Bylo by fajn se u těch čísel o procentu kolik elektroaut hoří dočíst i kolik za stejné množství shořelo aut na benzín a aut na naftu (a kolik z nich vplálo bez vnější příčiny samo). A následně taky napsat jaká byla vzniklá škoda. Bez toho jsou to jen hausnumera. Btw v práci testovali elektroauto na vodík až do doby než jim taky vzpláto super plamenenm a do stropu haly vypálilo faustovu díru. Dalším testům se pak vythýbali jak čert kříži...
Odpovědět1 0
to je pravda. chcelo by to presnejsiu statistiku.
pretoze to, ze ICE auto zacalo horiet po nehode alebo to, ze nejaky "dobrak" zapalil v noci na parkovisku, tak to je trosku dost mimo tohto porovnania v clanku.
a tiez by ma zaujimalo, kolko dieselovych aut zacalo horiet (ci uz po nehode alebo samo od seba).
Odpovědět0 0
Hovoří se obvykle o tom, že 50-60 % požárů ICE vzniká od motoru, palivového systému nebo kol.
Odpovědět0 0
Dělám požárního inženýra v Austrálii a na Novém Zélandu a problematiku požáru elektromobilů řešíme v podstatě denně a drtivá většina odborných konferencí se týká neviditelného plamene vodíku a požárů elektrických koloběžek, bateriových úložišť energie v domech a elektromobilů.
Problém u elektromobilů není, jak často hoří. Naopak, běžné spalováky hoří mnohem častěji. Problém ale je, že ten požár je prakticky neuhasitelný v krátké době. Hasiči už mají dokonce postupy, kdy taková auta hodí do kontejneru s vodou. A zatímco požár běžného spalovacího automobilu lokalizuje (tzn. zajistí, aby se nešířil) už běžné stabilní hasicí zařízení na vodovodním řadu (které se v AU a NZ dělá i v rodinných domech), tak na elektromobil tohle často nestačí. Jako, existují už i respiratory detectors, které jsou kalibrovány na plyny, které se uvolňují u thermal runaway, které dají informaci nabíjecímu zařízení a okamžitě odpojí baterie. Ale tohle nefunguje vždy a neřeší to problém, kdy baterie zahoří v důsledku požáru někde jinde v autě.
Tohle ještě bude velký challenge. Spalovák vám s sebou většinou nevezme celý barák se sprinklery, elektromobil ano.
Odpovědět1 0
Fyzikálně vzato je fakt, že benzín s naftou k hoření potřebují kyslík, takže ikdyž to v garáži blafne, tak po vyhoření kyslíků uvnitř garáže se oheň sám utlumí až zadusí vlastními splodinami.
To baterie ke své činnosti žádný kyslík nepotřebuje, takže ikdyž už elektricky blafne, tak i bez kyslíku to zničí auto a celou garáž samotným žárem z kWh v baterii. Plus k tomu sekundární požár z plastů atd. co potřebuje kyslík.
Problém vidím v tom, že armovaný betonový strop nebo i sádrokarton má v sobě ocelové nosné prvky, které když žárem z baterie změknou a strop se propadne, tak už ten požár nikdo nezastaví a shoří celej barák. EV jsou podle mne bezpečné, ale když už začnou hořet, tak to stojí zato.
Možná by to chtělo aby v případě detekce požáru Tesla autopilot měl funkci odjezdu na bezpečné místo k dohoření :)
Odpovědět3 2
Teď odpovím jako většina české populace: nikam to nedojede a pak to shoří, vůbec to není ekologické, výroba baterií je náročnější než vyrobit spalovací auto a vzácnou surovinu těží chudáci děti, a za 10-20 let to nefunguje :-))) Proč jsou Češi, tak přímočarý a opakují, co na internetu někdo napsal nebo řekl v hospodě? EV jsou dobrý počin a všude jinde, to vědí. Jen u nás v ČR z nějakého divného důvodu je nasazení EV veliký problém. Dost mi to připomíná, když v práci navrhuji nějaké zlepšení, většina hledá, proč to nejde, aby se nemusel nikdo učit nové věci.
Odpovědět6 6
Mne sa zase nepaci, ked niekto pretlaca nieco, co je este v evoluci/v procese vyvoja.
Plus tu nejaky lobbing autora clanku. Do toho este EU vymysla sprostosti ako zakaz predaja spalovakov a mega prisnu normu EURO7.
Kvoli tomuto bude auto vazne luxus (ci uz EV alebo novy spalovak).
Bezny clovek si nekupi EV auto, ktore ma prinajlepsom dojazd ako najslabsie spalovacie auto. A aj ceny auta su dvojnasobne (ked porovname tu istu "triedu"). Plus toto horenie... no nechcel by som zazit horenie EV za jazdy, kde budem mat svoje deti. Tie baterie vedia velmi rychlo vytvorit obrovsky ohen.
EV su podla mna super, ale na masovy predaj to este nie je.
Ked bude dojazd EV tak 3-nasobny alebo viac a zaroven bude nejake extra rychle nabijanie (v style: fullka za 5 minut na cerpacke/odpocivadle), tak az potom zacnu ludia brat EV ako vyhodu aj ked budu drahsie.
A este budu musiet postavit nejake tie elektrarne, pravdepodobne atomky. Takze ani spolocnost/krajina nie je pripravena na masovy predaj EV.
Dnes je EV vhodne pre cloveka, ktory zaraba viac ako bezni ludia a zaroven maju dom, resp. garaz.
TLDR:
EV je dobra cesta, ale chce to este cas a hlavne to nechat na prirodzenu evoluciu. T.j. nech sa vylepsuju, aby sami ludia pochopili, ze toto je to, co chcu, a nie to, k comu boli donuteni.
Odpovědět4 2
"Mne sa zase nepaci, ked niekto pretlaca nieco, co je este v evoluci/v procese vyvoja. "
Ale proces evoluce/vývoje ještě nic neopustilo. I ta ICE jsou stále ve vývoji.
"A aj ceny auta su dvojnasobne (ked porovname tu istu "triedu"). "
To ale přece vůbec není pravda. Možná to platí o Peugeotu 208 nebo Meganu, který je v elektrice fakt extrémně drahý (a obecně v nižších třídách jsou ty rozdíly poměrně vysoké), ale ve vyšších už to dosáhlo cenové parity nebo poměrně malých rozdílů. Kouknul bych např. na ceníky BMW nebo Mercedesu. Tam se bavíme tak o 10 %.
"Plus toto horenie... no nechcel by som zazit horenie EV za jazdy, kde budem mat svoje deti. "
To asi nikdo. Jenže ono za jízdy může začít hořet i ICE.
"Ked bude dojazd EV tak 3-nasobny alebo viac"
Proč 3+násobný? Kdo bude jezdit 1000-1500 km na jeden zátah bez zastávky?
"EV je dobra cesta, ale chce to este cas a hlavne to nechat na prirodzenu evoluciu. T.j. nech sa vylepsuju, aby sami ludia pochopili, ze toto je to, co chcu, a nie to, k comu boli donuteni."
S tím bych souhlasil.
Odpovědět2 1
nehnevajte sa, ale toto su co za argumenty?
co som cital naposledy nejake statistiky (z leta tohto roka), tak priemerna cena EV v nizsiej a strednej triede boli o 65 az 80% drahsie. to je podla mna dost. mozno su nejake vynimky, ale snad chapete vyznamu priemerna cena. nech napisete co chcete, momentalne su EV ovela drahsie ako bezne spalovaky.
to je to iste, ako keby ste napisali, ze OLED displeje su bezne a lacne, resp. nie o moc drahsie. lenze nie je pravda, pretoze su stale dost drahe.
akoze... kto to chce (ci uz ten priklad s OLED alebo EV), tak si to kupi. proti tomu nic nemam, ale nie je to "masovka", teda pre obycajnych ludi.
a ICE uz nie su vo vyvoji. za prve su tu uz dost dlho, takze vacsina velkych veci/zmien uz na autach prebehlo. za druhe, vdaka zakazu predaja spalovakov (myslim planovany zakaz v EU), tak automobilky uplne prestali hocico vyvijat na ICE autach.
a preco hejtujete 3 a viac nasobny dojazd? o co vam ide? to ani pri mobilnych telefonoch by ste nechceli napr. nabijat raz za mesiac?
a preco som napisal 3+ dojazd?
no preto, lebo vtedy by to vyzeralo ako super vyhoda oproti spalovaku, napr. ist na dovolenku k moru a naspat a neriesit dojazd. resp. nechodit tak casto nabijat (kedze ludia v panelakoch/bytoch si nebudu vonku v noci nabijat ako ludia v domoch/v garazi)
vazne sa nehnevajte, ale vase argumenty su v style, ze neviem co na to povedat, tak daco vymyslim.
ako nechapte ma zle, ja som za EV, ale este nenastal cas, aby sa vo velkom na to tlacilo. (ci uz EU alebo od ludi ako ste vy, ktory hladaju len to dobre, lebo chcu to nejako "obhajit", alebo nejaky lobbing, resp. neviem, preco konkretne vy to tak obhajujete ... snad som vas neurazil. nebol to zamer, je to len diskusia:) ).
