reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nvidia Titan V umí rychlý ray-tracing v Battlefieldu i bez RT jader

4.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Nvidia Titan V umí rychlý ray-tracing v Battlefieldu i bez RT jader
Na ray-tracing není potřeba mít nutně RT jádra jako u poslední architektury Nvidia Turing. On stačí i obecně extrémní výkon čipu bez těchto jader, jak ukázal starší Titan V s architekturou Volta. Jeho výkon umí být v Battlefieldu dosti vysoký.
I když nové grafické karty Nvidia s architekturou Turing přinesly nová RT jádra pro ray-tracing, neznamená to, že by tento způsob vykreslování nemohl fungovat i na kartách bez těchto jader. Vtip je v tom, že RT jádra jsou pro tuto úlohu lépe optimalizovaná a starší karty bez nich tedy jen nemají takto optimalizované jednotky, takže by musely mít drtivý výkon, aby byl ray-tracing použitelný. A jak se ukázalo na 3dcenter.org, starší Titan V s čipem Volta je právě takovou kartou. Test provedl uživatel TobiWahnKenobi a postavil proti sobě Titan V a Titan RTX.
 
Nvidia Titan V
 
Titan V např. vítězí počtem CUDA jader (5120 proti 4608), takže hrubý výkon by zde i byl. Výsledný výkon v ray-tracingu pochopitelně závisí i na zvolené aplikaci, kterou byl v tomto případě Battlefield V. Např. v mapě Fjell 652 při vysoké kvalitě dosahuje Titan V 80 fps, zatímco Titan RTX s RT jádry je se svými 87 fps jen o trochu rychlejší (cca 9 % navíc). Jenže tato mapa je plná sněhu a má relativně malé množství odrazů, na kterých je ray-tracing založen, takže solidní výkon starší generace až tolik neudiví.
 
V mapě Rotterdam, která má znatelně větší počet reflexí, je už rozdíl mezi čipy výraznější. Ve vysoké kvalitě je to už frekvence 56 versus 81 fps. To znamená o 45 % vyšší výkon. Při středních detailech se dostáváme na 67 versus 97 fps, což je také 45% nárůst výkonu u Titan RTX. Použitelnost staršího Titanu V v Battlefieldu pro ray-tracing je dána i tím, že Battlefield nevyužívá všech vymožeností, které ray-tracing nabízí. V novějších herních titulech, které využijí všechny možnosti ray-tracingu, bude rozdíl patrně mnohem větší.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama