reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.5.2021, Milan Šurkala, aktualita
Elon Musk je poslední dobou často obviňován z manipulací s kryptoměnami pomocí jeho twitterového účtu. Lidem už dochází trpělivost, jak některé jeho tweety dokáží poslat hodnotu kryptoměny výrazně níž a "luxuje" jim účty.
eMKejx (89) | 19.5.20219:24
vsetkym co tazia by som zdvihol plosne poplatky za elektriku 100 nasobne.
Odpovědět3  1
snajprik (1557) | 19.5.202110:33
Bitcoin je na principe ako hipoterakrna bublina, je nafuknuta na 2000 miliard, ale jej hodnota je len taka aku maju ludia o nu zaujem, keby niekto pustil do obehu Bitcoiny za cca 50 000 000 000€ trh by sa nasitil a zrazu by bolo viac predavajucich ako kupujucich a cena by padala poriadne dole mozno na 2000­-5000€ za 1BC. Ja len čakam kedy sa najde nejaky hacker ktory si natlači bitcoiny kolko len bude chcieť a dokedy ludia budu ich od neho kupovať :D
Odpovědět1  0
Zubik1000CZ (323) | 19.5.202110:59
jak chceš hacknout blockchain?
Odpovědět0  0
madpavel (355) | 18.5.202113:03
Jak ho můžou obviňovat z manipulace, když kryptoměny nejsou na ničem závisle ne? Tedy to alespoň každý takto troubí do světa...
Odpovědět11  2
Deluxa (225) | 18.5.202113:19
Nemusis za tym hladat nic svetoborne zloziteho, staci ze vypusti nejaky vykal z huby. 5 milionov primitivcov a bezmozgovcov ktori ho den noc sleduju sa zacne bitcoinu hromadne zbavovat. Alebo ovplivni nejaku velku skupinu ktora prave do bitcoinu investuje. Co myslis zmeni to hodnotu jedneho bitcoinu alebo nie? Kedze vsetko stoji a pada nie len na tom aky velky celkovy vypocetny vykon sa aktualne svetovo tazi na vsetkom HW ale zjavne aj na tom ci to ludia predavaju alebo do toho investuju....
Odpovědět1  6
Milan Šurkala (4498) | 18.5.202113:30
Pokud jsem ho správně pochopil, mluvil o něčem jiném. Jde o to, že příznivci kryptoměn hlásají jako hlavní jejich výhodu to, že nejsou na ničem závislé, jsou mimo oficiální finanční systém, dosah oficiálních složek a regulací, ale tato výhoda je výhodou jen do toho okamžiku, kdy jim absence regulace přestane hrát do karet. Jinak řečeno, dokud absence regulace způsobuje růst jejich majetku, je vše v pořádku, ale jakmile je tatáž absence regulace o majetek připravuje, už je totéž najednou špatně.
Odpovědět22  1
madpavel (355) | 18.5.202114:04
Vystihl jste to naprosto přesně.
Odpovědět3  0
Simik (356) | 19.5.20217:33
Kryptoměny samozřejmě jsou regulované zákony.

"Jinak řečeno, dokud absence regulace způsobuje růst jejich majetku, je vše v pořádku, ale jakmile je tatáž absence regulace o majetek připravuje, už je totéž najednou špatně.­"

V článku není o tom, že by někomu chyběla regulace, ani slovo...
Nevšiml jsem si, že byl problém absence regulace. Koneckonců ani ty regulace nebránily Muskovi manipulovat s cenou akcií a nebrání tomu ani dnes jen se to neděje tak okatě­(myslím obecně akcie­).

IMO jim vadí manipulace ze strany Muska a snaží se tomu zabránit, což mi přijde logické.

Samozřejmě je vtipné, že když cenu zvedal­(po nákupu­), tak se nikdo nebouřil ;­-)
Odpovědět0  1
M0RGAN (248) | 18.5.202112:52
Ňuňu, snad by kryptoletadla a kryptospekulanti nechtěli nějaké státní regulace, že ne? :­-)
Odpovědět6  2
Akuh (1099) | 18.5.202121:34
Asi máš horečku a z ní halucinace. V článku jde o o nepřátelském převzetí Tesly, nikoliv o regulaci crypta.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1504) | 18.5.202111:37
Takže startuje další letadlo? Kdo to bude řídit, aby se navzájem nepomlátila?
Odpovědět5  0
kelley (4) | 18.5.202112:40
Jen ať se pomlátí. Čím víc, tím líp.
Odpovědět5  0
DrQQ (301) | 18.5.202110:33
Měnové spekulace jsou samy o sobě problematické, neb s výkonem ekonomiky, která je za danou měnou, nemívají mnoho společného.
Kryptoměny jsou další pofidérnost. Cena není svázána s reálnou ekonomikou a vychází z ­"popularity­".
A osočovat EM z manipulace trhu díky jeho prohlášením o kryptoměnách je vůbec ujeté.
Trochu mi to připomíná, jako by se Babinský soudil s mlynářem, který v hospodě tvrdil, že pojede s moukou přes Černý les a nakonec jel okolo rybníka.
Odpovědět4  3
Docik (104) | 18.5.202110:27
po tom co Elon na twitter napsal, že Pyramidy postavili mimozemšťani tak bych řekl, že Elon začal celej svět tak trochu trollit. Občas si představím že když se Elon ožere s pár kámošeme tak vytáhne mobil a řekne ­- hele kuci, chcete vidět jak sestřelím hodnotu Bitcoinu jedním tweetem?
Odpovědět12  2
Andir (747) | 18.5.20218:42
Musk hezky ukázal jak jsou kryptoměny dementní a stačí jeden tweet a totálně mění hodnotu, nemluvě o tom jak si každej jouda tvoří vlastní kryptoměnu kde bude***** a dě*** :D celé je to šaškárna.
Odpovědět13  2
Zubik1000CZ (323) | 18.5.20218:13
to jsou pepegy
Odpovědět1  2
Encore1106 (3) | 18.5.20217:20
Tahle partička jsou jak jedno zvíře...
Když jim jdou tweety na ruku, chrochtají blahem. Když ne, kvičí jak svině na porážce.

Šli do rizika dobrovolně a pokud si dostatečně včas nezjistili, jaká úskalí kryptoměny mají, snad jedině dobře jim tak ­- za blbost se platí. :­)
Odpovědět15  1
RadecekH (810) | 18.5.20219:43
Že se za blbost platí, by mohl říkat spíše ten Musk. Letos rozjel manipulaci s bitcoinem a tratí na tom hlavně akcie Tesly, které on vlastní. Jestli mu to za to, že zchudnul o 30 miliard dolarů od začátku roku, stálo nebo ne, musí posoudit on. Hlavně ale přišel asi o dost svých příznivců, kteří žerou všechno, co on prohlásí, a kteří jako ovečky do bitcoinu letos nastoupili, protože to přeci doporučoval jejich ­"bůh­".
Odpovědět2  5
Karel Polívka (1065) | 18.5.202114:21
Ale no tak, chtělo by to trochu větší odstup od celé věci.

Cena akcií Tesly je oproti 18.5.2020 ­(tedy přesně před rokem­) o cca 250 % výše. To není zrovna zanedbatelný meziroční nárůst. Ano, od začátku tohoto roku má pokles o cca 22 %, přičemž v únoru měla maximum ještě výše, ale vůbec nic neroste věčně po přímé linii.

Vy si opravdu myslíte, že pokles ceny Tesly od začátku tohoto roku je způsobený pouze tím, co Musk­/Tesla dělá ve spojitosti s Bitcoinem? To jako vážně? Velmi podobný vývoj ­(samozřejmě denní pohyby jsou mezi jednotlivými firmami rozdílené­) má letos celá řada růstových firem ­(a to zejména v oblasti EV­), jejichž cena v druhé polovině předchozího roku velmi výrazně vyrostla. Chce to se více dívat na pohyby na trhu v delším časovém horizontu a napříč různými firmami­/sektory.

Souhlasím, že za blbost se platí. Pokud někdo koupí akcie jakékoli firmy a čeká, že cena bude od toho momentu pouze růst, je to blbost. Uvidíme, kde bude cena akcií Tesly na konci letošního roku ­(31.12.2021­). Na konci toho předchozího skončila na 705,67 USD, přičemž právě teď je kolem 570.

