reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Miroslav Tyburec z OKI

6.4.2010, Karel Polívka, rozhovor
Rozhovor: Miroslav Tyburec z OKI
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládat otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti OKI - odpovídal Miroslav Tyburec, obchodní a marketingový ředitel.
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti OKI. A kdo vlastně odpovídal?


Miroslav Tyburec se představuje


Pochází z Rakovníka, v roce 1988 absolvoval VŠE, obor ekonomika průmyslu. Působil na různých pozicích ve firmách Škodaexport, ČSOB a Electrolux, od roku 1995 pracuje pro české a slovenské zastoupení značky OKI, nejdříve jako finanční ředitel, dnes zastává funkci obchodního a marketingového ředitele. Zná tedy řeč čísel i skutečné potřeby uživatelů tiskáren. Mezi záliby počítá zejména sport, hraje tenis, lyžuje, je členem fotbalového týmu PUK, který hraje Hanspaulskou ligu. Sleduje sportovní dění, zejména fotbal a hokej. V Extralize hokeje fandí Slavii, jejímž je OKI sponzorem.


Miroslav Tyburec, obchodní a marketingový ředitel společnosti OKI


O společnosti OKI Printing Solutions


Značka OKI Printing Solutions působí ve 120 zemích světa a je součástí japonského koncernu OKI Electric s obratem 6,7 mld. USD.





V České republice se OKI zaměřuje na oblast profesionálního kancelářského tisku, ve které v roce 2008 obsadila 1. místo na trhu A3 barevných tiskáren a 2. místo v kategorii rychlých barevných tiskáren i multifunkcí formátu A4 (led/laser. technologie, rychlost 11 a více barevných str./min). 2. místo patří OKI i na trhu jehličkových tiskáren. Díky novým modelům dnes nabízí zařízení nejenom pro kanceláře, ale i pro náročnější zákazníky z domácností. Více na www.oki.cz



Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit (Zajímavé/Nezajímavé). Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.

Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/46489-miroslav-tyburec-obchodni-a-marketingovy-reditel-oki




1. otázka od: valda


Kdo pro Vás vyrábí zařízení B2500 MFP, MB260 (vs. Xerox 3100MFP nebo Minolta 1600f ?) nebo barevné levné tiskárny C110 a MC160 (technologicky jsou stejné levné tiskárny Samsung, resp. Xerox ?)

Doplňující komentář:
S barevnými i černobílými tiskárnami OKI mám dlouhodobě velmi dobré zkušenosti. Nicméně v posledních letech jsou uvedeny na trh multifunkce a tiskárny, které nevyužívají technologie odděleného válce a LED hlavy a také jejich kvalita se mi zdá poněkud horší, než jsem byl zvyklý u starších modelů.

Miroslav Tyburec: Máte pravdu, že OKI se orientuje zejména na vyšší segmenty trhu, tedy na produkty vhodné do kanceláří. Abychom měli nabídku ucelenou, nabízíme v nižší kategorii i tzv. OEM produkty, tj. tiskárny a multifunkce vyráběné jinými výrobci a prodávané pod vlastní značkou. Je třeba říci, že kategorie velmi levných vstupních modelů je v České republice významná, a proto s rozhodnutím naší japonské centrály být přítomni i zde, i když s OEM produkty, v zásadě souhlasíme. Zařízení B25xx MFP a MB2xx pochází od firmy Sagem, levné barevné čtyřprůchodové tiskárny a multifunkce série C100 a MC160 jsou od firmy Konica-Minolta.



2. otázka od: Sommer


Vaše společnost nabízí tiskárny nejenom pro kanceláře, ale i pro náročnější zákazníky z domácností. Nechystáte také nějaké produkty (tiskárny) pro běžné uživatele?

Doplňující komentář:
Firma OKI je mi známá právě spíše z kancelářského a firemního segmentu. Při procházení nabídek tiskáren běžné uživatele na ni moc nenarážím.

Miroslav Tyburec: Už teď máme dle mého názoru v nabídce levné tiskárny a multifunkce vhodné do domácností. Jmenoval bych černobílé tiskárny řady B2000, charakteristické svým malým půdorysem, barevné tiskárny řady C100, černobílé multifunkce řady MB200 a barevné multifunkce – model MC160. Hlavním rysem těchto produktů je jejich nízká pořizovací cena a jsou vhodné především pro menší objemy tisku. Při vyšších objemech tisku jsou určitě vhodnější naše kancelářské modely, jejichž vyšší pořizovací cena je bohatě vykompenzována nižšími náklady na provoz.



3. otázka od: Sommer


Kdo je pro Vás v oblasti profesionálního kancelářského tisku největší konkurencí?

Miroslav Tyburec: Když se podíváme na hodnotové podíly na trhu jednotlivých značek v roce 2009 uváděné společností IDC, pak v oblasti profesionálního kancelářského tisku, do kterého řadíme černobílé a barevné tiskárny s technologií LED/laser a s rychlostí více než 20 stran A4 za minutu, jsme skončili druzí s tržním podílem 15,5 %, před námi bylo HP s podílem 38,7 % a třetí za námi Lexmark s podílem 9,4 %. Takže bych jmenoval jako největší konkurenty v této oblasti tyto dvě značky.