Odpovědět2 2
"tak priemerna cena EV v nizsiej a strednej triede boli o 65 az 80% drahsie"
Prvně, 65-80% není dvojnásobek. Ano, je to k tomu celkem blízko... ale není. Za druhé, to jsem přece psal, že v nižších třídách jsou ty rozdíly velké (208, Megane, F500,...), to přece nepopírám. Jakmile se ale dostanete přes milion u spalováku, tak je to v podstatě skoro stejné. Např. BMW X1 začíná na 0,95 mil. elektrická verze na 1,05 mil, to máte něco přes 10 %. BMW 4 dokonce v elektrice začíná na nižší ceně než spalovák. Nicméně co třeba takové MG5? Elektrický kombík nižší střední, s větší baterkou je za 35.800 EUR (s menší za 32.800, ale vezměme tu větší). Nejlevnější Golf v kombíku je za 24.500 EUR (to je tedy +46 %), jenže pokud to má být trochu více srovnatelné, tedy řekněme alespoň 1.5 TSI a automat, tak jsme na 27.500 EUR (+30 %). To už je daleko do dvojnásobku. Dvojnásobek dnes už opravdu (až na některé extrémní výjimky) neplatí.
"proti tomu nic nemam, ale nie je to "masovka", teda pre obycajnych ludi. "
To také netvrdím.
"a ICE uz nie su vo vyvoji. za prve su tu uz dost dlho, takze vacsina velkych veci/zmien uz na autach prebehlo"
To snad nemůžete myslet vážně. Myslíte, že na ICE už není co vyvíjet a dosáhla dokonalosti? Každá technologie se dá posouvat dál. Tímhle se nedá argumentovat, že když je to dlouho na trhu, že je to vyvinuté.
"a preco hejtujete 3 a viac nasobny dojazd? o co vam ide? to ani pri mobilnych telefonoch by ste nechceli napr. nabijat raz za mesiac? "
Protože je to k ničemu. Ta přidaná hodnota je tam už minimální vzhledem k tomu, jaké problémy to přinese (mnohem dražší a těžší baterka). Jasně, krásné by to bylo, ale prostě nikdo nepojede 1500 km, aniž by nezastavil. Je to zbytečné. Krásné, ale zbytečné. Opravdu mě nenapadá, kdy bych (třeba já) potřeboval v autě takový dojezd, a to jsme jeli ČR-Norsko se střídajícími se řidiči. Člověk se občas potřebuje trochu protáhnout a nikde není řečeno, že musí čekat do doby, až bude mít nabito do plna.
"ako nechapte ma zle, ja som za EV, ale este nenastal cas, aby sa vo velkom na to tlacilo."
V tom se shodneme.
Odpovědět1 0
"Prvně, 65-80% není dvojnásobek."
lol :) akoze toto mi chcete vycitat :)? ... no, ked bezny clovek povie, ze bezny spalovak stoji 25000 euro a EV stoji napr. 45000 euro, tak povie nieco v style, ze ved to EV stoji 2-nasobok :) a kazdy normalny to pochopi :)
a ako som pisal, ze to nie je pre beznych ludi, tak snad necakate, ze bezne si ludia kupia EV za 50000+ euro (1200000+ czk). tam jasne nie je o com, ak ma clovek tolko penazi, tak urcite by som kupil EV. ci dam za auto 50tisic alebo 60-70tisic je jedno. a taky clovek nema problem ani s nabijanim (kedze bude mat dom alebo byt s garazou).
a ano, myslim to vazne, vyvoj ICE (aspon v EU urcite) sa zastavil. Juzna Korea (Hyundai) to este ako tak skusa, aspon to mali v plane, ale uz zazraky z toho nespravia. neverim, ze zrazu bude ICE auto napr. s dvojnasobnym dojazdom alebo uplne bezemisne.
a co sa tyka emisi, tak EURO7 je podla mna uz na hranici realneho.
trosku offtopic: keby EU myslela vazne s emisiami, tak namiesto prisnej EURO7 spravi skor zakaz aut v starsich EURO normach, napr. nemozu auta jazdit, ktore maju starsiu normu ako napr. 4.
kedze EURO7 zdrazi nove auta o dost vela, tak nove auta budu este nedostupnejsie, takze ludia budu jazdit na starych autach a zmysel EU sa minie ucinku. napr. take jedno stare EURO2 auto "zasmradi" vzduch ako 10 aut s normou EURO6.
inak, pozrite si nieco o EURO7, je to brutal, ani samotne automobilky nevedia, ako nejake veci urobia. tam su taj take blbosti ako merac castic od brzd, alebo take daco. uz si nepamatam presne.
pokracujem v diskusii:
a ten dojazd nema byt o tom, ze nikde nezastavim a idem bez prestavky. ide o to, ze nemam cas dobijat, alebo nemam cas behat do nakupneho centra alebo cerpacej stanice a cakat tam, pokial sa mi auto nabije.
alebo idete niekam, kde neviete, kde presne sa da nabijat.
jednoducho spalovak, a moznost natankovat za par minut a ist dalej, je mega vyhoda oproti EV.
ale dufam, ze sa to casom zmeni.
Odpovědět1 2
"akoze toto mi chcete vycitat :)?"
No nezlobte se na mně, ale pokud je to v nejhorších případech někde kolem 2/3-3/4, zatímco ve vyšších třídách je to parita nebo třeba 10 %, tak mluvit o dvojnásobku je opravdu mimo mísu.
"myslim to vazne, vyvoj ICE (aspon v EU urcite) sa zastavil."
To ale neznamená, že je hotov.
"kedze EURO7 zdrazi nove auta o dost vela, tak nove auta budu este nedostupnejsie"
S tím se dá určitě souhlasit.
"a ten dojazd nema byt o tom, ze nikde nezastavim a idem bez prestavky. ide o to, ze nemam cas dobijat, alebo nemam cas behat do nakupneho centra alebo cerpacej stanice a cakat tam, pokial sa mi auto nabije."
Tak tomuto opravdu nerozumím. Tak na jednu stranu připouštíte zastávku, ale na druhou stranu nemáte čas? A co je pak tedy ta zastávka? Není zrovna ta zastávka ten čas, kdy na nabíjení auta nečekáte? A ještě jednou, Vy přece nemusíte čekat, až se auto plně nabije. Vyjedete se 100 %, uděláte si zastávku při 50%, dobijete na 65-70 %, jedete dál,... na další zastávce zase dobijete část a nevím jak Vy, ale já bych si asi nějakou trochu větší pauzu asi dal samu o sobě, aniž by to bylo přímo kvůli nabíjení.
"jednoducho spalovak, a moznost natankovat za par minut a ist dalej, je mega vyhoda oproti EV. "
To přece nikdo nepopírá. Na druhou stranu EV se dá po kouskách dobíjet na spoustě míst, takže pak minimalizujete tu potřebu jednorázového dlouhého nabíjení.
Odpovědět1 0
"To ale neznamená, že je hotov."
v EU hotovy je :-D
ale chapem ako to vy myslite.
ale ja to myslim v kontexte, ze oproti EV, ktory sa este vyvija a ma potencial sa vylepsit nasobne, alebo aj viac (co sa tyka dojazdu, rychlosti nabijania a bezpecnosti, atd.), tak ICE auta su prakticky na konci svojho vyvoja a neda sa cakat zazrak.
co sa tyka ostatneho, tak sa dohodneme, ze pravda je niekde uprostred.
ale pre mna, a myslim, ze aj pre vela ludi, bude lakadlom prave dlhy dojazd + rychle nabijanie (co aktualne nie je).
ale tak kazdy sme iny. uvidime, ako to dopadne.
v kazdom pripade verim, ze sa nakoniec EV presadia globalne. len budu vyzerat (co sa tyka parametrov) uplne inak.
Odpovědět0 1
"v EU hotovy je :-D "
Svým způsobem ano :-) Ale nejen tady. Zákazy EV jsou v mnoha zemích po celém světě.
"ale pre mna, a myslim, ze aj pre vela ludi, bude lakadlom prave dlhy dojazd + rychle nabijanie"
No to je spíše o tom, že si lidé myslí, že to potřebují. Pokud máte aspoň trochu pravidelný přístup k nabíjení, byť pomalému (což se časem jistě stane), tak budete udržovat baterii téměř pořád ve stavu blízkého nabití a ty potřeby rychlého nabíjení se scvrknou především na ty dlouhé trasy na jeden zátah. Prostě si to představte tak, že byste dnes měl alespoň občas přístup k pomalé "nabíječce" spalovacího auta, která by Vám nalila třeba jeden litr benzínu za hodinu (to Vám dá domácí zásuvka do EV, stále pomalá 11kW nabíječka je ekvivalentem 3 litrů za hodinu). Jak často byste pak potřeboval na benzinku rychle natankovat? Ten velký dojezd je prostě zbytečný. Krásný, ale zbytečný. Je potřeba ho ještě o něco prodloužit, to ano, aby byla rozumná rezerva třeba na ty dálniční nebo zimní cesty, ale 1500 km... to přinese více škody než užitku.
Odpovědět0 0
nemyslim si to, a hned napisem aj priklad z ineho (ale podobneho) sveta: mobily.
ako prisli rychlonabijacky, tak si na to ludia zvykli a nechcu ine. mam skoro vybity telefon? nevadi, dam na 10 minut na nabijacku a mozem viac ako pol dna telefon pouzivat.
preco inak by vyrobcovia mobilov sa predbiehali, kto vytvori rychlejsie nabijanie.
ani vas by nebavilo nabijat pomaly a po troske 10 krat denne.. chcete dat raz nabit a dlho pouzivat... to iste bude platit aj pri autach.. verte tomu :)
Odpovědět0 0
"nemyslim si to, a hned napisem aj priklad z ineho (ale podobneho) sveta: mobily. "
Jenže telefon vybijete jednou denně. Kdybyste auto vybíjel tak často, jak telefon, tak byste musel ročně najezdit přes 100 tisíc km (evropský průměr je 12 tisíc km za rok). A 100 tisíc km ročně jistě nenajezdíte. Auto při průměrném používání vybijete za 1-2 týdny. A během této doby často narazíte na místo, kde ho můžete pomalu nabíjet a na nabíjení nečekat. Vždyť jen jeden hodinový nákup v Lidlu nebo jiném obchodě Vám nabije takových 100-150 km, což máte několik dní běžného ježdění.
"ani vas by nebavilo nabijat pomaly a po troske 10 krat denne.. chcete dat raz nabit a dlho pouzivat"
Ale proč byste nabíjel 10krát denně? Vy v průměru 10krát denně s autem změníte parkovací místo? Já obvykle tak 2krát, někdy trochu více, ale 10krát? A v pohodě stačí, aby ta nabíječka byla na jednom z těchto míst. Viz výše. Propána, jednou za týden zajedete na nákup a během té doby si to auto nabijete v podstatě na celý další týden nebo aspoň několik dní. Pokud se rozšíří bezdrátové nabíjení, což si myslím, že se postupem času rozšíří (alespoň u některých nasazení), tak budete nabíjet už od doby, kdy zaparkujete a nebudete řešit už vůbec nic. Pohodlnější než tankování. Přijedete třeba se 68 %, odjedete se 77 %. Auta 95 % času stojí, parkují. Čím více budete mít příležitostí k nabíjení, tím častěji budete "mít plnou" a nebudete potřebovat jezdit na ty rychlonabíječky.
Odpovědět1 0
porovnavat to napriamo nema zmysel.
mne islo o princip. tie mobily bol ako priklad, ze ako ludia funguju. to je v ludoch, to nemozete takto prepocitat.
a to, ze vam sa to zda ok pre vas styl zivota a nepotrebujete viac, neznamena to tak je u vacsiny ludi.
kazdy ma ine potreby a su ludia, ktori nechcu stale behat po nakupnych centrach alebo cerpackach. idu si nakupit napeso na najblizsieho maleho obchodika. a potom ked potrebuju, zoberu auto zaparkovane pred panelakom a idu kam potrebuju, a tam nemusi byt nabijacka. a ani nemaju cas sa zastavovat po ceste dobijat.
Odpovědět0 1
"kazdy ma ine potreby"
Jasně, že každý má jiné potřeby. Vy si ale pořád neuvědomujete to, co se Vám celou dobu snažím říci. Čím více dostupné budete mít pomalé nabíjení, tím méně často budete potřebovat to rychlé. Vy právě nebudete běhat po těch čerpačkách, protože to budete mít nabito z jiných zdrojů. A pokud to budete mít bezdrátem, tak o to lepší to pro ty lidi bude. Chápejte, my se tu bavíme o době za 15+ let. To bude úplně jiná infrastruktura než dnes.
"zoberu auto zaparkovane pred panelakom a idu kam potrebuju, a tam nemusi byt nabijacka. a ani nemaju cas sa zastavovat po ceste dobijat."
No a před panelákem nemůže být nabíječka? Vždy´t už dnes máte normy na přítomnost nabíječek pro parkování a my se tu bavíme o době za 15+ let. Vždyť to auto může být dávno nabité. Každý den. Proč byste potřeboval rychlé nabíjení a 1500km dojezd, budete-li mít v podstatě každý den nabité auto? Vždyť ani lidé, kteří bydlí v RD a mají EV, ho mnohdy nenabíjí denně, protože je to zbytečné. A znova, Vy nepotřebujete nabíjet celou baterku.
Jestli si myslíte, že lidé potřebují 1500km dojezd, tak si to klidně myslete. S tím já už nic nenadělám. Ale dle mého názoru je to blbost. Negativa jasně převažují pozitiva. Tahat s sebou další půl tuny baterek, mít to auto o pár set tisíc dražší, aby člověk jednou za rok na dovolenou (možná) nemusel počkat o 5 minut déle, než by musel... jako promiňte, ale to mi přijde fakt jako nesmysl. Vždyť stejně zastaví na záchod (a to stihne nabít na dalších několik desítek km), zastaví na oběd,...
Odpovědět2 0
njn, chapem. vy pisete o buducnosti.
to je jasne, ved na to sa aj tesim. teda hlavne som zvedavy, ake to bude.
ja sam som technicky typ a mam rad zmeny (technologicke).
ja som myslel, ze sa bavime o aktualnej situacii.
a v tom myslim mam pravdu ja, kedze predaj EV v Cesku a na Slovensku je ziatial nic moc.
v EU to tahaju hlavne skandinavci (Norsko, Finsko, Svedsko). a to hlavne preto, co som pisal... zivotna uroven je tam vyssia a velmi vela ludi tam zije v domoch (priemerna hustota obyvatelov je u nich 10 krat nizsia ako u nas, myslim oproti CR alebo SR). plus navyse to tam podporuje stat (aj ked uz s tym prestavaju).
Odpovědět0 0
"ja som myslel, ze sa bavime o aktualnej situacii. "
Nemůžeme se bavit o současnosti, když mluvíme o tom "až budou mít 3násobný dojezd", tedy o budoucnosti. Nicméně si myslím, že 1500km dojezd, až na výjimky jako jste Vy, nikdo nepotřebuje. Běžnému člověku i při 500km dojezdu stačí jednou týdně to při hodinovém parkování, kdy na nabíjení nečeká (např. nakupování v obchodě, sportovního centra, úřadu,...) píchnout na nějakou rozumně rychlou nabíječku (řekněme 50 kW) nebo dlouhodoběji v řádu hodin na nějakou pomalejší (např. návštěva kina, zoo, u památek při výletě, v práci, je-li ta možnost,...) a může s tím jezdit zase celý týden. S výjimkou delších cest pak celý rok nepáchne na žádnou čerpačku, protože má pořád skoro plnou.
Uvědomte si, že průměrný Evropan najede 1500 km za cca 45 dní. Na ujetí 500 km jich potřebuje 15. To je dlouhá doba na to, abyste to párkrát připojil a někde těch potřebných cca 100 kWh nasbíral. Jen jedna návštěva Lidlu Vám dá 30 kWh a na nabíjení auta ani nečekáte.
Odpovědět1 0
tak mi teda napiste, aku vyhodu ma kupit si EV? v sucastnosti.
dojazd? podla vas tam nikto necaka dlhy dojadz, takze nie.
cena? zatial tiez nie (ale co vsak zdrazovanim kvoli EURO7 sa to dozenie na rovnaku uroven ICE vs EV, resp. kvoli tlaceniu EU je plan, resp. je strategia z EU, aby ICE bolo drahsie ako EV)
cerpanie/nabijanie? tiez nie. musite cakat alebo mat dom/garaz s nabijackou. co vo vacsich mestach mat dom je luxus.
cena jazdy na 100km? to asi ano, ale zatial nie tak markantne, aby sa oplatilo kupit si drahe auto, plus zvysovanie ceny energii v buducnosti moze cenu zmenit, takze tam nie je istota do buducna
ekologia? ta tiez nie je bohvie co. tazba litia + na nabijanie EV sa pouziva el. energia, ktora pochadza aj z uhlia... takze co sa tyka ekologie, nic moc rozdiel (zatial)
cena auta po 10tich rokoch? ak sa ukaze, ze baterie budu nepouzitelne po dlhom case, resp. najazde, tak to nikto kupovat nebude. teraz, ked predavate 5 alebo 10 rocne spalovacie auto, tak ma stale nejaku hodnotu. budu mat po case taku hodnotu aj EV auta? (teraz je to este skreslene a neda sa to povedat, kedze vela ludi o EV este nevie, na rozdiel od ICE. takze ludia su teraz ochotnejsi kupovat aj jazdene EV, lebo nevedia co a ako ohladne baterii)
takze kde je vyhoda kupit EV?
ako som pisal, ze musi byt nejaka vyhoda a aktualne moc nie je. a tychto veci sa da nezavisle zmenit akurat ten dojazd a nabijanie (myslim novymi technologiami, nie o com ste pisali vy, ze 3x vacsia bateria v EV. to by som si uz nevedel predstavit, kedze uz teraz je obrovska).
tak to napisem znova: musi byt nejaka jasna vyhoda, ze preco kupovat EV.
ale ako v principe s vami aj suhlasim (myslim aj s prispevkom vyssie).. len ja pisem, ze momentalne na to nie je dovod kupovat EV a preto to ludia nekupuju.
Odpovědět0 0
Já vím o dvou/třech výhodách.
1. výhodnější provoz ve městě tj. rekuperace na křižovatkých + menši smog v tom městě
2. velkej kroutící moment (dobře to akceleruje)
3. snadněji se to ovládá (žádný řazení spojka atd.)
Jinak zbytek jsou fakt jen nevýhody. A ty první dvě výhody jsou málo na to aby to motivovalo jednotlivce to pořídit. Ta třetí těžko říct to na některé lidi i funguje.
Odpovědět0 0
1. To je vyhoda pro uzivatele? Navic rekuperace je a bude smesne mala v celkove spotrebe(pokud nebudete brzdit z dlouheho kopce) - ano lokalne je cistejsi, ale v globalu si obvykle moc nepomuzeme
2. Muj ICEV akceleruje obdobne jako napr. Enyaq, ktery snad ve vsem myslitelnem horsi drazsi a co teprve takovy Spring ;) BTW ani soucasnou sneci akceleraci nejak extra nevyuzivam (ono by se lidem delalo nevolno kdyby ano), ale chapu jedince, kteri se vyzivaji ve sprintech na semaforech ;)
3. automat ;)
Odpovědět0 0
1, Je směšně malá, a proto v průměru snižuje spotřebu o nějakých 20 %? Hybridy snižují svou spotřebu jen a díky pouze rekuperaci a jaké výsledky to dosahuje.
2, Ono jde také o odezvu. Nejdůležitější parametr to jistě není, ale mít max. výkon k dispozici téměř kdykoli bez toho, aniž by se muselo řadit, nebo to ten automat musel rychle lovit, není špatné.
3, Viz výše. Automat to do značné míry řeší, ne úplně (pokud navíc necuká nebo neotravuje neochotou pod/přeřazovat).
Odpovědět0 0
1. zase ty průměry ano lze rekuperovat i víc jak 100% vložené energie, ale v reálu to bude hodně různorodé. Z kolika profilů tratí, typů vozidel a xx různých řidičů došlo k číslu 20% v průměru? Kolik % energie zrekuperuje řidič jedoucí po dálnici rychlostí cca 130 km/h na cestě Praha <> Brno a nebo řidič vracející se z Alpského střediska. Navíc mám pocit, že kdo dokáže v rovinatém terénu zrekuperoat tolik %(né-li víc), tak pravděpodobně jezdí silně nepředvídatelně až rizikově a kdyby změnil jízdní styl, tak to vyjde úsporněji.
2. mít nepředvídatelný výkon je asi fajn, ale může to být i rizikový faktor. Navíc u dnešních automatů obvykle poznáte přeřazení jen podle změny otáček. Btw už jsme si to vysvětlili, že vám u moderní auta maximální výkon na kola obvykle nepustí...to by skončilo hodně aut v příkopech :D. Navíc jak jsem psal mám výrazně lepší vůz pomalu o 30-40% levněji jak Enyaq iV 80. Na co mi je maximální výkon např. Springu, když ho trhnu i se starou popelnicí? Navíc stále jsme u toho, že zrychlení v přímce za pár sekund není můj šálek kávy(ani spolucestujících) a v praxi téměř k ničemu. (pokud se opravdu nechcete jen vytahovat na semaforech a nebo při jízdě na dálnici apod. a to se takový WOW efekt netýká moc BEV)
3. konstrukce se dost liší i ty BEV někdy "cukají" neumí dobře soft brzdění ani starty a to platí i o automatech u některých prostě obvykle nevíte, že tam nějaké převody vůbec jsou, i když jedete pilu. Navíc jen vyvracím tu mantru lidí, kteří mají pocit, že ICEV jsou jen s manuálem a proto se hůř ovládají.
Odpovědět0 0
Tohle už mi přijde že tu hledá někdo chyby za každou cenu...
Sory ale ve městě je každých 100m křiživatka, větší města mají často zácpy, rekonstrukce a s tím související kolony. To není o "nebezpečné jízdě" naopak když rekuperuji tak nedepnu na brzdu ale dobržďuji pomalu. prostě ve městě má elektromobil významnou výhodu díky tomu že nečmoudí a nepotřebuje jet 130 a má významně menší spotřebu než na okrsce nebo dokonce na dálnici to je vše, žádnou vědu na tom není třeba hledat je to dlouhodobě doloženo a ověřeno. viz článek z portálu řidiče z testu ADAC :"U většiny těch menších elektrických aut se spotřeba pohybuje v městském provozu v hodnotách 14-16 kWh/100 km. Na okreskách už není problém dostat se na hodnotu 20 kWh/100 km a dálniční jízda stotřicítkou pak může přinést i třeba 25 kWh/100 km." (jen podotknu že výrobci uvádějí u malých aut ve městě ještě menší čísla tj. +-12kwh ale na to jsme u nich už zvyklí že..
Odpovědět0 0
nevím, kdo tu hledá chyby v reakci na zjevné výhody na koupi BEV, které je všeobecně horší i dražší, takže znovu. Prostě popisuji více jak desetiletou zkušenost s BEV bez emocí/afektu a že to někomu nevoní, tak s tím se musí každý poprat sám ;)
1. výhodnější provoz ve městě tj. rekuperace na křižovatkých + menši smog v tom městě
Do provozu se počítají dlouhodobé náklady a to vč. i TOC a tam prostě ICEV obvykle vítězí i přes masivní pokřivování trhu - rekuperace je výhodou dané technologie, ale není výhodou pro uživatele, který auto musí platit za své - menší lokální znečištění je samozřejmost vycházející z dané technologie, ale planeta je společná a že náš/váš konzum odnese někdo jiný, tak to by nám mělo aspoň trochu vadit.. Navíc osobní dopravda je z drtivé většiny naprosto nicotná celková zátěž. Mnohem větší efekt a to i na zdraví občanů by měla levná čistá energie (např. jaderná), aby např. lidé nemuseli topit vším možným, co jim přijde pod ruku a netahat jim přes "greednealy" apod. ve velkém peníze z kapes, aby měli dostatek financí na údržbu/obměnu vozového parku, ale to je pro některé příliš "komplikovaný" konstrukt ;)
2. velkej kroutící moment (dobře to akceleruje)
dostatečně/dobře i nedostatečně/špatně akcelerují ICEV i BEV - takže tu výhodu mám i s ICEV a to hlavně levněji (pokud nejsem milovník semaforových sprintů, který nic jiného než s Plaid apod. neakceptuje a to hádám moc lidí asi není) - někteří lidé chtějí prostě slušné parametry, komfort, užitnou hodnotu za rozumný peníz a to BEV prostě neumí a kdo nemá vysoké nároky a má štědřejší rozpočet, tak si prostě to BEV rád koupí, protože mu má co nabídnout, ale to není důvod podporovat něčí neekologický konzum na dluh...
3. snadněji se to ovládá (žádný řazení spojka atd.)
- opět další jemná demagogie, protože automaty jsou tu s námi velmi dlouho a i některé BEV mají vícestupňové prevodovky(samozřejmě taky automatické) a ano že si někdo kvůli nedostatku financí či přesvědčení raději zvolí manuál je zas na jiné téma, ale kdyby někdo lidem nabídl vozy typu třeba TM3LR za cca 0,5 milionu, což by srazilo i cenu ojetin, tak by jste viděl ten rozmach
"To není o "nebezpečné jízdě" naopak"
- pokud vám BEV nenabídne konzistetní výkon, který je závislý na více faktorech, tak to jednoduše může snadněji vyústit v rizikovou situaci, což se týká i asistečních systémů. Nevím proč tam cpete rekuperaci, kterou může být nastavena velmi "agresivně", když jsem jasně zmiňoval výkon ;)
"prostě ve městě má elektromobil významnou výhodu díky tomu že nečmoudí a nepotřebuje jet 130 a má významně menší spotřebu než na okrsce nebo dokonce na dálnici to je vše"
v takovém případě se dost často prostě plachtí a na brzdy se "dupe" spíše vyjímečně a opět je to pro mnoho lidí naprosto vyjímečný stav věcí a ano vždy se najde pár exotů, kteří jezdí brzda-plyn a ti mohou mít větší podíl rekuperace, což je celkem logické, ale ve výsledku spotřebují výrazně více energie vs. jízda přiměřená situaci. Spotřeba je vždy úměrná záteži, že ji má někdo potřebu nějak bagatelizovat, tak to jde mimo mou osobu ;)
Odpovědět0 0
"nevím, kdo tu hledá chyby"
No tak já už to teď vím jistě...
Jedincům kteří mají potřebu "vyvracet" takováto dlouhodobě známá fakta (jako výhodnost e-aut ve městě či lepší kroutící moment (a to od malých otáček a pro podobný výkon motoru) jednodušši ovládání či tvrdit něco o "nekonzistentním výkonu" asi fakt nemá cenu dál odpovídat..
Aneb jak říká klasik
je to marný, je to marný, je to marný....
Odpovědět0 0
není můj problém, že tomu nerozumíte a máte jen povrchní znalosti :)
Odpovědět1 1
Jasně další "odborník" co se řídí hesle podle sebe soudím tebe.
Oni asi všichni ti recenzenti za posledních několik let tomu prostě "nerozuměli"....
Odpovědět0 0
někteří recenzenti tomu možná rozuměli, ale vámi prezentované názory dokazují, že nejste ten případ :)
Odpovědět1 1
Jasně aproto došli ke stelnému závěru jako já že...
Odpovědět0 0
všichni určitě ne a hádám, že to všichni budou "experti" jako vy. :D
Odpovědět1 1
Ano protože jsou to lidé kteří dělají závěry na základě věrohodných ověřených dat a nemají potřebu vymýšlet nesmysly typu "nepředvídatelný výkon" a bagatelizovat význam lokálního znečistění.
Odpovědět0 0
ano subjektivní povrchní závěry na základě "ověřených" dat :D :D Už i panu Šurkalovi jsem párkrát vysvětelil, že se mýlí, ale on to narozdíl od vás akceptoval, že to prostě nevěděl ;)
Odpovědět0 1
Jasně teď to ještě "vysvětlit" tomu zbytku světa zabývajícímu se recenzemi aut...
Odpovědět0 0
bohužel llidí, kteří tomu nerozumí je většina a to je boj s větrnými mlýny. Podívejste sám na sebe a to jste jen jeden z nich :D
Odpovědět0 1
Jasně všichni jsou hloupí jen vy ste letadlo...
Odpovědět0 0
to tvrdíte vy ;) ale ano sice ne všichni, ale hodně lidí je opravdu "hloupých" (pokud si to hodně zjednoušíme) ..
Odpovědět0 1
Nikoliv to vyplívá z toho, že se zakaždou cenu snažíte uměle tvrdit opak dávno ověřených faktů.
1. že elektroauta jsou nejvýhodnější pro použití ve městě
2. že mají z principu jenodušší ovládání
3. že mají lepší kroutící moment
a jak říká klasik "pro hlupáka každý hloupý"...
Odpovědět0 0
To že máte slabší kognitivní funkce jsem si všiml, ale že musíte překrucovat má slova a vytvářet si vlastní konstrukty toho, co nebylo vyřčeno, tak to nemusíte :D
1. pokud jste si všiml, tak jsem napsal, že BEV jsou lokálně čistější a nikde jsem nepsal, že jsou ICEV výhodná do města. Samozřejmě vaše směšné konstrukty o čmoudění se týkají opět menšiny ICEV ;)
2. Sednu jedu a o nic se nestarám lze i v ICEV. Tak jaképak jednodušší ovládání?
3. Sám nevěříte tomu, že "levná" elektrická městká vozítka mají zázračný Nm i akceleraci. Opět nelze generalizovat ohledně akcelerace ani Nm a liší se to vůz od vozu u ICEV i BEV. Prvně i můj ICEV má sice nižší výkon jak např. TM3SR , ale má podobný krouťák ujede až 1000 km a má 2 tunové tažné + jmenovitý výkon má výrazně vyšší, takže papír sice snese vše, ale realita je trochu jiná;)
Odpovědět0 1
takže opět vykrucování
1. jednoznačně jste odporoval tvrzení o výhodnosti do města a doprovázel to poukazováním na nesouvisející nesmysly o nekonzistentnosti a jestli jsou výfukové plyny otaázkou menšiny spalováků tak ten zbytek asi nemá výfuk ne?
2. ev má z principu jednodušší ovládání nepotřebuje spojku ani převodovku to že existují varianty s automatem či výjimky se zjednodušeným ovládáním nelze brát jako totéž že naopak naprostá většina ev tohle ani nemusí řešit to je prostě fakt. Je to jako tvrdit že ženy nejsou slabší protože ta nejsilnějšá dokáže porazit ty nejslabší muže....
3. Sám nevěříte tomu že elektromotor o srovnatelném výkonu nemá horší kroutící moment a tím pádem nemá lepší akceleraci. Jaký přesně kroutící moment má "váš" spalovák s tím nijak nesouvisí. Stejně tak je rozdíl jestli ten vysoký kroutící moment mám jen při vyšších otáčkách nebo skoro od začátku.
ad: "To že máte slabší kognitivní funkce jsem si všiml" co jiného čekat než jen další demagogii ve formě napadání druhého namísto alespon trochu relevantních argumentů...
Odpovědět0 0
1. Pry jednoznacne, takze kdyz jsem souhlasil s tim, ze BEV ma mensi lokalni znecisteni, tak jsem jednoznacne odporoval a ano kdybyste nemel jen povrchni znalosti, tak hlavnim problemem nejsou ICEV jako takova, ale kdyz uz tak nejvetsi problem je "cmoudici" mensina. ;) Kdybyste radeji pouzival mozek a nesnazil se do meho textu za kazdou cenu napasovat ty vase nesmyslne konstrukty, tak byste udelal lepe :))))
2. Ktere EV nema prevodovku? Vy jste mi vtipalek :)))) Pokud vim, tak celou problematiku bereme z pohledu uzivatele a tam ma proste dostupny "stejny" uzivatelsky komfort ci vyssi uzitnou hodnotu, kdyz si ho zaplati (u EV je to obvykle drazsi nebo uplne nedostupne).
3. Nejsem, co tu generalizuje ;) Tak rad to srovnavam napr. s Enyaqem, ktery je na tom papirove vykonem i kroutakem lepe, akcelerace podobna, ale ve vysledku mam vyrazne rychlejsi auto s vyrazne lepsim taznym a ekvivalentem cca 250 kWh baterie, ale taky vyrazne levneji a vetsi(delsi). Takze vase tvrzeni neplati plosne a navic mam mnohem lepsi jmenovity vykon jak TM3 a velmi dobry vykon na kg vahy vozidla ;)
Bud nechapete psany text a nebo umyslne prekrucujete jiz napsane + vytrhavate z kontextu, tak si vyberte ;)
Odpovědět1 1
Takže chcete tvrdit, že BEV nemá menší lokální znečištění a nebo v čem konkrétně nemám pravdu. Vy tvrdíte, že BEV nemají převodovku a doporučujete druhým se dovzdělat? :D Uff ..no mezery máte očividně hlavně vy :D Vy až dostanete rozum, tak se budou dít věci :D
Odpovědět0 0
Už jste si konečně nastudoval ty základní informace?
Odpovědět0 0
Už jste přestal tvrdit, že BEV nemá převodovku? Vy jste ten, co má mezery a pořád jste mi nenapsal v čem tedy nemám pravdu :D
Odpovědět0 1
Prosím nastudujte si základní údaje a přestaňte dál opakovaně trollit tak že si vytypujete jednu věc (často nesouvisející) kterou navíc dotyčný nikdy neřekl a následně se domáháte odpovědi...
Odpovědět0 0
Takže nevíte :D Ukážete mi tedy ty BEV bez převodovky prosíííím prosííím :D
Pořád čekám na to, kdy mi objasníte v čem nemám pravdu. Děkuji :D
Odpovědět0 1
Klasický troll místo aby reagoval na předchozí diskuzi dožaduje se zcela nesmyslných "informací"... Kdyby jste se namáhal přečíst ty odkazy které jsem tu dal, tak by jste se nemusel tak hloupě ptát že...
Odpovědět0 0
Pokud studujete zdroje s mylnými informace, tak se vám potom nedivím, že tu šíříte takové bludy :D
Víte, že nejednodušší cestou jak vývrát mé tvrzení je napsat, které BEV nemají převodovku a v čem nemám pravdu. Je to pro vás asi příliš komplikované a nebo moc dobře víte, že mám pravdu a ty vaše konstrukty by se rozpadly jak domeček z karet.
Odpovědět0 1
Ne vy bohužel nestudujete nic jen opakovaně trolíte...
Odpovědět0 0
:D takže opět nic ..nj to se dalo čekat, že nevíte
Odpovědět0 1
Podobné chování jsem už zažil ..... u 10letých dětí. Pořád dokola opakovat nesmysl a dožadovat se pozornosti... Jak smutné. Mimochodem malé děti nemají auta takže ty řeči o vlastním silnějším autě byly nejspíš jen další lži že? Tak hybaj do školy a zeptat se paní užitelky jak funguje elektromobil a proč nemá řazení (třeba takový spring) a namísto toho míá natrvalo nastavený jeden převod. A pak si nastudovat ty odkazy co jsem postoval ty i malým dětem vysvětlují jak takové elektroauto funguje.
Odpovědět0 0
Tak konecne jste k tomu dosel sam a prisel na to, ze BEV maji prevodovku. To to trvalo ..neni zac :)))) Tak to by bylo a jeste druhou vec doresit. V cem nemam pravdu? Pochlapte se a neklickujte ;)
Odpovědět0 0
Ne nemají. Není převodovka jako převodovka. Přestaňte trolit. Žádné řazení (změnu převodů obvykle) nepotřebují.
Odpovědět0 0
Převodovka je převodovka, že máte chabé technické vzdělání a tlačíte tu své dojmy, tak to opravdu nic nezmění, ať to budete okecávat do aleluja a jen dokazujete, že tomu opravdu nerozumíte a umíte jen papouškovat povrchní články, které mnohokrát obsahují mylné informace ;)
Odpovědět0 0
Klasické trollení. Troll si vybere něco co dotyčný nikdy neřekl, pak si na to začne vynucovat ospověď a i když ji pak dostane, tak se začne vykrucovat. Ne není převodovka jako převodovka tohle tvzení jen dokazuje že to jste vy kdo by si měl doplnit vzdělání. U aut se tím myslí možnost řazení rychlostí. Nikoli jen jakýkoli převod. Jestli tomuhle nerozumíte tak potěš koště...
Odpovědět0 0
No já nevím, ale řekl bych, že i 1stupňová převodovka je stále převodovka. Tohle je dost slovíčkaření, na kterém se zbytečně jen hádáte, místo toho, abyste řešili podstatu věci, a tou je, že drtivá většina EV nepotřebuje řazení (výjimkou je Taycan a např. některé elektrotrucky). Nechtěli byste místo toho hádání se o tom, zda se ten kus hardwaru nazývá nebo nenazývá převodovkou, řešit raději to, zda to potřebuje nebo nepotřebuje řazení, a co z toho vyplývá?
Odpovědět0 0
Až na to že asip celou dobu tímto nesmyslem jen odvádí řeč od toho původního. Tvrzení o tom co má či nemá převodovku si sám vybral a začal "vyvracet", navíc moc dobře celou dobu věděl o čem je řeč, Tohle jeho kličkování je asi tak stejné jako bych já se hádal že jeho auto má stejně elektromotor.
.
.
.
. Protože i větrák v topení přece obsahuje elektomotor že..
Faktem prostě je že eletromobily jsou obecně:
1. výhodnější pro provoz ve městě
2. mají velkej kroutící moment a lepší průběh na otáčkách (minimálně na svůj výkon)
3. snadněji se to ovládá (žádný řazení spojka atd.)
asip s tím může polemizovat může s tím i nesouhlasit ale to je tak všechno co s tím nadělá...
Odpovědět0 0
Nejsem ten, co klickuje, vymysli si a pak neni schopen uznat svuj omyl. Stale cekam na uvedeni toho v cem nemam pravdu, ale od vas se toho nedockam. ;)
Celou rec byla o tom, co za krucialni vyhody to prinese uzivateli, aby to bylo dostatecne motivujici k prechodu.Faktem je, ze ICEV toho nabidne stale levneji vice, i kdyz se pokrivuji trzni mechanismy. Vzhledem k tomu, ze mnozi maji velmi omezeny rozpocet, tak to bude asi dost dulezity faktor ;)
Opravdu je nejaky vyznamny rozdil z pohledu ovladani BEV vs ICEV s automatem?