Pro srovnání ­- na konci roku 2019 cena akcií Tesly skončila na 83,66 USD ­(samozřejmě po zohlednění splitu­), takže aktuálně je po roce a půl téměř o 600 % výše, což není zrovna důvod pro to, aby byli dlouhodobí investoři nespokojení.
Odpovědět6  0
RadecekH (810) | 18.5.202114:54
Ano, myslím si, že spekulace s bitcoiny akciím Tesly nepřidala. Jak by se vyvíjela, kdyby se Musk k bitcoinu nevyjadřoval a Tesla ho ani nekupovala ani neprodávala, samozřejmě netuším, ale to načasování vrcholu ceny akcií a jejich poklesu, celkem odpovídá tomu, jak a kdy se Musk v bitcoinu angažoval. Hlavně ale z logiky věci je celkem úlet, když zadlužená firma vyrábějící auta začne spekulovat s kryptoměnama. Tím od seriozních investorů rozhodně kladné reakce čekat nemůže.
Odpovědět2  5
Milan Šurkala (4498) | 18.5.202115:47
To, že se tato data kryjí, ještě neznamená, že mají naprostou souvislost. Dejte si do grafu další podobné akcie a pak mi tedy vysvětlete, proč mají velmi podobný průběh i akcie NIO, SOLO, LI, XPEV, NKLA...

Jak sám uvidíte, celý trh s elektromobily a dalšími automobily na alternativní paliva se hýbe docela podobně. Většinu času když rostla Tesla, rostly i ostatní firmy a naopak ­(rozdíly tam pochopitelně najdeme, třeba počátkem dubna­). Ale pokud Musk ublížil svými výroky Tesle, jak vysvětlíte, že klesaly i jiné podobné firmy, a to ještě výrazněji? Tesla z toho vyšla zdaleka nejlépe.
Odpovědět1  1
Karel Polívka (1065) | 18.5.202116:52
Musk měl vliv na cenu Bitcoinu, ale pokud jde o cenu akcií Tesly, letos prostě nastala u EV firem korekce po velmi výrazném nárůstu jejich cen v druhé polovině uplynulého roku, přičemž u některých jiných EV firem nastal ještě větší pokles ceny, aniž by měly s Bitcoinem něco společného.

To už tak ale bývá, že se souběžně stane v nějakém časovém horizontu více událostí a pak je na každém, aby si vyhodnotil, co má jaký vliv a zda nějakou akci ­(pokles­/růst ceny­) způsobila událost x, y, z nebo dokonce a, b nebo c. Podle mě je za poklesem ceny akcií Tesly v uplynulých měsících především naprosto nepřekvapivá korekce ceny EV firem, která by nastala bez ohledu na cokoli kolem Muska a Bitcoinu. Zda byl v některých dnech vývoj ceny takový nebo makový, to už je jiný příběh, ale to je z pohledu několika týdnů nebo měsíců v podstatě irelevantní.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4498) | 18.5.202114:48
Ale vždyť padaly všechny podobné společnosti po šíleném bull marketu ze začátku roku. Tesla šla z 900 na 577 USD ­(­-36 %­). Ale co ostatní?

NIO: ze 67 na 33,8 USD ­(­-50%­)
Workhorse: ze 43 na 8,25 USD ­(­-81%­)
Electrameccanica Vehicles: z 13,6 na 3,31 USD ­(­-76%­)
Nikola: z 94 na 13 USD ­(­-86%­)
XPeng: ze 74,5 na 26,1 USD ­(­-65%­)
Li Auto: ze 47,7 na 18,85 USD ­(­-60%­)

Ve světle těchto čísel se nezdá, že by na tom Tesla byla nějak hůř než ostatní, ba naopak. Z firem vyrábějící elektrická­/vodíková auta zaznamenala asi nejmenší pád. Otázkou je, o kolik by to spadlo, kdyby Musk nedělal to, co dělá, ale je dobře vidět, že trh s alternativními auty padal sám o sobě a Tesla je naopak výrazně nad tím, co se stalo globálně na trhu s takovými auty.
Odpovědět5  0
pavel1tu (34) | 18.5.20216:36
Kryptoměna je jako akcie, nezaručují výdělek ani to, že přijdete o vše ­- když to padne na hubu.
Tak nechápu ty výlevy všude po internetu ­- já jim to přeju, když neumím investovat, tak to nedělám.
Odpovědět10  2
odb (513) | 18.5.20218:37
NIeje ako akcie. Akciovy trh je regulovany, kontrolovany. Napriklad za podobne komentare sa musel Elon vzdat pozicie v Tesle a neviem, ci aj nejaku pokutu nedostal. Samzrejme musi sa zdrzat podobnych komentarov, lebo na buduce by neobisiel tak lacno.
Tu moze robit a rozpravat co chce, lebo je to nekontrolovane a vie takto ovlyvnovat­/manipulovat s kryptomenami.
To je aj jeden z dovodov preco ­"slobodne­"(neregulovane­) kryptomeny nemozu fungovat ako plnohodnotna nahrada za klasicke meny alebo dobry uchovavac hodnoty.

A ano zarobok nieje garantovany pri akciach.
Odpovědět7  2
RadecekH (810) | 18.5.20215:58
Tak ublížit někomu tím, že od něj koupím jeho prodělečný podnik tím nejhorším možným způsobem ­(postupným vykupováním akcií, které požene cenu nahoru­), je opravdu geniální. Skoro bych si tipnul, že tuhle na tuhle myšlenku přišel sám Musk.
Odpovědět3  8
GogoX (515) | 18.5.20216:42
přesně ...
Odpovědět1  7
wrah666 (6205) | 18.5.20217:15
Kapitalizace Tesly je 800 miliard doláčů.Takže při započítání vzrůstu cen výkupem dostane Elon tak 200 miliard na ruku. Plus ho zbaví starosti se řízením podniku, bude moci začít něco dalšího :)
Odpovědět5  4
Karel Polívka (1065) | 18.5.202113:46
Aktuální kapitalizace Tesly je cca 550 miliard USD, nikoli 800. Pokud jde o řízení Tesly jako takové, prostřednictvím této firmy si v podstatě plní své vize stejně jako ve SpaceX ­(jinými slovy jej to baví posouvat věci kupředu a naplňuje ho to­), takže z jeho pohledu v pozici, v jaké aktuálně je, nedává smysl, pokud by se toho vzdal jen ve prospěch nějaké částky, ať už by byla sebevětší.
Odpovědět3  0
Tech-boy.lukas (1254) | 18.5.20216:59
Odkud čtete že je prodělečná. https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Tesla_­(automobilka­) káždý zbohatlík chce přece mít v garáži předražený krám s logem tesla. A prodělečná tesla dostala Muska na druhé místo nejbohatších lidí planety?
Odpovědět6  8
RadecekH (810) | 18.5.20217:39
Možná by to chtělo nevěřit pohádkám a podívat se na realitu. Za celou svou dosavadní historii je Tesla v kumulované ztrátě 4,75 miliardy dolarů ­(k 31. 3. 2021­). Ano, tuto ztrátu pomalu odmazává a pokud její hospodaření bude mít vzestupnou tendenci, jako v minulém roce, tak cca během tří let by se mohla dostat na nulu. Zatím se ale ukazuje, že ten zisk vykazovaný v jednotlivých čtvrtletích není z prodeje aut, ale jen z prodeje ­"emisních povolenek­". Prodej aut je stále ještě ztrátová záležitost.
Že akcie Tesly ženou nahoru fanatičtí obdivovači, je jejich volba. Když si myslí, že Tesla může mít větší cenu, než 5 největších automobilem světa dohromady, tak ať si tomu klidně věří.
Odpovědět9  4
Milan Šurkala (4498) | 18.5.202110:37
V zásadě máte pravdu, nicméně např. v posledním čtvrtletí bych s tím až tak moc nesouhlasil. Tam byla výše zisku výrazně ovlivněna velkou výplatou pro Muska, takže kdyby tohoto bonusu pro něj nebylo, zisk společnosti by přesáhl příjmy z emisních povolenek. To, že cena Tesly je taková, jaká je, a výrazně přesahuje to, co je ve světě automobilek běžné, s tím souhlasím. Týká se to ale v podstatě většiny výhradních výrobců elektromobilů ­(např. čínské NIO,...­).
Odpovědět3  0
Deluxa (225) | 18.5.202114:00
Ked sa pozries na jeho zivotopis tak cely zivot nerobi nic len skupuje a predava rozne technologicke firmy a projekty, kedy sa mu to hodi. Raz prerobil inokedy niekoho osklbal. Taky zlodejicek, spekulantik. Skusenosti na generovanie bludov a ohlupovanie davov zjavne ma dost. Pre mna nepochopitelne bolo ked mali dokopy 2 funkcne vyrobne haly, predbehli v celkovej hodnote taku Toyotu, s ktorou sa nemozu v ziadnom meradle porovnavat. Potom som si pozrel kolko ze to Amici konkretne fed generuje papierikov ­(tj penazi zo vzduchu­) a kolko sa ­"investuje­" nalieva do domacich firiem, ktore sa tak umelo nafukuju, pochopil som ako sa to moze stat. Ludia to proste zozeru, milionkrat omielany blud sa stane pravdou...
Odpovědět4  2
Karel Polívka (1065) | 18.5.202114:39
Množství technologických inovací, které jsou dnes realitou díky tomu, že se v nich angažoval právě Elon Musk, je tolik, že se mi to všechno ani nechce vypisovat. Jako příklad za všechny uvedu jen to, co osobně považuji za nejvíce do očí bijící – rakety Falcon 9, které po návratu z orbity vzpřímeně přistávají nejen na rovné zemi, ale i na plovoucí plošině na mořské hladině. Nikdy nezapomenu na moment, kdy jsem sledoval realtime jejich první úspěšné přistání. Kéž bychom takovýchto, podle vašich slov, ­"spekulantů­" měli mnohem více.