4. otázka od: Petr S.


Jste zastáncem tzv. alternativních náplní nebo raději vidíte, když zákazníci používají jen a pouze originální cartridge či tonery?

Miroslav Tyburec: Jako všichni výrobci, i my samozřejmě zdůrazňujeme výhody používání originálního spotřebního materiálu. Pouze při jeho použití můžeme garantovat bezproblémový provoz našich tiskáren, což dokumentujeme i poskytováním 3leté záruky na naše výrobky (za podmínky registrace zakoupeného produktu na našich webových stránkách a za podmínky používání originálního spotřebního materiálu). Přirovnal bych to k používání nafty ze značkových benzínových pump – i tam přes vyšší cenu máte jistotu, že tato nafta nepoškodí motor vašeho vozu.



5. otázka od: Petr S.


Má vaše firma ve svém portfoliu některou z tiskáren, která disponuje technologií, kterou podle vás jiní výrobci nemají? Pokud ano, jaká tiskárna to je a o kterou technologii se jedná?

Miroslav Tyburec: OKI je známá jako průkopník digitální LED tiskové technologie, kdy k osvitu obrazového válce používá liniové pole diod umístěných v tiskové LED hlavě (na rozdíl od klasické laserové technologie, kdy je k osvitu používán laserový paprsek, který je nutné složitě rozkmitat po celé ploše obrazového válce). Výhodou LED technologie je její naprostá jednoduchost, absence složitých mechanických prvků, které jsou nutné u klasického laseru, a tím i mnohem menší náchylnost k poruchám. To, že LED technologie prokázala svoji životaschopnost, dokazuje i přechod některých dalších výrobců tiskáren k ní. V poslední době LED technologii začínají používat i výrobci televizí (např. Samsung). LED technologii používáme u většiny našich barevných a černobílých tiskáren a multifunkcí.



6. otázka od: Igor


O jaké druhy tiskáren je v současnosti největší zájem, co teď nejvíce prodáváte?

Miroslav Tyburec: V roce 2009 došlo kvůli celkovému snížení poptávky k poklesu trhu téměř ve všech jeho segmentech s jedinou výjimkou, kterou je segment barevných laserových/LED multifunkcí formátu A4. Tedy i naším nejúspěšnějším modelem byl v loňském roce model MC560, což je profesionální barevné LED multifunkční zařízení formátu A4 s funkcemi tisk, kopírování, skenování, faxování. Dalšími našimi nejprodávanějšími modely byly barevná LED multifunkce formátu A3 – model MC860 – a černobílé LED tiskárny série B400.



7. otázka od: Igor


Je možné si u vás zaplatit i delší záruku (nad rámec bezplatné 3 leté), nebo jiné služby navíc (NBD atd.)?

Miroslav Tyburec: Bezplatnou 3letou záruku nabízíme za podmínky registrace zakoupeného produktu na našich webových stránkách a za podmínky používání originálního spotřebního materiálu. U vyšších profesionálních modelů je v rámci prodloužené záruky zdarma i servis přímo v místě instalace.

Za příplatek poskytujeme 3letou záruku s vyřešením problému, popř. zápůjčkou náhradního zařízení „next business day“. Ceník je k dispozici na našich webových stránkách. Co se týče 4leté, popř. 5leté záruky, cenu na ně nabízíme na základě individuální poptávky zákazníků.



8. otázka od: Igor


Chystáte nějaké speciální slevové akce?

Miroslav Tyburec: V současné době naše zastoupení v České republice žádné speciální slevové akce nechystá, ale nelze nikdy vyloučit akce na celoevropské úrovni. Závisí to především na skladové situaci u konkrétních modelů – my však aktuálně o žádné připravované akci nevíme.



9. otázka od: Taran


Jaké novinky v nejbližší době připravujete? Chystáte i nějaké modely pro běžné zákazníky?

Miroslav Tyburec: Během tohoto roku chystáme obměnu téměř celého produktového portfolia s výjimkou černobílých multifunkcí řady MB400, které jsme uvedli na trh v prosinci 2009. Pro běžné zákazníky nabízíme už teď levné modely černobílých tiskáren (série B2000, B400), barevných tiskáren (série C100 a C3000), černobílých multifunkcí (série MB200, MB400) i barevných multifunkcí (MC160, MC300).



10. otázka od: husky14


Zaměřujete se spíš na profesionální sféru, přesto v nabídce nemáte plotry a další tisková zařízení pro formáty A2 a větší. Chystáte v budoucnu i tato zařízení?

Miroslav Tyburec: Nemám informace o tom, že by OKI v dohledné době chystala vývoj zařízení pro tisk na větší formáty nežli je A3++.



Závěrem


Tímto za redakci a čtenáře SHW děkuji panu Tyburcovi za zodpovězení všech otázek.

Karel Polívka
šéfredaktor Světa hardware
reklama