Komentáře od Pavel Matějka
Je jasné, že s tímto postupem AMD počítalo ­- stejně, jako loni podrazilo Nvidii změnou ceny Radeonu 5700XT na poslední chvíli, tentokrát to udělalo s výkonem. Už když vyšly původní specifikace 5600 XT, bylo jasné, že to půjde taktovat o hodně výš. Někteří výrobci dokonce rovnou dali paměti 14 GHz místo specifikovaných 12.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
RTX je na 2060 | od: Pavel Matějka (583)  20.1.202017:08
na dvě věci. Vyzkoušet ­- a vyppnout.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Vidím to tak, | od: Pavel Matějka (583)  18.1.202010:57
že zatímco v předchozích pěti letech jsme každý týden četli o nově vynalezených superakumulátorech, dalších pět let budeme číst o superakumulátorech, které míří do výroby.

A koupíme zase houbeles.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(1)
Dvě věci, | od: Pavel Matějka (583)  14.1.202019:06
konec podpory sedmiček a konečně nové procesory po kolika? Osmi letech?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Uvědomte si prosím, že Wikipedie říká jen to, co do ní někdo napíše ­- dokud to on nebo někdo jiný nezmění. Není to autorita v žádném směru, obsahuje velice často místo faktů jen názory. Toto je například zjevný nesmysl. Pokud to tedy nechcete brát tak, že desetiletí může začínat libovolným rokem a trvat tedy například od 2007 do 2016.

Pojem typu ­"šedesátá léta­" je populární ­(novinářské­) označení určitého období a nemá nic společného s obecně uznávanou oficiální časomírou, ve které desetiletí, století i tisíciletí začínají vždy rokem s jedničkou na konci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
tak přelom století se konal až rok po problému Y2K. Problém nastával na začátku roku 2000, století na začátku roku 2001. I dnes s tím mají lidé problémy, nedávno jsem někde viděl vyhodnocení dekády ­- ačkoliv ta končí 31. prosincem 2020.

A nejvíc mě může vzít čert, když si různí idioti berou Y2K do huby a pošklebují se, že se po ohromném strašení vlastně vůbec nic nestalo. Že na tom, aby se nic nestalo, makaly v celém světě miliony programátorů a administrátorů, to je mimo jejich chápání...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(1)
ještě někoho zajímá?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Paráda | od: Pavel Matějka (583)  2.1.202010:53
Těch 30% je díky většímu počtu jader. Na jedno jádro je to to jedno procento, za cenu dalšícho zvýšení spotřeby o 20­-30W.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
než budou nové konzole. Jenže ty konzole budou stát podstatně méně, než stojí ty výkonné karty Až je Nvidia dá do prodeje za polovinu ceny nových konzolí, pak se může vytahovat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: RX 5600 XT | od: Pavel Matějka (583)  24.12.201915:56
Vypadá to, že 5600 XT bude výkonově na úrovni 1070Ti, což je lepší, než 1060S.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Tak, a teď | od: Pavel Matějka (583)  23.12.201920:38
tu o Šípkové Karkulce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
je nepoužitelné ­- o 23% větší výkon, než integrovaná grafika Intel. A jelikož jim odešla větší část oddělení marketingu CPU, vypadá to, že intelí grafický HW jde víceméně do kopru. Navíc je čeká ještě pár let práce na ovladačích.