Kolik vozu si mam koupit, abych pokryl potreby? Neni lepsi mit lepsi ICEV, ktere pokryje skoro vse myslitelne levneji s vetsim komfortem?
Odpovědět0 0
Jasně a vybrání si něčeho co druhý neříkal a pak se dožadování "odpovědi" je co....
Jediný bod z uvedených tří nejste schopen vyvrátit namísto toho hledáte minoritní rozdíly. Jako že nemá řazení upravíte na znamená že nemá převodovku a že vlastně tam je převodovka.
To že "některé spalováky" mohou mít podobný komfort fakt není totéž jako že u ev kde je to naopak u většiny. A co to lhaní o ceně, to vůbec nebylo v oněch 3 bodech zmíněno! Naopak cenu jako hlavní nevýhodu jsem nikdy nepopíral.
Že vám není hanba takhle trolit....
Odpovědět0 0
Vy jste fakt mimo :))) ano za mensi peniz vam ICEV nabidne vyssi komfort i uzitnou hodnotu. Proboha jake lhani o cene? Jste normalni?
Odpovědět0 0
Opět tvrzení něčeho co druhý vůbec neříkal, klasická ukázka vaší demagogie a trolení...
Odpovědět0 0
prvně jste magor :D Kde tvrdím, že jste něco říkal, či neříkal :D
za druhé jste double magor "A co to lhaní o ceně, to vůbec nebylo v oněch 3 bodech zmíněno! "
Odpovědět0 0
jasně.
takže vaší metodou
A kde já tvrdím že jste jste tvrdil že jsem něco říkal či neříkal?
Aneb není třeba mít ve větě konkrétní výraz a přitom mít stejný význam. Například vy ste mně obvinil z tvrzení o tom že nevím že elektromobil má převodovku, přičemž v mém prvním příspěku se jasně hovořilo o řazení a každý trouba ví co se myslí převodovkou a řazením v autě, ale to by jste musel přiznat vlastní demagogii a lhaní a nevěřím že na to máte koule...
Odpovědět0 0
Vy mate ocividne potrebu si hodne vymyslet :) Tak dozvim se od vas v cem jsem lhal(nejlepe s citaci)? Ano souhlasim, ze trobouve si neco podobneho mohou myslet, ale lide veri diky neznalosti mnoha vecem napr. i tomu, ze je zem placata a taky to dokazou okecavat jako vy.
Staci mi rict v konkretne, kde lzu a nejlepe s citaci a milerad se omluvim za svuj omyl, ale o to marne zadam delsi dobu a bez vysledku.
Odpovědět0 0
Prakticky ve všem. Ale stačí jen to poslední, třeba v tom že nevím že každé auto má převodovku, když jste ignoroval předchozí informaci o řazení. Pak v tom že jsme mně něčemu "naučil" a nakonec v tom, že nejste ten kdo kličkuje... Ale je to jedno moudřejší ustoupí tak se tu mějte a trollte si dál...
Odpovědět0 0
A jeste si zoufale vymyslite. Chudacku ;)
Odpovědět0 0
1) A co jiného chcete u rekuperace posuzovat než průměr? Jasně, že u někoho, kdo jezdí na dálnici, to bude méně než 20 %, u někoho, do jezdí ve městě, to naopak bude spotřebu snižovat o více než 20 %. V zásadě se to ale pohybuje zhruba tak. Není to nevýznamné, navíc jde o hlavní (i když ne vždy jediný) faktor, proč mají hybridy o tolik nižší spotřebu než klasické ICE. Tu spotřebu tam snižuje ta rekuperace. Ten litr dva na 100 km dolů to nemá jen tak pro nic za nic z toho, když to navíc tahá desítky kg navíc.
2) Takže nikdo výkon nepotřebuje, nikdo ho nechce hned, ale problémem Springu je, že má malý výkon? Tak proč je to u něj problém, když to nikdo nechce a je to dle Vás k ničemu? 33 kW je dle Vás málo, ale současně nikdo max. výkon nechce, tak proč je to málo? Já si naopak myslím, že se ten max. výkon u Springu využije dost často. Takže proč 33 kW např. ze 110kW dieselu problém není (to opravdu není max. výkon ani zdaleka), ale poslat maximální výkon stejných 33 kW ze Springu je nevyužitelných a měl byste kvůli tomu skončit v příkopu?
3) On ale nikdo neříká, že ICE je jen s manuálem. Ty prodlevy u automatu máte a ne vždy jsou příjemné (musí to podřadit, začít zrychlovat, což u většiny aut přináší ještě mírnou prodlevu turba nemluvě o tupém nástupu kvůli uškrcení kvůli emisím - stačí si sednout do nějakého atmosférického auta s EURO 2).
Odpovědět0 0
No ja som jazdil so Springom a je to naozaj zalostne. Moj 41 Kw stary diezel (1,4 TDi 3 hrnce = ziadna slava) mal lepsiu akcereraciu. Moj predpoklad je, ze je to dane bateriou, nevie dat naraz tak vela A nakolko to bola zakladna verzia s dojazdom okolo 200 km (co mi je jedno zadim denne 8,8 km). Ale s detmi by som si netrufol ist s takym autom. Takze mozno 33 KW staci, ale ked je baterka na prd tak sa aj tak nic nedeje.
Odpovědět0 0
Jenže 1.4 TDI má 51 kW, ne 41 kW. Při 2000 otáčkách tam máte 155 Nm, což je 155*2000/9549 = 32,5 kW, tedy plus minus totéž. Jenže zatímco u Springu je to výkon maximální (tzn. s dalším zrychlováním toto zrychlování velmi rychle uvadá), u Fabie výkon ještě postupně roste (zátah tedy uvadá pomaleji). Proti dieselu to nemá moc šanci.
Jenže postavte vůči tomu ne 51kW TDI, ale třeba 55kW litrové benzínové atmosférické MPI v téže Fabii. To máte při 2000 otáčkách ne 155 Nm jako u Vaší Fabie, ale 82 Nm. 82>2000/9549=17 kW. Atmosférický litr potřebuje 3400 otáček a více, aby ten Spring překonal.
Odpovědět1 0
Aha tak preto som bol tak sklamany. No 1,5 DPi 88Kw ide nadherne a to tocim okolo 2500 otacok a da sa porovnat s tou starou Fabiou. Samozrejme ju musim tocit, lebo je to ATM motor, ale tam uz citim, ze okolo 4200 otacok to nekonci ale len zacina = predbehnut sa da bezpecne a rychlo. To mi staci. Poskusal som vela aut, aj Hyundi ID5 super auto ale nie za tu cenu. Aj elektricka Corza bola super, ale nie za tu cenu. Slovaci neviem ako Cesi, su velmi citlivy na cenu (samozrejme iba stredna a nizsia trieda).
Odpovědět0 0
1) Jak jste k tomu průměru došel? Byl z dat všech uživatelů? Proč mají hybridy o tolik větší i menší spotřebu jak ICEV?
2) co nechápete na "dostatečně/dobře i nedostatečně/špatně akcelerují ICEV i BEV - takže tu výhodu mám i s ICEV a to hlavně levněji (pokud nejsem milovník semaforových sprintů, který nic jiného než s Plaid apod. neakceptuje a to hádám moc lidí asi není) "?
Kde jste vyčetl to "nikdo" a nebo jste si zase vyzobnul jen jednu drobnost, která se hodí do vašeho konstruktu? :D
Ano u Springu je to tak žalostné, že ani maximum nemusí být dostačující a bezpečné. Třeba u nás ve městě je několik velmi krátkých připojovacích pruhů, kde se legálně jezdí 80, ale v reálu mnohem víc. S tím dieslem s 100+ kW stihnu nabrat adekvátní rychlost, ale s něčím, co má výrazně menší výkon, už se to prostě nedá zvládnout normálně a musím kolikrát pokračovat dál u krajnice mimo už dávno za koncem přípojného pruhu, abych se připojil bezpečně(někde to jde někde zase ne). Ano i Spring jde poslat do příkopu. ;) Pokud řešíme dobrou akceleraci a vysoký krouťák, tak do toho nepleťte Spring, protože ten tam jaksi nespadá, ale proč ho tam nenacpat že, když se vám to hodí. ;) Spring jsem tam uvedl do kontrastu, že se dobrá akcelerace opravdu nedá vztahovat na všechny vozy, ať jde o ICEV nebo BEV. ;)
3. jak byste si vyložil "3. snadněji se to ovládá (žádný řazení spojka atd.)", to řeší jen uživatel s manuálem, ale s automatem řadit nemusí. ;)
Ano atmosféra je v tomto dobrá, ale zkuste si něco lepšího a zapnout sportovní režim a pochopíte, že i levněji se lze dostat na projev, který má i ta atmosféra. Taky zmizí "turbo díra" a začne "lépe řadit", protože nejede na spotřebu a neřadí příliš brzo nahoru či dolu = jak u ICEV i BEV hodně záleží na nastavení FW.
Pokud s automatem nejezdíte jak blb, tak jeho logika funguje velice dobře a jak jsem psal výše, jsou BEV/ICEV, která se v kultivovanosti výrazně liší. I to BEV dokáže nepěkně cuknout a liší se to výrobce od výrobce.
Odpovědět0 0
1, 20% (
https://greencarmagazine.de/en/rekuperation-der-reichweiten-retter/)
10-20% (
https://www.topgear.com/car-news/electric/what-regen-braking-and-it-actually-useful)
15-20-32% (
https://electrek.co/2018/04/24/regenerative-braking-how-it-works/)
15-30% (
https://4frontenergy.com/blog/what-is-regenerative-braking/)
Také se stačí podívat na hodnoty dle dotankování. 51kW benzín v Yarisu lidem žere dle dotankování 5,65, mnohem výkonnější hybrid s 85 kW bere 4,6 (-18 %). Benzínová Corolla 96 kW si bere 6,3, hybridní 5,0 (-21 %). Je to dáno i tím spalovákem, ale ty hybridy o 20 % úsporněji z ničeho nic nejezdí.