Tesla se s Toyoutou opravdu nedá srovnávat, s tím souhlasím. Toyota je firma, která zaspala z hlediska nastupujících technologických trendů, zatímco Tesla je přesný opak. Stačí si uvědomit, že cena akcií se primárně odvíjí od toho, jak se bude firmě dařit v budoucnu s výhledem na pár příštích let ­(a nikoli od toho, jak se firmě dařilo v minulosti­). Pak není nijak překvapivé, že trajektorie vývoje ceny akcií těchto dvou firem jsou takové, jaké jsou. Dlouhodobý investor do Tesly opravdu neinvestuje s vědomím toho, jaké měla výsledky v předchozím roce, ale kvůli tomu, co od ní očekává v příštích letech, protože očekává postupem času zhodnocení své investice. A protože cestovat časem zpět do minulosti nemůžeme, tak jej opravdu zajímá především to, kde firma bude, tzn. její růst, což je něco, co se Tesle stále velmi dobře daří.
Odpovědět3  5
asip80 (1164) | 18.5.202115:10
"Tesla se s Toyoutou opravdu nedá srovnávat, s tím souhlasím. Toyota je firma, která zaspala z hlediska nastupujících technologických trendů, zatímco Tesla je přesný opak. ­"

ano dnešní tredy jsou vysávání dotací a silný lobbing, tak tam Toyota asi opravdu zaspala :­)
Odpovědět5  1
Karel Polívka (1065) | 18.5.202115:26
To je Váš názor a jako všude jinde, každý preferuje svůj úhel pohledu. Pro mě je důležité to, která firma představuje větší hybnou sílu z hlediska technologických inovací, z kterých budeme těžit a používat je v nadcházejících letech. A zde má Tesla nad Toyoutou jasnou převahu. Co na tom, že aktuální výrobní kapacity Toyoty jsou násobně větší, když pomocí toho vyrábí něco, co bude postupem času nahrazováno něčím jiným, když má ta firma stále problém se nějak rozumně adaptovat, aby byla relevantní třeba i za dalších 10 let.
Odpovědět1  4
asip80 (1164) | 18.5.202116:56
Toyta ­"válčí­"/vyvíjí na všech frontách Hybrid, PHEV, FCEV, e­-TNGA, autonomní řízení + dlouhodobě spolupracuje­/spoluvyvíjí­/vyrábí baterie s Panasonicem atd. >. ­"elektro­" tlačí víc jak 20 let a jedná se o velice úspěšné modely ..