Určitě bych nečekal, že během dvou let bude v obchodech herní grafika Intel. Možná ani během pěti let...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
- nebo stihneme ještě jednu mezi svátky?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Nevěrohodné | od: Pavel Matějka (583)  21.12.20197:49
Ze čtyř jader se SMT nikdy nedostanou výkon osmi jader bez SMT. Možná tak výkon něčeho mezi pěti a šesti jádry bez SMT v závislosti na aplikaci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(1)
No sláva, | od: Pavel Matějka (583)  20.12.201911:06
pro firmu Micron je ovšem hloupé, že se Huawei bez jejích pamětí obejde, nakoupil jinde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
a na rozdíl od původního Edge se to jakž takž s odřenýma ušima používat dá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Buffer zvětšili, | od: Pavel Matějka (583)  14.12.20199:58
protže jim nikdo nechce dodávat tak malé paměťové čipy?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Intel? | od: Pavel Matějka (583)  12.12.201918:17
To číslo neznamená velikost tranzistoru, ale tloušťku hradla v něm.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: . | od: Pavel Matějka (583)  12.12.201911:01
Ještě pořád jde aktivovat čistou instalaci desítek klíčem od odpovídající edice sedmiček. S monetizováním to nebude nijak velké, příjmy MS jsou už dnes úplně odjinud a vlastní desktopový OS je jen proto, aby příjmy od jinud mohly fungovat. Prodeje desítek jsou největší ve verzi OEM s novým železem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Intel? | od: Pavel Matějka (583)  11.12.20199:49
Tak to je opravdu Sci­-Fi. Do deseti let snad zvládne 5 nm ­- pokud nekoupí technologie TSMC.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(0)
Už se těším | od: Pavel Matějka (583)  10.12.201910:43
na Hopper Super. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
najede v Intelu nová výroba 28 nm? :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Nějak rychle? | od: Pavel Matějka (583)  5.12.201916:43
Proč měnit každý rok CPU? Prostě koupím nový pajšl do PC, když starý přestane vyhovovat. Někdy za tři roky, někdy za pět...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
by skutečně byla překvapení, protože je má vyrábět Samsung a tomu se 7 nm nějak nedaří podle plánu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
že stále více amerických firem utrpí ztráty, protože přijde o obchody s čínskými firmami. America first!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: A? | od: Pavel Matějka (583)  4.12.201911:41
Když nedáte fotku, nedovolí vám ČR řídit auto. Víte houby, kolik nepohodlných lidí už bylo téhle možnosti zbaveno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(1)
přece nemusela vzniknout najednou ­- mohla vzniknout standardní a ta pak mohla sežrat něco z okolí, třeba dva červené trpaslíky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Přesně, u nás je pořád dost hlupáků, kteří tvrdí, že Čína všechno jen kopíruje ­- přitom Číňani podali v roce 2017 přes 300 tisíc žádostí o mezinárodní patenty ­- Amíci 160 tisíc. A ty nůžky se stále rozevírají. Inu, když se lidé zabývají kravinami jako 32 různých pohlaví, kampaň mee too, vliv ruských špionů na Ukrajině na volby v USA a lidská práva tučňáků v Patagonii, málokdy vymyslí něco užitečného.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
VR se ukazuje být stejným plácnutím do vody, jako třeba 3D. Zajde pro nezájem širokých zákaznických vrstev.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
že CO2 má na teplotu prakticky nulový efekt. Někdo si z toho prostě s pomocí aktivistů vytvořil kšeft a už to léta jede vlastním životem a vysává to prachy z ekonomiky ­- za cenu dalšího zbytečného poškozování životního prostředí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(6)
je od včera na DIIT.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ??? | od: Pavel Matějka (583)  16.11.201910:52
Samozřejmě, že jsou v The Conquerors Mayové. Právě jsem si to kvůli tomu pustil. Skoti tam nejsou ­- jsou tam Keltové a jako znělku mají skotské dudy. Takže Skoti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ??? | od: Pavel Matějka (583)  15.11.201917:10
Jasně, doma se v AOE II historicky věrně řežeme ještě teď ­- Číňani, Skoti a Mayové. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Měli byste mrknout, | od: Pavel Matějka (583)  14.11.201918:12
co ti s Windows vlastně většinu času dělají. Jestli třeba nějakou náááhodou místo práce nehrají nějaké hry...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Klídek | od: Pavel Matějka (583)  9.11.201917:59
cla budou,Trump jim ten pokus o dohodu včera zatrhl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Význam slova | od: Pavel Matějka (583)  5.11.201911:33
Zato 7nm nastoupí v roce 2021...2022...2026...2024...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: datum? | od: Pavel Matějka (583)  31.10.20199:38
Možná to není vtip, možná si to někdo v mohutně posíleném marketingovém oddělení Intelu opravdu myslí? :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Pravda je, | od: Pavel Matějka (583)  22.10.201910:46
že když jsem po poslední aktualizaci spouštěl vmplayer, donutil mě upgradnout na verzi 15. Jinak žádné problémy nepozoruju.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: DDD | od: Pavel Matějka (583)  20.10.20198:11
Jo, to je přesně ono. Patnáct let to dělám jedním způsobem, takže učit se lepší způsob je blbost a software, který ten lepší způsob nabízí, je hnus, který je třeba zadupat.