2, Nikdo tady netvrdí, že Spring je králem akcelerace. Ale akceleruje v městských podmínkách lépe než papírově mnohem silnější vozy. Ve městě s ním bude příjemnější jezdit než s 55kW Citigem, které člověk musí vytočit nad 3400, aby měl lepší akceleraci (vyšší výkon při stejné rychlosti). No ale pokud ho nad tohle vytočíte, no tak pak Spring opravdu nemá nejmenší šanci. Jde ale o to, že takhle lidé s tím Citigem (a podobnými litrovými plechovkami nejezdí). Nicméně bavíme se tu i o odezvě.
3, Ano, jasně, že se to liší auto od auta.
Odpovědět1 0
1. Takze jen nekteri, mohou, okolo, az, z kopce atd. ;) ..delat prumer selekci vhodnych vysledku je fajn ;)
2. Co je prijemnejsiho na tom, ze se jeden vuz teprve rozbiha a druhy je na v ten samy moment na hrane svych moznosti? Jste si opravdu jisty, ze lide jezdi s pedalem na podlaze? Tomu bych mozna i veril, kdyz je to tak chabe, ze to seslapne jak el. auticko na autodromu a jede to porad stejne :))))
Odpovědět0 2
1. tak funguje průměrná hodnota že sečtete všechna nebo náhodně vybraná čísla a spočítáte průměr, tomu se pak říká statistika. Ne jak Vy řže si vyberete jen co se Vám hodí, tomu se naopak říká demagogie...
2. Na jaké přesně hraně svých možností? A mimochodem jednou z věcí které mají řidiči elektromobilů rádi je jejcih rychlá reakce na plyn....
Odpovědět1 0
Opravdu rychlá reakce na plyn, když např. Enyaq akceleruje cca stejně rychle jak můj vůz, ale je celkově pomalejší (pak už Enyaq neakceleruje vůbec naorozdíl od mého vozu a to musí být opravdu žrádlo :D :D )
Odpovědět0 1
A toto ničím nepodložené tvrzení (každý může tvrdit že mmá doma třeba ferrari) souvisí s předcházející diskuzí jak??
Odpovědět0 0
Kdybych měl doma Ferrari, tak to nesrovnávám s Enyaqem, který má omezovač rychlosti a nijak oslnivou akceleraci (ve srovnání třeba s Teslou). Nejsem ten, který dělá plošně z BEV něco zázračného, když to tak není ;)
Odpovědět0 0
Ne nejste vy jste jen troll který si odmítá nastudovat alespoň základní fakta..
Odpovědět0 0
Budte rad, ze vas tu zdarma doucuji, ale nevdek svetem vladne
Odpovědět1 1
Troll říká trolení a vlastní enznalosti doučování. Asi jste ho v mládí zažil často že máte dojem že se jedná o doučování ne?...
Odpovědět0 0
Ano už při studiích jsem si přivydělával doučováním, ale pro vás jsem to udělal zadarmo.
Odpovědět0 0
Podle projevu to byla nějaká katedra psychologie protože trolení tak jediné co Vám jde...
Odpovědět0 0
Klidne si dal maskujte svou neznalost, ale uz vam to nepomuze ;)
Odpovědět0 0
Jasně další trolení aneb troll má potřebu lhát o "neznalosti" a myslí si že tím to vyřeší. Stokrát opoakováná lež je požád lží. Už jste konečně nastudoval ty základy? Nebo zas budte lhát o tom že nejsou dost aprávné (aniž by jste dokázal sám cokoli doložit)?
Odpovědět0 0
Vase argumentacni vecnost je dech berouci, kdyz nevite kudy kam, ta jsou druzi hned trolove :)))
Ty zaklady chybi ocividne vam a i pan Surkala vam to vysvetlil, ze jste mimo :) Bohuzel pododobnych chyb se dopousti pisatele clanku z kterych cerpate.
Odpovědět0 0
Ne druzí nejsou hned trolové, jen jedici jako vy, kteří si uměle vymýšlejí argumenty, které druhý vůbec neřekl, a pak je chtějí "dokázat" načež pak použijí další argumentační faul, když začnou druhého napadat z neznalosti. Vrcholem všeho je že podobní jedinci nejsou sami schopní žádný releventní argument ani odkaz doložit... Možná vás trolení baví ale mně je vás jen líto...
Odpovědět0 0
Chápu, že vám pravda nevoní a jelikož to rozbíjí vaše konstrukty, tak druhé označujete za trolly, abyste nemusel věcně argumentovat :D
ano vaše neznalost je zaznamenaná, takže nevím, o čem se chcete přít, když je to černé na bílém a stále čekám na to v čem jsem, kdy lhal, či neměl pravdu, ale místo faktů se dočkám nějakého toho expresivního výrazu apod. ;)
"Vrcholem všeho je že podobní jedinci nejsou sami schopní žádný releventní argument ani odkaz doložit... "
- aspoň jste v tomto směru sebektritický
Odpovědět0 0
Ne vy opravdu "nechápete" nic a pravda je to poslední o co vám jde... Jen trolení jako vždy ať si každý kdo to vaše překrucování a vymlouvání kdy bude číst udělá názor sám...
Odpovědět0 0
Takze jste stale jak kolovratek a nic konkretniho z vas nevypadne.. jak prekvapive ;)
Odpovědět0 0
Ano jste jak kolovrátek tak hodně štěstí ve vašem vytrvalém trolení...Můžete zase někomu tvrdit jaký jste odborník a ignorovat fakta ohledně výhod elektromobilů a snažit se hledat jakékoliv slůvko aby ste odvedl pozornost od faktů, aby jste na ně nezapoměl tak Vám je zopakuji...
tj.
1. výhodnější do městského provozu
2. lepší kroutící moment hezky od nízkých otáček
3. jednodušší ovládání
Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu i protestovat ale to je tak vše co s tím naděláte...
Odpovědět0 0
Vsak rikam, ze jste jednodussi :)
Odpovědět0 0
1, Jde o průměr. Někteří 10%, někteří přes 30%. Právě proto, že nemá smysl si vybírat "vhodné" výsledky, tak se musí brát průměr, který je více vypovídající, než když si účelově vyberete největší nebo nejmenší číslo podle toho, co se Vám hodí.
2, "Jste si opravdu jisty, ze lide jezdi s pedalem na podlaze?"
Nejste to Vy, kdo tady mluvil např. o připojovacím pruhu a potřebě akcelerace? Člověk jede v připojovacím, potřebuje se zařadit a nesešlápne pořádně plyn? Pokud na něj nešlape, proč je problémem, že ten Spring má jen 33 kW? Vždyť Vy si pořád jen protiřečíte. Jak jde o Springa, tak je to lemra líná, výkon nestačí, ale jak jde o cokoli jiného, tak nikdo ten výkon nechce.
Máte Citigo. Jedete v připojovacím třeba 50 km/h, většina lidí tam bude mít asi čtyřku, ale řekněme, že jste prozíravější řidič a máte tam alespoň trojku. Spring tam má pod pedálem cokoli do 33 kW podle toho, jak ho sešlápnete. Někdo možná sešlápne trochu a řekne si o 15 kW, někdo více, ale víme, že více než 33 kW nedostane.
Ze 44kW Citiga dostanete nanejvýš 14 kW na čtyřku, resp. 19 kW na trojku. Ano, můžete nesešlápnout pedál na podlahu a vzít si jen 15 kW (na trojku), ale víte, že více než 19 kW v této situaci na trojku nedostanete. Kolik lidí tam bude podřazovat na dvojku, aby dostalo 35 kW a opravdu více zrychlili než Spring? S automatem to auto zvládne, to ano (když si počkáte, až podřadí), ale pro běžného člověka bude ten Spring v takových situacích výrazně dynamičtější. 55kW Citigo má průběh momentu až do 4300 otáček stejný jako 44kW verze, takže to jede stejně (v některých ročnících měla lehčí převody, pak se bavíme o 15, resp. 20 kW na čtyřku a trojku, příp. 37 kW na dvojku).
"Co je prijemnejsiho na tom, ze se jeden vuz teprve rozbiha a druhy je na v ten samy moment na hrane svych moznosti?"
Takže máte 55kW Citigo proti 33kW Springu a stejně ten Spring bude mít pod pedálem plynu v 50 km/h o 65 % více výkonu než 55kW Citigo na trojku. Jestli ho chcete využít nebo ne, šlapat na podlahu nebo ne, to už je na Vás, ale tu rezervu tam máte. Litrový tříválec s mnohem vyšším výkonem vyžaduje výrazné podřazování (na dvojku), jinak nemá šanci. Ono dokonce při 70 km/h má Spring 33 kW, zatímco ta Citiga tam mají na trojku 30, resp. 32 kW. Na čtyřku 20, resp. 22 kW. Běžný člověk v těchto rychlostech na dvojku normálně nejezdí.
Takže, co je na tom příjemnějšího? No já třeba konstantní výkon rád nemám, průběh výkonu u EV mi vadí, ale to Vaše "rozbíhá" má ten problém, že se rozbíhá z mnohem nižšího výkonu. Akcelerace 50-70 km/h je u Springa pořád 33 kW, u Citiga na trojku 19 až 30 kW, resp. 20 až 32 kW. Takže to Citigo se na výkon Springu dostane, až dokončí zařazování (pokud opravdu nepodřadíte na dvě). Třeba až taková atmosférická 1.6 (Auris 97kW) má na trojce cca 34 kW a pak se rozbíhá do vyšších výkonů (na 70 km/h 52 kW).
