reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
21.12.2007, Karel Polívka, rozhovor
Máme tu vyhodnocení prvního rozhovoru naší nové série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Týkaly se protipirátské organizace BSA - odpovídal Jan Hlaváč, tiskový mluvčí BSA.
pcmaker (263) | 5.1.200819:45
Takovyhle podivny individum z jeste podivnejsi organizace byste meli spis ignorovat, a ne jim poskytovat prostor pro tu ­"jejich­" osvetu. :o)
Odpovědět0  0
nn | 23.12.20070:20
Proč vubec společnost jako BSA existuji ? Zasadně nesouhlasim, všechyn tvrzeni ­"proč byt legalni­" jsou irelevantní ... Z pohledu studenta to nakopne otazky, proč tedy jsou postavene maturity na praci se systemem Windows ? Proč ne linux ? A proč Office ? Proč ne Open Office ? alternativy jsou .... Když to chcou rvat všude a v praxi to vlastně vnutit na tom pracovat, tak ať se nedivi že si každy ten system jen tak nekoupi, jen ať to kradou protože ty prasatka maji peněz dost!
Taktež nesouhlasim s tvrzením, že snižovani cen nesniži piratství .. to je největší blbost co jsem kdy slyšel, protože prvni co každeho zajima při pořizovani SW je CENA! A když je vyšší než nad jeho očekavani ­(či možnosti finančni­) tak si řekne, no na to kašlu raději to někde sosnu ... ale když vidi něco levneho tak si řekne to si koupim a aspoň s tim enbudu mit starosti ...
Docela uznavam Office Student, ceny jsou dobry a taky jsme si jej zakoupil, proč ne.. Ale co Windowsy ? Ty jsou drahy jako čert ? Proč bych měl davat 2500,­- za 7 let stary Wokna ?
A daloši věc je, co se tyče protipiratskych ochran, nevim na co se ti blaznove vubec snaži takove bikarny vymyšlet, akorat tim odradi ty, co si to chtěji koupit bo zjisti že daji za dany produkt třeba 1000kč a stejně jim to nejede oproti tomu co soused naproti si to stahne za 2 hodinky a ma to zadarmo a funkční, jak ři ka kamoš, muže existovat sebelepši ochrana, ale do tydne ­(ne­-li dřiv­) je prolomena.
Odpovědět0  0
xls (62) | 23.12.200712:30
S těm ochranama je to pravda. Nedovolím si oficiálně koupit SW, který vyžaduje nějakou aktivaci a podobný blbosti ­- v tomhle případě mi musí stačit starší verze bez těchto ­"zdokonalení­" nebo hledám alternativu případně ten program po patřičných úpravách, kde nebudu závislý na libovůli výrobce.

Jako příkladu uvede Office. Pro mě není problém zaplatit upgrade na Office 2007, nainstalovat, vyzkoušet a pak používat buď tuhle novější verzi nebo se vrátit ke starší. Vzhledem k aktivaci ale radši zůstávám u 2000 ­(legálních­), případně používám OO. Naprosto stejná situace je i u dalších SW: FineReader, Acrobat, Trados,... Takže výrobci by klidně jen ode mě mohli dostat letos cca 30 tisíc jen za upgrady, který bych klidně zaplatil, místo toho nedostanou nic.
Odpovědět0  0
nastvany obcan CSSR | 22.12.200714:44
Nechapu proc delate diskuse s takovymi lidmi, to je asi jako kdyz se delaly za komousu rozhovory s pohranicniky nebo bachari, s tim rozdilem, ze BSA existuje i v ­"demokracii­" a spolu s OSA tvoru OSU ZLA, BSA rozseva udavacstvi a jakozto tajna policie se niceho nestiti, skoda, ze podobizny techto lidi nevisi v tramvajich, podchodech, v pisoarech, treba by se i oni neceho bali.
Odpovědět0  0
xls (62) | 21.12.200716:49
Takže když v kauzách jako Mironet někoho napráskají, tak jsou 2 možnosti:
1­) buď ho odsoudí a pak se bijou do hrudi, jak jsou dobří
2­) nebo způsobí firmě jen škodu ­- a pak o ničem nevědí, protože oni tady prakticky neexistují.

Takovou vychcanou svini potkat v lese, tak ideálně strhnout pušku a hned zastřelit.
Odpovědět0  0
housenka | 22.12.200711:26
Tak tak. Nicméně, za zásah samotný je zodpovědná policie, tj. v případě 2­) by snad mělo být možné vymáhat náhradu škody po policii ­(tedy státu­), pokud by jedinou záminkou zásahu bylo udání od nedůvěryhodné organizace BSA.
(ale to opět zaplatí všichni daňoví poplatníci, takže by bylo samozřejmě nejvhodnější, kdyby policie neplýtvala státními finančními prostředky, a udání iniciovaná prokazatelně nedůvěryhodnými organizacemi typu BSA rovnou odkládala jako nedůvodná)
Odpovědět0  0
strelec@faktnezmicrosoftu.com | 22.12.200713:21
V naší společnosti ­(kde když tě přepadne tlupa cikánů­) ti nikdo nepomůže, si myslím že i spravedlnost si můsí každý vybojovat sám.

Velice stručné, zevrubné, zkreslené a nereálné popsání reálného stavu ve dvou odlišných verzích u soudu = spravedlnost státní, vlastní skutky = spravedlnost faktická.

A je na svobodné vůli každého, čemu dává přednost.
"Lež je pravda, která se nám nelíbí.­"
"Pravda a láska mocnějšího zvítězí nad lží a nenávistí slabšího.­"

No a
Odpovědět0  0
MartinMars (19) | 21.12.200713:04
Pěkné. Zaregistruji se v Čechách a budu ­"vyvíjet tlaky­" někde v tramtárii.
Opět jsem se utvrdil v tom, že BSA je něco, čemu vůbec nevěřím a považuji je osobně za jednu zlodějnu.
Odpovědět0  0
zdenek11 | 21.12.200711:24
"Obecně se zástupci BSA vždy striktně drží veškerých zákonů České republiky­" k smichu, nezaznamenal jsem ze by se nekde davali otazky na pana Hlavace jinak bych se urcite zeptal. Jak muze nekdo rict ze se striktne drzi zakonu cr po tom BSA ignoruje pravomocne rozsudky ceskych soudu. Napriklad kauza Digisys, kdy doslo k i kvuli podnetu BSA k zasahu v teto firme kvuli nelegalnimu softwaru, pri naslednem vysetrovani se nic nenaslo, ale BSA vytrvale na svych strankach uvadela Digisys jako uzivatele nelegalniho software, po tom co za to byla ceskym soudem pravomocne odsouzena za pomluvu s tim ze ma zaplatit 300 tisic korun radsi zlikvidovala pobocku v cr a nadale pusobi timto divnym zpusobem ze zahranici. Postoj mozna zakonny, ale zcela jiste neeticky a nemoralni.
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 21.12.200712:49
pod aktualnimi clanky na hlavni strance byl tyden nebo 14 dni odkaz ­"Zeptejte se Jana Hlaváče...­" nevim jak presne formulovano, ale mala lista mezi aktualitami a dvema cerstvymi clanky...
...
a otazky se vybiraly na zaklade hlasovani uzivatelu fora, a vymysleli je zase ctenari ­(krome tech 3 od redaktoru)
Odpovědět0  0
tequilla (14) | 21.12.20079:53
Hm, mnohe odpovedi zastupce BSA prinesly spise daleko vic dalsich otazek, ktere se mi vkradaji do mysli, nez by neco vysvetlovaly :­(. Skoda.
Odpovědět0  0
defka | 21.12.200710:16
Jo a navic ty nejzajimavejsi otazky ­(nebo alespon nektere z nich­) tu vubec nebyli, dodnes nechapu ze platim nakej ­"autorskej poplatek­" a jsem predem povazovan za zlodeje:)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 21.12.200710:35
Jakou mají autorské poplatky spojitost s BSA?
Odpovědět0  0
defka | 22.12.200710:19
Vsechny tyhle radoby spolecnosti jsou stejne...
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 21.12.200710:49
Tady zas někdo nečte ­- až tu bude rozhovor například s Petrem Jandou, tak se můžete na autorské poplatky pozeptat, BSA nemá s autorskými poplatky nic společného, více zde: https:­/­/www.svethardware.cz­/glos.jsp?doc=7840168CBF64B5B1C1257346007E539B
Odpovědět0  0
eraser (344) | 22.12.200716:54
Presne tak, po týchto odpovediach by mal mať právo každý položiť dodatočnú otázku.