Nejvíc mě na tom zaráží, že stovky milionů uživatelů na desítkách dávno spokojeně jedou, ale ajťáci a zájemci o IT, které jsem vždycky považoval za lidi, dychtící po novinkách, se tady ukazují jako zapšklé konzervy se zvyky z dob krále Klacka, které nelze porušovat. Já ve věku důchodovém jsem se s tím naučil za pár minut, mládež zjevně potřebuje roky.

Přitom je to prosté, stačí si uspořádat dlaždice do skupin, ty si pojmenovat, nechat a přidat jen ty, co používám, ty hlavní mít větší, ty podružné malé, živé nechat jen ty, kde to má trochu smysl ­(Počasí, Kalendář­)... Do seznamu aplikací ­(což je vlastně starožitné menu Start­) jdu tak dvakrát do roka. Tím, že si tam dám staré menu Start pomocí nějaké utilitky, se připravím o to, co je na desítkách nejlepší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(5)
Re: DDD | od: Pavel Matějka (583)  19.10.201917:11
Je to jen lenost naučit se něco nového, víc nic.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(7)
Re: DDD | od: Pavel Matějka (583)  19.10.20198:54
Uživatelům Win7, kteří naletěli haterským kecům o tom, jak je nové GUI nepoužitelné, by nejvíc prospělo, kdyby se s ním naučili zacházet. Podle mě je například ze všech dosavadních Windiws to desítkové nejlépe ovladatelné a nejrychleji se s ním pracuje. K sedmičkovému ubohoučkému startmenu bych se nevrátil ani za nic.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(7)
Asi bych do Boeingu | od: Pavel Matějka (583)  18.10.201910:15
nevlezl...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Ano ale.. | od: Pavel Matějka (583)  15.10.20197:39
No, pak dokonce tvrdili, že čip, schovaný v LAN konektoru, odesílá do Číny všechna na serveru zpracovávaná data. Nelámali si hlavu tím, kudy že je tam posílá, ani tím, jaký k tomu musí mít výkon ­(napovím ­- o chlup větší než ten server­)...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Peklo | od: Pavel Matějka (583)  14.10.201911:53
AMD nedopuje procesory nízkými cenami ­- má marže kolem 38%. AMD rve prachy do vývoje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(12)  nízká(0)
Re: blizz | od: Pavel Matějka (583)  10.10.201910:16
Zastávat se nebudu ­- měl si dát předem do podmínek, že do jeho diskusí politika nepatří.

Jinak honkongské protesty pro protesty, když jejich původní důvod dávno pominul, budou časem ostře zpacifikovány ­- a pozice HongKongu uvnitř Číny se podstatně zhorší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
AMD už prozradilo, | od: Pavel Matějka (583)  30.9.201910:48
jakým klíčem se řídí číslování generací Navi. Kupodivu to není výkonem, ani počtem shaderů, ani počtem napájecích konektorů. Je to prostě a jednoduše dáno pořadím zahájení vývoje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
10 nm Xeon? | od: Pavel Matějka (583)  27.9.201918:58
Předpokládám 18 jader, 36 vláken, 2,4 GHz bez turba, cena odpovídající třem až čtyřem 64jádrovým ­/ 128vláknovým EPYCům... :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(5)
Blíží se doba, | od: Pavel Matějka (583)  31.8.20196:13
kdy každý bude dostávat týden po narození vlastní kryptoměnu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: GL | od: Pavel Matějka (583)  24.8.20197:18
Leda houby, předchozí vedení AMD v podstatě zlikvidovalo grafickou divizi. Ta pár let stěží vegetovala a až teď začíná dávat zase nějaké výstupy. R5700­(X­) vypadá na hodně dobrý mainstream a RTX2080Ti ­(Super­) bude překonána nejdéle ve druhém kvartále 2020.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(0)
které jezero už vypustili a které ještě drží. Které má kolik jader a co je v něm zablokované. Až se jim porouchá databáze s údaji o všech modifikacích a ­"modifikacích­" procesorů Core, budou v háji.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(1)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: ... | od: Pavel Matějka (583)  17.8.20199:06
Možná něco pro nějaký obří superpočítač se stotisícovkami akcelerátorů?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: intel vs amd | od: Pavel Matějka (583)  16.8.20196:46
AMD jej dohnalo za podstatně nižší ceny a s menší spotřebou. Má +­- stejný výkon na jádro při menších kmitočtech. Ano, Intel se může kasat, že má nejvýkonnější herní procesor, ale pak zjistíte, že rozdíly jsou v řádu jednotek fps a v některých hrách už AMD vede. Je lepší koupit Ryzen a ušetřené tisíce vrazit do lepší grafické karty, čímž získáte herní výkon navíc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(1)
Re: Nechapu | od: Pavel Matějka (583)  13.8.201913:48
Až se probereš, tak zjistíš, že 5700 není špičková karta, ale mainstream. Mnohem výkonnější Radeony přijdou někdy na přelomu 2019­/2020.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(2)
by měli dávat jednojádrovému výkonu váhu 10%, čtyřjádrovému 40%, vícejádrovému 50%. Tím reflektuji i skutečnost, že nové hry běžně využívají 4 jádra, některé i víc, zatímco pro starší hry, které jedou na jednom jádře, je výkon nových procesorů prostě vždy dostatečný.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(10)  nízká(3)
AMD prohláslo, | od: Pavel Matějka (583)  29.7.201916:51
že nové Threadrippery budou a nikdy neuvažovalo nad možností je nevydat.

