Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.7.2023, Karel Polívka, článek
V posledních dnech se více mluví o tom, že v některých velkých herních titulech, které sponzorovalo AMD, chybí podpora DLSS od Nvidie a je k dispozici pouze FSR, což je škoda. Proč k tomu dochází? Co na to říká AMD?
1  2  3  
msoky (90) | 19.7.20238:05
FSR by malo byt vo vsetkych hrach,je kompatibilne so vsetkymi kartami...a ked bude dostupne aj dlss tak je to iba plus pre majitelov nvidie,takze je to tak spravodlive a vyhodne pre obe strany..FSR by mal byt default a dlss a xess ako nadstavba nad to ked si nvidia a intel priplatia vyvojarom a tak budu spokojni vsetci a zaroven je to férové
Odpovědět2  1
Maw2100 (98) | 19.7.202310:50
Karty GTX postupně zmizí ze světa nebo zůstanou jen v marginálních počtech. Desítky miliónů majitelů karet RTX nepotřebují FSR. Mají optimální řešení vyladěné přímo pro jejich hardware. Koupili si karty nVidia právě pro jejich funkce.
Zřejmě není vyhnutí a trh se bude muset rozdělit. AMD je příliš konzervativní a praktický vůbec není progresivní.
Takže exkluzivní hry pro nejvýkonnější PC současnosti od nVidie. To nejlepší pro GeForce Now, která otvírá svět opravdu náročné herní grafiky úplně všem.
Odpovědět1  3
leppard (166) | 13.7.20239:49
Plně se shoduji s autorem článku, zejména s posledním odstavcem ­- tím trapným mlžením se jen sami odkopali.
Odpovědět4  3
tombominos (1302) | 13.7.202310:27
Za predpokladu, ze AMD nejak na firmy, ktere jsou v jejich ­'support programu­' tlaci, by mozna bylo lepsi se zeptat tech danych studii, proc sli do programu, ktery by je omezoval v implementaci DLSS a radeji nezvolili zadny program a mohli si tak dle sve libovule implementovat co chteji, jelikos FSR je open source. Mozna, ze v tom maji trosku prsty ta samotna studia a nezname podminky tech smluv.
Ale je mi jasne, ze tohle je uz ­'advancovana­' uvaha, ve ktere neni cerno­-bily nepritel, na ktereho mohu plivat siru, aniz vlastne vubec neco vim ..
Odpovědět2  2
Thorleif (30) | 13.7.202310:37
Přijde mi zajímavé, že nikoho nenapadlo, že vzhledem k časové a finanční náročnosti vývoje současných her je potřeba vážit prostředky. A z pohledu vývojářů může dávat smysl věnovat v první řadě energii a prostředky na řešení, které je aplikovatelné na nejširší výsek trhu.
A ne, to opravdu nejsou majtelé současné generace nvidia ­/ amd karet.
Odpovědět1  1
tombominos (1302) | 13.7.202310:53
" první řadě energii a prostředky na řešení, které je aplikovatelné na nejširší výsek trhu. ­"
.. takze Vam z toho automaticky musi vyjit FSR :)
Odpovědět2  1
Thorleif (30) | 13.7.202311:07
¨To jsem měl taky na mysli.
Odpovědět1  1
tombominos (1302) | 13.7.202311:41
ja vim :­)
Odpovědět1  1
Maw2100 (98) | 13.7.202312:09
Tak s pohledu perspektivy nepatří Xboxu ani PS budoucnost hraní! Tím je cloud a sdílení hardwaru. Komplexní, chytré řešení s maximální flexibilitou. Microsoft a Sony můžou zoufale dotovat trh s konzolemi, ale vedle nich bude levná stream služba GeForce Now, která nabídne výkon superpočítače, který by jste si domů nikdy nepořídili a všude kde budete mít připojení. Klidně si pustíš Cyberpunk v path tracingu na mobilu v čekárně u zubaře nebo na zastávce autobusu. V pohodě ho rozjedete na dvacet let starém notebooku nebo na chytré televizi jenom připojíte bezdrátově joypad od Xboxu :­-­) .
Odpovědět1  4
HoCh (316) | 14.7.202313:08
Jo, jo, to je nepochybné. Ale nezapomeň to vysvětlit všem těm, co tady vykřikují, že FullHd ­(1920x1080­) je pravěk, karty, na kterých nejeda hra aspoň 120 fps jsou sračky, hry používající FSR jsou rozmazaný hnus a bez nVidia Reflexu se nedá hrát, protože zásadně zlepšuje odezvu.

Pokud bys v Geforce Now hrál ve FullHd při 60Hz byl by datový tok obrazových dat 360MB­/s, což je 2,8Gb­/s. A doba odezvy musí být do 1 ms, aby moc nezvyšovala tu teoretickou odezvu 16,7 ms odpovídající rychlosti 60 fps. A pak se podívej, jakou máš nejnižší rychlost a nejhorší odezvu na nějaký zatíženější server ­(třeba google.com­). A nezapomeň, že bude chtít hrát třeba ještě pár sousedů, se kterými budeš sdílet připojení k tomu Geforce Now.

A neříkej jim, že to vyřeší komprese obrazu, protože pro tu výslednou kvalitu by pak nepotřebovali svou 4090­-ku, ale bohatě by jim stačila iGPU z každého Intelu.
Odpovědět0  0
mareknr (267) | 14.7.202314:19
Geforce NOW podporuje rozlisenia do 4K a do 120Hz. Odozva je vynikajuca. Na Ultimate tier s ­"RTX 4080­" hras skoro ako na lokale ­(latenciu na najblizsi server EU Central mam 18ms­). A mas tam podporovane vsetky modrne technologie ­(vratane DLSS, FG, DLAA­) plus vyssi vykon v RT nez ma aktualne najvykonnejsia desktopova grafika od AMD. Takze si na tom mozes zahrat Cyberpunk s pathtracingom. A tiez je viacero hier streamovanych s HDR.
No a spotreba dat je do 75Mbit, co je aktualne maximum ­(pri mojom aktualnom nastaveni mi to robi okolo 22GB za hodinu­). Nemusis sa bat, ze by bol obraz kostickovany alebo rozmazany. Mam ale samozrejme optiku so 400Mbit, co je vyhoda.
Inak naozaj si myslis, ze niekto so 4090tkou by potreboval na nej hrat cez cloud so slabsim vykonom, nez ma doma? Ci posledna veta bola len nejaky vykrik do tmy?
Odpovědět1  0
Maw2100 (98) | 17.7.202310:58
Já mám optiku 1Gbit a paráda! Má to velkou budoucnost. Až budou běžné rychlosti 10Gbit a odezva klesne pod 10ms. A samozřejmě servery nVidie umožní větší průtok dát.
Odpovědět1  0
mareknr (267) | 14.7.202314:32
A samozrejme GFN nie je na kooperativne hranie CODka ci CSka. Ale single player hry sa na tom hraju tak, ze mas problem rozoznat, ze nehras lokalne. Uz som takto bez problemov odohral viacero hier.
Odpovědět1  0
Maw2100 (98) | 17.7.202311:18
Současný stav GeForce Now po technické stránce vůbec není špatný, ale tady se bavíme o budoucnosti této služby a zároveň o strnulosti vývoje konzolí. Jejich pomalé generační obměně.
Podle mé osobní zkušenosti je největší výzvou pro nVidii né technická stránka, ale obsahová. Popularitu by určitě zvedlo větší množství AAA her. Her, které slušně jedou jen na těch nejdražších strojích. Zároveň je mi jasné, že nVidia sleduje trendy a vybírá hry s velkou hráčskou komunitou.
Od jara mám RTX 4090, takže teď službu nevyužívám, je ale možné, že je mojí poslední fyzicky koupenou kartou.
Odpovědět1  0
mareknr (267) | 17.7.202311:45
Tiez si myslim to iste. Po exoduse velkych vydavatelov z GFN ked presla z bety do produkcie, sa postupne vracaju. Sice pozvolna, ale kniznica sa zlepsuje. Pomoct by mala aj dohoda medzi MS a NV, podla ktorej by mali najblizsich 10 rokov hry z MS studii vychadzat aj na GFN. Uvidime ako to zapracuju. Nieco uz prislo zo Steamu, ale to je len doslova par hier. GFN sa ale inregruje s MS Store a mali by byt v GFN dostupne aj vybrane hry z Game passu. Toto ked sa dotiahne, bude velke plus pre GFN.

Co sa tyka technickej stranky, tazko presvedcis ludi, ktori budu tuto sluzbu hateovat len preto, ze za nou stoji NV. Alebo ludi, ktori ju skusali s free urovnou a este aj s nedostatocnym internetom. Tak ti budu tvrdit, ze obraz je rozmazany ci kostickovy. Z ich pohladu to aj bude pravda kedze taky obraz mali, ale uz si nevedia alebo nechcu predstavit, ze s adekvatnym pripojenim a platenymi urovnami je to ovela lepsie.
Odpovědět1  0
Maw2100 (98) | 17.7.202312:24
Na integraci Steamu a MS jsem úplně zapomněl. To je další významný bonus. Líbí se mi viditelné aktuální slevy ze Steamu a informace o aktualizacích atd. Nákup her s aplikace GeForce Now.
Kdo nezkusí nepochopí a kdo zkusí položí si nevyhnutelnou otázku: Proč si vlastně kupovat herní dělo za 100.000? Se spotřebou 650­-700w? Který mi stojí 2­/3 dne nečinně na stole?
Můžu mít to samé za 540kč měsíčné na své 65­" televizi ve 4k­/120Hz­(120fps­)!
Odpovědět0  0
mareknr (267) | 17.7.202313:01
Ak ide iba o hranie, tak ano. Ale PC potrebujes aj kvoli inym veciam. Akurat nemusi byt herne na com sa usetri kopec penazi a aj spotreba je potom ina. :­-­).
Odpovědět1  0
Maw2100 (98) | 13.7.202312:20
Implementace DLSS do her vývojáře nic nestojí. Nvidia má propracovaný systém podpory.
Odpovědět3  5
Thorleif (30) | 13.7.202314:10
Tvrdíte vy a nVidia, až sek tomu třeba v rámci post mortemu vyjádří nějaký vývojář, třeba i s uvedením reálného času, který jim to zabralo, tak to bude imho relevantní.

Furt je levnější a časově méně náročné integrovat jednu z těchto technologií, než obě.

A vzhledem k tomu, že FSR bezesporu má širší záběr současného trhu, pak mi to dává větší smysl.
Odpovědět2  0
Maw2100 (98) | 13.7.202315:28
No vývojáři pro AMD mají rozhodně více práce! :­-­)
Tam se dělá věcí navíc.....
Odpovědět0  4
wendak (458) | 14.7.202312:41
jo, už toho tónu, jakým to píšete, tak chápu, že tvrdíte, že implementace Nvidie nestojí žádný čas. WFT? Chtělo by se probudit z té pohádky
Odpovědět0  0
mareknr (267) | 13.7.202310:46
"Ale je mi jasne, ze tohle je uz ­­'advancovana­­' uvaha, ve ktere neni cerno­­-bily nepritel, na ktereho mohu plivat siru, aniz vlastne vubec neco vim ..­"

Skoda, ze sa takto nerozmysla aj pri NV, kde je nepriatel vzdy jasne dany. :­-)
Odpovědět2  2
tombominos (1302) | 13.7.202310:52
Ja si nejak nepamatuji, ze bych nekde vyrvaval, ze pomala implementace FSR ve hrach je dilo NV :­))
Odpovědět3  2
mareknr (267) | 13.7.202311:00
Tieto diskusie som pocas rokov viedol s vela ludmi, ktori ad hoc kritizovali kazdu hru, ktora vyuzivala technologie od NV. NV mohla za tzv. ­"neoptimalizaciu­", jej kniznice mohli za vsetky chyby v hrach alebo zevraj NV podkopavala vykon AMD kariet. Vzdy bolo jasno, ze to tak je aj ked to nedavalo zmysel ­(ked napriklad pouzite GW kniznice v hre riesili nieco uplne ine nez co sa na ne zvalovalo­). Takze o ciernobielom videni jasnom nepriatelovi uz viem svoje.
Odpovědět3  3
tombominos (1302) | 13.7.202311:46
Chapes Marku ale, ze NV ma spousta sracek na svem konte. Ja se diskusi o nejakem technickem konkretnim kroku NV ve hrach neucastnim. Nevim o tom dostatek. V minulosti jsem kritizoval treba RT, protoze v dobe vydani to bylo ­'marketingove dilo­', ktere nalepili na novou generaci 2xxx karet, kde to stejne v principu ani nejelo. I dlss 1 byl propadak u nV. DLSS 2 je samozrejme lepsi a momentalne nejlepsi reseni na trhu. Stejne ale budu preferovat FSR, protoze to neni uzavrene reseni. Tvoje namitky na shimering a spol..porad mi to prijdou debaty jak ohnuta bota o drevak, ale nemam problem uznat, ze DLSS je lepsi. CO se tyce nepodpory..za sebe, by meli mit hry implementovane cokoliv, ale pokud by by vysledkem byla pouze jedna technologie, tak je samzorejme lepsi implemetace FSR ­(jelikoz je multiplatformni­) nez DLSS.
Odpovědět2  2
mareknr (267) | 13.7.202313:13
NV ma maslo na hlave. To je jasne. A aj DLSS ma svoje chyby. AMD by ale aj tak nemalo brzdit jeho implementaciu ­(na zaklade informacii nielen v tomto clanku ale aj inych webov, si myslim, ze to AMD naozaj robi­). V tomto pripade ma maslo na hlave prave tato firma. To je cele.
Odpovědět2  2
tombominos (1302) | 13.7.202313:37
Maslo na hlave maji firmy, ktere do takove spoluprace jdou. AMD nema zadny majioritni podil na trhu, atd, co by je k tomu nutilo. Pokud je to samzorejme pravda, coz na zaklade toho, co jsem videl, je tak akorat na mesici..
Odpovědět2  1
leppard (166) | 13.7.202312:47
jj, mas pravdu Marku, na nektere je ale lepsi vubec nereagovat. :­-)
Odpovědět4  2
tombominos (1302) | 13.7.202313:04
nejradeji mam lidi jako ty, kteri se tvari, ze jsou nad veci, ale ani nechapou smysl prispevku, ktery mu clovek pise..
AMD se odkopalo..ono je to mozna tim, ze bylo zakopano jen u tebe...
Odpovědět1  2
leppard (166) | 13.7.202313:15
Ja nemuzu za to, ze lidi jako ty, kteri maji potrebu za kazdou cenu na nekoho reagovat, tak nejak nechapou, ze ten dotycny o jejich reakce vubec nestoji...ale vzdy si musi kvakat to svoje... :­-­)

Tvuj nazor je mi uplne fuk, protoze predem vim, na jakou stranu se automaticky klonis, takze relevance tveho pouhledu na vec je pro me nula.

Vychazel jsem z obsahu clanku ­(hezke tabulky napr.­), s jehoz zavery souhlasim, tvuj pohled je mi totalne burt, ale to uz bych se opakoval...
Odpovědět1  2
Thorleif (30) | 13.7.202313:23
Tak se necpi do diskuse, když tě pak otravuje, že na tebe nikdo reaguje. Stoupni si doma do rohu a mluv do zdi. :D
Odpovědět1  1
leppard (166) | 13.7.202313:26
Ted jsi mi to nandal, hrdino od klavesnice... :­-­)­)

Nezajimaji me reakce jen od nekterych lidi, hlavne od provarenych AMD­/NV­/Intel trollu. ;­-)
Odpovědět1  2
Thorleif (30) | 13.7.202313:38
Já tu nepláču, že mi někdo odpovídá :D To stejný bych ti řekl, kdyby jsi tu seděl vedle mě a byl jsi uražený, že ti někdo odpověděl na tvý prohlášení do placu. :D
Odpovědět1  1
leppard (166) | 13.7.202313:43
Ja prece taky neplacu... :­-­)­)

Jen proste nejsem zvedavy na chefty nekterych individui, to je cele...myslim, ze neni tak tezke to pochopit... ;­-)
Odpovědět1  2
tombominos (1302) | 10.8.202310:05
nech ho chudaka.. konecne ma ­"argumet­"..AMD se odkopalo.. jako prvnacek ve skolce :)
Odpovědět0  0
leppard (166) | 14.8.202318:18
Rikam si, jak moc musis mit vymatlano v kebuli, ze mas potrebu doplnovat svoje reakce na prispevky jeste mesic pote...

