NVIDII se dařilo: vyšší tržby a růst téměř ve všech segmentech
13.5.2016, Jan Vítek, aktualita
Společnost NVIDIA zveřejnila své finanční výsledky za první kvartál fiskálního roku 2017 a my můžeme vidět 13procentní meziroční růst tržeb, což je spojeno s téměř všemi jejími divizemi. Kolik si firma vydělala?
Za první kvartál roku 2016, což v NVIDII odpovídá prvnímu kvartálu fiskálního roku 2017, se podařilo dosáhnout tržeb 1,305 miliardy dolarů. To představuje 13% meziroční růst, ovšem 7% mezikvartální pokles, což je pochopitelné, neboť srovnáváme s tradičně silným posledním čtvtletím roku. Tím pravým ukazatelem je tak právě meziroční srovnání s prvním kvartálem předchozího roku, kdy tržby činily nějakých 1,15 miliard dolarů.
Podívat se pak můžeme na hlavní segmenty firmy, kam patří jednak herní hardware, profesionální grafiky, datová centra, automobilové systémy a nakonec OEM hardware a IP (duševní vlastnictví). Když si srovnáme poslední Q1 FY17 a meziročně pak Q1 FY16, pak až na poslední položku všechny vykazují růst, a to někdy i velice silný, jako v případě datových center nebo automobilových systémů.
Co se týče tržeb, zisku (na akcii), výdajů a jiných údajů v další tabulce, všechny tyto údaje následovaly celkové tržby firmy, takže meziročně šlo vždy o růst a mezikvartálně o pokles, a to až na hrubou marži, jež vzrostla nad 57 procent.
NVIDIA může být spokojena především s výkonem datacentrové divize, do níž patří akcelerátory Tesla a také NVIDIA GRID. Na tom se měla podepsat vysoká poptávka po výkonných GPU spojena s rozšiřujícími se systémy pro strojové učení (deep learning). Úspěch na poli automotive zase zaznamenala především zařízení pro infotainment. V další tabulce narazíme také na položku Other, která se stále nemění a zústává na 66 milionech dolarů. Jde o příjmy díky patentové dohodě se společností Intel.
Výhled do dalšího kvartálu shrnul CFO firmy takto. Tržby budou cca 1,35 miliardy dolarů (plus/minus 2 %), takže půjde také o meziroční růst a nejspíše i o mezikvartální. Hrubá marže má dále vzrůst na 57,7 procent (58 dle non-GAAP) a operační výdaje budou cca 500 milionů. Vypadá to tak, že NVIDIA je v dobré kondici s výhledem na slušný růst tržeb v mnoha segmentech a svůj nejsilnejší segment trhu s herním hardwarem brzy posílí pomocí GTX 1080 a GTX 1070. Zato AMD je na tom z finančního hlediska zatím spíše opačně a my můžeme s obavami očekávat, co předvedou GPU Polaris.
Zdroj: TZ NVIDIA
Podívat se pak můžeme na hlavní segmenty firmy, kam patří jednak herní hardware, profesionální grafiky, datová centra, automobilové systémy a nakonec OEM hardware a IP (duševní vlastnictví). Když si srovnáme poslední Q1 FY17 a meziročně pak Q1 FY16, pak až na poslední položku všechny vykazují růst, a to někdy i velice silný, jako v případě datových center nebo automobilových systémů.
Co se týče tržeb, zisku (na akcii), výdajů a jiných údajů v další tabulce, všechny tyto údaje následovaly celkové tržby firmy, takže meziročně šlo vždy o růst a mezikvartálně o pokles, a to až na hrubou marži, jež vzrostla nad 57 procent.
NVIDIA může být spokojena především s výkonem datacentrové divize, do níž patří akcelerátory Tesla a také NVIDIA GRID. Na tom se měla podepsat vysoká poptávka po výkonných GPU spojena s rozšiřujícími se systémy pro strojové učení (deep learning). Úspěch na poli automotive zase zaznamenala především zařízení pro infotainment. V další tabulce narazíme také na položku Other, která se stále nemění a zústává na 66 milionech dolarů. Jde o příjmy díky patentové dohodě se společností Intel.
Výhled do dalšího kvartálu shrnul CFO firmy takto. Tržby budou cca 1,35 miliardy dolarů (plus/minus 2 %), takže půjde také o meziroční růst a nejspíše i o mezikvartální. Hrubá marže má dále vzrůst na 57,7 procent (58 dle non-GAAP) a operační výdaje budou cca 500 milionů. Vypadá to tak, že NVIDIA je v dobré kondici s výhledem na slušný růst tržeb v mnoha segmentech a svůj nejsilnejší segment trhu s herním hardwarem brzy posílí pomocí GTX 1080 a GTX 1070. Zato AMD je na tom z finančního hlediska zatím spíše opačně a my můžeme s obavami očekávat, co předvedou GPU Polaris.
Zdroj: TZ NVIDIA