Usuzovat na jejich zrušení z jedné prezentace, která se jich vůbec netýkala, nebyl dobrý nápad.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Threadrippery | od: Pavel Matějka (583)  29.7.20198:03
mají mít i 16 jader. Dnes o tom píšou vaši kámoši na DIIT.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Mínusářům dodám: Vaše chyba, že jste se s dlaždicovým Startem nenaučili zacházet. Ať už je to lenost, nenávist k MS, hloupost nebo věříte haterům, pořád je to vaše chyba.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
reakce veřejnosti. Takže dodám feedback ­- mně se to nelíbí, dlaždice mi vyhovují ze všech dosavadních menu Windows nejvíc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(10)
ten přece nikoho nešpehuje a data o zákaznících nikdy neprodává...

Konec legrace, MS je poslední velká firma, která nevydělává prodejem zákaznických dat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: 10nm | od: Pavel Matějka (583)  18.7.201913:35
Při pokusu o výrobu velkých monolitických procesorů to možná platí. Čipletová sestava je na tom jinak ­- 7nm čiplety Ryzenů mají malou plochu a tím dobrou výtěžnost. Jejich výrobu nikdo nedotuje a přesto se na nich vydělá i při podstatně nižších prodejních cenách proti Intelu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(13)  nízká(0)
Obávám se, | od: Pavel Matějka (583)  16.7.201918:05
že bez politiků by žádná NASA neexistovala.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
byl určitě úmyslný tah AMD ­- bylo jasné, že Nvidia honem s něčím přijde a pokusí se jim zase přebrat zákazníky. Takže ji tímto ­"donutili­" dát své SUPER karty za vysokou cenu ­- teď si může vybrat. Buď budou SUPERky předražené, nebo bude taky honem zlevňovat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(4)
Přesně ­- po zkušenostech s inkoustovkami a neustálým zasycháním trysek jsem koupil za pitomé tři tisíce OKI 301dn a mám pokoj. Firma si sice účtuje za tonery šílené peníze a hrozí ztrátou záruky při používání neorigináních, ale na to jsem jim hodil bobek a kupuju tonery po pár desetikorunách. A protože fotky doma stejně netisknu ­(dávám to do fotoknih­), tak jsem s tiskem vysmátý už několik let.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: PBO | od: Pavel Matějka (583)  3.7.20197:58
Fór je v tom, že to mihotání může přidat trochu výkonu v okamžiku, kdy je to třeba, protože se předtím, když to třeba nebylo, stihlo jádro trochu ochladit. Radši bych to nechal mihotat...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
je jen řízení sítě. Základ Azure běží asi na třiceti milionech Windows serverů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: fail | od: Pavel Matějka (583)  12.6.20199:24
Při o chlup vyšším herním výkonu je cena o $ 50 níž. Takže Nidia bude taky zlevňovat? Nebo zvedne nos nahoru a spolehne se na hlupáky, co za stejnou kvalitu rádi zaplatí víc?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
A v té době, kdy stačilo těch 100 MB, kolik jste měl otevřených tabů ­- a kolikrát menší objem dat měla jedna stránka proti dnešku? Já pamatuju Netscape Navigator, který hladce běhal na počítači s 16 MB RAM ­- a na něj plynule navazujícímu IE to stačilo taky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: a co EU ? | od: Pavel Matějka (583)  8.6.201917:27
Ale to je od takzvané Evropy stále součást stejné strategie. Potřebuje, aby člověk byl především homosexuál, hulič, aktivista, prostě cokoliv, jen ne Čech, Němec nebo Švéd. Následky pro ty, kdo jí na to skočí, ji absolutně nezajímají. Všechny možné úchylky podporuje právě proto, aby snížila národní povědomí. A daří se jí to. Pročpak Piráti bonzují v Bruseli bez ohledu na možné následky pro českou ekonomiku? To není proto, že jim strašně vadí Babiš a jeho údajné zločiny. To je proto, že to zase posune rozklad českého státu o kousek dál. Prounijní sebranka, centrálně řízená muslimem ­- co byste od nich čekali? A mladých voličů, kteří tohle nechápou a nejspíš ani chápat nechtějí, mají dost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: a co EU ? | od: Pavel Matějka (583)  8.6.201910:10
Takzvaná Evropa tu invazi vítá, protože potřebuje zrušit národní povědomí a národní státy.

