reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.8.2004, Zdeněk Kabát, článek
Společnost nVidia včera vypustila nový grafický čip založený na architektuře NV4x, který by měl ovládnout mainstream a stát se cenově přijatelnou volbou pro nové hry s podporou DirectX 9.0. Mluvím zde o čipu GeForce 6600 (GT), který obsahuje 8 pixel pipeline, 128-bitovou sběrnici a je postaven na GeForce 6800.
jaronn | 25.3.200617:22
měl jsem už 8 grafáren vždycky na přeskáčku ATi a Nvidii a musím říct že s ATi byly vždycky nějaký problémy a když vše fungovalo tak v určitejch rozlišeních dělala šedý okraje na monitoru ­(to byla ta poslední Ati 9600­) teď mám Gforce 6600GT a je to bomba výkoná karta
Odpovědět0  0
aWensis | 9.11.200422:05
FUCK of vsechny aTi .....Nvidia rulezzz
Odpovědět0  0
zdeneksoft (48) | 10.1.200522:48
Fuck of tobe
Odpovědět0  0
Nechcete mne znat... | 11.1.20050:20
Koukam ze se tady premnozili NvIdioti...
Odpovědět0  0
Rampa Mek kvák | 1.11.200418:58
souhlasim s Mastre ,lepsi kartu v pomeru cena vykon nenajdes a jesi ses zaritej ATIsta tak si kup horší a o 1000Kč draží x700.....
Odpovědět0  0
Viliam | 5.9.200417:02
Neviem s čím máte všetci problém. Ja mám comp LCD PC, celer 2,4Ghz, 768 MB RAM, 60GB HDD a teraz sa podržte, obyčajnú SIS 651. Bezproblémov mi ide na plné detaily BF 1942, BF Vietnam mi ide na 800x600 na plné detaily. Aj s FAR CRY nemám problémy pri roz. 800x600 na min. detaily. Bol si som celý rád, kebyže mám Radeon 9600, ale preto si nebudem a ani nemôžem kupovať nový počítač. Vykašlite sa nato a uspokojte sa s tým čo máte.
Odpovědět0  0
taskr (1) | 10.11.200423:24
Přesně tak, musím souhlasit s Viliemem. Možná mi to nebudete věřit, ale na mé 4 roky staré!
3dfx Voodoo 5 5500 hraju Doom 3 na 800x600 na medium detail a FPS jsou uplně v pohodě ­(pod 30 nejdou­).
Samozdřejmě je to daný tím, že hra běží pod OpenGL ­(Far Cray je D3D a neběží mi­), pod kterými byli 3dfx karty vždy nejlepší. Jasně nějaký efekty mi chybí, ale oběktivně obraz je skoro stejně tak dobrý jak na Radeonu 9600. Myslím že na tak hodně starou kartu je to docela dobrý výkon. Zkuste tuto hru pustit na kartě, přibližně z tý doby­(GeForce 256, ATI Rage pro­) a myslím že si nezahrajete.
Odpovědět0  0
me163 | 11.11.200419:00
Díky, skúšal som aj DOOM3 a beží mi, síce to nie je veľká sláva, ale dá sa to hrať. Na 800x600x16 low detail mám priemer asi 25 FPS, pri náročnejších scénach asi okolo 10­-15FPS. Občas mi vypadne nejaká textúra, ale asi ma pochopíš, som celý rád, že mi to ide, tak sa nad to viem povzniesť. V podstate mi to robí v každej novšej hre­(ak mi samozrejme ide:­-­)­)­)­). Chceli by sme si kupovať nové PC, pretože otec potrebuje, asi AMD64 3000+, počkáme na nForce4 al. kúpiť nForce3??? Rozmýšľam nad GeForce 6600GT PEG a ManLi Radeon 9800Pro, podľa dosky. Oplatí sa počkať???? Díky za radu.
Odpovědět0  0
Miso | 1.9.20047:43
pokial ide o hry typu doom3 far cry atd...tak s tym nemam vobec problem, pricom bezim len na athlonxp3000+, 512ram a r9600pro 256mb...doom 3 ide pri 1024x768 na ultra high uplne v pohode, fps mam okolo 25­-35, co je vcelku ta hranica hratelnosti...a far cry mozem dat na 1024x768 detaily dam na max. + water detail level na ultra high, a hra slape absolutne ok...counter strike: source­(hl2­) ide pri 1024x768, taktiez vsetko naplno +2xAA pri avg. fps 38, co je tiez vcelku hratelne...mozno k tymto vysledkom pomohlo aj 256mb ram na gk...neviem...predtym som mal r9000, a musim povedat,ze tato karta ma omnoho vacsi vykon...ohladom gf6600gt neviem...ten radeon 9800xt by som asi bral skorej...256bitov je predsa len viac...
Odpovědět0  0
charlie_breaker (1) | 1.9.20049:00
Když ti stačí průměr 30 fps ­(uvádíš 25­-30 ­- jaká jsou ale okažitá minima... 10­-15 fps???­) a nebolí tě z toho za 1­/2hodiny hlava tak jsi štastný člověk a jen ti závidím. Já s výkonem své sestavy ­(Barton 2500@3200 11x200, 2x256MB CL2, 9800Pro 256­), nejsem v uváděných hrách nijak nadšen a nastavení typu ultra ani náhodou....A aby to tady nechybělo tak používám 1024x768.
Já nedávno přešel z 9600Pro FB 128 na 9800Pro 256 protože mi např. 35fps bez AA v NFS Underground při 1024*768 plné detaily dělalo hodně blbě na oči...
9600 není zase až tak špatná, zvláště s 256MB, ale na náročnější věci i z roku 2003 ji prostě schází dech, aby jela na plné detaily...
Samozřejmě že rozdíl výkonu Radeon 9000 ­- Radeon 9800­/256 je značný čemu, proč se divíš?
PS: A v půlce článku píšeš že: ­"fps 38, co je tiez vcelku hratelne­" tak nechápu proč jak můžeš být nadšen z 25­-35.....
Odpovědět0  0
Brad | 1.9.200419:16
Tak v tom nemám jasno... plánuju koupit ­"novou­" grafárnu, jde mi v první řadě spíš o cenu, nemusí na tom běžet nejnovější trháky herní scény, ale nějakej výkon navíc by neuškodil ­(třeba abych si pustil tak půlroční až roční trháky : ­), ale čím víc o tom čtu, tím víc se v tom motám... Poraďte.. ­(nechci tu vyvolávat flamewar ATI vs. nVidia apod., jde mi o to abych si udělal nějakej obrázek, teď mám MX440, ale není nutno zůstávat u značky, když dojdu k názoru, že těch svejch pár uškudlenejch kaček můžu utratit za něco co umí o trošku víc a třeba žere míň proudu a tak...­) vodítko, názor či třeba zkušenost druhých se vžycky hodí...?

PS: Omlouvám se, že s tím ­"otravuju­" v diskuzi o nejnovějších dělech na Doom3, ale už jsem nevěděl kam, a sem chodím nejradši... : )
Odpovědět0  0
Miso | 2.9.200422:01
osobne si myslim, ze ­"charlie breaker­" ktory sa asi snazil presvedcit ludi, ze r9600pro je na hovno, nema pravdu...ja momentalne hram doom3 na 800x600 na high detailoch, a fps ojedinele klesne pod tych 40, a zvacsa sa drzi okolo 50...osobne si myslim, ze ta karta za to stoji...neviem ale, ci je nejaky rozdiel vo vykone medzi 128 a 256 megabajtovou verziou...ja mam 256, a slape za tie prachy velmi dobre...rozhodni sa ako chces, ale ak nemas mo penazi, toto je asi ta spravna volba...
Odpovědět0  0
Miso | 2.9.200421:53
ohladom toho fps...25 je minimum...iba v ojedinelich pripadoch mam menej...ty mas v nfs underground 35fps s ati radeon 9800pro??? Bud mas zle ovladace, alebo zleho vyrobcu, lebo ja mam v nfs underground od 35­-50 fps pri 1024x768, nikdy menej...
