Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

NVIDIA srovnává výkon RTX 3050 i s GTX 1650 v ray tracingu

, , aktualita
NVIDIA srovnává výkon RTX 3050 i s GTX 1650 v ray tracingu
Radeon RX 6500 XT si už žije vlastním životem na trhu a nyní je už čas se zaměřit na to, co přinese další slíbená slabší grafická karta, a to GeForce RTX 3050. Tu NVIDIA srovnává s kartami GTX 1650 či GTX 1050. 
NVIDIA srovnává výkon RTX 3050 i s GTX 1650 v ray tracingu
Srovnávat kartu GeForce RTX 3050 s modely GeForce GTX 1650 a GeForce GTX 1050 je samozřejmě naprosto v pořádku, neboť jde o přímé předchůdce této novinky. Jen ten způsob, jaký NVIDIA použila, je poněkud podivný. Ve svém grafu ukazujícím výkon těchto karet totiž použila i hry Control a Minecraft, které mají zapnuté RTX, respektive prostě ray tracing a k tomu ještě DLSS na úroveň Quality. 
 
 
Samozřejmě že GeForce GTX 1650 a GeForce GTX 1050 ukazují nulovou snímkovací frekvenci, když technologie RTX nepodporují. Je nám přitom jasné, že NVIDIA se tím snaží poněkud podivně zdůraznit především jednu věc, a sice tu, že nyní už i její low-end bude podporovat ray tracing a DLSS, což generace Pascal a Turing ještě nenabízely. Ovšem pokud tyto technologie nenabízely, správně by neměly být do srovnávacího grafu s RTX verzemi her zahrnuty. 
 
Vedle toho se nám ale do něj dostalo ještě srovnání karet ve hře Borderlands 3, takže co můžeme vyčíst z této části? NVIDIA tu ukazuje na propastný rozdíl zvláště mezi RTX 3050 a GTX 1650, a to v rozlišení 1080p při nastavení vysoké kvality. Odpovídá to třeba testu od serveru TechSpot?
 
Víceméně odpovídá, neboť TechSpot testoval s nastavením Ultra, které může ovlivnit výkon především grafických karet s nižší kapacitou paměti a GTX 1650 má pouze 4 GB. Čili průměrných 36 FPS můžeme akceptovat jako očekávaný výsledek vzhledem k tomu, co předkládá NVIDIA (cca 38 FPS). V takovém případě by ale RTX 3050 měla mít alespoň mírně přes 70 FPS, čili by se měla dostat na úroveň karet GeForce GTX 1070 Ti, RTX 2060 a možná i GTX 1080. 
 
Výsledky RTX 3060 ve zbývajících hrách už řešit nebudeme, neboť není známo podrobné nastavení ray tracingu, které dokáže snímkovací frekvenci srazit na kolena, a to zvláště v Control, takže ani odhadovat se tu nedá. NVIDIA ale chce prostě ukázat, že RTX 3050 i s RTX On umí nabídnout přes 60 FPS ve Full HD a ani k tomu nebude potřebovat nízké nativní rozlišení, na což ukazuje nejvyšší nastavení kvality DLSS. 
 
GeForce RTX 3050 přijde na trh 27. ledna, čili za týden, a nejspíše až ten den budou i zveřejněny recenze. Cena byla stanovena na 249 USD, čili reálné částky by se u nás mohly vyšplhat nad 10.000 Kč. První RTX 3050 se také mají dostavit na trh ve velkých počtech, ovšem to neslibuje NVIDIA, ale fámy. 


reklama