Je to prostě svinstvo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
kdy prodává a bude prodávat zajímavé výrobky, Nvidia a Intel zase sliby a marketingové žvásty. Každý chvilku tahá pilku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(2)
kterou Intel oznámil na procesu 14+++++++. Ti už musí být úplně zoufalí. Jejich osm let vyvíjený proces 10nm nestojí za nic, nedosahuje zajímavých taktů, takže z něj budou lepit jen nevýkonné procesory do notebooků...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Je to dobrý, | od: Pavel Matějka (583)  26.5.201914:16
můj tam pořád je. Používám ho k logování do některých diskusí, je úplně prázdný, kromě falešné fotky a falešného jména... :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Super | od: Pavel Matějka (583)  26.5.20199:46
Proto USA mír nikdy nepřipustí. Vždycky se budou snažit, aby se někde bojovalo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Nevyjde to nastejno. Čínu nezajímám. Ale co by mi pomocí mých dat mohla udělat EU ­(ať už sama nebo na americký příkaz­), toho se bojím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Re: jsem zvědav | od: Pavel Matějka (583)  23.5.201910:44
Čína počká, co bude do těch 90 dnů odkladu. Už si všimla, že Trump říká každý týden něco jiného, proč hned vytahovat trumfy?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Dell Vostro 3568, | od: Pavel Matějka (583)  23.5.20197:08
upgrade na pozadí při práci, samotný reboot s doděláním upgradu asi 8 minut. Vše bez problémů, i SD čtečka Realtek funguje normálně ­(problém s nimi se Microsoftu táhl několik měsíců­). Přibyly mi tam Word a Excel Mobile, už jsou pryč.

Kdyby vám vadila rozpatlaná přihlašovací stránka, tak funguje toto:

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindowsSystem­]
"DisableAcrylicBackgroundOnLogon­"=dword:00000001
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
ale procesory Threadripper na té roadmapě marně hledám, vidím tam serverové EPYC.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
kdo tomu ještě věří? Osobně bych věřil, kdyby tam bylo 10 2021, 10+ 2024. A to pořád ještě s výhradami.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Zajímavé, | od: Pavel Matějka (583)  4.5.201912:47
mně se to nestalo. Pluginy ve FF mi od rána normálně fungují.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
nebo je to kompilace z některého webu? Vtip je v tom, že tyto kolující seznamy obsahují desky, které v dubnu dostaly BIOS s jádrem AGESA 0070 nebo 0072. Některé desky s A320 ale dostaly tento BIOS už v březnu, což webům uteklo. Navíc další jej ještě dostat mohou.