Odpovědět0 0
1. takže když si vyberu pro mne pár vhodných výsledku, tak to mám aplikovat na všechny? Takže dejme tomu je nás deset a 7 z nás sní 1 rohlík za den a 3 snědí 10 rohlíků/den, když si vyberu 3 jedince, kteří snědí těch 10 rohlíků/den a jednoho jedince, který sní 1 rohlík/den, tak jak relevantní je výsledek, když průměr pro celou skupinu bude jiný? Navíc ani z těch článků, které se ohánějí " nekteri, mohou, okolo, az, z kopce atd., což je velmi exatní výsledek, tak to je opravdu něco na čem se dá stavět :D
2. vy tu spekulujete nad tím, že běžný člověk ICEV "nevytočí", když to nezbytně potřebuje, ale zároveň předpokládáte, že u BEV se bude chovat jinak :D No tak abych se přiznal, tak nikdo v mém okolí není dle vašich parametrů běžný člověk, ale uznávám, že nějakou záhadou jsou v mé bublině lepší řidiči. Takže opravdu Spring nabere rychlost 80+ km/h dříve jak Citygo, když už jste na tom Citygo zasekl? :)
Zbytek jsou úplné fabulace, které absolutně nereflektují, co jsem už napsal.
Z jakého důvodu tam pořád cpete tu "50" v reakci na můj text "Třeba u nás ve městě je několik velmi krátkých připojovacích pruhů, kde se legálně jezdí 80, ale v reálu mnohem víc."
Odpovědět0 1
1, Cože? Právě naopak. Máte vzít všechny. Proto si nevybírám jen 30%, abych "dokázal", jak je rekuperace úžasná, ale vše. Takže mi ty rozsahy začínají na 10 %, na kterých obvykle začínají.
2, "vy tu spekulujete nad tím, že běžný člověk ICEV "nevytočí", když to nezbytně potřebuje"
Pokud nepočítám rozvoz pizzy v Citigu, tak si opravdu nemyslím, že typický řidič Citiga řadí tak, aby měl co nejvyšší výkon, když ho potřebuje. To vždycky nedělám ani já, a to vůbec nemám problém občas poslat otáčkoměr do červeného. Vždyť už mantrou každého TDI a jiných dieselů je pružné zrychlení, tedy max. akcelerace bez řazení.
3, "Takže opravdu Spring nabere rychlost 80+ km/h dříve jak Citygo, když už jste na tom Citygo zasekl? :) "
No to závisí na tom, zda ten člověk bude nebo nebude podřazovat, a o to jde. To je to, co se Vám tu snažím pořád vysvětlit. Pokud člověk podřadí na dvě, a tedy se dostane nad oněch 33 kW v Citigu, tak tomu Springu ujede levou zadní (i proto má Citigo znatelně lepší 0-100km/h). Pokud tam ale nechá za tři (ať už tak jede nebo na to podřadí), nedejbože nechá za čtyři, tak ten Spring bude hbitější. Bude hbitější do doby, než Citigo překoná 3400 otáček, kde překonává hranici 33 kW. A opravdu si nemyslím, že běžný řidič malého auta běžně točí přes 3400. Jde o to, že řidič Springu si výkon do 33 kW vybírá pouhým sešlápnutím plynu s v podstatě okamžitou odezvou. Řidič Citiga si dostupný výkon musí řídit ještě převodovkou (buď musí přeřadit sám, nebo počkat, než mu převodovka podřadí), což mnozí lidé neradi dělají.
Elektrický kilowatt není "slabší" než ten spalovací a vidíme, že Citigo má prostě výrazně menší výkon. Na výpočtech výše jsem Vám uvedl, že v běžných jízdních situacích má litrový tříválec s vyšším max. výkonem ve skutečnosti výkon výrazně nižší. Nekonečné sprinty 0-100 nejsou běžnou součástí provozu, aby se tam ten vyšší max. výkon pravidelně projevoval a většinoví řidiči neřadí na nejnižší možný stupeň, když potřebují.
A k té 80. Spring tam má 33 kW. Na pětku se Vy asi připojovat nebudete, ale znám i takové experty (19, resp. 20 kW). Na čtyřku, to asi bude častější, to jsme na 24, resp. 27 kW. Spring to stále zvládne lépe, ale po překonání rychlosti 94, resp. 102 km/h už bude Citigo zabírat lépe. Teprve vytočené Citigo na trojku dá 34, resp. 37 kW (3500, resp. 3800 otáček).
Odpovědět0 0
1. ale vy jste si nevzal vsechny a to je ten problem(ani dle tech zdroju nemate tu moznost)
2. Takze uzivatel Springu to delat bude, aby to zapadlo do vaseho konstruktu, i kdyz je vetsi pravdepodobost, ze uzkostlive resi dojezdovou vzdalenost. V praxi bobuzel vidam to, ze to tak proste neni :)
3. Pokud zakladni Spring pri neustale plnem vykonu stovku papirove za temer 20 sekund, tak jaktoze s limitaci ICE to da Citigo temer za 13 sekund, kdyz je to tedy takova bida ;) btw ani ten Spring nema neustale plny vykon nebo tocivy moment ;)
Btw samozrejme, ze nekonecne sprinty v beznem provozu jsou nesmysl a velice casto na to poukazuji, ale resil jsem konkretni situaci v provozu, kde se o sprint z mista na semaforech nejedna a potrebujete se ve velmi kratke dobe dostat aspon na 80-90 km/h
Odpovědět0 0
1, Pokud zdroje, které jsem našel, se pohybují okolo 20 % (a rozsah nejmenších a největších přínosů se opět pohybuje okolo této hodnoty), hybridy v reálném provozu dle dotankování reálným uživatelům na reálných silnicích vykazují také 20% pokles spotřeby, tak opravdu nevím, co Vám ještě chybí k tomu uznat, že rekuperace snižuje spotřebu zhruba o 20 % v průměru.
2 a 3) Vždyť Vám to tu celou dobu vysvětluju PROČ. Pokud po autu chcete max. výkon, což je ono zrychlení z 0-100km/h, tak cokoli rozdrtí Springa, protože má větší maximální výkon a ten maximální výkon při té akceleraci 0-100km/h využijete. PROTO je Citigo na stovce za 13 sekund. Protože se při akceleraci 0-100 km/h točí otáčkoměr do červeného a využívá se primárně ten výkon nad 33 kW. Vždyť to je naprosto logické. Stane se totiž toto:
https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299633142
Co se Vám ale snažím říci, je to, že běžný řidič obvykle NEJEZDÍ na nejnižší možný stupeň, aby měl co nejvyšší výkon, a to obvykle ani když ho nejvíce potřebuje. Když budete ve 40 km/h chtít zrychlit, zařadíte jedničku, abyste to v max. výkonu 44kW potáhnul do 49 km/h, kdy v Citigu narazíte na omezovač a až pak přeřadíte na 2? Asi ne. Pokud tam nenecháte trojku, což spousta lidí dělá (pouhých 15 kW), tak pravděpodobně podřadíte na 2 (27 kW). Spring má 33 kW. Pokud člověk řadí tak, aby byl alespoň na 2000 otáčkách, tak se stane toto:
https://eu.zonerama.com/MilanSurkala/Photo/7256319/299547281
Ploužíte se 60, chcete něco předjet. Já bych tam teda pětku v takové rychlosti asi neměl, ale spousta lidí ano (14 kW). Spring má 33 kW bez řazení. Podřadíte-li na 4 (17 kW), někteří možná na 3 (24 kW), jen málokdo v 60 podřadí na 2 (42 kW). Teprve člověk, který podřadí na dvě, bude mít vyšší akceleraci v Citigu než ve Springu. A 55kW verze, je-li to ta se stejným stálým převodem, což pak kvůli emisím byla, je na tom stejně.
Vezměme si třeba tu akceleraci 80-100 km/h. Tam má Spring konstantních 33 kW. Citigo tuto akceleraci zvládne s výkony 19-26 kW na pětku, 24-33kW na čtyřku a teprve na trojku je na tom lépe s 35-44 kW. Znova je tu ale otázka, kolik typických uživatelů Citiga zadupne plyn na pětku a nadává na to, jak to nejede (viz druhý obrázek), a kolik jich podřadí na 3 a zrychlí, co to jde. A to tady ještě nehovořím o situaci, kdyby tam v 80 hodili za dvě a opravdu to tahali už v 80 na max. výkonu, než by v 90 museli přeřadit (viz první obrázek).
"btw ani ten Spring nema neustale plny vykon nebo tocivy moment"
Takže se podívejme na specifikace. Max. točivý moment 125 Nm při 500-2500 otáčkách, max. výkon 33 kW při 3000-8200 otáček. Což když si spočítáte, 125 Nm při 2500 otáčkách je 33 kW, takže vlastně má konstantně 33 kW od 2500 do 8200 otáček (od cca 40 km/h kdykoli, do té doby to do výkonu 33 kW lineárně roste).
Odpovědět0 0
1. pokud tam někdo píše až, mohou, z kopce atd., tak to opravdu nemohu brát jako něco "plošného"
2/3. zajímavé, že to u těch BEV běžně nevídávám, ale mají stejnou možnost vyždímat maximum jako u toho ICEV. Nějaké předpoklady, že u BEV to bude řidič dělat a u ICEV ne jsou jen spekulace. Navíc klesající točivý moment ubírá právě na té průžnosti/ochotě svižně akcelerovat, což se řeší vysokým výkonem motoru. Z logiky věci mají tak BEV lepší odpich od 0 km/h i s menším výkonem.
Odpovědět0 0