reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.3.2024, Jan Vítek, Michal Huspeka, Karel Polívka, článek
Přinášíme komplexní přehled grafických čipů a modelů grafických karet společností ATI/AMD a NVIDIA, který průběžně doplňujeme o nové modely, abyste měli k dispozici stále aktuální informace. Doplněno o nejnovější modely GeForce RTX řady 40 a Radeony RX 7000.
RuThaN (16) | 24.3.202011:51
V seznamu chybi, ze nektere Geforce 2­/3­/4 karty maj i PCI varianty/
Odpovědět0  0
RuThaN (16) | 29.3.202018:26
Tak uprava Geforce 3 PCi neni, ale nasel jsem dalsi vec co chybi..
NVIDIA GeForce 6700 XL
Odpovědět0  0
polo666 (65) | 22.1.202017:30
Děkuji, takové články mám rád. Aspoň si můžu zavzpomínat, které z těch karet jsem měl. A jak na to koukám, nevzpomínám si, že by mě nějaká z nich zklamala nebo se pokazila sama od sebe. Nikdy jsem nemusel žádnou reklamovat.
Odpovědět2  0
RuThaN (16) | 1.10.201815:15
V seznamu chybi Geforce 250, odkud se berou udaje o spotrebe? Dost casto v oficialnim infu nejsou.
Odpovědět0  0
RuThaN (16) | 6.9.20171:21
Co, tak pridat jeste stary S3 Tio, Tridenty, 3Dfx? Stejne uz ted je tady vetsina textu pro sberatele..
Odpovědět4  0
RadekKriz (3) | 7.12.201518:53
Zdravim. Porad se nemuzu rozhodnout kterou kartu jestli GTX 960 4GB nebo R9 380 4GB nebo R9 380X 4GB. Ostatni komponenty mam uz vybrane. Jde o to ze tu grafiku budu mit jen na rok a nechci davat velke penize do grafiky ty pak zainvestuju az do nove generace. Vas nazor???
Odpovědět1  0
pidalin (1477) | 7.12.201519:08
Mam R9 380 a po zkušenostech s AMD ovladačema už bych do AMD znova nešel. Teď s těma novejma Crimson driverama mi grafika nedrží takty v některejch hrách takže FPS jde do háje. Takže za mě určitě GTX960, sice neni po hardwarový stránce tak dobrá jako R9 380 ale kvalita ovaldačů to vyváží, ta 960ka prostě bude fungovat jak má a to vždycky a ve všech hrách. Navíc AMD nepodporuju CUDU což je dost velkej mínus protože to AMD řešení prostě programy na střih videa a podobně nepodporujou.
Odpovědět0  3
RadekKriz (3) | 7.12.201519:21
taky me to kamos rikal ze neni moc spokojen a presel na stare ovladece tak nevim no. Jak uz sem psal mam to jen na rok a pak jdu no nove generace. Ne kvuli vykonu ale kvuli tomu ze nove GTX by mely umet poradne DX12 a pak az se vyplati investice kolem 20 000 za neco jako je ted GTX 980TI.
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 9.12.201517:09
Souhlas, přesně tak to mam naplánovaný i já. Teď jsem kupoval grafiku za 6 s tim že se jí tak za rok zbavim. A udělam větší investici.
Odpovědět0  0
dom324 (118) | 13.6.201522:54
