www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

NVIDIA: pokud chcete být na síti úspěšní, potřebujete nejlépe Turing a 240Hz LCD

NVIDIA: pokud chcete být na síti úspěšní, potřebujete nejlépe Turing a 240Hz LCD
, , aktualita
NVIDIA provedla vlastní průzkum ohledně toho, jaký vliv má hardware a jeho stáří či výkon na úspěch ve hrách typu Battle Royale, či dalo by se říci prostě v síťových 3D střílečkách. A že jde o NVIDII, dá se tušit, jak výzkum dopadne. 
K oblíbeným
reklama
Je třeba poznamenat, že NVIDII jako autora takového výzkumu nelze brát jako nezaujatou společnost. Je to výrobce grafických karet, čili hardwaru, od jehož výkonu se především odvíjí výkon her a jejich odezva na cestě mezi vstupní periferií a monitorem. Tento průzkum navíc přichází v době, kdy NVIDIA opravdu potřebuje prodávat především nový hardware, ale nejdříve se podívejme na to, o co jde. 
 
 
NVIDIA v titulech Fortnite a PUBG sledovala, jaké K/D ratio (poměr počtu zabitých protivníků a případů vlastní smrti) mají hráči vybavení různým hardwarem. Základníá poměr byl určen s kartami GTX 600 a pak se odvíjel až k moderním RTX 2000. Jde především o výslednou snímkovací frekvenci a od ní se odvíjející odezvu. 
 
První graf nám přitom ukazuje, že čím výkonnější kartu máme, tím lepší ve hrách typu Battle Royale budeme a celý test je v podstatě o tom, že NVIDIA prosazuje karty, které zvládnou mnohem více než 60 FPS. Jak jeden nadpis ve studii říká, "144 je nových 60", čili že máme zapomenout na 60 Hz a žádat 144 Hz, což se týká jak karet, tak monitorů. 
 
 
Latence/zpoždění je s hodnotami FPS či Hz úzce spojeno, i když nezáleží pouze a jen na nich. Jeden z grafů nám ukáže, jak se zpoždění mění při využití pouhé integrované grafiky Intel, zastaralé a navíc slabší GTX 700 a silné nové RTX 2080. Samozřejmě že na tom bude RTX 2080 nejlépe, když zbylé karty pro ni nejsou žádní soupeři. 
 
 
Aby se neřeklo, pak tu máme zmíněny i grafické karty generace Pascal, na nichž se NVIDIA snaží ukázat, jaká je tzv. "learning curve", čili jak s odehranými hodinami roste hráčův um. Nikde se ale nedozvíme, jak se k těmto informacím vůbec dospělo krom toho, že byla navázána i spolupráce s profesionálními hráči i prostřednictvím Esports Studia. V textu se ale NVIDIA snaží vzbuzovat dojem, že většina dat se týká dlouhodobých statistik běžných hráčů. Jakých a kde je firma vzala, to se nedozvíme, neboť pokud je někde uveden zdroj, je to prostě jen NVIDIA.
 
 
Nicméně i při hraní s GTX 1060 a RTX 2000 na pouze 60Hz monitoru mají být hráči s RTX lepší a hlavní informace je prostě ta, že možnost zlepšení se skrývá prostě ve využití kombinace silnější karty a monitoru s vysokou obnovovací frekvencí. A dokonce i 144Hz monitor plně vytížený vysokým výkonem karty má poskytnout výrazně horší podmínky než 240Hz monitor. 
 
 
Závěr je tedy jasný, kupujte nové Turingy (ani ty nejvýkonnější Pascaly se už do závěrečného doporučení zcela nepřekvapivě nedostaly) a k nim nejlépe 240Hz monitor, a to samozřejmě s G-Sync, pak budete nepřekonatelní. Však je to dle NVIDIE logické, neboť dle odkazů uvedených ve studii má 99 % profesionálních hráčů titulů s motivem Battle Royale využívat alespoň 144Hz monitory a 30 % dokonce 240Hz monitory, pro něž samozřejmě potřebují příslušně výkonný hardware.
 
Problém je, když si někdo (záměrně) plete příčinu a důsledek. Profesionální hráči potřebují především svůj um a na zmíněné výbavě hrají prostě proto, že ji dostali od svých mecenášů a mohou ji tím propagovat. To je jaksi samozřejmé, stejně jako je samozřejmé, že sponzorovaný lyžař nebude závodit na práskačkách z hypermarketu. Neznamená to ovšem, že s nejvýkonnější kartou a hbitým monitorem se někdo automaticky stane dobrým hráčem.  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GeForce GTX 1650 ukázala výkon blízký modelu GTX 1050 Ti, je to reálné? GeForce GTX 1650 ukázala výkon blízký modelu GTX 1050 Ti, je to reálné?
Výsledky spojené s grafickou kartou GeForce GTX 1650 se objevily v benchmarku Final Fantasy XV a vyhrabal je jako obvykle TUM APISAK. Hlavní informace je, že GTX 1650 by měla mít víceméně stejný výkon jako GTX 1050 Ti. Je to dost? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Valve konečně ukázali novou podobu Steamu Valve konečně ukázali novou podobu Steamu
Ve světle zpráv o nástupu obchodu Epic Games Store působí Steam jako platforma, jejíž provozovatel se ještě nevzpamatoval z utrženého šoku. Nicméně my bychom se brzy měli dočkat alespoň přepracovaného rozhraní slibovaného už řadu let. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Volvo bude od roku 2020 šmírovat řidiče kamerami Volvo bude od roku 2020 šmírovat řidiče kamerami
Automobilka Volvo oznámila, že od roku 2020 bude do vozů instalovat systémy, které budou rozpoznávat chování řidiče. Kamery budou snímat, zda se nedívá např. na mobil a systém bude i vyhodnocovat, zda není opilý.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala