www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

NVIDIA: pokud chcete být na síti úspěšní, potřebujete nejlépe Turing a 240Hz LCD

NVIDIA: pokud chcete být na síti úspěšní, potřebujete nejlépe Turing a 240Hz LCD
, , aktualita
NVIDIA provedla vlastní průzkum ohledně toho, jaký vliv má hardware a jeho stáří či výkon na úspěch ve hrách typu Battle Royale, či dalo by se říci prostě v síťových 3D střílečkách. A že jde o NVIDII, dá se tušit, jak výzkum dopadne. 
K oblíbeným
reklama
Je třeba poznamenat, že NVIDII jako autora takového výzkumu nelze brát jako nezaujatou společnost. Je to výrobce grafických karet, čili hardwaru, od jehož výkonu se především odvíjí výkon her a jejich odezva na cestě mezi vstupní periferií a monitorem. Tento průzkum navíc přichází v době, kdy NVIDIA opravdu potřebuje prodávat především nový hardware, ale nejdříve se podívejme na to, o co jde. 
 
 
NVIDIA v titulech Fortnite a PUBG sledovala, jaké K/D ratio (poměr počtu zabitých protivníků a případů vlastní smrti) mají hráči vybavení různým hardwarem. Základníá poměr byl určen s kartami GTX 600 a pak se odvíjel až k moderním RTX 2000. Jde především o výslednou snímkovací frekvenci a od ní se odvíjející odezvu. 
 
První graf nám přitom ukazuje, že čím výkonnější kartu máme, tím lepší ve hrách typu Battle Royale budeme a celý test je v podstatě o tom, že NVIDIA prosazuje karty, které zvládnou mnohem více než 60 FPS. Jak jeden nadpis ve studii říká, "144 je nových 60", čili že máme zapomenout na 60 Hz a žádat 144 Hz, což se týká jak karet, tak monitorů. 
 
 
Latence/zpoždění je s hodnotami FPS či Hz úzce spojeno, i když nezáleží pouze a jen na nich. Jeden z grafů nám ukáže, jak se zpoždění mění při využití pouhé integrované grafiky Intel, zastaralé a navíc slabší GTX 700 a silné nové RTX 2080. Samozřejmě že na tom bude RTX 2080 nejlépe, když zbylé karty pro ni nejsou žádní soupeři. 
 
 
Aby se neřeklo, pak tu máme zmíněny i grafické karty generace Pascal, na nichž se NVIDIA snaží ukázat, jaká je tzv. "learning curve", čili jak s odehranými hodinami roste hráčův um. Nikde se ale nedozvíme, jak se k těmto informacím vůbec dospělo krom toho, že byla navázána i spolupráce s profesionálními hráči i prostřednictvím Esports Studia. V textu se ale NVIDIA snaží vzbuzovat dojem, že většina dat se týká dlouhodobých statistik běžných hráčů. Jakých a kde je firma vzala, to se nedozvíme, neboť pokud je někde uveden zdroj, je to prostě jen NVIDIA.
 
 
Nicméně i při hraní s GTX 1060 a RTX 2000 na pouze 60Hz monitoru mají být hráči s RTX lepší a hlavní informace je prostě ta, že možnost zlepšení se skrývá prostě ve využití kombinace silnější karty a monitoru s vysokou obnovovací frekvencí. A dokonce i 144Hz monitor plně vytížený vysokým výkonem karty má poskytnout výrazně horší podmínky než 240Hz monitor. 
 
 
Závěr je tedy jasný, kupujte nové Turingy (ani ty nejvýkonnější Pascaly se už do závěrečného doporučení zcela nepřekvapivě nedostaly) a k nim nejlépe 240Hz monitor, a to samozřejmě s G-Sync, pak budete nepřekonatelní. Však je to dle NVIDIE logické, neboť dle odkazů uvedených ve studii má 99 % profesionálních hráčů titulů s motivem Battle Royale využívat alespoň 144Hz monitory a 30 % dokonce 240Hz monitory, pro něž samozřejmě potřebují příslušně výkonný hardware.
 
Problém je, když si někdo (záměrně) plete příčinu a důsledek. Profesionální hráči potřebují především svůj um a na zmíněné výbavě hrají prostě proto, že ji dostali od svých mecenášů a mohou ji tím propagovat. To je jaksi samozřejmé, stejně jako je samozřejmé, že sponzorovaný lyžař nebude závodit na práskačkách z hypermarketu. Neznamená to ovšem, že s nejvýkonnější kartou a hbitým monitorem se někdo automaticky stane dobrým hráčem.  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Zakladatel ARMu říká, že prodej společnosti NVIDIA by byla katastrofa Zakladatel ARMu říká, že prodej společnosti NVIDIA by byla katastrofa
Hermann Hauser, jeden ze zakladatelů společnosti ARM, se velmi kriticky vyjádřil k záměru NVIDIE převzít ARM z rukou japonské banky Softbank. Dle jeho slov by něco takového byla hotová katastrofa.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Azza Pyramid Mini 806: doslova pyramidální skříň Azza Pyramid Mini 806: doslova pyramidální skříň
Pokud někoho nebaví nudné krabicoidní počítačové skříně, má dnes už možnost si vybírat z mnoha jiných, které mají zajímavější tvary, i když to v řadě případů znamená neefektivní využití prostoru. Jak to je v případě Azza Pyramid Mini 806?
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Důvod padání prohlížeče Microsoft Edge při vyhledávání přes Google odhalen Důvod padání prohlížeče Microsoft Edge při vyhledávání přes Google odhalen
Před pár dny se objevily záhadné pády internetového prohlížeče Microsoft Edge při nastavení výchozího vyhledávače na Google. Chyba se přitom neobjevovala při vyhledávání přes vlastní vyhledávač Bing. Důvod havárií se už naštěstí povedlo odhalit.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
ViewSonic nabízí pár herních 31,5" monitorů s MVA panely ViewSonic nabízí pár herních 31,5" monitorů s MVA panely
Společnost ViewSonic obohatila svou nabídku herních monitorů o dva nové stejně velké 31,5palcové modely, které využívají panely typu MVA. Ty jsou však rozdílné, a tak jsou rozdílné i samotné monitory VX3268-2KPC-MHD a VX3268-PC-MHD.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Microsoft příští měsíc bez dalších nákladů propojí Xbox Game Pass s xCloud Microsoft příští měsíc bez dalších nákladů propojí Xbox Game Pass s xCloud
Microsoft potvrdil to, co se šuškalo už před řadou dní. Odhodlá se propojit svou službu Xbox Game Pass Ultimate se streamováním pomocí technologie Project xCloud. Znamená to, že si nebudeme muset kupovat ani výkonný hardware a ani samotné kopie her.
Dnes, aktualita, Jan Vítek