Odpovědět0  0
J X P | 10.11.20042:23
S tim Far Cry a Doomem 3 jsi mne teda vazne pobavil. Jsem rad, ze i mezi majiteli ATI 9800PRO se najde nekdo, kdo rekne nahlas jak si vymyslis .... prestan ty vysledky zaojrouhlovat nahoru, ano. 9600PRO je dneska podprumerna karta a 9600XT je dneska spis prumer. GF6600GT je uplne nekde jinde a s cenou kolem 5­-600 ­(jak by mela stat­) je to naprosto jedinecna volba. To neznamena, ze ji mas hodit do srotu, ale aspon tu netvrd ne az tak znalym lidem jak na ni vse v pohode jede, uff to proste nemuzu nehcat bez odezvy :­-­)­))
Odpovědět0  0
Broe | 28.8.200413:42
Hoďte nevraživost Ati vs. Nvidia za hlavu a prosím poraďte mi nezaujatě.
Vím že nejsou zatím žádné oficiální bechmarky ­(alespoň o nich nevím­) na GF 6600 a X700 ale zajímalo by mě jako kartu vbych měl zvolit když bych chtěl hrát hry jako Doom3, FraCry a hlavně HL2. Nezajímají mě blbosti jako že jedna karta v dané hře v rozlišení 1600x1200 má o 5fps navíc nebo že podporuje tehnologii, kterou stejně dneska žádná z her nevyužívá. Chtěl bych vědět co od těch karet můžu čekat při běžných rozlišeních 800x600, 1024x768 a na jaké úrovni detailů si zahraju. Neptařím mezi šílence kteří si koupí grafickou kartu za 12.000,­- a víc... na to prachy opravdu nemám.

Konkrétní typy karet:
Radeon 9800 Pro 128 MB
Radeon X700
GeForce 5900XT 128 MB
GeFroce 6600 GT

Výkon ve hrách:
Doom3
Half Life 2 ­(Counter Strike Source :­)
Far Cry

Grafárnu bych provozoval na:
Athlon 64 3000+
2x 256 MB RAM
Odpovědět0  0
RASL_cz | 16.11.200417:20
porad vsucjni kecaji o nejakych 8K v 2003,
ja mam 3200+amd64 745desku Nforce 3250GB 764 400DDr.
a kdyz pretahnu pameti na svoji
EXALIBUR 9600 pro ­/256MB tak mam 3990!!!
Kde kurva ty dementi berou tech svejch 8k v marku??
jinak bych ted mioyna koupil 6600gt, ma byt vykona
Ale propravde JA pockam az se trh trochu nasysti 6600 a 6600GT ­( ymslim velkosklady­)
a pak pujde cena 9800 pro dolu, pak koupim asi 9800 Pro ­( pretaktovani a TV out je SUPER­)
Leda by cena 6600 Gt na AGP 8 byla kolem 5000 bez dane bych premyslel o jeji koupi
Odpovědět0  0
MatRio | 20.8.20049:31
Mám takovej dojem, že ATI neodpoví na novou GF 6600­(GT­) X600XTéčkem, ale X410kou, která bude vycházet už z jádra X800 a bude s taktem 500 jádro­/500­(1000real­) GDDR3 paměti jenom bude mít tuším 8 pipek. A to bude celkem zajímavej duel. Ještě se do toho možná taky připlete ta GF 6800LE a po zveřejnění oficiálních objektivních testů se budeme moct rozhodnout kterou. Jenom ať se spolu ATI a nVidia pěkně poperou, jako se spolu perou INTEL a AMD, tím líp pro uživatele! Mi si prostě potom jenom vybereme tu variantu, která nám bude každýmu nejlíp vyhovovat. A o to tady přeci de hlavně ne!!!:­-­) MR
Odpovědět0  0
OMG | 18.8.200416:46
No ja jedu na Athlonu64 + GF6800ULTRA.. a je mi nejak fuk co se bude, nebo nebude dit.. jelikoz v doomovi to hazi v 1600x1200 v ultra high klidne 60 snimku :­)

Ale kazdy asi nebude takovy magor, aby si kupoval comp za x desitek tisic ­(ja si kupoval novy po trech letech..­).. takze proc ne.. uvidime, jak se 6600 osvedci :)
Odpovědět0  0
DJ Amigo | 18.8.200417:38
Vazne ti to hazi v Ultra high klidne 60 snimku? Tak to jses velkej kluk!
