reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: nVidia G80: jednotné shadery
24.7.2005, Milan Šurkala, aktualita
Nový čip nVidie, označený zatím G80, se bude pyšnit jednotnými shadery. Ty by podle nVidie měly zvýšit výkon oproti klasické architektuře pixel a vertex shaderů. Architektura čipu G80 se má podle prvních informací objevit v roce 2006. ATi...
Ladis. | 25.7.200513:55
"Programátory to ale nepotěší, protože práce s jednotnými shadery bude těžší.­"

Jak jsem fungovani jednotnych shaderu pochopil, tak driver jen prepina jednotne shader jednotky mezi zpracovavanim pixelu a vertexu podle toho, co je hrou vice vyuzivano ­(hra ma high­-poly modely ­-> bude vice vertex jednotek nez pixelovych, hra je narocna na fillrate ­-> vice pixelovych jednotek­). Z pohledu programatora by to melo byt transparentni.
Odpovědět0  0
xR-> | 25.7.200517:19
Ano, je to presne tak.
Odpovědět0  0
Lojza | 24.7.200521:54
Autora sleduji uz dele, ale v tak kratke novince odhalit tolik svych nedostatku ...
"Ty by podle nVidie měly zvýšit výkon, než by tomu­" ­- to asi není česky
"ATi však jednotné shadery používá již ve svém čipu R500 Xenon v konzoli Microsoft Xbox 360, kdy obsahuje 48 jednotných pipeline­" ­- to už vůbec ne
"Ptáte­-li se, co to vůbec jednotné shadery znamenají­" ­- to také ne
"jednotné shadery znamenají, pak vězte, že jde o sjednocení pixel a vertex shaderů­" ­- jak nečekané
"Jednotné shadery tak budou moci pracovat s instrukcemi pixel i vertex shaderů.­" ­- pro jistotu ještě jednou
"G80 pak bude implementovat podporu i druhé verze­" ­- čip asi nic implementovat nebude, u cizích slov je dobré vědět, co znamenají a pak je teprve používat
"G80 se má podle prvních informací objevit v roce 2006­" + ­"Teď je jen otázkou, co s čipem G71­" = aspoň trochu u toho myslet
Odpovědět0  0
PRAVEJ Lojza | 25.7.20050:53
Laskave nekrad muj nick jo? Jeste si nekdo bude myslet ze blby kecy mam ja. I kdyz vzhledem k tomu ze tvuj prispevek neobsahuje zadna technicka fakta, tak to vetsina lidi pozna.
Odpovědět0  0
LEVEJ Lojza | 25.7.200513:27
Treba se Lojza jmenuju, tezko muzes mit copyright na neco, cos nevymyslel ;­-­)

A ze tam mistni novinkar sprasil skoro vsechno, za to ja nemuzu, ale muzes sem pripsat nejake sve technicke perly :­-D.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.