www.svethardware.cz
>
>
>

Oculus Rift na platformě Applu?

Oculus Rift na platformě Applu?
, , aktualita
Headset pro virtuální realitu Oculus Rift by podporoval počítače od Applu, ale jen kdyby počítače z Cupertina měly dostatečný výkon. Především nestačí grafická karta. Dá se ale od Applu čekat změna specifikací jeho počítačů jen kvůli VR?
K oblíbeným
reklama
Zakladatel Oculusu Palmer Luckey rozčeřil vody, když se vyjádřil v tom smyslu, že jejich VR headset Rift by podporoval Macy a OS X, jenže ty prý nejsou dostatečně výkonné. Což je samozřejmě pravda, protože Rift potřebuje grafickou kartu o výkonu Nvidie GTX 970, zatímco nejvýkonnější Mac má jen AMD FirePro D700, což samozřejmě nestačí. Luckey dodal, že když Apple přijde s výkonnějším řešením, Oculus bude nové Macy podporovat.

Tím je celá kauza zhruba vyčerpaná a teď už zbývá jen zamyslet se nad vztahem Applu a virtuální reality. Apple sice pozicuje své počítače jako profesionální řešení, ale o maximálně výkonné grafické stanice určitě nejde (viz parametry výše). A je otázka, jestli má Cupertino o segment počítačů pro VR vůbec zájem. Technicky by to určitě zvládl, ale chce to udělat? A měl by to udělat?

Klíčovou otázkou je zřejmě existence vhodného softwaru pro virtuální realitu na platformě OS X. A ten zatím neexistuje ani mezi profesionálními aplikacemi, ani mezi hrami. A situace Applu a virtuální reality se trochu podobá situaci Microsoftu a mobilních Windows. Dokud nebude pro OS X k dispozici VR headset, nebudou aplikace. VR headset nebude k dispozici, dokud nebude GPU subsystém Maců dostatečně výkonný. A GPU Maců posílí, jen když Apple ucítí dostatečný potenciál.


Oculus Rift


Další problém je velikost trhu Maců, která je řádově nižší než u klasických PC s Windows. To se projevuje třeba u her prakticky po celou dobu existence Maců. Apple na desktopu se při nejlepší vůli nedá pokládat za rozvinutou herní platformu. Takže tady asi ani virtuální realita nepomůže. Proč by měli herní vývojáři portovat svá řešení na Macy, když mají stovky miliónů PC a konzolí?

V oblasti profesionálních programů je na tom Apple podstatně líp, ale jak už bylo řečeno, grafický subsystém Maců na VR prostě nestačí. A je otázka, jestli by vůbec mělo cenu s tím něco dělat s ohledem na počet potenciálních uživatelů virtuální reality v práci na jablečné platformě. Ani IT konzultační společnosti se neshodnou, jak velký zájem bude o VR headsety mimo hráčský segment.

Tak proč by se měl Apple pouštět do Macu s pořádnou dávkou grafických steroidů? Když by ve finále mohlo jít maximálně nejspíš „jen“ o desítky tisíc počítačů. Navíc na profesionální (tj. pracovní) využití vypadá spíš rozšířená realita (AR) než realita virtuální. Takže se ani nebudu moc divit, když samotný Apple přijde s vlastními brýlemi pro rozšířenou realitu.

Ale „nadupání“ grafiky Maců jenom kvůli virtuální realitě bych moc nečekal. Ale technologický a obchodní vývoj může samozřejmě všechno změnit.

Zdroj: The Verge
reklama
Nejnovější články
PS5 byla otestována s běžným Samsungem 980 Pro vedle původního SSD PS5 byla otestována s běžným Samsungem 980 Pro vedle původního SSD
Sony minulý týden konečně zveřejnila dlouho očekávaný software, který uživatelům umožní využít běžně dostupná SSD pro rozšíření kapacity konzolí PlayStation 5. Prozatím jde o betaverzi, ale už tu máme slibné výsledky. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny
Nová megabaterie Victoria Big Battery v Austrálii koncem minulého týdne zachvátil požár. Jde o jedno z největších akumulátorových úložišť na světě, které zde pomáhá vykrývat špičky a řešit zásahy FCAS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
AMD s Valve vyvíjí lepší linuxové ovladače pro konzole Steam Deck AMD s Valve vyvíjí lepší linuxové ovladače pro konzole Steam Deck
AMD nebylo nikdy úspěšnějším výrobcem konzolového hardwaru, než je dnes. Za to aktuálně platí uživatelé PC, kteří nemají k dispozici tolik hardwaru od AMD, kolik by si mohli přát, ale s tím se nedá nic dělat. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Ceny pamětí GDDR: jak je ovlivňuje Ethereum a výprodeje grafik? Ceny pamětí GDDR: jak je ovlivňuje Ethereum a výprodeje grafik?
Těžba Etherea dnes už pro mnohé není výdělečný podnik kvůli nepříznivému mixu nákladů na energie, výši odměn a hodnoty samotného Etherea. To má svůj vliv i na cenu pamětí GDDR5 či především GDDR6 na trhu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
CATL uvede na trh sodíkové akumulátory s vyšší odolností vůči chladu CATL uvede na trh sodíkové akumulátory s vyšší odolností vůči chladu
Společnost CATL dosáhla dalšího významného milníku. Sodíkové akumulátory se jí podařilo vyvinout do takové podoby, že by se už brzy měly dostat na trh. Zajímavé mají být např. vyšší odolností vůči chladu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře