NVIDIA zapne podporu ray tracingu i na GeForce GTX

NVIDIA zapne podporu ray tracingu i na GeForce GTX
, , aktualita
Grafické karty GeForce GTX generací Turing i Pascal se dočkají díky dubnovým ovladačům podpory ray tracingu pomocí DXR v DirectX. NVIDIA to ohlásila na GTC 2019 vedle dalších novinek.  
K oblíbeným
reklama
NVIDIA se na GTC 2019 věnovala především robotice a strojovému učení. Představila třeba Jetson Nano pro automobily a cílila především na vývojáře a výzkumníky. Ovšem měla i novinky pro hráče, a sice překvapivou možnost využít ray tracing pomocí DXR na kartách GeForce GTX 1000 "Pascal" a GTX 1600 "Turing". Ty přitom nejsou vybaveny specializovaným hardwarem, čili jádry RT, a tak to dle NVIDIE nebude tak jednoduché. 
 
 
Jak ukazuje hned první obrázek, ray tracing na CUDA jádrech bude pomalý, ale jak to ve skutečnosti bude fungovat, na to si raději počkáme po zveřejnění ovladačů. Je přitom logické, že NVIDIA se rozhoupala k takové věci, zvláště když víme, že DXR na klasických GPU je možné rozchodit, ale dosud se nás Jensen Huang snažil přesvědčit, že to s uspokojivým výkonem a kvalitou karty nepatřící mezi GeForce RTX nezvládnou. Crytek ale tvrdí něco zcela jiného
 
Pro zprovoznění DXR na starších či slabších kartách budeme potřebovat výbavu v podobě alespoň GeForce GTX 1060 6GB nebo lépe nové GTX 1660 či GTX 1660 Ti s turingovskou architekturou. Háček je také v tom, že podpora DXR bude na těchto kartách aktivována zatím jen v rámci enginů Unity a Unreal, ale další mají následovat. 
 
 
A vedle toho bude kvalita ray tracingu nízká s jen základními efekty, takže je otázka, zda vůbec bude stát za to si jej ve hrách zapnout, a to zvláště na starších Pascalech. Ty totiž budou moci k tomuto účelu využít pouze výpočty v FP32, zatímco Turingy mohou FP32 kombinovat s výpočty v INT32, díky čemuž mají být výrazně rychlejší, jak ukazuje právě první obrázek. 
 
Možná že první titul, který nabídne ray tracing na kartách GTX, bude MMO hra Dragon Hound a k ní se pak nebo současně přidají hry, které už ray tracing podporují, ale pouze na kartách GeForce RTX. Jde o Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider a benchmark Port Royal. Podpora dalších enginů vedle Unity a Unreal by tak měla následovat brzy vzhledem k tomu, že Battlefield V využívá Frostbite, a Shadow of the Tomb Raider zase Foundation. 
 
Pro NVIDII jde o důležitý krok i ve snaze celkově rozšířit podporu ray tracingu ve hrách, protože vývojářům se bude zcela jinak pracovat na podpoře technologie, kterou podporují téměř dvě generace karet NVIDIE namísto necelé jedné. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Acer Predator CG437K P: 43 palců s velice dobrou výbavou Acer Predator CG437K P: 43 palců s velice dobrou výbavou
Acer na trh přináší monitor Predator CG437K P, který je určen pro ty nejnáročnější hráče. O tom ostatně svědčí už jeho úhlopříčka, ale vedle ní je tu i řada velice zajímavých specifikací a bohatá výbava.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Pillars of Eternity 2 se neprodávaly dobře, série je ohrožena Pillars of Eternity 2 se neprodávaly dobře, série je ohrožena
Studio Obsidian Entertainment, které už nějaký ten pátek patří Microsoftu, je aktuálně v kurzu jako to, které stojí za úspěchem hry The Outer Worlds. Nyní ale chceme probrat sérii Pillars of Eternity. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
AMD nejspíše také chystá nevyhlazované škálování obrazu AMD nejspíše také chystá nevyhlazované škálování obrazu
Z nové záplaty pro linuxové ovladače vyplývá, že AMD si nejspíše stejně jako NVIDIA a Intel chystá funkci nevyhlazeného škálování, čili Integer Scaling. Nyní je i otázka, na jakých kartách by to mohlo fungovat. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Google odhalil tucet her pro startovní nabídku Stadia Google odhalil tucet her pro startovní nabídku Stadia
Google na konci předchozího roku testoval svůj Project Stream, ale ještě předtím se šuškalo, že si tato firma připravuje herní streamovací službu. Tu nakonec známe jako Stadia dle původních informací by už pomalu měla být spuštěna. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
NVIDIA by dle analytika měla vypustit Ampere na jaře a RTX 3080 v červnu NVIDIA by dle analytika měla vypustit Ampere na jaře a RTX 3080 v červnu
Nedávno se mluvilo o tom, že nová generace grafických čipů společnosti NVIDIA bude mít zpoždění. Nyní tu ale máme zprávu, dle níž bychom se naopak mohli těšit už na jaro a v létě očekávat nástupkyni karty RTX 2080. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek