
Hlavně aby se z procesorů nestalo topení (ať už Intelu nebo AMD)a nemuseli jsme je chladit sálovou klimatizací. Popřípadě, aby jsme je nemuseli krmit malou elektrárnou, vždyť ten příkon dnes už je taky dost. Všichni by se spíš měli zaměřit na výkonné, ale energeticky nenáročné CPU.
Nezbývá než souhlasit...!!
no ja myslim ze to tak hrozny este neni; a jak udelat cpu ktery ma 55mil tranzistoru takovy aby netopilo?
porad se snizuje napeti cpu a to umoznuje dalsi zvysovani vykonu; ale donekonecna to nepude;)
hosi od amd konecne dodelali opteron; cpu do serveru; takze nic pro nas; ale bude athlon64 (clawhammer) mel by bejt cool; ale uvidime; mel by bejt hotovej kolem zari; stejne bych pockal na prescotta od intela; to by mel bejt dobrej procesor
amd nema moc penez; tak to pak takhle vypada
Nevíte někdo co chystá AMD?Už ted dost strácí.To pomalu vypadá že to hoši od AMD brzo zabalí:(
A jak to bude z chlazením?
nejsem sice autor, ale zkratky se pouzivaji asi tyto:
QDR - Quad Data Rate
QPB - Quad Pumped Bus
QBM - Quad Band Memory
no to sice jo; ale intel nepouziva prece vsechny tri
co vim tak intel umi qdr; od toho 4x200mhz
QDR je obecne oznaceni prenosu dat sbernici ctyrikrat za cykl
Quad Pumped Bus je nazev sbernice FSB, kterou pouziva pro Pentium 4 spolecnost Intel. Tato sbernice prenasi data ctyrikrat za cykl a adresy dvakrat za cykl
Quad Band Memory je nazev pameti, ktere dokazi prenaset data ctyrikrat za cykl, tedy QDR
a chtelo by se vam vysvetlit jak to funguje? aspon nejak naznacit a treba jestli je nejaky material ktery to popisuuje na netu; obecne reci ze to umi prenaset za cykl 4x data je takovy nic nerikajici udaj; me by zajimal princip
qbm je technologie pro pameti? ja myslel ze pameti pouzivaj ddr;(333,400,433...)
dokazu pochopit ze ddr efektivne bezi vzdy na dvojnasobku kuli tomu ze umi prenaset data jak s nabeznou tak se sestupnou hranou; ale co to qdr?
slysel sem ze po dratech se umi jen 133mhz; ale asi to neni pravda kdyz dnes mame 200 u qdr a treba u ddr500 je to 250mhz; je v tom zmatek;(
co se tyce dual chanel tak to se dela kuli tomu ze pameti nejsou tak rychly jako cpu a musi se to takhle resit? a to zlepsuje co? frekvence se zdojnasobuje nebo k cemu nam to je?
Neco malo o QBM je v tomto clanku - https://www.svethardware.cz/sh/sh1.nsf/f050302a44d77860c1256b350036da9f/614ccd75db8868bec12569df0057328a?OpenDocument
Jiste by bylo zajimave o tomto tematu neco napsat, ale uz jen vzhledem k tomu, ze se blizi spise elektronice nez hardwaru, tak to je velmi slozite tema, na ktere si netroufnu (uz jen proto, ze mym oborem jsou hlavne graficke technologie :). Nicmene se muzu podivat po netu, jestli nejaky popisny clanek nenajdu.
vite; me prave vadi ze se chodi malo do hloubky; treba takovy chip; je to dobry casopis; ale ta odbornost sla docela dolu; dnes je v mode recenzovat dig.foto dig.kamery apd.
temata o kterych bych se chtel dozvedet vic je hafa;
i takova kravina; jako popsat rozdil mezi pametovou bunkou SRAM a DRAM;atd. jasne ze DRAM je z kondiku a SRAM z tranz.;ale...trochen vic do hloubky
nebo o cpu by se dalo napsat taky spousty veci; myslim ne o konkretnich modelech; ale proste nakou teorii; mohli byste treba nejake serialy o hardwaru rozjet;)
cet sem toho dost co se tyce cpu;ale chtelo by to nejak srozumitelne a jasne a hlavne podrobne popsat
co se tyce grafik; to by se dalo taky; treba myslim ze spousta lidi co cte clanky; tak nejakym pojmum nerozumi; a na to by se hodily ty serialy o teorii
trebas namatkou pixel fillrate; pocet pipeline; tmu na pipeline; pixel shader; vertex shader; fsaa; vetsinu nevim co je;(
nebo je nekde nejake schema takove P4? nemyslim nejake jednoduche blokove schema; kde sou obdelnicky jednotlivych bloku(alu,fpu....) ale zase; nejake vice do podrobna; ne zase aby tam bylo zakresleno vsech 55mil tranz.; ale tak nejak....
prosim vas pane Erendil; uz sem slysel ruzne zkratky okolo technologie gdr; ale qpd?? nekdo pouziva qbm a podobne; tak co je tedy spravne??