www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

NVIDIA: pokud chcete být na síti úspěšní, potřebujete nejlépe Turing a 240Hz LCD

NVIDIA: pokud chcete být na síti úspěšní, potřebujete nejlépe Turing a 240Hz LCD
, , aktualita
NVIDIA provedla vlastní průzkum ohledně toho, jaký vliv má hardware a jeho stáří či výkon na úspěch ve hrách typu Battle Royale, či dalo by se říci prostě v síťových 3D střílečkách. A že jde o NVIDII, dá se tušit, jak výzkum dopadne. 
K oblíbeným
reklama
Je třeba poznamenat, že NVIDII jako autora takového výzkumu nelze brát jako nezaujatou společnost. Je to výrobce grafických karet, čili hardwaru, od jehož výkonu se především odvíjí výkon her a jejich odezva na cestě mezi vstupní periferií a monitorem. Tento průzkum navíc přichází v době, kdy NVIDIA opravdu potřebuje prodávat především nový hardware, ale nejdříve se podívejme na to, o co jde. 
 
 
NVIDIA v titulech Fortnite a PUBG sledovala, jaké K/D ratio (poměr počtu zabitých protivníků a případů vlastní smrti) mají hráči vybavení různým hardwarem. Základníá poměr byl určen s kartami GTX 600 a pak se odvíjel až k moderním RTX 2000. Jde především o výslednou snímkovací frekvenci a od ní se odvíjející odezvu. 
 
První graf nám přitom ukazuje, že čím výkonnější kartu máme, tím lepší ve hrách typu Battle Royale budeme a celý test je v podstatě o tom, že NVIDIA prosazuje karty, které zvládnou mnohem více než 60 FPS. Jak jeden nadpis ve studii říká, "144 je nových 60", čili že máme zapomenout na 60 Hz a žádat 144 Hz, což se týká jak karet, tak monitorů. 
 
 
Latence/zpoždění je s hodnotami FPS či Hz úzce spojeno, i když nezáleží pouze a jen na nich. Jeden z grafů nám ukáže, jak se zpoždění mění při využití pouhé integrované grafiky Intel, zastaralé a navíc slabší GTX 700 a silné nové RTX 2080. Samozřejmě že na tom bude RTX 2080 nejlépe, když zbylé karty pro ni nejsou žádní soupeři. 
 
 
Aby se neřeklo, pak tu máme zmíněny i grafické karty generace Pascal, na nichž se NVIDIA snaží ukázat, jaká je tzv. "learning curve", čili jak s odehranými hodinami roste hráčův um. Nikde se ale nedozvíme, jak se k těmto informacím vůbec dospělo krom toho, že byla navázána i spolupráce s profesionálními hráči i prostřednictvím Esports Studia. V textu se ale NVIDIA snaží vzbuzovat dojem, že většina dat se týká dlouhodobých statistik běžných hráčů. Jakých a kde je firma vzala, to se nedozvíme, neboť pokud je někde uveden zdroj, je to prostě jen NVIDIA.
 
 
Nicméně i při hraní s GTX 1060 a RTX 2000 na pouze 60Hz monitoru mají být hráči s RTX lepší a hlavní informace je prostě ta, že možnost zlepšení se skrývá prostě ve využití kombinace silnější karty a monitoru s vysokou obnovovací frekvencí. A dokonce i 144Hz monitor plně vytížený vysokým výkonem karty má poskytnout výrazně horší podmínky než 240Hz monitor. 
 
 
Závěr je tedy jasný, kupujte nové Turingy (ani ty nejvýkonnější Pascaly se už do závěrečného doporučení zcela nepřekvapivě nedostaly) a k nim nejlépe 240Hz monitor, a to samozřejmě s G-Sync, pak budete nepřekonatelní. Však je to dle NVIDIE logické, neboť dle odkazů uvedených ve studii má 99 % profesionálních hráčů titulů s motivem Battle Royale využívat alespoň 144Hz monitory a 30 % dokonce 240Hz monitory, pro něž samozřejmě potřebují příslušně výkonný hardware.
 
Problém je, když si někdo (záměrně) plete příčinu a důsledek. Profesionální hráči potřebují především svůj um a na zmíněné výbavě hrají prostě proto, že ji dostali od svých mecenášů a mohou ji tím propagovat. To je jaksi samozřejmé, stejně jako je samozřejmé, že sponzorovaný lyžař nebude závodit na práskačkách z hypermarketu. Neznamená to ovšem, že s nejvýkonnější kartou a hbitým monitorem se někdo automaticky stane dobrým hráčem.  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Anthem se dostal do levné nabídky předplacené služby Origin Access Basic Anthem se dostal do levné nabídky předplacené služby Origin Access Basic
Titulu Anthem, který měl zachránit zbytek reputace studia Bioware, kdekdo ještě před vypuštěním na trh věštil neslavný konec. A ten nyní svým způsobem také přišel a zaslouženě dle toho, jaký zájem a ohlas hra vyvolala.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Aktualizované Windows 10 mají problémy se zvukem, jak je vyřešit? Aktualizované Windows 10 mají problémy se zvukem, jak je vyřešit?
O uběhlém víkendu se řešily problémy Windows 10 s nejnovějšími záplatami, které mnohým uživatelům rozvrtaly zvuk v systému. A jako obvykle se tyto potíže lišily případ od případu, ovšem týkají se konkrétní aktualizace: KB4515384.
Dnes, aktualita, Jan Vítek7 komentářů
Výkon karet v Borderlands 3 prozkoumán, jaké jsou nároky? Výkon karet v Borderlands 3 prozkoumán, jaké jsou nároky?
Nový titul Borderlands 3 bude asi ještě nějakou dobu probírán kvůli přístupu vydavatele k recenzentům i kvůli chybám, s nimiž se hráči od minulého pátku potýkají. My se nyní můžeme podívat alespoň na to, jak si vedou grafické karty.
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Stíny nad Borderlands 3: problémy napříč platformami a kontroverzní přístup 2K Games Stíny nad Borderlands 3: problémy napříč platformami a kontroverzní přístup 2K Games
Titul Borderlands 3 si už můžeme od konce minulého týdne vesele hrát, ovšem kromě toho, jak dobrá je samotná hra se probírají i její problémy s výkonem napříč platformami a bohužel i velice kontroverzní přístup 2K Games k recenzentům.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Přichází PC VR headset HTC Vive Cosmos, co nabídne a kdy bude? Přichází PC VR headset HTC Vive Cosmos, co nabídne a kdy bude?
PC systémy virtuální reality tvoří stále spíše jen okrajový trh a zatím nic nenapovídá tomu, že by se to mohlo brzy zlepšit. Tuto oblast je však zajímavé přinejmenším sledovat, respektive její vývoj a ten zajistí i nový HTC Vive Cosmos.
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře