NVIDIA zapne podporu ray tracingu i na GeForce GTX

NVIDIA zapne podporu ray tracingu i na GeForce GTX
, , aktualita
Grafické karty GeForce GTX generací Turing i Pascal se dočkají díky dubnovým ovladačům podpory ray tracingu pomocí DXR v DirectX. NVIDIA to ohlásila na GTC 2019 vedle dalších novinek.  
K oblíbeným
reklama
NVIDIA se na GTC 2019 věnovala především robotice a strojovému učení. Představila třeba Jetson Nano pro automobily a cílila především na vývojáře a výzkumníky. Ovšem měla i novinky pro hráče, a sice překvapivou možnost využít ray tracing pomocí DXR na kartách GeForce GTX 1000 "Pascal" a GTX 1600 "Turing". Ty přitom nejsou vybaveny specializovaným hardwarem, čili jádry RT, a tak to dle NVIDIE nebude tak jednoduché. 
 
 
Jak ukazuje hned první obrázek, ray tracing na CUDA jádrech bude pomalý, ale jak to ve skutečnosti bude fungovat, na to si raději počkáme po zveřejnění ovladačů. Je přitom logické, že NVIDIA se rozhoupala k takové věci, zvláště když víme, že DXR na klasických GPU je možné rozchodit, ale dosud se nás Jensen Huang snažil přesvědčit, že to s uspokojivým výkonem a kvalitou karty nepatřící mezi GeForce RTX nezvládnou. Crytek ale tvrdí něco zcela jiného
 
Pro zprovoznění DXR na starších či slabších kartách budeme potřebovat výbavu v podobě alespoň GeForce GTX 1060 6GB nebo lépe nové GTX 1660 či GTX 1660 Ti s turingovskou architekturou. Háček je také v tom, že podpora DXR bude na těchto kartách aktivována zatím jen v rámci enginů Unity a Unreal, ale další mají následovat. 
 
 
A vedle toho bude kvalita ray tracingu nízká s jen základními efekty, takže je otázka, zda vůbec bude stát za to si jej ve hrách zapnout, a to zvláště na starších Pascalech. Ty totiž budou moci k tomuto účelu využít pouze výpočty v FP32, zatímco Turingy mohou FP32 kombinovat s výpočty v INT32, díky čemuž mají být výrazně rychlejší, jak ukazuje právě první obrázek. 
 
Možná že první titul, který nabídne ray tracing na kartách GTX, bude MMO hra Dragon Hound a k ní se pak nebo současně přidají hry, které už ray tracing podporují, ale pouze na kartách GeForce RTX. Jde o Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider a benchmark Port Royal. Podpora dalších enginů vedle Unity a Unreal by tak měla následovat brzy vzhledem k tomu, že Battlefield V využívá Frostbite, a Shadow of the Tomb Raider zase Foundation. 
 
Pro NVIDII jde o důležitý krok i ve snaze celkově rozšířit podporu ray tracingu ve hrách, protože vývojářům se bude zcela jinak pracovat na podpoře technologie, kterou podporují téměř dvě generace karet NVIDIE namísto necelé jedné. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
AMD potvrzuje 3. generaci Threadripperů a odkládá nástup CPU Ryzen 9 3950X AMD potvrzuje 3. generaci Threadripperů a odkládá nástup CPU Ryzen 9 3950X
Společnost AMD na závěr dnešního dne potvrdila příchod třetí generace procesorů Threadripper, což je jistě dobrá zpráva. Nicméně špatná je ta, že se firmě nepodaří splnit slib, aby vypustila na trh slíbený Ryzen 9 3950X včas. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Epic zdarma nabízí Batmanovskou kolekci šesti her a připravuje si Metro: 2033 Redux Epic zdarma nabízí Batmanovskou kolekci šesti her a připravuje si Metro: 2033 Redux
Společnost Epic Games nekončí s pravidelným nabízením her zdarma a nyní si připravila rovnou celou Batman Arkham Collection a Lego Batman čítající celkem šest her. Brzy pak přijde do nabídky zdarma i Metro: 2033 Redux.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Obrovský vulkán Loki na Io by mohl každou chvíli spustit Obrovský vulkán Loki na Io by mohl každou chvíli spustit
Jupiterův měsíc Io patří mezi geologicky činná tělesa Sluneční soustavy a brzy by to mohl velice názorně ukázat. Erupce jeho vulkánu zvaného Loki byla už dříve několikrát úspěšně předpovězena a nyní se očekává další. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
QNAP uvádí na trh NAS systém QTS 4.4.1 s novým linuxovým jádrem QNAP uvádí na trh NAS systém QTS 4.4.1 s novým linuxovým jádrem
Společnost QNAP si připravila novou verzi operačního systému pro své modely NAS, a sice QTS 4.4.1. Ta představuje nové funkce pro cloudová a hybridní cloudová úložiště či řešení Fibre Channel. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Valve by dle francouzského soudu nemělo uživatelům bránit v prodeji zakoupených her Valve by dle francouzského soudu nemělo uživatelům bránit v prodeji zakoupených her
Společnost Valve byla už dříve donucena k tomu, aby umožnila hráčům vracet hry, které mají šanci si krátce vyzkoušet. Nyní se na ni ale z Francie valí další a potenciálně mnohem větší ohrožení tržeb, které se týká přeprodeje her. 
Včera, aktualita, Jan Vítek