Mohlo by jít o produkt ve stylu Tobii Eye Tracker, v jehož případě by ale velice záviselo na pořizovací ceně, neboť málokdo by chtěl takovou technologii využívat, když by si musel třeba za 230 dolarů koupit další hardware pro funkci, která by navíc ještě musela být podporována ze strany her. Takové peníze je pochopitelně daleko lepší vložit do nákupu výkonnější karty a právě proto lze počítat spíše s tím, že NVIDIA zkusí Foveated Rendering nabídnout spíše jen ve světě virtuální reality. 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
SK Hynix začal dodávat podniková SSD PE8000 s až 6500 MB/s a PCIe 4.0 SK Hynix začal dodávat podniková SSD PE8000 s až 6500 MB/s a PCIe 4.0
SK Hynix začal s dodávkami nových podnikových disků řady PE8000, které nabízí přenosové rychlosti ve výši až 6500 MB/s. Rovněž tu máme modely, které využívají nového formátu EDSFF 1U Long (E1.L).
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Webkamery nejsou, Logitech slíbil zvýšení dodávek během týdnů Webkamery nejsou, Logitech slíbil zvýšení dodávek během týdnů
Mohlo by se zdát, že valná většina lidí už využívá notebooky, pro než je webkamera už dávno standardní výbava a že na trhu jsou velké zásoby mnoha modelů, které jen tak nedojdou. Nicméně webkamery nejsou a Logitech na to reaguje. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
WhatsApp bojuje proti dezinformacím o COVID-19, omezí přeposílání zpráv WhatsApp bojuje proti dezinformacím o COVID-19, omezí přeposílání zpráv
Komunikátor WhatsApp chce bojovat proti šíření dezinformací, jejichž počet se významně zvýšil během nynější koronavirové pandemie. Právě o viru a nemoci koluje spousta nesmyslů a omezením sdílení zpráv by se to mělo omezit.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Intel Xe-HP spatřena v dokumentu: grafika pro nadšence a pracovní stanice Intel Xe-HP spatřena v dokumentu: grafika pro nadšence a pracovní stanice
Co se týče grafických karet Intelu, v posledních měsících se probírala především ukázka DG1, ovšem čeká se především na to, co předvedou modely DG2. Ty už můžeme označit za grafiky pro nadšence a vhodné i do pracovních stanic. Doufejme.
Včera, aktualita, Jan Vítek
EHT zachytil další černou díru, tentokrát vzdálenou 5 mld. světelných let EHT zachytil další černou díru, tentokrát vzdálenou 5 mld. světelných let
Event Horizon Telescope nám loni přinesl historicky první snímek černé díry, respektive jejího bezprostředního okolí. Šlo o střed galaxie M87 vzdálené cca 54 milionů světelných let. Nyní se posuneme o dva řády dál. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře