Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
1.7.2016, Milan Šurkala, aktualita
Stejně jak nejsou dokonalí lidé, nejsou dokonalé ani stroje. Automobily Tesla Model S mají za sebou první nehodu při řízení autopilotem, při které umřel řidič vozu. Stalo se tak poprvé za 130 milionů ujetých mil s vozy Tesla.
supec (34) | 6.7.20169:37
protože TESLA marketingově propaguje AUTOPILOT, ale zároveň zakazuje řidičům sundat ruce z volantu a sledovat Harryho Pottera za jízdy...
Důvěra v techniku tohoto nadšence ­(RIP­) mě udivuje.
Odpovědět0  0
Luke78 (3) | 3.7.201615:40
Třeba na naších silnicích by se to stát nemělo.
Dle paragrafů a vyhlášek musí mít u nás ­(možná po celé Evropě­) mezi koly náklaďáku nebo pod návěsy tzv ­"padací rám­", který má zabránit proniknutí cizích věcí pod auto. Pokud chybí, je auto odstaveno jako technicky nezpůsobilé.
U nás podjíždění kamionů ve stylu rychle a zběsile nehrozí.
Z tohoto vyplývá, že i ona Tesla by měla zachytit překážku před sebou a měla by brzdit. Případně by jí onen padací rám alespoň otočil bokem, takže by se nedostala pod kola.
No holt amíci, co chtěj, to maj.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 2.7.201620:38
A já čekal reklamy, zprávy,... Tesla krvelačný vraždící stroj.

Každopádně tohle se stát je zatraceně blbá smůla.
Odpovědět1  0
profic (28) | 2.7.201620:08
Řidič údajně při řízení sledoval Harryho Potera. Podle mého, to že běží autopilot, neznamená to, že nejsem řidič. Alespoň prozatím. Byl to fanoušek, který natolik věřil technologii, až za to přišel o život. Škoda.
Odpovědět1  1
Danny723 (36) | 1.7.201616:55
Existuje tu nějaká korektura? Nebo přečte si to autor aspoň před publikováním? Tyto dvě věty jsou už moc i na mě...

Bílou stěnu návěsu si nevšimlo jak auto, tak ani řidič v něm a vůbec nebrzdilo.

Mrtvý řidič byl velkým fanouškem Tesly ­(autu dal i jméno Tessy­), jejím cílům a strávil svůj život technik u námořnistva a věnoval se inovacím v různých technologiích.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5061) | 1.7.201617:17
Samozřejmě, že se to čte před publikováním. Ten závěr se přepisoval a doplňoval o informace, tehdy jsem to už nekontroloval. Ta první věta je špatná v čem?
Odpovědět0  1
Danny723 (36) | 1.7.201620:08
Skloňováním a použitím ani ­(buď si vyber ani­-ani nebo jak­-tak­), mělo by tam být:

Bílé stěny návěsu si nevšimlo jak auto, tak řidič v něm a vůbec nebrzdilo.
Bílou stěnu návěsu nevidělo ani auto, ani řidič v něm a vůbec nebrzdilo.
Odpovědět2  2
trokar (16) | 1.7.201611:43
V ideálním případě by se z této nehody měly poučit všechny Tesly. Pokud se dostanou do stejné situace, tak by se měly zachovat lépe.
Pokud ovšem jde tu situaci zachránit pouze změnou chování.

Statistiku opravdu nejde poměřovat.
Je to první případ ­(malý vzorek­)
Autopilote je jen na dálnicích.
Autopilot je zatím málo zkušený

Odpovědět0  0
Aros (547) | 1.7.201616:08
Nějak nechápu, jak se to jako stalo, že tahač kolmo přejížděl přes dálnici...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5061) | 1.7.201617:30
Ono nebylo řečeno, že se to stalo na dálnici takového typu, jaký máme u nás.
Odpovědět0  0
Cemada (1223) | 1.7.201619:01
Já to pochopil tak, že buď byla stěna návěsu bílá a detektory to nějak nepobraly nebo mezi koly tahače a koly návěsu byla ­"mezera­", např. 1,2m na výšku a 4,5m na šířku a detektory jí detekovaly a chtěly ten návěs vlastně podjed...styl alá Rychle a zběsile.
Každopádně je to ­"vinna­" softu. Ta se opraví­/vylepší a jede se dál.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5061) | 1.7.201620:07
Mezi koly tahače a návěsu byla mezera a kvůli bílé barvě návěsu a silnému světlu senzory patrně neviděly to nad tou mezerou. Takže auto to vlastně chtělo podjet, protože nevidělo stěnu nad mezerou. Nemusí to být ani tak chyba softu jako hardwarových senzorů ­(vstupu do softwaru­).

My třeba vyvíjíme rekonstrukci člověka a stačí, aby člověk měl černé kalhoty a už má software problém s rekonstrukcí nohou. Kamera tu černou nevidí a v dané oblasti vrátí nekonečno, přestože tam něco je. Proto je nutné kombinovat více typů senzorů, neboť každý má problém s určitými podmínkami. I ta Tesla tam má několik různých typů senzorů, očividně to ale nestačilo.

Osobně si tedy nejsem úplně jist, zda to půjde opravit pouze softwarově. Na základě mých zkušeností s podobnými algoritmy, bych to viděl i na jistou vinu hardwaru. Ostatně, Tesla podporuje autopilota jen u novějších ročníků, které mají bohatší sadu senzorů než původní modely, u kterých to na autopilota bez hardwarových zásahů do auta nejde aktualizovat.
Odpovědět2  0
Cemada (1223) | 1.7.201620:46
Aha. Hmmm...díky. Zajímavé info :­-)
Odpovědět0  0
Aros (547) | 8.7.20169:25
No, radar by to chytit měl, ale asi jej nemají namířený až do takové výšky.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.