Mám v počítači AMD radeon 5470,ale nemůžu ho zde najít,bylo by možné ho přidat?
Odpovědět0  0
CeleronD (22) | 1.12.201419:49
GeForce GT 730
a
Radeon R7 230
Odpovědět0  0
CeleronD (22) | 2.12.201418:01
ehm:
Radeon R5 230
Odpovědět0  0
k.eight.a (11) | 9.11.201415:56
Je na trhu nějaká grafická karta, kterou není nutno externě napájet a je lepší ­/ výkonější než Radeon HD 7750 ­(Cape Verde­) ?
Odpovědět0  0
Salamander (6) | 6.3.201413:11
PE != Press Edition ale Platinum Edition, press edition se ji jenom rikalo, protoze byla normalne v obchodech naprosto nesehnatelna.
Odpovědět1  0
Zanzibarman (11) | 11.1.201423:04
výborný srovnání karet, před ugrade grafiky se to moc hodí :)
Odpovědět0  0
afasg | 10.3.201322:18
Čipy architektury Kepler od nVidie nemají plnou podporu DirectX 11.1, takže by se u nich neměla v tabulkách uvádět. Sice to nVidia zpočátku tvrdila, ale před pár měsíci prasklo, že to není pravda a že o tom lhala i ve specifikacích. Takže si to opravte na správných DX11.0.
Odpovědět0  1
Tawacs | 6.11.201217:43
Zdavím, existují herní grafiky ­(třeba na úrovni 660Ti­) s 10 bit výstupem typu nvidia quadro? Aby člověk využil kartu na hry i na foto s 10 bitovým Eizem
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 17.6.201211:43
Pekny prehled, uplna nostalgie, kdyz si vzpomenu na dobu s pretaktovanym Opteronem 144 a X800XTX. Ale co ostatni karty? Co Matrox, co Kyro a S3? Kdyz uz je tu prehled vseho, co udelat jeste ke kazde firme jednu sekci ­"doba pred 3D­"? Mohlo by se pak jednat o pomerne jedinecny zdroj informaci o vsech grafikach, ktere byly a jsou bezne dostupne na trhu. Informaci je na internetu pomerne hodne, ale nic centralizovaneho.
Odpovědět1  0
sajgoon (25) | 10.3.201411:54
Ahoj, souhlas a taky jsem zavzpomínal. Jak píšeš na internetu se dá dohledat plno článků, ale ucelené není nikde nic ­- doplnit před rokem 2000 3Dfx éru a postupně až k CGA o­) Taky by bylo dobré udělat jeden souhrnný graf s výkonem ­- testovat nějakým testem, kterým by šly otestovat i staré karty ­(doma mám plno karet S3 Trio, ATI, 3Dfx atd atd o­). Byl by to pěkný projekt o)
Odpovědět0  0
adamsv | 1.5.20120:21
Pánové, minimálně u HD 7000 jste sedli na lep AMD a máte tam voloviny, pletete dohromady TDP a jejich vynález vykládaný jako ­"typická spotřeba ve hrách­", na který přešli ve specifikacích v prezentacích, z nichž zřejmě vycházíte. Inkriminovaná ­"Typical Board Power­" rozhodně není TDP nebo maximální spotřeba či maximální spotřeba ve hrách, ty jsou o poznání vyšší.
Odpovědět1  4
patriot (14) | 23.1.201217:44
Perfektní článek, proto bych rád požádal o doplnění článku­/databáze o čip nVidia NV44A.

