Původní X-Wing přepracován pod enginem Unity


Nová verze ...
V roce 1993 jsme také mohli většinou zapomenout na to, že by 3D hry ukazovali menší objekty také ve 3D, čili složené z polygonů. Spíše šlo o 2D sprity, čili pouhé rozfázované a vhodně zasazené obrázky či animace, což je i případ zmiňovaného Doomu. Zde ale máme opravdové 3D objekty včetně planet, zářivá slunce a jiné efekty. Ty sice neodpovídají moderním standardům, ale hra celkově rozhodně nevypadá špatně, zvláště když jde o přepracovanou původní verzi.

... a pro srovnání stará verze hry X-Wing.
Práce na XWVM začaly v roce 2014, kdy se na GOGu objevilo téma vyzývající ostatní uživatele, kteří by o projekt mohli mít zájem. Taková témata se ostatně objevují často, ale stejně tak často prvotní nadšení z projektů vyprchává. V tomto případě se to naštěstí nestalo, jak můžeme vidět na výsledku, respektive na ukázce toho, co bylo zatím vytvořeno.
Lidem, kteří realizovali tento projekt, tak patří všechna čest, však za ním je jistě mnoho hodin lidské práce, kterou pohánělo především čisté nadšení pro věc. Na něco ale toto nadšení stačit nemusí, a sice na možné právní kroky, které by mohlo podniknout studio LucasArts nebo Disney Interactive Studios, čili firmy, které přinesly původní verzi. Lidé z LucasArts také nemusí být nadšeni už jen z toho, že se někdo montuje do jejich světa Hvězdných válek, i když jde o veskrze nevýdělečnou činnost. Na druhou stranu je XWVM pouhý mod, který vyžaduje, aby byla na počítači nainstalována původní hra, jejíž soubory využívá. Doufejme tak, že právníci v tomto případě zůstanou v klidu, ovšem na to moc neukazuje fakt, že Disney již donutil autory pozměnit samotné video z důvodu porušení autorských práv.
Zdroj: Hexus.net