nVidia přichází s titanovou sérií
5.10.2001, Štěpán Mrázek, článek

Firma nVidia uvádí novou sérii grafických karet pod názvem Titanium. Jedná se o dvě vylepšené již existující grafické karty a jednu úplnou novinku.
O sérii Titanium jsme již čtenáře krátce informovali, ovšem v tehdejší době nebyly k dispozici podrobnější informace. Nyní Vám přinášíme popis všech tří grafických karet spadajících do nové titanové série. Firma nVidia se zcela evidentně snaží reagovat na konkurenci ze strany ATI Technologies, že by jí už nové Radeony šlapaly na paty?
Řada GeForce 3 Titanium přináší dvě nové vlastnosti. První z nich jsou 3D textury, které slouží k vytváření objektů z "pravých" prostorových materiálů. Jejich uplatnění se dá použít například při efektech volumetrické mlhy, dřeva či mramoru. Další novinka má jméno Shadow Buffer a slouží k realistickému real-time vytváření stínových efektů.
Co se týká samotných grafických karet ze série Titanium, pak v první řadě se jedná o grafickou kartu GeForce 3 Ti500, tedy to nejrychlejší co Vám dnes může nVidia nabídnout. Dále pak je zde GeForce3 Ti 200, jedná se o úplnou novinku, takovou "trojkovou MX". Poslední v titanové řadě pak je GeForce 2 Ti, která je opět pouze GeForce 2 oblečená do nového kabátu.
Pro nahlédnutí na první výkonnostní testy použijte následující odkazy:
Grafická řada GeForce 3 Titanimu přináší dvě novinky (3D textury a Shadow Buffer) a dále zvýšení rychlosti grafického čipu a pamětí. Nejedná se tedy o žádnou revoluci, spíše bych to označil jako marketingový tah v reakci na uvedení nových Radeonů. V každém případě jsou však produkty nVidia zase o něco rychlejší a je jich zase o něco více.
Zdroj: nVidia
Řada GeForce 3 Titanium přináší dvě nové vlastnosti. První z nich jsou 3D textury, které slouží k vytváření objektů z "pravých" prostorových materiálů. Jejich uplatnění se dá použít například při efektech volumetrické mlhy, dřeva či mramoru. Další novinka má jméno Shadow Buffer a slouží k realistickému real-time vytváření stínových efektů.
Co se týká samotných grafických karet ze série Titanium, pak v první řadě se jedná o grafickou kartu GeForce 3 Ti500, tedy to nejrychlejší co Vám dnes může nVidia nabídnout. Dále pak je zde GeForce3 Ti 200, jedná se o úplnou novinku, takovou "trojkovou MX". Poslední v titanové řadě pak je GeForce 2 Ti, která je opět pouze GeForce 2 oblečená do nového kabátu.
![]() | GeForce3 Ti 500 | GeForce3 | GeForce3 Ti 200 | GeForce 2 Ti |
Výrobní proces | 0.15 mikronů | 0.15 mikronů | 0.15 mikronů | 0.18 mikronů |
Fill Rate | 3,84 AA vzorků/s | 3,2 AA vzorků/s | 2,8 AA vzorků/s | 1 Gpixel/s |
Operací za sekundu | 960 miliard | 800 miliard | 700 miliard | N/A |
Průchodnost paměti | 8.0 GB/S | 7,36 GB/S | 6.4 GB/S | 6.4 GB/S |
Takt grafického čipu | 240 MHz | 200 MHz | 175 MHz | 250 MHz |
Takt grafických pamětí | 500 MHz DDR | 460 MHz DDR | 400 MHz DDR | 400 MHz DDR |
Tab. 1 - Parametry grafických karet série Titanium ve srovnání s GeForce 3
Pro nahlédnutí na první výkonnostní testy použijte následující odkazy:
Grafická řada GeForce 3 Titanimu přináší dvě novinky (3D textury a Shadow Buffer) a dále zvýšení rychlosti grafického čipu a pamětí. Nejedná se tedy o žádnou revoluci, spíše bych to označil jako marketingový tah v reakci na uvedení nových Radeonů. V každém případě jsou však produkty nVidia zase o něco rychlejší a je jich zase o něco více.
Zdroj: nVidia