Oproti NV44 byl navržen přímo pro AGP rozhraní, podporoval jen 64 bit sběrnici, nepodporoval technologii TurboCache a počet vertex pipelines byl snížen na 2. Takt jádra 350MHz a tak pamětí 250MHz DDR2 ­(500MHz­).
Jednalo se tedy o ultra­-low cost řešení, což podtrhoval jen malý pasiivní chladič, který i v ­"plné zátěži­" byl téměř studený.

Raritou tohoto čipu je, že se jednalo o poslední uvedný nativní čip AGP od nVidie.

http:­/­/www.gpureview.com­/nvidia­-nv44a­-chip­-81.html
Odpovědět0  0
pidalin (1477) | 14.6.201112:51
Výbornej článek, je to hodně zajímavý čtení, docela by mě zajímalo jak by na to koukal někdo z roku 2000 kdyby to četl :­-­) Jinak ten článek potvrzuje výtečnou kvalitu tohoto webu, jen tak dál.
Odpovědět0  0
nemo13 | 8.6.20119:45
Podle stranek AMD 6770 neni preznacenou 5770, ma 720 Stream Processors a 36 Texture Units oproti 5770 ktera mela ma 800 Stream Processors a 40 Texture Units. I v eshopech to byva takto uvedeno. V teto situaci je podle mne lepsi koupit 6750, ktera je jen nize taktovanou verzi 6770 a nataktovat, nebo koupit 5770 dokud jsou. http:­/­/www.amd.com­/us­/products­/desktop­/graphics­/amd­-radeon­-hd­-6000­/hd­-6770­/Pages­/amd­-radeon­-hd­-6770­-overview.aspx#2
Odpovědět0  0
Ondra_1 (74) | 8.6.201110:21
Odpovědět0  0
Spacehulk | 19.3.201115:59
jen tak mezi námi, měl jsem kartu ATI HD 4870 X2 a už bych ji nikdy nechtěl. je pravdou, že v době kdy pracovala, byl obraz vynikající, ale to netrvalo moc dlouho. První problémy nastaly po 8 měsících, kdy se naprosto rozsypala. po reklamaci byla dodána nová a ta vydržela pouze 6 měsíců, takže za hodně peněz málo muziky. Asi víc jak 3000,­- za kartu nemá cenu dávat.
Odpovědět0  0
CeleronD (22) | 15.2.201110:22
Co jsem potřeboval, to jsem našel.
Odpovědět0  0
Děda Gustav | 18.6.201021:04
Velmi by mě v údajích zajímalo která grfická karta má technologii Cuda či PhysX
Odpovědět0  0
Smeli (99) | 18.1.201022:06
Jen bych rád upozornil na takovou vcelku malou­/velkou chybu. Rodina čipů Evergreen aneb, jak my rádi označujeme, R800 a spol. nepoužívají již označení písmeno + číslo ale kódová jména ­(Hemlock pro HD5970, Cypress pro HD58x0, Juniper pro HD57x0, Redwood pro HD5670 ­(HD5570­) a Cedar pro HD54x0­). Nikde oficielně není použité označení RVxxx, pokud už chtějí mluvit v číslech tak napíšou ­"HD5870 GPU­".
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 19.1.20108:15
Kódová jména různých čipů tu byla vždycky a vždycky nějaká budou. Nic to ale nemění na tom, že jsou ty čipy i nadále číslovaný RVXXX. Pokud by AMD v budoucnu od číslování ustoupilo úplně, samozřejmě tomu přehled přizpůsobím. Zatím si ale myslím, že orientace podle čísel je rozhodně jednodušší, než se pokoušet rozkódovávat názvy Juniper, Redwood, Cypress, Hemlock atd.
Odpovědět0  0
Smeli (99) | 19.1.20109:38
Co jsem se snažil říct je to, že značení RVxxx bylo ze slovníku AMD vypuštěno s Evergreeny úplně.
Odpovědět0  0
krabat | 2.10.200916:23
chybi mi tam HD 4730
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 2.10.200918:42
Mě ani ne :­-­)

HD 4730 nikdy nebyla ze strany AMD oficiálně vydána, ani na jejich stránkách jí nenajdete. Je to jen iniciativa samotných výrobců Sapphire a ­(asi­) PowerColor, stejně jako kdysi vydali třeba HD 4850 X2. Tyhle ­"neoficiální­" modely předmětem tohohle přehledu nebudou.

Díky za pochopení.
Odpovědět0  0
In Flames (1) | 5.10.200911:24

clanok inac moc pekny a dakovala zan...

ked si tak spomeniem na svoju prvu....ati radeon 7200:)
Odpovědět0  0
Raddkooo | 18.5.200913:28
MOze mi prosim vas niekto vysvetlit preco 9600 v clanku ma spotrebu mensiu ako 8600GT ­(47W­) a napriek tomu ma 9600 ­(45W­) GSO pridavne napajanie

Dakujem


Raddo
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 18.5.200920:36
Model 9600 GSO existuje ve dvou variantách. První je přejmenovaná 8800 GS ­(G92, 192bit­), druhá má čip G94 a 256bit. Ta druhá, podstatně slabší, už přídavné napájení nepotřebuje, což je vidět na mnoha produktech např. Asus, MSI atd.

Navíc hned v úvodu článku jsem psal, že je třeba brát údaje o spotřebě pouze orientačně.
Odpovědět0  0
Milan* (6) | 22.4.200912:30
Ten model HD 2900PRO 512bit, který byl opravdu prakticky nesehnatelný mám, podle toho co tenkrát tvrdil prodejce­/ALZA­/ přišlo do ČR snad jen 100ks a tak by mně docela zajímalo jak to bude do budoucna s tímhle modelem vypadat po sběratelské stránce, fakt je, že nyní mám HD 4870 a třeba úroveň krabice a balení se u tohoto modelu nedá srovnat s HD 2900. Jinak perfektní článek, díky.
Odpovědět0  0
Pinbil | 18.2.200915:44
Oficiálně žádná 2 Ti 200 neexistovala. Co je to za značku karty?
Odpovědět0  0
k100lt | 24.2.200918:14
Tak tohle je na štítku:
M­/N:SP7000T2­/64MB DDR+TV
P­/N:GeFORCE2 Ti200 64MB­-DVI+TV
Model: P50
SP7000 Rev:P50B03
Odpovědět0  0
pinbil | 25.2.200922:12
A výrobce karty? Z tohoto to já bohužel nevyčtu. :­-­)
Odpovědět0  0
HEAD (9) | 17.1.200915:34
Jestli si to dobre pamatuju tak zadna Geforce 2TI 200 nebyla.Byla to proste Geforce 2TI.
Pak byla Geforce 3TI 200 a TI500.
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 17.1.200915:48
Máte pravdu, chybička.... díky za podnět, opraveno.
Odpovědět0  0
HEAD (9) | 17.1.200915:59
Neni zac.Je to moc peknej clanek a rad sem si zavzpominal:)
Odpovědět0  0
k100lt | 3.2.20099:19
Dobrý den, hledal jsem zmínku o GeFORCE2 TI200 64MB ­-DVI+TV , mám ji v šuplíku, jde z ní také udělat TI500 ?
Odpovědět0  0
k100lt | 3.2.20099:29
Našel jsem, že z GeFORCE3 TI200 lze udělat TI500 , jak je to u GeFORCE2 TI200 ?
Odpovědět0  0
Pinbil | 17.2.200914:25
Žádná GF 2 Ti 200 neexistuje, takže nejde. :­-)
Odpovědět0  0
k100lt | 17.2.200922:32
mám ji, opravdu 2, číst umím
Odpovědět0  0
Sheep-Master123 | 31.12.20081:59
Na 4850X2 ste nějak zapoměli???
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 31.12.200812:32
Nezapomněli, ale model HD 4850 X2 není oficiálně vydaným produktem AMD, které tento přehled shrnuje. Je to zatím pouze aktivita jedné firmy ­(Sapphire­), která se navíc chlubí exkluzivitou a ostatní partneři nejspíš tento model nikdy nevydají. Takových modelů již bylo v historii víc a už na začátku přehledu bylo dáno, že se bude zabývat pouze modely vydanými a specifikovanými přímo firmami ATI­/AMD nebo NVIDIA.
Odpovědět0  0
pokuston82 (20) | 17.8.200812:09
Dobrý den, bylo by možné prosím doplnit do tabulek údaje o taktech shader procesorů u karet nVidia? Jejich počet je sice důležitý ale taktovaní neméně :­-­) Viz rozdíl 9600GSO­(96 sp,1375MHz­) a 9600GT­(64 sp,1625MHz­). Předem děkuji.
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 14.9.200816:55
Bylo doplněno do tabulek. Nicméně pro vysvětlení:
takt SP je vždycky odvozen od taktu samotného čipu, takže např. rozdíly mezi uvedenými modely 9600 GT vs. GSO jsou dány frekvencemi jejich GPU 650 vs. 550 MHz.... ;­-)
Odpovědět0  0
pokuston82 (20) | 14.9.200819:15
Mockrát děkuji za doplnění.
Píšete, že takt SP je odvozen od jádra.. Podle jakého klíče? A jak se vlastně stanoví, že SP bude mít tolik a tolik MHz? A jak to, že SP může běžet na tak vysokém taktu, když je vyroben stejnou technologií a jádro běží na cca 1­/2 frekvenci? Omlouvám se za všetečné otázky, ale jsem od přírody zvědavý ;­-­) Děkuji za odpověď a pochopení.
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 14.9.200819:23
Doporučuju pročíst nějaký články o architekturách, třeba zrovna G80: https:­/­/www.svethardware.cz­/revolucni­-geforce­-8800­-specifikace­-a­-popis­/15347
Odpovědět0  0
Martin Flohr | 28.7.200814:10
Můžu jenom zvědavý dotaz? Určitě mi to někdo vysvětlíte. Jak je možné, že Radeon HD 3450 jako nástupce 2400Pro, vyráběný úspornější 55nm technologií, má víc jak 2x větší spotřebu? Takt GPU ani pamětí se přece nijak nezvýšil a ani jinak se žádná změna prakticky nekonala. Jak si to vysvětlujete? Totéž 3470 vs. 2400XT, i když tady jen 20=>30W. A co je nejpodivnější, 3470ka má menší spotřebu než 3450ka, i když má výrazně vyšší takt. Není ta spotřeba u 3450ky špatně uvedená?
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 28.7.200814:46
Spotřebu modelu ovlivňuje spousta věcí, např. i velikost osazené vram, jak je napsáno i v úvodu.
HD 3470 má sice vyšší takty než HD 3450, ty ale spotřebu neovlivňují tolik, jako třeba vyšší napětí. A protože je HD 3450 osazena DDR2 grafickou pamětí, která pro svou funkci potřebuje vyšší voltáž než GDDR3 na modelu HD 3470, podepíše se to na celkové spotřebě modelu.
Každopádně hodnoty spotřeby v tabulkách berte pouze orientačně, viz. úvodní strana ;)
Odpovědět0  0
Martin Flohr | 28.7.200815:36
To jsem si také říkal, ale zase když se podíváte na 2400PRO­/XT a k tomu 3450­/3470 jako na dvě dvojice, tak u první s přechodem na vyšší takt a GDDR3 spotřeba mírně narostla, u druhé při tomtéž spotřeba klesla. A u obou s přechodem na 55nm vzrostla znatelně spotřeba.

Jednak mě to zajímá ­- technicky ­- jednak jsem teď dozrál k upgradu PC ­(po x letech­) a chtěl bych zase nějakou lowend grafiku, co by moc netopila a stačila na postarší hry ­(Současná je GF2MX400... a vystačil jsem s ní­). Původně jsem uvažoval o řadě 2400 nebo právě novější 34xx, u ní jsem čekal srovnatelný výkon a menší spotřebu, takže teď trochu tápu...

I tak ale díky za odpověď, asi nebudu riskovat a zůstanu u 2400.
Odpovědět0  0
Tomik666 | 11.7.200813:37
Moc pěkné shrnutí, ale konkrétně u karet s čipem X800 mě docela překvapila věta: ­"Jako novinku, která se rovněž objevila s příchodem „ stovkové řady X“, je nutné ještě uvést dvouslotové řešení chlazení, které se zejména u hi­-end modelů stalo nutností.­" Protože konkrétně karty s X800XT Platinum Edition ­(minimálně od firem Sapphire nebo MSI­), což byl nejvyšší highend, měly klasické jednoslotové chlazení s jedním velkým ­(a hlučným­) větrákem. Navíc dvouslotové řešení chlazení byla novinka dávno předtím u GeForce 5800...
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 11.7.200813:55
X800 XT PE měla v referenčním designu dvouslot chladič i když je samozřejmě jasné, ostatně jako vždy, že se najdou výrobci uvádějící jiné řešení chlazení. Není ale možné v přehledu obsáhnout všechny úpravy a změny parametrů u všech modelů od různých výrobců :­)
Dvouslot chlazení se u této řady objevilo poprvé, byla to tedy u modelů společnosti ATI opravdu novinka a tak jsem to i napsal. Nebyla to tedy ­"světová premiéra­", ale pouze novinka v případě ATI....
Odpovědět0  0
jeffi | 15.4.200817:09
Díky za takřka dokonalý přehled. Jen bych měl pár drobností ­- nejsou k dispozici ­(alespoň orientační­) údaje o spotřebe jednotlivých čipů ­(vím, že se spotřeba celé karty může lišit díky velikosti a typu použité paměti, ale přece...­)? A dal by někdo dohromady podobný přehled integrovaných grafik od ATI­/AMD?
A jinak ­- mám doma v šuplíku X700Pro v provedení AGP ­(v tabulce jsou pouze PCIe verze­), takže asi chybka. Ještě jednou díky.
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 15.4.200817:38
Díky za upozornění, u X700 a X700 PRO opravdu chybělo AGP rozhraní. Už je to doplněno....

Co se týká spotřeby, údaje by byly hodně orientační a nejsem si jistý, jestli mají v takový přehledu smysl. No kdyby byl velký zájem, mohl bych je nějak doplnit.

Integrovaný řešení zatím v plánu určitě nemám, teď mě čeká dát dohromady druhou část tohohle přehledu s čipy NVIDIE.
Odpovědět0  0
Lax (3) | 28.5.200811:54
Tak zájem o doplnění spotřeby by rozhodně byl
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 29.5.200812:09
Dobře, údaje o spotřebě do článku přidám. Nebude to ale hned, proto sledujte kapitolu Historie aktualizací, kde se o doplnění dozvíte :)
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 10.6.200819:29
Do článku byly na přání přidány hodnoty spotřeby jednotlivých modelů ;)
Odpovědět0  0
paja666 (128) | 15.4.200813:02
Vim, ze v prehledu nejsou integrovana a mobilni reseni, ale nestalo by za uvahu ten prehled doplnit i o toto, nebo udelat prehled integrovanych a mobilnich karelt AMD­/ATI Docela bych to privital, protoze ve znaceni je kolikrat dost zmatek....
Odpovědět1  0
Herkis | 15.4.200810:13
Přidávám se s pochvalou, ale zároveň mám i pár výtek a návrhů.

1. Tabulky
Jsou sice přehledné, ale nikde nezmiňujete ­(týká se např. generace R4xx­), kolik aktivních PS mají jednotlivé verze, např.: 800se ­- 8PS, 800pro+850pro ­- 12 PS, atd. Tento údaj je poměrně zásadní u zmíněné generace karet, přitom parametry, jako je počet tranzistorů nebo výrobní technologie ­(např. 130nm ­- Low­-K­), jsou mnohem méně významné a zároveň konstantní pro daný čip, a mohou tedy být uvedeny u názvu čipu.

2. Drobnosti
X v názvu řady karet X800, X700 atd. ­(ale i X1800...­) je římská deset. Je to následující řada po 9800... ­- takže místo 10800 je X800.
Pokud je mi známo, z R400 vznikl R500, který je v Xboxu. R600 vznikl využitím a vylepšením technologií z R500 ­(unifikované shadery­) a R520 ­(ringbus ap.­).
Další nepřesnosti, na které jsem narazil, jsou poměrně bezvýznamné ­- např. Radeon 9700pro byl uveden v červenci, na trhu se ale objevil až v srpnu ­(u nás tuším až v září­); ALU u G80 jsou taktovány na vyšší frekvenci kvůli speciálním postupům při návrhu čipu a ne kvůli jednoduchosti ­(1 ALU u G80 je včetně logiky složitější než 1 ALU u R600­).
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 15.4.200811:33
Díky za pochvalu i za Vaše podněty....
Ad. Tabulky: jejich šířka na webu je bohužel omezená a máte pravdu v tom, že jsem nezvolil nejlepší rozvržení. Tabulky upravím tak, že konfigurace čipu bude u každého modelu uvedená.

Ad. Drobnosti:
R400­->R600: myslím že oba říkáme totéž. R600 ve svý podstatě vychází z R400 a je samozřejmé, že má i něco z R520. To že byl mezistupněm i R500 pro Xbox jsem nepovažoval pro článek o desktop GPU za tak důležitý.
Radeon 9700PRO: je třeba rozlišovat mezi vydáním a dostupností :­-)
Odpovědět0  0
Herkis | 15.4.200813:08
S tím R400 je to tak, pro článek to není důležité a jen lidi z ATI vědí nejlépe, jak to ve skutečnosti bylo.

Stejně nepodstatné je datum uvedení ­(na veřejnosti­) R9700pro ­(­- psal jste o uvedení na trh­), v červenci se rozesílaly první vyrobené kusy výrobcům karet a ti uváděli své karty na trh asi s měsíčním zpožděním ­- ale to už je hraní si se slovíčky. Podstatné je, že R300 v jednotlivých variantách přišel na trh o řadu měsíců dříve, než ne moc povedená odpověď konkurence. ­(Její jméno záměrně neuvádím, abych nebyl nařčen z pokusu o flame :­-)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 15.4.200814:37
Nemáš pravdu R500 nemá s R400­/420 nic společného... tedy krom označení. Xenox aka C1 alias R500:­) mel uplne jinou architekturu, než R500 ­(USA ­- byť nepodporuje DX10 ­- o poměr mezi shadery se stará balanční softík­).

Jinak článek je pěkný... sám si vzpomínám na svůj Radeon 9500 256MB otevřeny a pekelně nataktěný:­).
Odpovědět0  0
Herkis | 15.4.200818:11
Nějak té odpovědi nerozumím ­- R500 nemá nic společného s R500?

Původní R400 není R420, podle různých šumů byl R400 USA a vznikl z něho Xenox R500. Pokračovatelem R420 byl R520 ­(PS a VS + ringbus­).
Odpovědět0  0
Herkis | 16.4.20089:05
Oprava: Xenos R500. ­(Štefek mě svými bludy nakazil :­-)
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 24.4.200811:25
Bludy hlasas ty:)
Odpovědět0  0
X-COM (73) | 15.4.20080:13
Zatím jsem to jen proletěl, ale jakožto podprůměrně vzdělanému v oblasti grafických karet se mi zdá článek přehledný a jasný. Škoda, že není víc fotek s pasivním chlazením, za pár let to bude vypadat, že jsme dnes používali samé vysavače.
Odpovědět0  0
Michal Koláček (53) | 18.9.200817:58
Souhlasím, článek je velmi dobře zpracovaný a poskytuje velmi přehledné informace. Pokud bude pravidelně aktualizovaný, bude to supr! Děkuji autorovi.
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 19.9.200812:20
Díky za pochvalu, článek se snažím aktualizovat vždycky po vydání nějakých nových modelů, viz. kapitola Historie aktualizací.
Odpovědět0  0
garatt | 20.6.201021:44
Mam taku malu pripomienku, chcelo by to este jeden graf, ktory by hierarchicky usporiadal karty od ten najvykonnnejsiej po tu najnevykonnejsiu, dalo by to aspon predstavu, kde sa ktora karta nachadza, myslim, ze by to bol dalsi velky prinos. Ani by to nebolo treba testovat, je vela serverov, kde je ta ktora karta otestovana. Inak super.
Odpovědět0  0
Michal Huspeka (70) | 20.6.201022:03
Už v první kapitole jsem napsal, že se v tomhle přehledu určitě nebudeme zabývat výkonem jednotlivých karet.

A jak sám píšete, testů je na serverech spousta, takže by to tu byla i zbytečná duplicita.

Tohle je jakási časová osa, kde jsou navíc uvedeny technické parametry všech karet a nějaké ty historické souvislosti.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.