Nejdriv jsem tomu neveril, kdyz mi to bliklo v mailu, ale na tohle se nedalo nereagovat, protoze evidentne jsi zraly na doktora....ty skolko... :­-)
Odpovědět0  0
tombominos (1302) | 14.8.202318:44
Jak musis mit vymalovano v kebuli, kdyz reagujes mesic po vydani clanku..
Hlavne jak musis mit vymalovano v kebuli, kdyz za tu dobu co v ni mas vymalovano, jsem od tebe nevidel snad jediny smyslupny, nejakymi informacemi zajimavy prispevek. To uz neni vymalovano, to je rovnou vzduchoprazdno
Ale tak ma to jedno pozitivum, vime ,z e mas aspon email a umis ho otevrit..:D
Odpovědět0  0
leppard (166) | 14.8.202319:27
Ty musis byt v realnem zivote hrozny pako, az je mi te skoro lito. :­-­)­)

Zadny div, ze evidentne nemas do ceho pichnout, kdyz jen sedis za pocitacem a rozdavas ty svoje ­"moudra­" po vsech znamych webech. :­-D
Odpovědět0  0
tombominos (1302) | 14.8.202321:07
A tak to dopada, kdyz si projektujes sam sebe do druhych...
Ale tak aspon vim, jak na tom jsi. Pokud teda pochopis tenhle prispevek.
Odpovědět0  0
tombominos (1302) | 13.7.202313:36
"Vychazel jsem z obsahu clanku ​­(hezke tabulky napr.​­), s jehoz zavery souhlasim, tvuj pohled je mi totalne burt, ale to uz bych se opakoval...­"
.. hezke tabulky, vypovidajici hodnota nula. Bohuzel to nechapes.
Kdyz by jsi mel alespon nejake zdani o tom, jak funguji partnerske smlouvy, tak by jsi psal uplne to stejne co ja. Nicmene, stejne jako Polivka o tom vubec nic nevis a nechas se nalakat na pocit.

I kdyby AMD nejakym zpusobem se snazila u firem ­'potlacit­' DLSS ve hrach, coz je klidne mozne, tak by jisi mel kritizovat v prve rady firmy, ktere na to pristoupily, protoze nemuseji. A to doslova. A to je cele, o cem to je. Dalsi vec je, ze nikde zatim nemas nic konkretnejsiho, nez only ­"tabulky­". Coz je hezke. Takze ty jsi nad veci, protoze ­"vis­", kdo se na jakou stranu stoji. To ze ale opet, ani nechapes, co jsem tady treba psal a v tom je jedno, jestli to je AMD nebo NV, ti ani nedochazi. Ale samzorejme ty ­"vis­", ostatni jsou trollove, provareni trollove, nalepkovani jako na poste....klasika.
Odpovědět2  2
leppard (166) | 13.7.202313:41
"Kdyz by jsi mel alespon nejake zdani o tom, jak funguji partnerske smlouvy, tak by jsi psal uplne to stejne co ja. Nicmene, stejne jako Polivka o tom vubec nic nevis a nechas se nalakat na pocit.­" ­- pobavil...dal a dal jen dokazujes, ze o me vis prd, ale samozrejme mas ve vsem jasno... :­-­))
Odpovědět1  1
tombominos (1302) | 13.7.202313:45
Tak pokud by jsi vedel, tak napises, neco, co ma hlavu a patu. Nebudes psat blaboly typu ­"AMD se odkopalo­".

Co tam teda mas? Tak napis neco, co ma nejakou informacni hodnotu.. Napis, jak veci funguji.
Odpovědět1  1
honza1616 (3676) | 12.7.202316:04
Upřednostňuji DLSS jako výrazně lepší, ale hráč by měl mít možnost si vybrat☝🏻

Naprosto totožná diskuze se teď motá okolo prodejců kteří odmítají využívat platební terminál,
Pokud na takového prodejce narazím tak se otočím a odejdu, tím prodejce přichází o zákazníka.
Argument typu ­"prodejce by musel platit 1% výpalné bankám za terminál­" je nesmyslné
Prodejce nebo poskytovatel služby si může poplatek rozprostřít do cen svých produktů

Hráč by tedy měl mít možnost si vybrat , tím spíš když implementace je už v dnešní době tak jednoduchá a většina technologií je podporována už na úrovni enginu.✅

Pokud vidím že vývojář vydá hru podporující obě technologie a pak vydá hru kde jedná z technologií není a přitom běží na stejném enginu, pak to považuji za zcela jasné umělé omezení.❌
Odpovědět2  4
Thorleif (30) | 12.7.20239:10
Výrobce ­(AMD­) si dovolil prosazovat svoje technologie v produktech, které přímo podporuje. A Polívka a spol. z toho padají vzteky na zádíčka. Že nVidia jede celou dobu na uzavřených technologií, které fungují jen na jejich produktech je těmto výtečníkům jedno. To není relevantní, protože prostě určili, že to relevantní nebude. Nevím, co je to za kouzelnou moc, co vám v diskusi umožní určit veškerou argumentaci proti svým stanoviskům jako irelevantní, ale asi bych ji potřeboval taky. :D
Odpovědět5  1
mareknr (267) | 12.7.20239:42
Keby aspon AMD ponukalo nieco nove alebo lepsie ako konkurencia. Lenze ono je to prave naopak. A pri NV aj ked si idu na svojich uzavretych technologiach, tak k nim mavas normalne aj alternativy a to aj pri FSR ­(najde sa aj par vynimiek, ktore si ale zasluzia rovnaku kritiku­). Je to ine ako ked neumoznis implementaciu konkurencneho riesenia, ktore je este k tomu lepsie ako tvoje.
Odpovědět1  5
Thorleif (30) | 12.7.202310:38
Osobně vidím řešení nVidie jako z definice špatné, protože jde o technologie uzavřené na jejich vlastní produkty. V porovnání FSR ­/ DLSS nevidím v chodu žádné výrazné rozdíly, které by mi FSR znechutily. Dle všech srovnávacích testů, které jsem na video záznamu viděl se mi rozdíly zdály spíše na úrovni placeba. Možná pod lupou a při zastaveném obrazu ­/ na screenu lze výrazné rozdíly najít, jinak mi to připomíná spíše diskusi kolem materiálu vodičů v hi­-fi a zastánce stříbrných kabelů. :D
Odpovědět3  1
mareknr (267) | 12.7.202313:24
NVIDIA ma pre svohe technologie ak pripraveny HW. Ako u DLSS ma Tensor Cores a na tom vystavany flow grafickej pipeline. U FG je to zasa pokrocilejsi optical flow ­(ci ako tomu hovoria­). Ma to sice nevyhody, ze predchadzajuce generacie GPU podporu pre FG nemaju ci GTX grafiky zasa nepodporuju DLSS. Ale tahaju tym vyvoj dopredu. Bolo by bez DLSS nejake FSR? AMD sa k tomu nemalo az kym nemuseli reagovat na konkurenciu. Takze je to naozaj z principu zle? To mala NV urobit univerzalne riesenie pre vsetkych bez vyuzitia svojich vyhod, aby boli vsetci spokojni? A brw. nemysis nic skumat pod lupou. U FSR je casto viditelny shimering, aliasing ci problemy so zobrazenim pohybujucchi sa objektov. Mam u seba odskusane obe technologie vo viacerych hrach. Je to sice dostacujuce riesenie, ale DLSS je pokrocilejsie a lepsie.
Odpovědět3  5
Thorleif (30) | 12.7.202314:11
Já se nesnažil říct, že to, co dělá nVidia je nepochopitelný, jen jsem měl na mysli to, že obecně vnímám uzavřené a konkurenci nedostupné technologie jako špatné. Přešel jsem z GTX980 na RX 7900 XTX a při použití FSR ve vysokém rozlišení nemám žádný pocit, že bych o něco z obrazové kvality přicházel, možná kdyby se mi chtělo dělat hnidopicha a kdybych nalepil oko na svůj 1440p monitor, tak bych asi něco chytnul, ale jsem si jist, že by šlo jen o nepodstatné detaily, které by mi nic na zážitku neubraly. Jinak chyb ve vyhlazování, problikávání stínů, doskakování textur lze vidět ve hrách pořád dost, ať už máte upscaler zapnutý, nebo ne a věřím tomu, že působí rušivěji, než případné artefakty způsobené FSR.
Odpovědět3  1
phv (34) | 12.7.202317:59
Tady to je ten problém.
Protože jste zvolil špatnou kartu, tak lepší technologii rovnou zavrhnete.
Díky DLSS3 si na RTX4060 zahrajete i ve dvě 2k.
Zkuste to stejné v cenové hladině s AMD RX7600 a pochopíte co to jsou tensor jádra.
Proto jsou nvidia RTX 40xx dražší a na uřvanci jsou nejprodávanější.
Za drobný příplatek prodloužíte použitelnost o roky.
A to ještě dodám fantastickou spotřebu, kde při koupi lowendové RTX stačí vyměnit GF, zatímco pro lowendovou kartu AMD bude muset pravděpodobně měnit i zdroj.
DLSS3 má vliv pro levnější karty na větších monitorech.
A zákazníci si to uvědomují.

Odpovědět2  4
Thorleif (30) | 13.7.20239:29
Ne, já zavrhuju ­"lepší­" technologii z principu, protože je zavřená. Nedivil bych se, kdyby postupem času potkal úžasné DLSS stejný osud jako gsync, otevřená technologie se na trhu prosadí lépe. A tam, kde na to má AMD právo, protože dané tituly podporuje, tak si prosadí exkluzivitu. Na tom z byznysového hlediska nevidím nic špatného.

Na 4060 si ve 2k zahrajete podle testů i v nativu, sice ne v 60fps, ale pokud trochu poladíte detaily, věřím tomu, že i na tuto hodnotu se snadno dostanete.

Za chvíli tu bude FSR3, které se snad kvalitou přiblíží k DLSS3, navíc ho bude možné využít i na starších kartách. Až vám za pár let vydá nVidia DLSS4, tak na něj budete se svou 4060 max smutně koukat a pak si radši zapnete FSR4 :D Dlouhodobě mají prostě otevřená řešení často navrch. A pro to jasně hovoří třeba průzkumy o hw uživatelů steamu, pro tohle masový rozšíření je FSR připravený daleko lépe.

Tensor jádra postupem času potká stejnej osud jako matematickej koprocesor x486, nebo dedikovaný čip pro physX a podobné HW zamknuté, uzavřené technologie.
Odpovědět2  1
Maw2100 (98) | 13.7.202312:29
FSR3 nepříjde. DLSS4 bude na GeForce Now okamžitě k dispozici všem i tobě s kartou AMD. To je skutečně otevřená platforma!
Odpovědět1  3
Thorleif (30) | 13.7.202312:51
No vidíš, tak si můžou fanoušci nVidie zaplatit GeForce Now a nemusí tu plakat nad tím, že některý hry mají jen FSR, ale můžou si užít vysoký detaily v nativu. Trošku jim to teda zprzní komprese streamu, ale to je jiná, to je přece kvalitka od nVidie, na to nejde říct půl špatnýho slova. :D
Odpovědět1  0
mareknr (267) | 13.7.202313:17
DLSS je dobre aj ako antialiasing a k hraniu v 4K aj s Pathtracingom ako u Cyberpunku. Takto na vykon nakladne hry budu potrebovat upscaling aj na Geforce NOW. A co sa tyka tej kompresie, skus si nieco cez tuto sluzbu pustit. Cudoval by si sa aky kvalitna a responzivna je.
Odpovědět0  1
Thorleif (30) | 13.7.202313:36
Mě ta služba nezajímá, kvůli komfortu nechci hrát velký a dlouhý hry na malých přenosných zařízeních a nechci platit pc na paušál.
Ultimate ­(rtx 3080 s upgradem na 4080 až bude k dispozici­) za 539 Kč ­/ měsíc
- brutální přeplácení hodnoty PC i se započítanou spotřebou :D Za dva roky placení téhle služby bych měl doma PC i s tou jejich předraženou 4090. Osobně v tom nevidím absolutně žádný smysl.
A Priority za 269 Kč ­/ měsíc, který umí max 1080p ­/ 60fps je taky dobrej vtip.

Pro někoho třeba zajímavý řešení, třeba pro studenta na kolejích. Pro mě ale absolutně neekonomický nesmysl.
Odpovědět2  0
mareknr (267) | 13.7.202315:33
Tak pockat. Ako Founder platim za Ultimate 100E na pol roka, co je za 2 roky 400E. Len 4090tka stoji minimalne 1500E ak nie je to minimum este vyssie. Neviem o com teraz hovoris. Nemylis si to s inou sluzbou?
Ja tuto sluzbu vyuzivam na hranie na velkej TV so 4K rozlisenim. K monitoru s rozlisenim 3440x1440p mam NTB s mobilnou RTX 3070 Ti, ktory 4K rozlisenie nedava. A to ten NTB stal 2300E. To je na Geforce NOW na 11,5 roka. Naozaj sa ti zda platba za GFN vela?
Aj keby som nebol founder, tak by ma to vyslo 20E mesacne, co je 240E na rok a 480E za dva roky. A to ani nehovorim o tom, ze spotreba elektriny je u teba ako klienta tiez minimalna. Praveze ekonomicky to dava najvacsi zmysel. Si zober, ze predtym tam bola 3080 s threadripperom z rady 3xxx, ktoru vymenili za 4080 s threadripperom z rady 5xxx. Si spocitaj kolko by ta stalo kupovat len CPU a GPU, ktote by boli podobne vykonne ako tieto serverove komponenty.
BTW upgrade na 4080 a nove threadrippery uz prebehol za minuly polrok, takze je uz k dispozicii. Mam na nom rozohrany Cyberpunk s pathtracingom.
Odpovědět0  2
Thorleif (30) | 13.7.202315:44
Jo, posral jsem v tom matiku. Trochu mi to uteklo o jeden řád. To je moje bota :D

Ale v podstatě to furt platí, pokud budu upgradovat pc tak jako doteď jednou za sedm a více let, tak je pro mě výhodnější ten hw fyzicky vlastnit, než si ho pronajímat. Nehledě na to, že na něm můžu dělat více věcí, třeba stříhat video, upravovat fotky, dělat 3d modely, streamovat, hrát si s emulátorama ­(to pravda můžu i na levnější ntb, přes kterej se dá jet GN­).

Pokud je ten upgrade na 4080 dostupný už teď tak to současný stránky geforce now nukazujou a furt je tam poznámka o tom, že budou přístupný, až budou dostupný s dvěma hvěždičkama. :D
Odpovědět2  0
mareknr (267) | 13.7.202316:26
Kvoli praci mam tiez NTB co som pisal. Tiez upgradujem az minimalne po 5 rokoch ­(a s upgradami PC som uz skoncil po GTX 1080­). Radsej ale hram na TV. Plus za tych 7 rokov ako pises sa urcite v GFN par krat HW obmeni. Na 4080 po vydani presli velkom rychlo. Ale jasne. To je iba prenajom stroja na hranie a ani nie vsetky hry si tam mozes zahrat. Pre mna je tam ale viaceto hier, ktore postupne hram a v detailoch na ake by som mohol zabudnut s PC kde mam i7 3770K a GTX 1080 ci s aktualnym NTB.

