PlayStation 4 "Neo" s Polarisem je tu, bude stát 399 USD
8.9.2016, Jan Vítek, aktualita

Společnost Sony dle očekávání představila svou podstatně vylepšenou konzoli PlayStation 4, kterou jsme znali jako Neo. Oficiální název je PlayStation 4 Pro a zákazníci se mohou těšit na vysoký výkon, podporu 4K, a to za cenu 399 dolarů.
Sony zdůrazňuje, že nejde o konzoli další generace, ale pouze o vylepšenou verzi, která je výkonnější a budou na ní fungovat ty samé hry jako na původní verzi. Oproti tři roky staré verzi nám nabídne rychlejší procesor i grafické jádro a podporu rozlišení 4K, přičemž na trh přijde 10. listopadu za cenu 399 USD. To je asi o třetinu více, než dnes třeba na Newegg stojí původní PS4.
PlayStation 4 Neo sice má v popisu práce 4K a rovněž HDR, ovšem to neznamená, že bude mít výkon pro hraní všech her v takovém rozlišení. Jde také o přehrávání videa v rozlišení 4K (včetně streamovaného ze služeb jako Netflix a YouTube) a pak také o to, že hry mohou být renderovány v rozlišení Full HD, z nějž budou převedeny do 4K (jde tak o upscaling). Nástup této konzole tak spadá do snahy firmy Sony zpopularizovat televizory s podporou 4K HDR pro letošní předvánoční nákupní sezónu.
Pod kapotou nové konzole se ukrývá nové na zakázku vyrobené APU od společnosti AMD, které zůstává u osmi jader architektury Jaguar, ale nabídne vyšší pracovní takty a stejně tak je výše taktována paměť GDDR5 s kapacitou 8 GB, které pomůže také nová bezztrátová komprese využívaná novým GPU. A právě o toto GPU jde především, neboť se jedná o moderní generaci AMD Polaris s dvojnásobným výkonem shaderů oproti předchozí generaci. Vedle toho všeho se zákazníci také dočkají většího 1TB pevného disku.
Pro hry, které již zákazník vlastní, bude připravena možnost provozu ve vyšším rozlišení a výkon bude pochopitelně připraven také pro VR headset od Sony, pro nějž je původní PS4 příliš slabá. Pokud se zákazník rozhodne zůstat u televizoru s rozlišením 1080p, měl by být odměněn vyššími detaily, komplexnějšími 3D modely v hrách a lepšími efekty. Třeba takový Middle Earth: Shadow of Mordor podporuje anti-aliasing formou supersamplingu, kdy je scéna renderována ve vyšším rozlišení a převodem do cílového rozlišení se docílí jemných přechodů. Vedle toho ale byly ukázány i hry, které fungují v rozlišení 4K, a to konkrétně Spider-Man a Deus Ex: Mankind Divided. Jiné hry, jako Call of Duty: Infinite Warfare a Modern Warfare: Remastered zase budou vylepšeny, aby využily vyššího výkonu PS4 Pro a nabídly lepší grafiku než na PS4. Něco podobného čeká také Battlefield 1, FIFA 16 nebo Mass Effect: Andromeda.
Sony tak zaútočilo na konkurenční Microsoft velice brzy a jak to vypadá, ten bude kontrovat nejdříve až za rok. Mluví se o předvánoční sezóně 2017, kdy se má objevit výsledek projektu Scorpio. Do té doby tak bude mít Sony podstatnou výhodu v konzoli s vyšším výkonem, a tedy i kvalitnější grafikou, přičemž už základní PS4 je oproti Xbox One citelně rychlejší.
Zdroj: techPowerUp
PlayStation 4 Neo sice má v popisu práce 4K a rovněž HDR, ovšem to neznamená, že bude mít výkon pro hraní všech her v takovém rozlišení. Jde také o přehrávání videa v rozlišení 4K (včetně streamovaného ze služeb jako Netflix a YouTube) a pak také o to, že hry mohou být renderovány v rozlišení Full HD, z nějž budou převedeny do 4K (jde tak o upscaling). Nástup této konzole tak spadá do snahy firmy Sony zpopularizovat televizory s podporou 4K HDR pro letošní předvánoční nákupní sezónu.
Pod kapotou nové konzole se ukrývá nové na zakázku vyrobené APU od společnosti AMD, které zůstává u osmi jader architektury Jaguar, ale nabídne vyšší pracovní takty a stejně tak je výše taktována paměť GDDR5 s kapacitou 8 GB, které pomůže také nová bezztrátová komprese využívaná novým GPU. A právě o toto GPU jde především, neboť se jedná o moderní generaci AMD Polaris s dvojnásobným výkonem shaderů oproti předchozí generaci. Vedle toho všeho se zákazníci také dočkají většího 1TB pevného disku.
Pro hry, které již zákazník vlastní, bude připravena možnost provozu ve vyšším rozlišení a výkon bude pochopitelně připraven také pro VR headset od Sony, pro nějž je původní PS4 příliš slabá. Pokud se zákazník rozhodne zůstat u televizoru s rozlišením 1080p, měl by být odměněn vyššími detaily, komplexnějšími 3D modely v hrách a lepšími efekty. Třeba takový Middle Earth: Shadow of Mordor podporuje anti-aliasing formou supersamplingu, kdy je scéna renderována ve vyšším rozlišení a převodem do cílového rozlišení se docílí jemných přechodů. Vedle toho ale byly ukázány i hry, které fungují v rozlišení 4K, a to konkrétně Spider-Man a Deus Ex: Mankind Divided. Jiné hry, jako Call of Duty: Infinite Warfare a Modern Warfare: Remastered zase budou vylepšeny, aby využily vyššího výkonu PS4 Pro a nabídly lepší grafiku než na PS4. Něco podobného čeká také Battlefield 1, FIFA 16 nebo Mass Effect: Andromeda.
Sony tak zaútočilo na konkurenční Microsoft velice brzy a jak to vypadá, ten bude kontrovat nejdříve až za rok. Mluví se o předvánoční sezóně 2017, kdy se má objevit výsledek projektu Scorpio. Do té doby tak bude mít Sony podstatnou výhodu v konzoli s vyšším výkonem, a tedy i kvalitnější grafikou, přičemž už základní PS4 je oproti Xbox One citelně rychlejší.
Zdroj: techPowerUp