Odpovědět0  0
_DJ_ | 16.8.200418:11
GeForce 6600 ­- je hlavne urcena tem kdo jsou s kartami nVidie spokojeni a maji starsi kousky jako ruzne 4200­-4700 , nebo FXka 5200­-5700 atd.
proste tim zalepijou diru aby nVidaci nesli do ATI produktu. Kupovat grafiku za 15000.­- se vetsine nechce radsi neco odlehceneho se slusnym vykonem.
Podstatna bude cena , vykon a datum dostupnosti pak to muze mit smysl ale ted v tutto chvili 6600 nevipada spatne.
Odpovědět0  0
intel810 | 16.8.200412:29
Mno, nevím, řešíte co je tady lepší, myslím, že je to jedno. Ale mohu vás ujistit, že mi DOOM III na GF4 Ti 4200 jede v 1024*768 s nastavením na normal, nebo co to je,kdežto kolegovi na R9600Pro jede v tomto rozlišení velký h...o. Raději oželím DX 9... Na co si trápit s 3D Markem a podobně, když já mám horko těžko 1400 b a ten druhý comp 3180 b. Podle mne se vyplatí chvilku počkat, podívat se, poptat se a podle toho se zařídit.
PS dnes jsem blahem bez sebe, že VIA KT 600 má trable s Radeonem 9600, jelikož bych ho už dávno měl a dnes bych si trhal vlasy.
Odpovědět0  0
Adamsquare (1) | 18.8.200413:29
V jednom máš pravdu... Ti4200 apod. byly snad poslední GF, který stály za něco, a i dneska sou pořád dostatečně výkonný, ale s R9600Pro nesouhlasim. Sám ho mám a v 1024 běžim bezproblému na High a to ani nemám nový ovladače 4.9 pro optimalizaci Dooma3! ­(Athlon 2,2Ghz,512RAM­)
A k týhle nový herce od GF, pokud nebude levnější než ATi tak se moc asi nečape.
Odpovědět0  0
t.zv.lama | 15.8.200412:32
Uznávám, že generace odkojená hraním počítačových her, má nyní svojí modlu ­- Doom3. Už to hrají mnozí a dle jejich vyjádření není HW náročnost tak kritická, jak se někde nám snaží vnutit. Herní maniaci ­/nic ve zlém­/ budou vždy kupovat to nejrychlejší a také tím pádem nejdražší. Nás běžné uživatele zajímá poměr cena­/výkon. GF6600 ­/GT­/ je nová technologie, pokud bude rozumná cena a slušně svižný chod, proč nekoupit. A vůbec mě nebude zajímat, které hry karta bude propagovat.
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 15.8.20040:18
....Nevim ale neverim tomu az se udelaj naky recenze tak jo ale zatim bych tomu nijak moc neveril ­(kdyz budete mit firmu taky nebudete rikat ze u konkurence je neco lepsi atd­) 8000bodu v 3Dmarku 03?...mozna tak na nakym AMDcku 64ce a to este pretaktovany s nakyma pametma od OCZ cl 2,0 atd:­) a tzo jim mo
zna este dost fandim:­-­) kdyz to ma 128bit zbernici?....podle me kdyz daj se sestavou AMD 3200+ ­(athlon 64­) 2x 512MB ram cl 2,5 atd 7300 bodu budou radi:­-­) a kdo ma takovi PC..navic samotny testy nejsou vse....mylsim ze se stejne nakonec vic vyplati stary radeon 9800PRO ci XT nez tohle...podle me ma ATI momentalne lespi politiku a vi co dela...a kdyz svy stary R 9800XT hodi cenove do mainstremu tak bude Nvidia zas nahrana...:­-­)..nevim proste zatim bych na top ze to bude tkaova bomba fakt nesazel....zlata ATI:­-)
Odpovědět0  0
Ladis. | 15.8.200410:25
Podle me se ROZHODNE vyplati koupit starsi grafiku s dobrym vykonem ­(treba zde ten Radeon 9800­), protoze pokud mate pomaly procesor ­(< 3.2 GHz­), tak vam to ve hrach stejne bude brzdit procesor ­(v syntetickych testech jako 3D Mark to neni presne, protoze ten test nevyuziva vubec CPU natolik jako hry ­- jde jen o enginovou animaci­). Nezapomente, ze max. vykon dava jen vyvazena sestava.