Neviem preco to neeviduju na strankach, ale minimalne najvacsie servre v EU a USA su upgradnute. Mozno nie su este vynovene vsetky servre partnerov, lebo nie vsade je GFN sprostredovane priamo NVIDIou. Upgrade zacal v januari ­(uz vtedy som mal cez EU Central server dostupnu ­"4080tku­") a malo sa to ukoncit tusim do konca maja.
Odpovědět1  1
Maw2100 (98) | 13.7.202314:59
Tak vše je v běhu. I stream se vyvíjí. Komprese je otázkou rychlosti připojení a ta se bude zvyšovat a zároveň snižovat cena.
Nic méně pointa mého příspěvku je, že technologie nVidie nejsou nepřístupné uživatelům karet od AMD a že jsem dal tuto skutečnost do stejné roviny jako použití FSR má kartách od nVidie.
Odpovědět0  2
Maw2100 (98) | 13.7.202312:33
Technologie nVidie jsou všem přístupné v GeForce Now i včetně ARM zařízení.
Odpovědět1  3
komplikator (797) | 13.7.20231:51
Ale AMD to nechce přiznat a jedí e co říkají že dělají to něj pro hráče. Pro hráče je něj mít na výběr.
Odpovědět1  1
Karel Polívka (1098) | 7.7.202321:06
Sága pokračuje, viz nejnovější video od Hardware Unboxed, které vyšlo před pár hodinami v reakci na dosavadní komentáře:

7. 7. 2023: Hardware Unboxed:
Replying to Comments: AMD Likely Blocks DLSS ­(Angry Fanboy Edition­)
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=X51DB4bIT68

V podstatě shrnuje i to, co se objevilo v této zdejší diskuzi a reaguje na často se opakující argumenty. Např. že je jedno, pokud by kvůli sponzorství AMD v nějaké velké hře chybělo DLSS coby uzavřená technologie, která může běžet jen na kartách od Nvidie, když je obsaženo FSR coby otevřená technologie, která může běžet na všech kartách – ne není to jedno, protože ­(znovu a opět­) mezi tyto dvě technologie nelze dát rovnítko – FSR není kvalitnější a není ani plně srovnatelné. Tím pádem má absence DLSS negativní vliv na to, jak dobře bude moci daná hra běžet na existujícím hardwaru. K tomu připočtěme fakt, že Nvidia má větší podíl na trhu, což znamená, že více uživatelů má právě jejich grafické karty, které mohou provozovat DLSS. To, že existuje otevřené řešení, které mohou využívat všichni, je samozřejmě super, ale to samo o sobě není důvodem pro to, aby bylo dobře, pokud by se AMD snažilo o to, aby v jimi sponzorovaných hrách nešlo použít to nejlepší možné řešení, které je aktuálně k dispozici a z kterého by mohlo benefitovat větší množství uživatelů, protože právě větší množství uživatelů má grafické karty od Nvidie.

Pro nás coby uživatele a PC hráče by prostě bylo nejlepší, abychom si mohli vybírat, jakou z dostupných technologií chceme použít, přestože třeba na všechny z nich nemusíme mít zrovna potřebný hardware – někdo jiný jej ale mít může. Nedává smysl, aby v dnešní době ­(2023­/07­) ta největší herní studia na světě do svých velkých a mnohdy velmi náročných her na výkon v některých případech sponzorovaných titulů přidávala podporu jen pro FSR, ale už nikoli pro DLSS, když jde o to nejlepší možné řešení, jak dostat z existujícího hardwaru maximum při zachování co nejvyšší kvality obrazu.

A že Nvidia udělala nebo dělá jiné špatné věci? To je pravda, ale na tom, o co se právě zde jedná, to naprosto vůbec nic nemění, není to relevantní, takže jako nějaký argument to nedává vůbec žádný smysl. To je jako říct, že mohu někoho na ulici přepadnout, když to nedávno udělal i někdo jiný.

Mimochodem, první video od Hardware Unboxed na toto téma bylo zveřejněno 4. července, na základě kterého poslali do AMD svou vlastní žádost o komentář v návaznosti na dřívější vyjádření AMD adresované redakci webu wccftech a publikované už 20. června ­(je obsaženo v článku, u kterého je tato diskuze­), přičemž dnes před několika hodinami uvedli ­(viz odkaz na video výše­), že od AMD stále žádný komentář neobdrželi. Dnes je přitom už 7. července. Zde je třeba uvést, že AMD je veřejně obchodovatelná firma na americké burze, které nemůže být naprosto jedno, co se řeší na takto navštěvovaných webech ­(resp. v případě Hardware Unboxed jde o YouTube kanál­) s globálním dosahem, jež jsou zaměřené na obor jejího působení, tedy s vlivem i na část jejich zákazníků. Nicméně 4. července byl v USA státní svátek, tak uvidíme, zda se dočkají nějakého vyjádření od AMD začátkem příštího týdne. Pokud se tak stane, mám v plánu o tom samozřejmě informovat a nadále celou záležitost sledovat.
Odpovědět5  3
Maw2100 (98) | 7.7.202322:12
AMD se zachovala hodně iracionálně! Možná jí dochází, že budoucnost není růžová. Faktem totiž je, že rozdíly schopností obou firem se rapidně zvětšují. nVidia neskutečně utíká AMD díky integraci AI což je trend na kterém zakládá stále více funkcí. Stává se z ní úplně nová platforma. AMD evidentně nemůže a ani nemá tolik prostředků, aby nVidii stíhala. Prezentace architektury RDNA3 přišla se zpožděním a byla opravdu smutná. To zklamání bylo cítit. Náhražku za DLSS2 ještě dala, mohla dát, ale DLSS3 poslala nVidii mimo dostřel. S FSR3 jsou evidentně problémy, logicky. Navíc se rozvíjí revoluční služba GeForce now, která zpřístupní drahou grafiku všem.
Odpovědět3  3
Akuh (1105) | 8.7.20230:12
"Pro nás coby uživatele a PC hráče by prostě bylo nejlepší, abychom si mohli vybírat, jakou z dostupných technologií chceme použít­"
Ale to právě kopeš do nvidie. Přeci tomu totiž hlavně brání nvidia tím, že DLSS je uzavřená technologie a tedy nemůže být nasazena na AMD kartách až budou mít obdobu tensor core.
V případě když by obě technologie, co se SW části týče byly open source, tvůj argument by byl validní ale teď ne. Prakticky, pokud AMD omezuje nasazení DLSS u pár her, pak jen prakticky dělá to stejné, jen v menším měřítku, jako dělá nvidia, když znemožňuje i jen teoreticky nasazení DLSS na všech kartách co nejsou od nvidie. nvidia i amd na to mají právo, obojí mi příjde jako protiuživatelsky zaměřené, ale začala si s tím nvidia dělá to už po xtý v řadě.
Odpovědět6  1
mareknr (267) | 8.7.20239:36
Pekne na HWU vysvetlili preco je tento typ argumentacie nezmyselny. Pozri si to video. Rozpisovat sa mi to fakt uz nechce. Pretoze vobec nejde o to, ze FSR je opensource a DLSS nie. To s tym nema absolutne nic spolocne.
Odpovědět2  1
tombominos (1302) | 8.7.202310:02
pokud nemas zadnou evidenci, tak si vymyslis, potazmo mel by jsi u sveho tvrzeni minimlane rict, je to domnenka. Pokud tak neudelas, tak jednoudse kecas. To ze se HWU neco nezda, je hezke., Mne se to nezda taky, ale to neni evidence.
Kdyz nameris v 1080p u karty s 8GB VRAM 5fps 1% low a ukazes video, kde se ta hra seka, oproti podobne vykone karte s 10­-12+GB VRAM, tak je to evidence, ktera tvoje tvrzeni podporuje. Tohle co tu predvadi p. Polivka, potazmo HWU nema zadnou evdienci...
Takze jedine co tyhle clanky delaji, ze fabuluji o sto sest..:D
Nicmene je hezke,z e se p. Polivka zastitil HWU..protoze sam zadna infa nema, takze si vzal na pomoc video, ktere ale nic nedokazuje a ve fabulacich pokracuje.
Odpovědět2  4
Terepin (67) | 8.7.202310:15
Ak to AMD skutočne nerobí, prečo to verejne nepoprie? Prečo odmieta na to dať jednoznačnú odpoveď? Je to typický príklad dymiacej sa zbrane: pri čine sme ich síce neprichytili, ale ich vyhýbavé reakcie sú dostatočným dôkazom. Celá táto situácia je vina len a len AMD. Vôbec by k nej nedošlo, keby hneď na začiatku tieto tvrdenia popreli. Lenže to oni odmietajú urobiť. Hmm, prečo asi?
Odpovědět1  1
tombominos (1302) | 8.7.202310:27
To ja nevim, to se musis zeptat jich. Ja zaroven netvrdim, ze je vylouceno, ze AMD na ta studia nejak netlaci. Nicmene nemuzu tvrdit, ze je neco cerne, kdy to nikdo cerne videl., Tady neni jediny primejsi dukaz, krome seznamu her. Na druhou stranu, existuje obrovske mnozstvi her s DLSS 2.x, ktere vubec nemaji implementaci FSR..je to dukaz, ze NV je blokuje?
Odpovědět2  1
Terepin (67) | 8.7.202310:57
Rozdiel je ten, že nVidia verejne vyhlásila, že používanie konkurenčných technológií nijak nebráni. Možno, že klame. Lenže čo bráni AMD povedať to isté?