V čem má Tesla jasnou­/kruciální převahu vs Tyota nebo ostatní automobilky, které mají know­-how a zázemí? To si rád přečtu ..zatím Tesla přežívala jen díky dotacím apod. > to je nevyvratitelný fakt
Odpovědět2  1
Karel Polívka (1065) | 18.5.202117:34
Toyota válčí, ale že by reálně v porovnání s ostatními posouvala EV nějak kupředu z technologického hlediska a toho, co se v oblasti EV prodává a o co je zájem, to už se říci nedá. To, že ostatní zažité automobilky Teslu jednou převálcují díky tomu, jaké mají ­"zázemí a know­-how­", čtu v diskuzích už několik let a mezitím produkce Tesly narostla o stovky procent, stále představuje nějaké technologické novinky a zájem o její auta dlouhodobě převyšuje její stále rostoucí výrobní kapacity, přičemž v posledním kvartálu byl Model 3 od Tesly už dokonce světově nejprodávanějším prémiovým sedanem, čímž předběhla i ostatní velké automobilky:

https:­/­/insideevs.com­/news­/503700­/tesla­-model3­-bestselling­-premium­-sedan­/
https:­/­/electrek.co­/2021­/04­/26­/tesla­-model­-3­-becomes­-best­-selling­-premium­-sedan­-in­-the­-world­/

Tak kdy začnou ty velké automobilky se ­"zázemím a know­-how­" Teslu konečně nějak ohrožovat, nebo aspoň brzdit její expanzi? Nebo ji snad poslední roky záměrně nechávají být, aby získala co největší náskok, aby to pak pro ně byla pokud možno co největší výzva? :­-)
Odpovědět1  1
asip80 (1164) | 18.5.202119:53
- nebojte se buďte konkrétní a odpovězte mi na dotaz ­"V čem má Tesla jasnou​­/kruciální převahu vs Tyota nebo ostatní automobilky..?­" baterie to nejsou, elektromotory to taky nejsou, autonomní řízení už vůbec .. tak v čem ? > naopak v drobnostech a implementaci novinek jí konkurence dotáhla a předběhla > např. palubní zásuvka 230V, tepelné čerpadlo, kvalitnější zpracování a Tesla už jen odpovídá na progres konkurence a to měla víc jak dekádu náskok .. prostě know­-how a mnohem robustnější zázemí nejde jen tak nahradit .. ,, jasně prdící sedačky, tak o tom je celá elektromobilita ..

- boha to je demagogie :­) o stovky procent v podstatě z nuly se roste krásně :­) to je jako jit dvákrát na záchod, tak mi produkce stoupne o 200% :­)

- v čem je prosím TESLA prémiová, když je při dálniční rychlosti hlučnější jak ICEV za cca poloviční cenu ? AHA cenou.. tak to potom ano ..premiové je možná Sko, ale s odřenýma ušima ;­)

- je krásně vidět, že Tesla přichází o tržní podíl a propadá se hlouběji a to ­"zaběhnuté­" automobilky teprve ­"startují­" a nestíhají vyrábět­/dodávat koncovým zákazníkům a za chvilku přijde na trh plno nových modelů snad ze všech stran .. i v té Číně se Tesla začala propadat .. a to je­/byl největší trh­(opět díky dotacím­) a teď jak vysychají prameny, tak se začínají prodávat menší BEV, které jsou levnější a dávají větší smysl než ty ­"monstra­" s obřími bateriemi ..
Odpovědět2  1
Karel Polívka (1065) | 18.5.202120:42
Opravdu nebudu vyvracet bod po bodu Vaše názory, s nimiž prostě nesouhlasím, protože fakta poukazují na něco jiného, než o čem píšete. Zřejmě žijeme každý v jiné realitě :­-­)

Tesla pokračuje v expanzi svých výrobních kapacit i produktového portfoila a bude hodně zajímavé sledovat, kde bude za 5 až 10 let vzhledem k tomu, jaký ekosystém teď buduje. Přitom se stále najdou tací, podle kterých tu firmu nečeká nic jiného než bankrot. A ona si přitom jede vesele dál a pokračuje v růstu:
https:­/­/www.statista.com­/statistics­/502208­/tesla­-quarterly­-vehicle­-deliveries­/

Je fajn, že máte Toyotu v oblibě. V oblasti EV má ovšem momentálně co dohánět, tak snad nezůstane jen u plánů na to, aby ta firma zůstala relevantní i za takových 10 let:
https:­/­/www.theverge.com­/2021­/4­/19­/22391738­/toyota­-electric­-vehicle­-strategy­-bz4x­-concept­-subaru
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 19.5.20211:05
jaká fakta :­) buďte konkrétní pane dojmologu :D Nebo neumíte odpovědět na jednoduchý dotaz ? Když to tvrdíte, tak to musíte mít něčím podložené ;­)