Odpovědět0  0
xR-> | 15.8.200411:45
Treba zrovna DOOM3, ze... ­(tam na CPU skoro nezalezi­). A do budoucna bude tento trend pokracovat. Stale dulezitejsi bude vykon shaderu nez cokoliv jineho. Pokud se nepouzije AA, tak i 128 bitova sbernice je plne dostacujici ­(pri dostatecne taktovane pameti­).
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 14.8.200415:30
No abych pravdu řekl že to bude výhodnější koupě než 9800pro@9800Xt++ o tom pochybuji a že bude s poloviční sběrnicí výkonější???to je taky trochu nepředstavitelné, jediné co bohužel mluví v její prospěch je použití DDR3 pamětí u 6600Gt a Pci expres, jehož absencí mě 9800 limituje.X600 není srovnatelná a x800 je finančně mimo, sem zvědav co Ati předvede,momentálně nemá smysl uvažovat o něčem jinym než 9800pro za ty prachy :­-)
Odpovědět0  0
Action.man | 14.8.200415:00
Kde a kdy se to bude dát sehnat?
Odpovědět0  0
senky | 15.8.20041:30
ty ses asi tatar neee ??! pisou v clanku ze v prodeji bude dostupna v zari
cituji: Obě dvě grafické karty by měly být dostupné v září
Odpovědět0  0
Roboque | 14.8.200413:03
"GeForce 6600 se stane jednou z ideálních grafických karet pro Doom 3­" ano to je pravda a dal? Podte vsichni si koupime ­"relativne­" levnou grafiku na dooma super uz bezim a az vyjde hl2 pobezim si zase koupit x600 super nemuzu se dockat. Boze kde je celistvost a objektivnost na trhu neni prece jen jedna hra ci aplikace a nejakej mark je fakt uzasnej na mereni leda tak teoretickeho vykonu. lol
Odpovědět0  0
ptipi | 18.8.200419:12
Musím tě zklamat. X600XT velice pracděpodobně nebude rychlejší ani v jediném testu než 6600GT ­(s výjimkou testu, kde to bude limitované procesorem, tam může o půl snímku vyhrát­). Proč? Už jenom ze specifikace. Paměti ­- o polovinu rychlejší, fillrate ­- dvojnásobný, architektura ­- novější, lepší.
Odpovědět0  0
DanielS1 | 13.8.200416:56
nVidia 6800GT je v ČR na prodej, kde to autor vyhrabal, že není?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 13.8.200417:30
Autor nezkontroloval stávající situaci... Jestli to tolik degraduje článek, příště se budu víc snažit.
Odpovědět0  0
Fmejd | 13.8.200415:37
Mejte prosim na pameti, ze GF6800 ma takt jadra 325MHz a pameti 350MHz, kdezto GF6600GT 500MHz jadro a 500MHz pameti. Mam pocit, ze v takovem benchmarku jako je 3Dmark03 by klidne mohli mit shodne skore. Rozdil se ale zcela urcite projevi ve hrach narocnych na grafickou pamet ­(Doom3, FarCry­), kde bude mit GF6600 nevyhodu v uzke 128­-bit sběrnici a ­"pouze­" v 8 pipelines. Kazdopadne se tesim na prvni benchmarky.

BTW: Nemusi byt pravda, ze ve FarCry je vykonejsi ATI. Nvidia zlepsuje sve ovladace pro FarCry podobne jako ATI pro Doom3.
http:­/­/www.xbitlabs.com­/articles­/video­/display­/graphics­-cards­-2004_17.html
Odpovědět0  0
JHC | 13.8.200415:14
No to sem teda zvědavej kde těch 8K v 3D marku chtěj se 128­-bit vykouzlit....leda že by to byl 3D Mark 2001. Pokud já vim tak například FX5900 má 8 pipelajn a 256­-bitovou sběrnici,a při střednim OC dává propustnost pamětí asi 25 GBps, a na mym stroji dělá kolem 5500 3Dmarků. jak for krissake chcete s tohohle vyždímat 8000 bodů????????????????