Ďalšia vec, FSR1 bolo vydané v čase, keď DLSS2 už existovalo 15 mesiacov. Logicky musia existovať hry, ktoré majú len DLSS. Lenže FSR1 bolo to isté, čo DLSS1 ­- obe stáli za hovno. Až FSR2 stálo za reč a to vyšlo o rok neskôr, ako FSR1. Inými slovami DLSS2 malo nad FSR2 náskok 27 mesiacov. Matematika jednoducho nepustí. Jediný spôsob, akým AMD dokáže zvýšiť podiel FSR na úkor DLSS je ten, že bude platiť vývojárov, aby nepridávali DLSS. Pretože aj keby každá jedna hra vyšla vždy so všetkými troma technológiami, tak to manko proste nezmaže.

Takže v kocke: máme priami dôkaz? Pokiaľ sa neobjaví whistleblower, tak nie. Lenže máme silný nepriamy dôkaz v podobe AMD neochoty to poprieť a tiež máme aj motiváciu. Pretože v konečnom dôsledku je AMD to isté, čo nVidia a Intel ­- korporát. A ako každý korporát im ide o jednu jedinú vec ­- peniaze. Myslíš si, že dali FSR ako open­-source, pretože chceli? Nie. Urobili to preto, lebo museli. Pretože je to jediná ako­-taká konkurenčná výhoda nad nVidiou. Ver tomu, že ak by boli karty obrátené a AMD by prišlo so svojím DLSS ako prvé, urobilo by presne to isté, čo nVidia. Korporát nie je tvoj kamarát. To nie je banda filantropistov, ktorí dbajú na blahobyt hráčov. Pre nich sú hráči len stádo peňaženiek, ktoré treba podojiť do posledného centa.
Odpovědět2  2
tombominos (1302) | 8.7.202311:06
Hele mne opravdu nemusis vysvetlovat ze ­"korporat neni muj kamarad­" :­)­)

Tak jinak.. pokud mas spekulacni clanky a uniky o novem HW, tak o tom mluvis, diskutujes, ale zaroven chapes, ze to ve vysledku jeste muze byt jinak. Stejne je to tady. Dokud nemas nejaky druhprimeho dukazu, tak vsechno to co tady pises, jsou tvoje ­(nebo nekoho jineho­) konstrukce, ktere mohou, ale nemusi byt pravda. Tohle by se melo rozlisovat. Pokud to nechapes nebo nechces chapat, rozlisovat, tak je asi zbytecne dal pokracovat..
:­)
Slovy jednoho zelenejsiho redaktora z PCT.. se NV nevyjadruje ke spouste svych ­"kauz­". Tady se ji to hodi, tak se vyjadrila :­)­)

Jinak, momentalne vlastnim 4070, pred tim jsem mel 3 generace AMDcko. Za sebe preferuji technoilogie, ktere nejosu ­"vendor lock­", coz je presne pripad NV. Z pohledu uzivatele mne pak muze byt celkem jedno, jakou ma AMD motivaci, je delat ­"vendor freindly­".
Odpovědět2  1
HoCh (316) | 11.7.202314:41
Tomu, že nVidia neusiluje o zablokování implementace FSR na jí sponzorovaných hrách může uvěřit asi opravdu jen její kovaný fanda. A její prohlášení, že to neděla, rozhodně není zárukou, že říká pravdu. Ti jsou schopni lhát i tam, kde mají ve smlouvách prokazatelné sviňárny a dá se to tedy přímo prokázat. Viz dole jejich aféru s Nvidia GeForce Partner Program. Tam tvrdili, že jde o podporu partnerů a jak se ukázalo, cílem bylo vytlačit AMD grafiky z uživateli oblíbených prémiových řada produktů na vedlejší kolej.

Z podobného soudku ­"agresivního marketingu­" je tvrzení, že nové nVidia grafiky 4xxx jsou 3x výkonnější, než předchozí 3xxx, protož e s DLSS 3, které si každý druhý snímek cucá z prstu, jsou schopny vyrobit 3x vyšší fps. A už se neříká, že je 3x víc to jen proto, že nVidia neumožní použit DLSS 3 na starších kartách, aby si lidi musely koupit ty nové. A že reálně je výkon vyšší jen asi 1,5x.

Ve smlouvách se studii téměř jistě zákaz implementace konkurenční technologie nemá ani jedna z těch dvou firem. Ale Je celkem pochopitelné, že nikdo nechce, aby se za jeho peníze vložené do vývoje hry podporovaly produkty konkurence. Při jednáních o sponzorství to nepochybně přijde na přetřes a nejspíš se udělá džentlmenská dohoda minimálně o odložení implementace konkurenční technologie. Protože to není natvrdo ve smlouvě, nemá nVidia zvyklá na ­"agresivní marketing­", žádný problém napsat prohlášení, že nic neblokuje, protože ví, že to nelze prokázat a partner je nepodrazí, protože by přišel o podporu. AMD tenhle přístup není vlastní a tak napíše diplomatičtější vyjádření a tím se přímé odpovědi vyhne. Je otázka, kdo co vnímá jako správnější a lepší.

https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/GeForce_Partner_Program
Odpovědět4  1
mareknr (267) | 11.7.202316:32
Co ma spolocne GPP so situaciou okolo FSR­/DLSS?

"AMD tenhle přístup není vlastní a tak napíše diplomatičtější vyjádření a tím se přímé odpovědi vyhne.­"

Prave tomuto sa hovori vyklad kovaneho fanusika. Je vtipne, ze u vacsiny NV hier je implementovane aj FSR, u AMD je to naopak, ale NV urcite podvadza. A AMD ani nahodou aj ked ich vyjadrenie je take z nudze cnost a schovavanie sa za opensource.

