Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PlayStation, Xbox i Nintendo se potýkají s přetížením online služeb

18.3.2020, Jáchym Šlik, aktualita
PlayStation, Xbox i Nintendo se potýkají s přetížením online služeb
Pokud jste tento týden zaznamenali problémy v online službách PlayStation Network, Xbox Live nebo NIntendo Switch, chyba nemusela být na vašem přijímači. Všichni tři provozovatelé přiznali, že kvůli náporu uživatelů docházelo k přetížení.
Online služby, které umožňují sledování videí, hraní her nebo jiné nástroje k trávení volného času doma, mohou v těchto dnech slavit výrazný nárůst počtu uživatelů. Skoro dvojnásobek lidí sleduje živá vysílání na portálu Twitch, svého historického rekordu – přes 20 milionů uživatelů připojených v jednu chvíli – potom dosáhl Steam. V některých případech může být nápor uživatelů tak vysoký, že dojde k přetížení. Své o tom ví trojice největších výrobců herních konzolí – Sony, Microsoft a Nintendo. Jejich přidružené online služby se v uplynulých dnech potýkaly s technickými problémy.

 

Kvůli pandemii COVID-19 roste počet hráčů

 
V neděli 15. března přestala fungovat služba Xbox Live. K výpadku, který trval přibližně tři hodiny, došlo v pozdních večerních hodinách středoevropského času. 15. až 16. března zaznamenaly problémy také uživatelé konkurenční služby PlayStation Network. Vůbec nejhůře ovšem postihlo online služby pro herní konzole Nintendo Switch, a to i přes celkově nejnižší počet uživatelů. Servery nezvládly nápor začátkem týdne a problémy patrně trvaly až do úterý. Uživatelům se při pokusu o přístup zobrazila chybová hláška, že se „nelze připojit k síťové službě“. Kromě nemožnosti si zahrát s ostatními hráči online nebyl možný přístup ani k základním funkcím, jako je odeslání zprávy přátelům.
 
 
V tuto chvíli by měly servery Nintenda (i dalších výše zmíněných služeb) fungovat bez problémů. Není ovšem vyloučeno, že se v následujících dnech mohou opakovat krátkodobé výpadky nebo jiné chyby. Důvodem velkého nárůstu počtu uživatelů je pandemie nového koronaviru, kvůli které zůstává řada lidí doma – ať už z preventivních důvodů, nebo kvůli nařízení vlády. Pro řadu online služeb je tedy současná situace výhodná, neboť jim nabízí možnost navýšit počet předplatitelů, na druhou stranu se ovšem mnohdy jedná o zátěžovou zkoušku pro jejich servery. Jak se ukázalo, Nintendo tento test zvládlo z trojice výrobců herních konzolí nejhůře a mnozí fanoušci proto nešetřili ostrými slovy na adresu provozovatele.
 
Drobnější výpadky (minimálně v USA) zažívají také portály pro streamování videa, jako jsou Netflix a Hulu.