Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Výrazným slevám elektromobilů Tesla jsme se už několikrát věnovali. Vypadá to, že konkurence to nenechá bez odpovědi a ceny dalších elektromobilů zamíří směrem dolů. Nyní se přidává čínská elektromobilka XPeng i další.
odb (541) | 18.1.202323:18
Ak su zvesti o radikalnom znizeni predobjednavok pravdive, tak ja vidim prave toto ako dovod preco Tesla zlacnuje. Tesla nema siet predjacov, nieje naucena predavat­/lakazat zakaznikov, tak musi nieco robit aby tie predobjednavky uplne nevymizli. Bez nich by mala vecsi problem ako nizsie trzby­/zisky pri nizsich cenach.

Tesla ma konkurneciu a doterajsi model uz je nedostacujuci a bude musiet ho zmenit aby sa dostala k sirsiemu spektru zakaznikov. Predsalen je tu este stale vela ludi, co si nekupi auto cez e­-shop bez toho aby si ho neohmatala. Jedinecnost vyprchava a budu musiet popracovat aj dalsich veciach, lebo Tesla moze postupne upadat.
Odpovědět2  0
Bespi (166) | 19.1.20239:20
Bylo by dobre nastudovat proc se to stalo :­-­) . Jinak Tesla pripravuje rozsireni vyroby ­- novou tovarnu a rozsireni stavajicich.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4973) | 19.1.202311:06
"Ak su zvesti o radikalnom znizeni predobjednavok pravdive­"

Jak už bylo řečeno několikrát, jde o to, kde se zastavíte v kladení otázek. Pokud zůstanete jen u ­"zda­" ­(resp. ­"ak­"), tak Vám může vyjít úplně něco jiného, než když se také začnete ptát ­"proč­" ­(­"prečo­").

Čína. Lockdown, zastavení výroby, objednávky se kupí. Rozvolnění, výroba se rozjíždí, docela logicky se pak počty nesplněných objednávek snižují, protože byly navýšeny lockdownem. Otázkou není ­"proč to klesá­", ale ­"proč to narostlo­", a tedy to má z čeho padat ­(což pak umožní ten pokles­).

USA. Když se od vlády dozvíte, že za pár měsíců dostanete na auto slevu několik tisíc dolarů, tak i Vy sám byste si jistě těch pár měsíců počkal, ne? Pokles objednávek je naprosto logický.

Teď se to asi hodně rozjede, v létě­/na podzim to možná o něco ochladne po prvotním nárůstu v těchto měsících. Teď je tu tolik proměnných ­(výpadek dotaci v jedné zemi, příchod dotací v zemi druhé, rozšíření výrobních kapacit, oznámení dvou nových továren, slevy po celém světě­), že hodnocení stavu Tesly na základě prodejů bude hodně dlouho dost komplikované.

"Tesla ma konkurneciu a doterajsi model uz je nedostacujuci a bude musiet ho zmenit aby sa dostala k sirsiemu spektru zakaznikov­"

Je ­"nedostačující­", a proto 3 roky starý Model Y a 5 let starý Model 3 trhly v posledním čtvrtletí prodejní rekord. Je ­"nedostačující­", a proto 7 let starý Model X a více než 10 let starý Model S se i s nenáviděným yoke volantem prodávají v posledních čtvrtletích stále lépe a jde o téměř rekordní počty za celou 10letou kariéru těchto modelů. Jasně, inovace to bude chtít ­(modernizace Modelu 3 by měla přijít brzy­), ale nějak tak nevidím, jak je to ­"nedostačující­". Na těch rekordních prodejích ­(a to ještě před zlevněním­) to tak nějak... nevidím.

"Predsalen je tu este stale vela ludi, co si nekupi auto cez e​­-shop bez toho aby si ho neohmatala.­"

Opět si nepokládáte správné otázky. Jestli Vás zajímá budoucnost, tak se logicky nemůžete ptát, co budou dělat zákazníci dnešní, ale zákazníci budoucí. Tady neřešte zákazníky, kterým je dnes 40+, a kteří s tím patrně budou mít ve větší míře problém, ale řešte to, zda si auto přes e­-shop za pár let nekoupí zákazník, kterému je dnes 20­-25, tedy ten, kdo od 10 vyrostl na smartphonu a přes e­-shop si kupuje už roky v podstatě všechno od jídla přes elektroniku až po boty. To je úplně jiná generace lidí.
Odpovědět1  0
Choakinek (1607) | 18.1.202322:07
"...ačkoli mnozí tyto kroky z posledních týdnů vnímají jako poslední záchvěvy před smrtí...­"

No, krach Tesly by mnohým otevřel oči, nicméně si myslím, že k němu nedojde. Tesla je svázaná tolika zájmy, že se to nedopustí.
Odpovědět0  4
shall (41) | 18.1.202322:58
Někteří vnímají jako poslední záchvěvy před smrtí cokoliv co Tesla udělala za posledních 15 let.

Smůla pro tyto lidi je, že Tesla je vysoce zisková, téměř bez dluhů a ještě má 20 miliard dolarů cash.
Odpovědět6  2
asip80 (1175) | 19.1.20234:10
To je kouzlo dotaci. Hodne to deformuje vnimani realneho stavu. Mimochodem bodobne to vnimal i Musk a to jeste celkem nedavno. ;­)

Btw co si mam predstavit pod pojmem ­"temer bez dluhu­"?
Odpovědět4  4
Bespi (166) | 19.1.20239:22
Dotace a Tesla je zaklinadlo, realita je uplne jina :D . Tradicni automobilky tech dotaci dostavaji radove vic.
Odpovědět2  1
Neverminde (369) | 19.1.20239:26
To neni vubec pravda. Tradicni automobilky co vyrabi spalovaci motory musi za emise jeste platit a ty penize jdou prevazne tem co vyrabi elektromobili. Musk jen od Nemcu dostal dotaci 1,14 miliardy eur a to jen za Berlinskou tovarnu. Jake dotace pak musi dostavat dalsi ze je zeleny.. Tak ze pak nema byt ziskova, kdyz mu ty auta zaplati danovy poplatnici..

(Pak se nedivim kvalite tech aut)
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (4973) | 19.1.202310:49
"Musk jen od Nemcu dostal dotaci 1,14 miliardy eur a to jen za Berlinskou tovarnu­"

Opravdu ji dostal? Možná máte nějaké novější informace než já ­(pak bych prosil o odkaz­), ale pokud vím, tak Tesla žádost o dotaci stáhla a berlínskou továrnu postavila bez této dotace.

https:­/­/www.ft.com­/content­/98f9a39c­-de78­-4cbf­-b98b­-0955db98c7dd

Každopádně, každá miliarda by potěšila, to je bez diskuze, ale ať si to také trochu uvedeme do kontextu, 1,1 mld. EUR ­(cca 1,2 mld. USD­) jsou příjmy Tesly za necelých 6 dní a čisté zisky asi za 33 dní.

"Tak ze pak nema byt ziskova, kdyz mu ty auta zaplati danovy poplatnici..­"

Jen tak mimochodem, Ford třeba jen za roky 2020+ dostal v USA ­(nemluvě o dalších státech­) z různých míst dotace a daňové úlevy ve výši přes 1,7 mld. USD... a je ztrátový. Podle této Vaší logiky, kdy mu ty továrny a auta zaplatí daňoví poplatníci, by měl být vysoce ziskový Ford... a není.
Odpovědět4  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.