www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

Otázka kvality grafiky ve hrách, aneb vyplatí se vůbec nastavit Ultra?

Otázka kvality grafiky ve hrách, aneb vyplatí se vůbec nastavit Ultra?
, , aktualita
Obecně se mluví spíše o tom, zda má dnes vůbec cenu v hrách zapínat ray tracing a podřídit tomu i koupi hardwaru. Server TechSpot si ale všímá toho, že nejde jen o to, ale i o význam nastavení kvality grafiky na ultra.
K oblíbeným
reklama
Ray tracované stíny, odrazy či globální osvětlení, to může dohromady značně přispět k celkové kvalitě grafiky a realističnosti. Problém je ten, že herní designéři se už dávno naučili využívat potřebné berličky, které jim nabízí rasterizace a hra vykreslená pomocí ray tracingu nemusí nutně vypadat lépe, jako spíše jinak. Hráči pak nemusí mít čas ani motivaci zkoumat, zda je konkrétní stín správně ostrý či měkký, zda v kaluži vidí skutečně vše, co by se v ní mělo odrážet a zda je onen kout opravdu realisticky nasvícen. 
 
 
Velice podobné to pak může být v případě samotného nastavení kvality. Kdysi jsme mohli skutečně počítat s tím, že hry na nízké nastavení kvality zobrazení budou nejspíše skutečně ošklivé, ale to dnes už neplatí. Zrovna v případě nízké kvality ale lze rozdíl zpravidla poznat ihned, ovšem od středního až po nejvyšší nastavení už to může být podobné jako v případě rasterizace vs. ray tracing, což bylo i u nás jedno z hlavních témat poslední doby:
 
Nyní tu máme test serveru TechSpot, kde se zkoumají právě rozdíly v nastavení kvality a zvláště pak to, zda má smysl volit to nejvyšší a připravovat se tím o výkon. To pochopitelně řada lidí ani nemusí řešit a pokud je jejich cílem spíše hrát hru v plynulé snímkovací frekvenci (zpravidla 60 FPS), pak si prostě nastaví odpovídající kvalitu. Má ale cenu prahnout po té nejvyšší a kupovat kvůli tomu novější hardware?
 
Jak se ukázalo, rozhodně ne vždy. Například ve Watch Dogs Legion se musíme velice snažit, abychom postřehli rozdíly mezi Ultra, Very High a High, které tu samozřejmě jsou, ale pokud je musíme pracně hledat na statických snímcích, můžeme si sami odpovědět, že vysoké nastavení valný smysl nemá. Pokud jde ale o výkon, už je to jiná a na slabších kartách než je RTX 3080 už může jít o rozdíl mezi plynulou hrou a slideshow.
 
 
Velice podobné je to v případě Cyberpunku 2077 anebo v Assassin’s Creed Valhalla, kde ovšem na druhou stranu už nejsou tak propastné rozdíly ve snímkovacích frekvencích. Dále v testu následují tituly Dirt 5, Hitman 3, Doom Eternal, Days Gone, Deathloop a nakonec Microsoft Flight Simulator. 
 
Závěr vyplývá z výše řečeného, čili pokud někdo ocení vyšší snímkovací frekvenci, a to zvláště takovou, která zajistí plynulý běh hry, neměl by se vůbec rozmýšlet nad nastavením nižší kvality.


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Rozdíl 1 milimetru stačí, staré chladiče mohou být pro Alder Lake nevhodné Rozdíl 1 milimetru stačí, staré chladiče mohou být pro Alder Lake nevhodné
Mluvíme tu pochopitelně především o montážních systémech chladičů, které ale často bývají jejich nedílnou součástí, kterou ani nelze vyměnit. Konkrétně pak jde o dopad odlišné výšky procesoru nad základní deskou. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
PlayStation 5 dostala nový zdroj, funguje lépe? PlayStation 5 dostala nový zdroj, funguje lépe?
Herní konzole Sony PlayStation či Microsoft Xbox rozhodně nejsou vytvořeny s možností snadné výměny napájecího zdroje s nabídkou různých modelů, ovšem to neznamená, že taková výměna není možná. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
AMD Instinct MI250X: vícečipové GPU se 48 TFLOPS v FP64 AMD Instinct MI250X: vícečipové GPU se 48 TFLOPS v FP64
Od známého leakera ExecutableFix se dozvídáme detaily o grafických akcelerátorech AMD řady MI200. Jedná se konkrétně o dvě verze, a sice MI250 a MI250X a blíže představena byla konkrétně MI250X.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Morgan Stanley: Elon Musk se asi stane 1. dolarovým bilionářem díky SpaceX Morgan Stanley: Elon Musk se asi stane 1. dolarovým bilionářem díky SpaceX
Titul nejbohatšího člověka na planetě si opětovně uzmul Elon Musk a podle analytika banky Morgan Stanley by se mohl stát prvním bilionářem v historii. Neměla by to však být Tesla, která na tom bude mít lví podíl.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Prototyp Starship SN20 úspěšně absolvoval statický zážeh Prototyp Starship SN20 úspěšně absolvoval statický zážeh
Soukromá kosmická společnost Elona Muska SpaceX se svým prototypem SN20 posouvá vývoj kosmické lodi Starship opět kupředu. SN20 úspěšně absolvoval statický zážeh svých motorů, čímž se otevřely dveře k dalším testům.
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková