Co se týče toho Tomb Raideru, rozhodně bych aplikoval RTX Remix na remaster verzi, neboť prostředí s moderními světelnými efekty, avšak "čtverečkovanými" texturami je poněkud úsměvné ;-).
Pak také některé světelné efekty mi přijdou přehnané a nepatřičné, ale jinak rozhodně nemá smysl držet se zbytečně příliš "při zemi" jako u originální remasterované verze.
Odpovědět0 0
Je to rozhodně zajímavý projekt.
Určitě mě to nedonutí hrát staré hry, které jsem hrál, ale je to fajn věc pro mladší generaci hráčů, která by díky tomu mohla okusit i starší tituly, což rozhodně není na škodu.
Odpovědět0 0
Já bych radši, aby se vytvořila automatická generace DLSS... Jak do nových, tak i starých her...
K čemu mi bude RTX Remix... co jsem na to zase koukal, tak žádný zázrak to není. 15-20 let starší hry mi s tím příjdou kolikrát i hnusnější, kde to automaticky skočí z 1000FPS na 40-60 na RTX 4090. Dobrej pokrok 🤮
Odpovědět3 2
No a Vy jste z jiné planety, že potřebujete pro optimální herní zážitek stovky FPS?
Odpovědět0 4
Ne stačí mi 120, ale ani na t hranici se nelze dnes dostat.
A DLSS není jen o FPS, ale i tom, že to dost často dokáže i vylepšit obraz.
Odpovědět5 0
No, že se Vám může subjektivně zdát, že se hra zpomalí, když to skočí z 1000 fps na 40 - 60 fps, to je možné.
Sice nechápu, za jakých podmínek se to může stát, ale budiž.
Tak si jednoduše omezte horní mez např. na 60 fps a nebude Vám subjektivně připadat, že se hra zpomaluje.
Není to Vašich 120 fps, ale podle mě je tato hodnota také pro "marťana", 40 - 60 fps je úplně v pohodě.
Proti DLSS vůbec nic nemám.
Odpovědět0 5
40FPS při 144Hz panelu i s modulem G-Sync je pocitově podobné jako, když na 60Hz hrajete na 30FPS.
I těch 60FPS mi příjde pomalý. 80-90 je minimum pocitově pro mě.
Odpovědět4 0
JJ třeba všechny letecké simulátory mám locklé na 30 FPS, když jsem na GTX1080 chvíli zkoušel hrát Witcher 3 s 4k monitorem, tak jsem si taky nastavil lock na 30 FPS, Detroit Become Human jsem hrál v 4k při 30 FPS limitu na 3GB GTX 1060.. Parádní zážitek.
Odpovědět0 2
Ale na vylepšení obrazu od NV není potřeba DLSS, už před nějakými deseti lety jsem používal DSR. To máme pořád a je daleko použitelnější díky tomu že výkon grafik výrazně pokročil a starší hry co ve své době sotva běžely na plno ve FHD dnes člověk může nechat běžet interně v 4k nebo s 4k monitorem i 8k a dostane hratelné FPS.
Odpovědět0 1
už se těším, jak si v důchodu nainstaluju Wolfensteina, zmáčknu tlačítko "AI upgrade" a počítač projede všechny bitmapy ve hře, nahradí je něčím staženým z databanky ve 4K nebo rovnou vygeneruje nové, projde si osvětlení, nahodí místo něho RTX, v 3D programu přemodeluje postavy a zbraně a za 5 minut napíše "OK, hra je připravena" a na mém 50" 3D OLED monitoru se spustí grafické orgie :-D
Odpovědět3 0
"databanky ve 4K"
takže dostaneš dnes již 10 let starou výslednou kvalitu? Dnes se běžně používají 4-8x větší textury - 8k a 16k.
Odpovědět0 1
Chtělo by to spíš vymyslet jak vynitut DLSS ve hrách z let cca 2016-2019 kdy to ještě hry neuměly, ale zároveň ve 4K už potřebujou docela dost výkonu, tohle pro DX8 a DX9 mě až tak neláká, ale uvidíme jestli to k něčemu bude.
Odpovědět3 0
Tohle by se dalo přes Lossless Scaling, aplikace za pár drobných na Steamu.
Stačí hodit hru do okna, a ona ji pak zvětší na fullscreen, a ten scaling se dá vybrat - od integer scalingu přes bilinear atd. a umí i FSR nebo "nVidia Image Scaling" - nevím jestli je to jako první verze DLSS nebo něco jiného, ale třeba to FSR funguje hezky. Za mě supr.
Jinak k článku - zajímavé a chytré řešení. Dlouho jsem přemýšlel jak to vlastně funguje, a takhle to dává smysl.
Odpovědět1 1
A které hry si na dnešním mainstreamu nezahraješ na 4k s dobrým výkonem v nativu?
Mám fousatou 3060Ti, hraju v UWQHD rozlišení, typicky na maximální detaily a tituly 2018-2020 to pořád zvládá, ano na ty s RT už je potřeba upscaling, ale v té době všechny RT tituly opscaling měly. Dnešní mainstream má v podstatě dvojnásobný výkon té 3060Ti
Odpovědět0 1
Záleží co je pro tebe dobrý výkon. 30 FPS? S lowendovou grafikou ve 4K nic jiného nečekám, snad ještě nižší FPS .
Já sice nemám 4K ale jen QHD, ale zase naopak vyžaduji vysoké FPS, když monitor zvládá 240, tak těch 120-150 chci mít minimálně.
Bohužel to moje grafika už nezvládá v hrách které v posledních letech vycházejí,
mnohdy ani v průměru, propady 1% snímku na 90FPS jsou tou lepší variantou, cokoliv pod 60FPS je pro mě jako obrázková prezentace,
typicky CP2077😵, kdy RTX2080ti mi dá v závislosti na nastavení v průměru 40FPS.
Když jsem stáhl nějaké demo z UE5.3 (je jich několik) tak FPS padají na jednociferné hodnoty a až při koukání do země mi to hodí 20FPS, to je prostě grafická tragédie.
Nákup grafické karty jsem odkládal, nejdřív z nedostatku čipu díky COVIDU a skalpingu, pak šíleně předražené RTX4000.
Ale jak tak na to koukám tak RTX5080 budu muset koupit i kdyby měla stát 1000++$
Odpovědět0 1