reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Přes vysoká očekávání vykázal Bing jen minimální nárůst tržního podílu

18.9.2015, Michal Hala, aktualita
Přes vysoká očekávání vykázal Bing jen minimální nárůst tržního podílu
Microsoft si od Windows 10 s prohlížečem Edge a digitální asistentkou Cortanou mimo jiné sliboval nárůst tržního podílu svého vyhledávače Bing o 10-15 %. Bohužel pro něj aktuální čísla ukazují jen zcela minimální nárůst.
David Pann, generální ředitel Bing Ads Group prohlásil koncem července: „Odhadujeme nárůst objemu dotazů o 10 až 15 procent již v září - a to nejen od nových uživatelů, ale od stávajících uživatelů Bingu, kteří ho nyní budou používat častěji.“ Takže ambice byly nemalé a očekávání vysoká. Nicméně podle aktuálních čísel to na úspěch vůbec nevypadá.

Logika redmondských úvah vypadala celkem neotřesitelně. Vyšší podíl Bingu zajistí jednak prohlížeč Edge, který ho používá jako výchozí vyhledávač, jednak měla zaúřadovat Cortana, která je s ním těsně provázaná. Jenže teď to vypadá, že vůbec nezabralo ani jedno z těchto dvou želízek v ohni. Podle všeho bude Microsoft muset své smělé plány přehodnotit. Pokud se nestane něco jako zázrak.

Předesílám, že dále uvedená čísla platí jen pro vyhledávače v USA. V červenci měly podle dat společnosti comScore stránky Googlu v USA podíl 64,0 %, který se v srpnu snížil na 63,8 %. Naopak stránky Microsoftu měly tamtéž v červenci podíl 20,4 %, který v srpnu vzrostl na 20,6 %. Takže tady je zisk Microsoftu naprosto minimální a fakticky na hranici statistické chyby.

K těmto číslům dodám, že jde o údaj Explicit Core Search, který vylučuje kontextuálně řízené dotazy, které neodrážejí konkrétní záměr uživatele interagovat s výsledky vyhledávání. Pokud z poslední věty nejste příliš moudří, vězte, že ani já nejsem. Ale prostě to comScore právě takhle popisuje.


Logo Bing


Takže přidám další, snad už mnohem srozumitelnější čísla opět od comScore platná opět pro USA. V červenci měl Googlu 11293 miliard dotazů, v srpnu „jen“ 11256 miliard. Microsoft měl v červenci 3596 miliard dotazů, v srpnu „už“ 3627 miliard. Pro Microsoft to představuje nárůst jenom o necelé 1 %. Ani tahle čísla nevypadají pro Redmond vůbec dobře.

Jaké má teď Microsoft možnosti, když Edge ani Cortana nezabírají? Může zatím vyčkávat a čekat, jak bude podíl Windows 10 na desktopu postupně narůstat. Jestli necelých 100 miliónů uživatelů desítek přineslo 1 %, přinese časem slibovaná miliarda uživatelů 10 %? Vím, že si tenhle výpočet tak trochu cucám z prstu, takže ho berte s rezervou. Chci jen ilustrovat, že Microsoft má na poli vyhledávačů parádní průšvih. Druhou možností je něco úplně nového vymyslet.

Ale dá se vůbec ještě něco nového vymyslet, když nezabírá nový prohlížeč, ani nová digitální asistentka? No, že nezabírá Edge mě vlastně až tak moc nepřekvapuje, ale tandem Cortana-Bing vypadal – aspoň na papíře – fakt dobře. Přitom podle mého názoru Bing určitě není špatný vyhledávač. Když občas nemám úspěch s Googlem, Bing často zafunguje jako druhá šance. Ještě musím dodat, že mluvím o vyhledávání v angličtině. V češtině je to už poněkud horší.

Navíc zatím jsem mluvil o možnostech Microsoftu na desktopu. V mobilním segmentu je situace ještě tristnější. Mobily a tablety s Androidem na Bing jako výchozí vyhledávač určitě nedostane a na nějakou výhodnou dohodu s Applem vůbec nevěřím. A Windows 10 Mobile čeká v mobilním segmentu hodně tuhý boj, aby vůbec přežily.

Pro Microsoft je neúspěch Bingu určitě bolestivý, zvlášť když rozdává Windows 10 zadarmo. Mimo jiné právě proto, aby nalákal uživatele ke svým online službám. Ale možná je ještě brzo na to, mluvit o neúspěchu. Třeba hlavně Cortana ještě pořádně zaúřaduje a zvýší podíl Bingu. Pokud ne, má Redmond o jednu starost navíc.

Hlavní problém Microsoftu na tomto poli nejspíš je, že Google je zavedená a velmi dobře vnímaná značka. A je otázka, jestli se v takové situaci vůbec dá něco dělat.

Zdroj: Neowin
reklama