Napr. odpoveď na tú moju, citujem ­'Tvrzení, že díky pirátství se stane z uživatele v budoucnu platící zákazník, mi přijde v principu nesmyslné.­' mi tiež osobne príde ako nezmyselná, pretože každý z vlastnej skúsenosti vie, že pokiaľ sa niekto zoznámi s určitým operačným systémom alebo aplikáciou, tak sa mu veľmi ťažko prechádza na inú alternatívu, i keď môže byť táto ďaleko lepšia, takže s odpoveďou absolútne nesúhlasím. A položme si otázku, koľko ľudí sa práve doma naučilo pracovať s určitými SW produktami, ktoré vlastnili bez licencie, jednoducho ich ukradli, no postupom času, keď sa zamestnali vo firmách, kde pracovali práve už s legálnymi licenciami, takže sa takýmto spôsobom stali z ­'pirátov­' legálni užívatelia. A taktiež je pravdepodobné, že pokiaľ takýto človek získa kúpnu silu a uvedomí si tržnú podstatu vývoja SW, tak si legálny SW zriadi i pre vlastné, domáce používanie.


Naviac, ak sa vrátim do minulosti, môžem prehlásiť, že možno by som osobne na platforme Windows nepracoval, ak by som sa s ňou nestretol práve v škole, kde licencie nevlastnili ­(koho je to chyba, o tom sa dá tiež polemizovať­), a pokiaľ by boli vtedy prísnejšie zákony, možno by som MS produkty nikdy nepoužíval. Takže kto tým získal...?


Z týchto mojich úvah sa iste dá vyčítať, že sa opieram do i MS produktov v porovnaní s open­-source možnosťami.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 3.1.200819:26
Chtel jsem na to napsat neco podobneho... ale uz si to napsal za me. Takze jenom doplnim odkaz na jeden clanek z novinek... http:­/­/www.novinky.cz­/clanek­/108818­-pirati­-pracuji­-pro­-nas­-rekl­-rumunsky­-prezident­-gatesovi.html

S nazorem pana Hlavace na prvni otazku se naprosto neztotoznuji, je videt, ze ma v tomto pripade zcela ­"profesionalne a profesne­" zdeformovany pohled.
Odpovědět0  0
ipip | 21.12.20078:35
studeny pravnicky cumak...
Odpovědět0  0
strelec@faktnezmicrosoftu.com | 22.12.200713:09
Přiznám se že jsem to nečetl, stejně jako bych nečetl rozhovor třeba s Hitlerem, Kulínským a nebo Spartakiádním vrahem. Prostě podle mě je ty lidi možné buď ....... a nebo ignorovat. A já osobně zatím doporučuji je ignorovat ;­-)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 18.1.20089:26
... otázky vybrané přede ... směšné ....

... proč to nebylo on­-line???
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 18.1.20089:37
Protože tak to je prostě zde na SHW koncipováno. Nevím, co k tomu více dodávat. Ano, online by to bylo zajímavější. Ne, online to tu bohužel nebude.

Kromě toho i ta stávající forma má své přednosti.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 18.1.20089:56
Když všude jinde to jde

.. proč to zde není možné on­-line?
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 18.1.200810:17
Nikdy jsem neřekl, že to zde online není možné. Řekl jsem, že koncepce našich rozhovorů je prostě jiná a nebudeme ji zatím měnit.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 18.1.200810:38
.. to je velká škoda, jelikož takto tyhle rozhovory ztrácí transparentnost což u tak ožehavého tématu jakým jsou BSA OSA apod. jsou.

.. ale chápu, dostat daného člověka do redakce je mnohem složitější něž mu vybrané otázky jen zaslat mailem ....
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.