Odpovědět0  0
xR-> | 14.8.200413:12
Jednoduse, FX5900 ma 4 pipeline ­(ikdyz 8 ROPS, ale ty to nezachrani­) a horsi vnitrni architekturu ­(zejmena shadery­) nez GF6800.
Odpovědět0  0
Dany HW_123 (6) | 13.8.200413:46
Uvidime uvidime co nám to nVidia vykouzlí.... Sám mám FX5900xt a jsem spokojen.... Jasně, jsou na trhu lepší karty,ale co bych chtěl za 5000kč s DPH.....
Odpovědět0  0
RASL_CZ | 16.11.200417:15
cau hele kolik mas v 3dmarku 2003 a jakou mas sestavu?
porad vsucjni kecaji o nejakych 8K v 2003,
ja mam 3200+amd64 745desku Nforce 3250GB 764 400DDr.
a kdyz pretahnu pameti na svoji
EXALIBUR 9600 pro ­/256MB tak mam 3990!!!
Kde kurva ty dementi berou tech svejch 8k v marku??
Odpovědět0  0
Los Birkoffs | 13.8.200413:33
Zajimave je, ze nejpomalejsi 6800 ma v 3dmarku necelich 8tis a takhle o tridu niz ma totez....
Odpovědět0  0
xR-> | 13.8.200414:41
Moje GF6800 ma zhruba 8600 :­) bodu. Ale je to bez AA, kde bude ­"plna­" verze rychlejsi diky 256­-bitove pametove sbernici.
Odpovědět0  0
ShAcKaL (79) | 13.8.200412:58
V te jedine hre je lepsi nez 9800XT.
Ale ve vetsine jinych testu bude s nejvetsi pravdepodobnosti vykonejjsi 9800XT ­(natoz pak X800­).
A kupovat si grafiku jen kvuli D3, navic ikdyz na me 9800XT jedu 1024*768, hi details a 4xAA okolo 40fps???
To urcite ne:­)
No ale uvidime az budou jine testy nez v D3...
Odpovědět0  0
Golem | 13.8.200410:19
Všude čtu, že má být výkonnější než Radeon 9800XT, ale nikde to není podloženo žádnými fakty, zatímco všichni jak trubky opisují marketingové žvásty. Samé ­"prý­" a ­"snad­". Doporučuji si přečíst srovnání karet GF6800 a R9800XT. Tyto karty jsou dle již provedených testů zhruba srovnatelné, v doomovi3 vede o trochu GF6800, ve Far Cry zase Radeon9800XT s tím, že ve většině testů 9800XT nechává nvidii lehce za sebou. GF6600GT by tedy musel být výkonnější než GF6800, přestože je založen na stejném jádře, ale má místo 12 pajplajn 8 a poloviční paměťovou sběrnici. Navíc by se museli zbláznit i u NV, aby byla levnější karta výkonnější než její dražší brácha. Co se týče SLI, tak na kartě jsou sice pěkné konektory, ale zatím jsem neslyšel, že by se to povedlo použitelně zprovoznit. Navíc je otázka, kdy se objeví na trhu ­(jestli vůbec­) v AGP verzi, protože NV představuje svoje karty dosti dlouho před skutečným prodejem.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 13.8.200410:41
Sice jste to hezky napsal, ale bohužel jste tento komentář založil na faktu, že Radeon 9800XT = Radeon X800. To samozřejmě není pravda, rozdíl ve výkonu je obrovský. Co se týče SLI, ani se nedivím, že se to nepodařilo zprovoznit, když neexistuje čipset se dvěma sloty PEG.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 13.8.200412:14
Zdenku, troufam si s tebou trochu nesouhlasit, protoze kdyz se podivas na moji recenzi MSI NX6800, zjistis, ze ta karta je jen mirne lepsi nez R9800XT a to jeste ne vsude. Ano, vyjimkou je Doom3, kde se vede vsem kartam nVidia lepe. Ale jinak to tak slavne neni, predevsim na priklad FarCry je mistem, kde se leepe vede kartam ATi. Proto dokud se tato karta neotestuje, nevidel bych to tak ruzove s tim, ze by 6600GT porazela R9800XT. ­(Pro Doom3, to jiste bude dobra karta­).

