reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi

20.8.2018, Jan Vítek, článek
NVIDIA představuje GeForce RTX, sledujte s námi
NVIDIA si letos pro sebe ukradne Gamescom, neboť ten bude spojený především s grafickými kartami GeForce RTX. Sledujte nyní s námi prezentaci, která odstartuje dnes v 18:00 našeho času a NVIDIA v ní slibuje "ohromující překvapení". 
  • 19:25 A máme tu hry a jako první Shadow of the Tomb Raider s ray tracovanými stíny. Máme tu kuželová světla kombinovaná s plošnými světly, kde se prolínají barvy a stíny, a to vše v reálném čase.  
 
  • 19:31 Následuje trailer hry Shadow of the Tomb Raider, která by tak měla hned podporovat ray tracing, až vyjde na trh 18. září tohoto roku, ale to nebylo výslovně potvrzeno. Ale lze to očekávat.  
  • 19:33 Metro: Exodus je další a očekávaná hra, která se do souvislosti s ray tracingem dostala již dříve. Právě zde přijde na řadu Global Illumination, v jejímž rámci může jedno světlo přicházející třeba skrz okno osvětlit celou scénu (místnost) bez pomoci dalších virtuálních zdrojů světla. To logicky představuje také značné ulehčení pro herní vývojáře, kteří se už nebudou muset snažit s využitím různých nasvětlovacích berliček, aby nasvícení scény připomínalo realitu. Tzn. prosté ambient lighting, může být zapomenuto.
 
  • 19:41 Assetto Corsa Competizione je tu pro příznivce závodních her. Stejně jako v jiných hrách pod otevřenou oblohou bude prostě ona celá zdroj světla, čemuž budou odpovídat také stíny. V automobilech se bude odrážet celý okolní svět stejně jako jiné vozy. 
  • 19:43 Následuje hra Atomic Heart, ale ta nabízí třeba zrcadla s nerovným povrchem, které bylo dosud ve hrách nemožné ztvárnit.  
  • 19:44 RTX se uplatní také v Battlefield V, takže seznam her s jeho podporou se nám pěkně rozrůstá a začíná být zřejmé, že nepůjde o okrajovou záležitost. Na příkladu této hry se prezentují třeba odrazy objektů, které nejsou přímo v dané vykreslené scéně, ale někde mimo ni, což dříve nebylo možné. 
odraz ohně z plamenometu, který v dané vykreslené scéně není
 
 odraz ohně v oknech a na kovových částech pušky
 
19:52 Ray tracing má být poměrně jednoduchý na implementaci do her a především jej půjde snadno vypnout a zapnout, takže hry budou fungovat stejně dobře i na starším hardwaru, který RTX nepodporuje, jen přijdeme o lepší zobrazení. Šestého září bude mimochodem spuštěna otevřená beta Battlefieldu V
 
reklama