Toyota je mi ukradená, ale zmínil jsem jen fakta ;­)
Odpovědět0  0
oldri8k (40) | 19.5.20210:19
no že má čistě elektrické auto, to nemá žádná automobilka. Toyota jako druhá automobilka má a bude mít prvenství ve vodíkovém autě. Proč píšete o evropské 230 zásuvce? Víte vůbec proč nechali všechny automobilky Teslu nechat dělat elektro? Nikdo nevěřil, že udělá auto které půjde dobíjet na 120V. Vůbec nechápete.A teď se předháněj kdo bude mít víc poloelektro modelů, protože to nejsou čistá elektro, sou to paskvily sešroubovaný ze spalováků. Tesla tu je už 8 let na trhu s eautama, co ste čekal, že dinosauři zaspí?
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 19.5.20211:18
"no že má čistě elektrické auto, to nemá žádná automobilka.­"

nemáte pravdu + zaspal jste dobu a navíc už pěkných pár dekád musí automobilky vyrábět bezemisní vozidla ­(xEV­), protože jim to ukládá zákon a teď to jen modernizovali a rozjeli ve velkém...

Jednoduše protože jsou BEV drahá a nenabízí to co ICEV, že jsou politické tlaky, které pokřivují tržní prostředí a automobilky se musí přizpůsobit, tak to už je jiná .. Tesla se ­"vychcaně­" přicucla na dotace a díky tomu vyrostla ..a ano to samé mohli udělat ostatní ..

Píšu o tom, že například Ionic má na palubě zásuvku až s 3,6kW a mohu tím klidně nabít i tu Teslu a nebo si vařit čaj atd. :­)

Co nechápu? :D Kdo nevěřil, když taková auta existovala dávno před Teslou ?

Pořád jsem se nedozvěděl, co tak kruciálního má Tesla navíc, aby získala nějakou rozhodující převahu? :D fakt nemáte odpověď ? nestojí polovinu, nedojede dvakrát tolik, nedobíjí se několikrát rychleji atd. atd., tak odpoví mi konečně někdo :D :D
Odpovědět2  0
DarkRichelieu (1230) | 18.5.20217:39
Na výrobě aut prodělává, co jí drží nad vodou, jsou emisní povolenky, bez nich by byla ve velké ztrátě. A za chvilku na nich vydělávat nebude, protože ostatní automobilky navyšují produkci elektro aut, a tak bude mít Tesla jen hodně strmou křivku dolů. A to nemluvím ani o různých dotacích a pobídkách na el. auta, takže jak z toho ven ?
Odpovědět6  5
Milan Šurkala (4498) | 18.5.202110:46
Bez emisních povolenek by v až tak velké ztrátě být nemusela ­(většinou ano­). Třeba v posledním čtvrtletí by Tesla byla i bez povolenek v plusu, kdyby Elonovi nevyplatila obrovský výkonnostní bonus ­(ten samotný měl hodnotu cca 300 mil. USD, takže bez povolenek by to bylo cca 220 mil. USD v plusu­).

Když zapojíte trochu fantazie, tak pár cest pro Teslu by se jistě našlo. Třeba jen teď mě napadá, že Musk poslední dobou hodně koketuje s kryptoměnami a dle jednoho z posledních tweetů pracuje s týmem Dogecoinu ohledně efektivity. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby Tesly připojené na nabíječku začaly na svém HW ­(který jinak slouží pro autopilota­) těžit Dogecoin nebo jinou kryptoměnu a brát si z toho provizi. Pro Teslu by to byl velmi dobrý trvalý přísun peněz, lidem by jejich auta vydělávala, což by mohl být další důvod pro jejich koupi...
Odpovědět1  1
asip80 (1164) | 18.5.202110:58
jj proto do ­"S­" cpou cca 10Tflops grafiky ..jaký asi budou mít hash rate :D :D
Odpovědět3  1
Milan Šurkala (4498) | 18.5.202111:56
Tak výkon RTX 3090 to asi nebude, ale pro představu, RX6700 má 11,5 TFLOPS a RX6700 XT pak 12,5 TFLOPS. Takže má­-li RX6700 XT nějakých 43­-47 MH­/s, tohle by mohlo být na cca 34­-38 MH­/s. Je to opravdu tak málo?
Odpovědět2  0
Akuh (1099) | 19.5.20210:35
Spíš bych viděl že budou těžit přímo. Chcou superchargery odpojit od sítě, pokud to půjde, aby stíhaly dobíjet baterku chargeru budou muset mít naddimenzovaný solární panely, tak bych předpokládal že v době kdy není co nabíjet tak to půjde do těžby, ale ne dogecoinu, ale bitcoinu. doge je mrtvej. Netuším s jakými vývojáři by musk chtěl co domlouvat když tam nikdo pořádně nic nedělá.
Odpovědět0  1
Karel Polívka (1065) | 18.5.202114:57
Jak z toho ven? V podstatě stačí, aby celosvětový růst poptávky po EV zůstal na stejné trajektorii jako doposud a Tesla pokračovala ve velmi výrazném navyšování svých výrobních kapacit, jelikož poptávka po jejích produktech je něco, s čím opravdu nemá problém. Nemluvě o tom, že Tesla buduje celý ekosystém, nejde pouze o firmu vyrábějící auta. Výhledově u ní vidím coby daleko zajímavější její energetický business, který by měl mít postupem času rostoucí podíl na tom, co ta firma dělá. Tesle stačí, aby pokračovala v nastoleném kurzu.