A to sa radsej anj nebudem obsirnejsie vyjadrovat k nezmyselnym stereotypom ako jen cucanie obrazkov z prstu. S tym, ze o tom, ako by islo DLSS3 na starsich kartach, ktore ore neho nemaju HW podporu, nic nevieme. Ale niektori uz jasno maju. Som zvedavy kde budem vysledkami a vykonovo FSR3 a ci bude aj pre starsie karty. Uz vidim otacanie nazorov o 180° ako je to vlastne v poriadku nieco uplne ine ako u DLSS3.
Odpovědět2  2
hor411 (154) | 13.7.20238:34
Podle mne je to prostě tak, že nV taky brání tomu, aby v ­"jejich­" hrách bylo FSR, jen prostě otevřeně lže o tom že ne. Být AMD, tak lžu taky, jako nV a hotovo. Nevím proč si škodí tím že mlží, takhle na sebe ukázali.
Odpovědět1  1
mareknr (267) | 13.7.202310:08
Verit tomu mozes ked ti to ulahci sa nekriticky pozerat na AMD, ale ked sa pozries na hry v tabulkach v clanku a aj v uvedenych zdrojoch, tak to skor nasvedcuje tomu, ze NV teraz hovori pravdu. A pre nich je to aj jedno, kedze ich technologia je lepsia. AMD ma skor problem s porovnavanim a tak sa k tomu prisposobili.
Odpovědět1  1
mareknr (267) | 8.7.202310:26
Pretoze fandovia AMD sa vobec neodkazuju na ine weby ci youtube kanaly. Hlavne HWU je u nich najcastejsi, ale teraz je nejak na opacnej strane, tak je fuj. Cela tato ­"kauza­" je este k tomu podciarknuta vyhybavym a nic nehovoriacim vyjadrenim AMD.
Ked uz sa bavime o dokazoch, kde boli dokazy AMD fanatikov k tomu ako nepovinne ficury z Gameworks alebo PhysX podkopavaju AMD? Nikdy ziadne neboli. Ked hra pouzivala Gameworks, automaticky boli fanatikmi priposovane vsetky chyby v hre prave tejto kniznici, aj ked sa jej vobec netykali. Detto CPU PhysX ako zevraj poskodzoval vykon GPU od AMD aj ked s GPU nemal nic spolocne. Kazda hra vyuzivajuca nieco od NV bola ­"kauza­". Nejake dokazovanie nikoho nezaujimalo.
V tomto pripade drviva vacsina hier pod AMd nema DLSS, zatialco u konkurencie je to s FSR naopak. To, ze sa teraz tlaci na AMD, aby to tak nebolo, je predsa v poriadku. Hlavne ked uz mas jedno z FSR­/DLSS­/XeSS implementovane, zvysne dve by mali byt iba rutina. Mna to teraz hneva hlavne kvoli Starfieldu, ktory som chcel hrat v co najlepsej grafike cez GeforceNOW. Teraz hra nielenze nebude mat poriadny raytracing, ale ani DLSS pre pripad, ze bude v 4K narocna. FSR je len nahrazka, ktora sa DLSS nevyrovna. A to ani nehovorim o chybajucich FG ci DLAA.
Odpovědět2  2
tombominos (1302) | 8.7.202310:31
Mne je uprimne u zadku, co si AMD fandove mysli. Stejne jako je mi u zadku co si mysli fandove NV.
Az prijdes aspon s jednim primym dukazem, ze to AMD blokuje, tak muzes psat clanky, ve kterem tohle tvrdis. Jinak je potreba to nazyvat fabulaci nebo aspon moznosti. V opacnem pripade si vymyslis.
Co kdyz NV blokuje tituly, kde neni FSR? :D
Pojdme to otocit... NV blokuje hrace, protoze na seznamu her v roce 2023 s DLSS, je spousta titulu bez FSR implementace :­)­)

Odpovědět2  2
mareknr (267) | 8.7.202310:45
S hrami pod NV nemas FSR iba v 13tich z celkoveho poctu, ked vychadzam z tabuliek v clanku. U hier pod AMD je tento pomer opacny a mas DLSS iba v 5 hrach z celkoveho poctu. To sa neda zrovnavat. Preto sa tomu vsetci venuju a hlavne AMD sa k tomu odmietlo priamo vyjadrit. Ten marketingovy blabol skryvajuci sa za open source je tiez dost velavravny. Toto je teda ovela silnejsie podozrenie ako drviva vacsina doslova fanatikmi vykonstruovanych kauz u NV.
Odpovědět2  1
tombominos (1302) | 8.7.202310:52
Myslim Marku, ze na to jde dost nekriticky. Spousta tech ­"vykonstruovanych­" kauz, byla zalozena na daleko solidnesji evidenci, nez seznam her..