Další fór se povedl jinému webu, který za Zen 2 považuje Zen 1 s GPU, tedy APU řady 3000. Inu, AMD tady má zmatek ve značení, tyto Ryzeny jsou 12 nm, ne 7.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: fajn | od: Pavel Matějka (583)  29.4.201916:32
Ano, budou konkurenceschopní ­- pokud podstatně zlevní. Ale toho se asi nijak brzo nedočkáme.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
že to půjde vypnout. No, o starost méně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
aspoň vidí, že to nějak musí jít! :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jasně, | od: Pavel Matějka (583)  16.4.201911:25
kvůli neschopnosti programátorů z Avastu a Sophosu Microsoft ukončí vývoj a podporu desítek. Tak nějak marně vzpomínám na upgrade, kdy Avast nevadil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
dlouhodobým používáním. Udělaly mi to tři poslední Logitechy, takže tohle asi nebude výjimka. Nejdřív ujedou jinam a pak uletí klouzáky na spodní straně. Dělal jsem i to,že jsem je lepil.

Vertikální myš s malou dobíjecí baterkou jsem měl, ale když mi to už po sedmé vyplivlo kvůli baterce uprostřed práce po pěti dnech od nabití, letěla do elektroodpadu. Teď používám Hamu na jeden tužkáč, vydrží asi měsíc, strkám tam nabíjecí NiMH 2500 mAh z Lídla, to už se dá. Zajímavé, že obyčejné bezdrátovky, které na jeden tužkáč vydrží půl roku nebo rok, jsou dost běžné. Nejde mi na rozum, proč to nejde u vertikálních? Nebo to jde, ale u myši za dva litry...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
S tím ovšem nekoresponduje skutečnost, že na poslední insiderskou verzi přišla už jen kumulativní záplata ­- takže to bude asi ta ostrá nová verze. Jsou v ní po aktualizaci známé už jen dvě chyby, způsobené nedodáním nových ovladačů od Realteku a Creative Labs. Počítače, které mají dotčený HW, se prostě zatím upgradovat nebudou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nebo vlastně ne národ, ale stát.

USA už Huawei nehodlají zakazovat ­- stačí jim, že jim Evropa vlezla do zadele a Hauwei odmítá. Samy si pak budou užívat levnou, kvalitní a o generaci lepší čínskou techniku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(2)
ti schopní ­(všeho­) jsou v čele států, druhá garnitura vede kraje ­(župy a pod­), ta třetí se odsouvá do Brusele, aby zmizela z očí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
ale jen ty velké, co používají edici Enterprise. A bude to pálka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hello | od: Pavel Matějka (583)  20.3.20199:27
Je nový standard pro přihlašování biometrickými údaji k webům. Takže asi na to?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
bezpečnostní aktualizace, bude si to muset zaplatit.­" Plus bude muset být veký firemní zákazník. Tedy musí používat Enterprise řešení.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ale stejně není v silách nikoho otestovat kompatibilitu software s miliony existujících aplikací a desítkami tisíc kombinací hadrdware.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
tepelnou prostupnost ­(vodivost­)? Aha, neudává. Trhni si, zákazníku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: . | od: Pavel Matějka (583)  25.2.20199:46
Možná si všimli, co vojáci jejich země ve světě provádějí. A možná se také zajímali o obsah dokumentů, zveřejněných Snowdenem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(2)
Re: lidi | od: Pavel Matějka (583)  19.2.201910:24
Číňané nás ale opravdu neokupovali ­- zato Němci ano a navíc se o to v minulasti mnohokrát snažili. Pročež jim teď lezeme do zadele.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
Re: lidi | od: Pavel Matějka (583)  19.2.201910:23
Světová zdravotnická organizace zařadila antivakcinační hnutí mezi problémy nejvíce ohrožující lidstvo, vedle rakoviny, eboly a znečištění ovzduší. Může za současnou epidemii spalniček, například.

Vypadá to tak, že čím se má lidstvo lépe, tím větší slovo v něm mají hlupáci a lidé s nejrůznějšími úchylkami. Možná doplácíme na to, že civilizace pod tlakem humanity v podstatě zlikvidovala darwinistická omezení přenosu vadných genů na další generace.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(10)  nízká(1)