Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA srovnává výkon RTX 3050 i s GTX 1650 v ray tracingu

20.1.2022, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA srovnává výkon RTX 3050 i s GTX 1650 v ray tracingu
Radeon RX 6500 XT si už žije vlastním životem na trhu a nyní je už čas se zaměřit na to, co přinese další slíbená slabší grafická karta, a to GeForce RTX 3050. Tu NVIDIA srovnává s kartami GTX 1650 či GTX 1050. 
Srovnávat kartu GeForce RTX 3050 s modely GeForce GTX 1650 a GeForce GTX 1050 je samozřejmě naprosto v pořádku, neboť jde o přímé předchůdce této novinky. Jen ten způsob, jaký NVIDIA použila, je poněkud podivný. Ve svém grafu ukazujícím výkon těchto karet totiž použila i hry Control a Minecraft, které mají zapnuté RTX, respektive prostě ray tracing a k tomu ještě DLSS na úroveň Quality. 
 
 
Samozřejmě že GeForce GTX 1650 a GeForce GTX 1050 ukazují nulovou snímkovací frekvenci, když technologie RTX nepodporují. Je nám přitom jasné, že NVIDIA se tím snaží poněkud podivně zdůraznit především jednu věc, a sice tu, že nyní už i její low-end bude podporovat ray tracing a DLSS, což generace Pascal a Turing ještě nenabízely. Ovšem pokud tyto technologie nenabízely, správně by neměly být do srovnávacího grafu s RTX verzemi her zahrnuty. 
 
Vedle toho se nám ale do něj dostalo ještě srovnání karet ve hře Borderlands 3, takže co můžeme vyčíst z této části? NVIDIA tu ukazuje na propastný rozdíl zvláště mezi RTX 3050 a GTX 1650, a to v rozlišení 1080p při nastavení vysoké kvality. Odpovídá to třeba testu od serveru TechSpot?
 
Víceméně odpovídá, neboť TechSpot testoval s nastavením Ultra, které může ovlivnit výkon především grafických karet s nižší kapacitou paměti a GTX 1650 má pouze 4 GB. Čili průměrných 36 FPS můžeme akceptovat jako očekávaný výsledek vzhledem k tomu, co předkládá NVIDIA (cca 38 FPS). V takovém případě by ale RTX 3050 měla mít alespoň mírně přes 70 FPS, čili by se měla dostat na úroveň karet GeForce GTX 1070 Ti, RTX 2060 a možná i GTX 1080. 
 
Výsledky RTX 3060 ve zbývajících hrách už řešit nebudeme, neboť není známo podrobné nastavení ray tracingu, které dokáže snímkovací frekvenci srazit na kolena, a to zvláště v Control, takže ani odhadovat se tu nedá. NVIDIA ale chce prostě ukázat, že RTX 3050 i s RTX On umí nabídnout přes 60 FPS ve Full HD a ani k tomu nebude potřebovat nízké nativní rozlišení, na což ukazuje nejvyšší nastavení kvality DLSS. 
 
GeForce RTX 3050 přijde na trh 27. ledna, čili za týden, a nejspíše až ten den budou i zveřejněny recenze. Cena byla stanovena na 249 USD, čili reálné částky by se u nás mohly vyšplhat nad 10.000 Kč. První RTX 3050 se také mají dostavit na trh ve velkých počtech, ovšem to neslibuje NVIDIA, ale fámy. 


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.