Mimochodem, během následujících 12 měsíců ­(mělo by k tomu dojít už letos, ale abych měl rezervu, tak píšu o 12 měsících­) by měla Tesla začít vyrábět a dodávat dva zcela nové typy vozidel, po kterých je podle dostupných informací už předem velká poptávka, konkrétně Cybertruck a Semi, na což se v různých diskuzích nějak zapomíná :­-­).
Odpovědět2  3
1.6dynamic (32) | 18.5.20217:55
Brouk Pytlík wrah666 by nám mohol dať nejaké dôkazy na hoax, kotrý tu začal roširovať. A síce že prý média nás usilovne presviedčali, že žádne COVID passy nebude treba a jedná sa pouze o výmysel konšpirátorov.
Odpovědět2  6
Pavel Matějka (1578) | 18.5.20218:01
Se z těch covidpasů nepodělejte. Prostě se vykašlete na hloupé konspirační teorie a jděte se dát očkovat, to jediné je normální a má smysl.
Odpovědět3  8
SatanS (209) | 18.5.202114:01
normalni je nechat to na imutnim systemu cloveka, ktery si s rymou bez problemu poradi.
Odpovědět4  2
wrah666 (6205) | 18.5.202111:20
Ale notak, to jsi v té době nevnímal? Nebo to u čobolů vykládala televize jinak? U nás tvrdili, že žádná diskriminace běžného občana nebude. A bum, už je!
Odpovědět5  2
Pavel Matějka (1578) | 18.5.202112:02
To není diskriminace, to je prostá logika. Buď zakážeme všem všechno a ekonomika se položí úplně, nebo povolíme někomu něco a snad se z toho vyhrabeme.

Mimochodem, dovoláváte se svého práva ­(nebýt diskriminován­), jestlipak jste si plnil a plníte své povinnosti? Tedy chránit sebe i své okolí před nákazou?
Odpovědět1  6
SatanS (209) | 18.5.202113:59
jakoze pred nakazou rymy ty sasku?
Odpovědět4  2
asip80 (1164) | 18.5.20218:37
Však přežívá od počátku jen díky dotacím, emisním povolenkám, pumpování přes SpaceX a důvěřivým ­"mecenášům­"

Teď když se Tesla konečně dostala do bodu, kdy se mohla stát plně soběstačnou­/profitující společností, tak ji začíná drtit konkurence zaběhlých autmobilek, které v podstatě smázli během několika let výrazný náskok Tesly a pravděpodobně Tesla přijde i o velké peníze za ­"emise­" = další rána jako hrom, protože jestli nenajde jiný zdroj příjmů, tak bude muset zdražit vozidla a nebo je nebude moci zlevňovat, tak jak by se dalo očekávat .. :­)
Odpovědět5  5
oldri8k (40) | 19.5.20210:22
to asip 80: ty seš mimoň :)
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 19.5.20211:22
tvrdí ten, co tu píše nesmysly typu ­" no že má čistě elektrické auto, to nemá žádná automobilka.­" :D :D dobré je zamést si před vlastním prahem ;­)

No a teď v čem nemám pravdu? Když už jsem ten mimoň.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.