A s tim SLI rezimem.....nevim nevim, ale kdyz vezmeme, ze maximalne cipsety podporuji x32, tak pro pouziti SLI se vyplitvaji vsechny PCIe kanaly, takze uz nic nezbyde pro pridavne karty. Coz si myslim je trochu skoda. Radsi bych si poridil nejaky slusny raid nebo televizni kartu nebo neco podobneho nez dat do meho pocitace nVidii ve SLI rezimu.
Odpovědět0  0
xR-> | 13.8.200413:05
"maximalne cipsety podporuji x32, tak pro pouziti SLI se vyplitvaji vsechny PCIe kanaly, takze uz nic nezbyde pro pridavne karty­" ­- to neni pravda. Je potreba pouze x16 KONEKTOR, nikoliv pocet datavych linek. Tech staci 8 a mozna dokonce jen 4. V praxi tedy budou na deskach jakesi ­"fake­" x16 konektory. Alespon co se tyce desek s nForce4. PCIE ma totiz zajimavou vlastnost, ze je kompatibilni obema smery. Lze zapojit jakoukoliv kartu do jakehokoliv slotu, pokud je to mechanicky mozne, dostacuje napajeni a je to podporovano vyrobcem karty.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 13.8.200413:05
Tak přiznávám, žes mě teď trochu zaskočil :­-­) Jenom bych chtěl dodat, že z neoficiálních měření nevyvozuju závěry, takže ten konec článku byl jen takovým zamyšlením. Neuvádím tam ni konkrétního, takže je to snad OK.

Ohledně toho SLI je to komplikovanější. Ty si sice dvěma GeForce 6 zabereš celou PCIe sběrnici, ale tyhle čipsety budou mít pořád svoje klasické PCI sloty. Takže když si vezmeš, že výrobci zvukových karet, TV tunerů nebo jiných řadičů se nebudou do PCIe x1 hrnout, tak by to snad se SLI neměl být problém. Otázkou je, co bude za tři, čtyři roky.
Odpovědět0  0
Jája | 14.8.200412:05
A co to vzít z pohledu poměru cena výkon, bude to vubec stát za to? Myslím že 2x 6600 bude stejně pomalejší než 1x 6800GT.
Odpovědět0  0
myval | 13.8.20049:30
Hehe, stejne to je dalsi srot od nVidie jako byli vsechny ty karty predtim. Tak 8000 bodu v 3DMarku jo? tak to si asi ten 3DMark budu muset zahrat, kdyz je to tak rychla hra! ATI strci vsechny tyhle ShitForce do kapsy, tak se nevzrusujte.
Odpovědět0  0
Danny | 13.8.20049:35
Ty si pekne pako myvale.Sam mam ATI 9600Pro ale pred ni sem mel same nV takze muzu rici ze tadyta generace gf6600­-6800 je o dost lepsi jak nejake radeon x800 a podobne klony.Jestli bude rychlejsi nez 9800pro nebo xt to nevim ale jeslti ano tak si ji pujdu hned koupit ­(pokud bude verze do AGP8x ovsem­).
Odpovědět0  0
Mastr (6) | 15.8.200421:10
Nevim kolik máš promile, ale tohle střízlivej človek říct nemůže. Ani ATI ani NVidie nejsou špatné karty, ale uvědom si, že proti G 6600 bude asi zřejmě stát přejmenovaná R 9600 a to proti G6600 dost slabá karta...
Odpovědět0  0
J X P | 24.8.200421:44
Tak si to užij a nečti si o takovým ­"shitu­". Nebo že by si se snad obával, že budeš mít horší kartu ? V kažém případě každý ať si koupí co je mu bližší a ty nemusíš nikomu vnucovat svůj odpor k nVidii. Já taky nikomu nenutím, že jsi absolutní hlupák, když můžeš tohle tvrdit.

Nebo snad toužíš po flame ATI x nVidia ?
Odpovědět0  0
wiruz (35) | 13.8.20047:10
hmm, no nemusel by to bejt spatna grafika, ale uvidime jak si povede v testech treba ve srovnani s R9800PRO ci GF6800
Odpovědět0  0
Borec | 13.8.200410:45
Jak si povede ve srovnanim s r9800pro?? no myslim za ta 128b pamet zbernice mluvi sama za sebe
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.