Jen pro zabavu..
- The Anacrusis
- A Plague Tale: Requiem
- Automation ­- The Car Company Tycoon Game
- Batora: Lost Haven
- Blind Fate: Edo no Yami
- Blood Bowl 3
- The Cycle: Frontier
- Dakar Desert Rally
- Daydream: Forgotten Sorrow
...
to jsou vsechno hry 2022+ bez podpory FSR, s podporou DLSS.
Odpovědět3  1
mareknr (267) | 8.7.202311:32
Vacsina tych vykonstruovangch kauz bola zalozena iba na tom, ze PhysX, Gameworks a pod boli sucastou danych hier. Ziadny dokaz o przneni vykonu AMD GPU nebol. Dokonca ani ta nafukovana kauza okolo CPU PhysX, ze ho NV sprznila nestala na ziadnom dokaze. Iba na tom, ze Kantor vtedy tvrdil, ze PhysX vyuzival stare instrukcne sady a nebol nativne multithreadovy. Lenze kde bolo porovnanie s kodom od Ageia, ktory NV povodne kupila? Kde boli dokazy ze ho NV zamerne upravila, aby bol horsi? Nedava to ani zmysel aby take nieco robili. Ale stale ziju niektori ludia v predstave, ze NV sprznila PhysX aj ked skutocnost je uplne ina. A takto by sa dalo pokracovat.
To, co sa teraz deje okolo AMD a DLSS je zalozene na ovela solidnejsich argumentoch, nez ake sa pouzivaju casto proti NV.
Odpovědět2  1
tombominos (1302) | 8.7.202319:22
"To, co sa teraz deje okolo AMD a DLSS je zalozene na ovela solidnejsich argumentoch, nez ake sa pouzivaju casto proti NV.­"
.. seznam her, to je solidni argument? ha ha..
Vzdyt jsi jak nekriticky fanousek NV..naprd kritizujes, ze nebyli, dle tebe, dostatecne prukazne dukazy, ze NV kripli hry, byt tady bylo nekolik kauz v minulosti a pak rikas, ze na zaklade seznamu her, mas dukazy proti FSR.. hele bud si vyber a bud ferovy na obe strany a nebo se pridej k nekritickym fanouskum NV :­) Nemuzes, ale delat oboji..
Odpovědět2  2
mareknr (267) | 9.7.20239:02
Solidnejsi nez napriklad tie, na ktorych stalo tzv. prznenie PhysX. Teraz som hlavne nastvany kvoli Starfield. Snad ta hra pojde v dobrej grafike v 4K bez potreby upscalingu. Ale mohla obsahovat lepsi raytracing alebo DLAA. Bohuzial s AMD to nepojde.
BTW cele to kriplenie hier stalo iba na tom, ze tie hry obsahovali nejaku technologiu od NV. Na nicom inom to nestalo.
Odpovědět2  2
tombominos (1302) | 9.7.202315:00
Chces mi rict, ze ve 4k poznas rozdil mezi FSR a DLSS pokud tam nebude napriklad ­"prset­"?
"Ale mohla obsahovat lepsi raytracing alebo DLAA. Bohuzial s AMD to nepojde. ­"
.. proc by nemohl mit RT?
Nebo myslis to RT, ktere je v demu NV jmenem Cyberpunk a o kterem se tise mluvi, ze je to vykladni skrin NV, specielne implementovana pro NV karty?
Ja nevim, celek roky jsme byli zvykly, ze spousta NV sponzorovanych titulu tezi z NV technologii, bezi lip na NV kartach, atd.. Kdyz tady mas zatim neprokazanou kauzu s nulovym, opakuji s nulovym dukazem, ze tyto hry maji ­"DLSS­" zakazano, tak se ti to najednou nelibi. Osobne si taky myslim, ze by hry mohli mit obe podporovane technologie, ale kdyz bude mit FSR a nebude mit DLSS, tak bude mit FSR a ne DLSS. To je vse.
Znovu Marku, bud bud ferovy na obe strany a nebo se prirad k nekritickym fanouskum NV.
Odpovědět2  2
Maw2100 (98) | 9.7.202316:12
Pro skutečný RT, dnes už mluvme spíše o path tracingu, nemá AMD dostatečně výkonný hardware. Next­-gen je u nich silně zavádějící termín. Chudáci vývojáři. Musí se patlat i s věcmi co umí jednoduše spočítat Tensor jádra.
O jednoduchosti a omezenosti AMD vypovídá samotné FSR. Podpora vývojářů u NV je úplně jiný level!
Odpovědět2  2
tombominos (1302) | 13.7.202310:06
Pro skutecny RT nema vykon zadny HW v real time pouziti..
Tim bych diskusi o vyuziti ­'skutecneho RT­' z men strany ukoncil :)
Odpovědět2  1
mareknr (267) | 9.7.202317:16
Poznas aj v tom 4K. Niekedy sa obraz s FSR tak nejak v pohybe trbliece. S DLSS je obraz stabilny. Co sa tyka RT, nejde iba o Cyberpunk. NV proste ma lepsi vykon pre RT a je to potom v hrach aj vidiet. Pri AMD sa RT pridava len aby sa nepovedalo a nie je ho vacsinou ani poriadne vidiet. To je ten marketing o ktorom sa tak casto hovori.
A tato situacia je ina ako tie predtym s NV. Ta ponukala riesenia, ktore boli vzdy v danom case najlepsie. Aspon co sa tyka renderovania tienov a osvetlenia scen ­(vid PCSS, HRTF ci HBAO+­). A ked aj nieco z toho neslo na grafikach AMD, tak tam boli vtedy pouzivane alternativy. Teraz AMD nema ani najlepsie riesenie pre upscaling, ani vykon na lepsi raytracing a ani alternativy k FG ci DLAA. Takze netazis z technologii AMD, len proste nebudes mat pristup k technologiam od NV ­(a kde este k tomu DLSS je lepsie ako FSR, ktore AMD tlaci­).
Chapem, ze AMD nepotrebuje do hier davat konkurencne riesenia, ale ked uz tam je FSR, mohlo by tam byt aj DLSS. Detto samozrejme plati aj opacne.
Odpovědět2  2
tombominos (1302) | 13.7.202310:12
"Poznas aj v tom 4K. Niekedy sa obraz s FSR tak nejak v pohybe trbliece. ­"
.. tak jo, urcite mas pravdu...
Odpovědět2  1
mareknr (267) | 13.7.202310:49
Casto som videl pri FSR shimering alebo preblikavanie tenkych linii ako drotov v plote. DLSS taketo detaily zvlada lepsie ­(stretavas sa s problemami menej casto­).
Odpovědět1  2
mareknr (267) | 9.7.20239:20
Inak nie je to len zoznam hier, ale aj alibisticke vyjadrenie AMD, ktore tomu len nahrava. Ci tebe prislo v poriadku, ze na otazku vobec neodpovedali a ze poslali len obycajny PR zvast, zatialco NV odpovedala priamo?
Odpovědět2  1
tombominos (1302) | 9.7.202315:01
Ja nevim, musis se obratit s dotazem na AMD. Kdyz NV v minulosti spoustu potencialnich kauz vubec nekomentovala..,proc se ozyvas az ted a neozyval jsi se pred tim? A to, ze ty hraji implmentovane FSR nemaji, je pravda. Muzem se pouze dohadovat proc. Je to ale urcite HORSI varianta, protoze tohle nemuzou majitele AMD grafik pouzit, narozdil od FSR, ktere bezi na kartach obou vyrobccu a k tomu stejne rychle.
Opet..bud ferovy..
Odpovědět2  2
mareknr (267) | 9.7.202317:21
Na AMD sa uz obratili ini a pozri aku odpoved dostali. Inak ozyval som sa aj v minulosti vzdy. Nie len teraz. Inak hram nerad tieto hry na mensie a vacsie zlo. Nie je dobre ani ked je v hre iba FSR a ani ked tam je iba DLSS.
Odpovědět2  1
tombominos (1302) | 13.7.202310:07
dostali uplne stejne bullshitni odpoved, jako dava NV uz roky. Nevim proc se najednous rozcilujes. Uplne stejne jsi se mohl rozcilovat uz a dob NV..
:)
Odpovědět2  1
Akuh (1105) | 8.7.202311:56
Ok, v kterém čase tedy popisují jak vendor locking, v tomto případě pomocí DLSS je pro uživatele prospěšný, když cílí na sebrání možnosti volby uživatelům a je to celá jeho podstata a nvidia v tom má bohaté zkušenosti.
Odpovědět2  1
mareknr (267) | 8.7.202316:24
V prvom rade je DLSS aktualne najlepsi upscaling. A nie len to, ale jeho sucastou su aj FB ci DLAA. K nicomu z toho bema AMD alternativu, iba k zakladnemu DLSS a aj v tomsa iba dotahuje ­(ale ani nevyrovnava­). Vzhladom na to, ze dost ludi ma moznost DLSS pouzivat, je kontraproduktivne ho akymkolvek sposobom blokovat alebo obmedzovat. Hlavne ked uz mas FSR a implementacia DLSS­/XeSS je potom jednoducha. Preto by mali hry mat podporu FSR aj DLSS a kludne aj XeSS, aby si kazdy mohol vybrat co mu viac vyhovuje.
Odpovědět1  1
tombominos (1302) | 8.7.20239:58
A mate nejakou evidenci ­(a myslim evidenci, ne seznam her­), ze AMD v tech titulech, ve kterych neni implementovano DLSS, je to ­'vinou­' AMD?

Pokud ne, tak si tady vymyslite spolu s HWU jako Fiala o rozpoctu :­))
Odpovědět1  2
Andir (749) | 7.7.202312:45
kdyby to fsr alespon za něco stálo ale zatím i intel má lepší technologii
Odpovědět3  3
Maw2100 (98) | 7.7.202320:53
Z principu ani nemůže. AMD upscaler nikdy nenapadl, nevyvíjeli pro něj architekturu GPU. FSR je jen záplata. AMD musela marketing založit na univerzálnosti, která je ale jaksi sama sebou, když využívá standardní shading units. Ty ale mají zlomek výkonu Tensor jader. Takže z logiky věci nemůžou dělat to samé. Hodně se bavím ohledně FSR3! Stále nic. Mě je jasné, že tohle už řešit nějakým štěkem v podobě záplaty nejde a nVidia na to několikrát upozornila v souvislosti z řadou Ampére.
Že FSR funguje i na kartách GTX? K čemu? Nové nexgen hry na nich stejně nerozjedete!
Odpovědět1  4
tombominos (1302) | 8.7.202310:38
"Nové nexgen hry na nich stejně nerozjedete!­"
.. ty nerozjedes na GF 1080 nebo 1080Ti nove hry?
Ups...
Odpovědět3  1
Maw2100 (98) | 9.7.202315:28
Máš pravdu. Ono se to fakt hýbe....... neuvěřitelný! :­-­) .
Odpovědět2  1
tombominos (1302) | 13.7.202310:12
Asi te bavi strilet od pasu bez premysleni, ale 1080 je cca na urovni dnesni 4060, 7600. Samzorejme mereno od oka a jak v cem. Pokud se bavime o posledne 2 jmenovanych, tak jsou to karty, ktere davaji 1080p s prstem v nose. 1080ti je jeste o level dal..
Tolik asi k tvemu komentari
Odpovědět3  1
Maw2100 (98) | 13.7.202314:11
1080ti není výkonem na úrovni RTX 4060! V Cyberpunku ve 1440p je o cca 20 % slabší s ubohými fps. Že by nepodpora direct 12? I to je zásadní mínus.
Srovnávat se s RTX 4060, která má přinášet maximální efektivitu né výkon, Která má ale k dispozici DLSS2­/3. Bavíme se o NEX­-GEN. Vše co jede pod nouzových 60fps je nedostačující.
Odpovědět0  3
komplikator (797) | 13.7.20232:04
Na Digital foundry srovnávali dokonce i upscaling v metalu na Apple silikon a je lepší než fsr.
Odpovědět1  1
1  2  3  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.