www.svethardware.cz
>
>
>

Původní X-Wing přepracován pod enginem Unity

Původní X-Wing přepracován pod enginem Unity
, , aktualita
Nadšencům se podařilo přepracovat starou hru X-Wing pro PC z roku 1993 do moderní podoby, alespoň v tom ohledu, že využívá engine Unity 3D. Grafika tak byla notně vylepšena, ale ne tak, aby hra odpovídala aktuálním standardům.
reklama
Však jde o hru z doby, kdy ti největší šťastlivci mohli využívat počítače s vůbec prvními procesory Pentium, ovšem běžný smrtelník tehdy měl spíše počítač s procesorem 486 nebo ještě 386. Tomu odpovídaly i tehdejší hry. Ve stejném roce přišel na trh Doom, který představoval to nejlepší, co lze hrát ve 3D grafice, a tak je jasné, že hra s grafikou původního X-Wing by dnes mladší hráče nedokázala nadchnout. Je tu ale mod s označením XWVM, který vyvíjí komunita nadšenců, jako je David Esparza Guerrero. Ten zveřejnil na YouTube video ukazující původní X-Wing v moderní podobě dané enginem Unity 3D, který je stejně jako řada jiných pro tyto bohulibé účely k dispozici zdarma.




Nová verze ...


V roce 1993 jsme také mohli většinou zapomenout na to, že by 3D hry ukazovali menší objekty také ve 3D, čili složené z polygonů. Spíše šlo o 2D sprity, čili pouhé rozfázované a vhodně zasazené obrázky či animace, což je i případ zmiňovaného Doomu. Zde ale máme opravdové 3D objekty včetně planet, zářivá slunce a jiné efekty. Ty sice neodpovídají moderním standardům, ale hra celkově rozhodně nevypadá špatně, zvláště když jde o přepracovanou původní verzi.



... a pro srovnání stará verze hry X-Wing.


Práce na XWVM začaly v roce 2014, kdy se na GOGu objevilo téma vyzývající ostatní uživatele, kteří by o projekt mohli mít zájem. Taková témata se ostatně objevují často, ale stejně tak často prvotní nadšení z projektů vyprchává. V tomto případě se to naštěstí nestalo, jak můžeme vidět na výsledku, respektive na ukázce toho, co bylo zatím vytvořeno.


Lidem, kteří realizovali tento projekt, tak patří všechna čest, však za ním je jistě mnoho hodin lidské práce, kterou pohánělo především čisté nadšení pro věc. Na něco ale toto nadšení stačit nemusí, a sice na možné právní kroky, které by mohlo podniknout studio LucasArts nebo Disney Interactive Studios, čili firmy, které přinesly původní verzi. Lidé z LucasArts také nemusí být nadšeni už jen z toho, že se někdo montuje do jejich světa Hvězdných válek, i když jde o veskrze nevýdělečnou činnost. Na druhou stranu je XWVM pouhý mod, který vyžaduje, aby byla na počítači nainstalována původní hra, jejíž soubory využívá. Doufejme tak, že právníci v tomto případě zůstanou v klidu, ovšem na to moc neukazuje fakt, že Disney již donutil autory pozměnit samotné video z důvodu porušení autorských práv.

Zdroj: Hexus.net

reklama
Nejnovější články
SpaceX zkusilo chytit kryt nákladu rakety Falcon 9 SpaceX zkusilo chytit kryt nákladu rakety Falcon 9
SpaceX odstartovalo praktickou část projektu Starlink na pokrytí Země vysokorychlostním připojením k Internetu z nízko obíhajících satelitů. To ale zahrnovalo i něco jiného, a sice pokus chytit proudnicový kryt nákladu pomocí lodě se sítí.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
AMD bude také čelit žalobám zákazníků kvůli Spectre AMD bude také čelit žalobám zákazníků kvůli Spectre
Byla jen otázka času, kdy se na společnost Intel snesou první žaloby kvůli exploitům Spectre a Meltdown a ty také přišly a ne zrovna málo. AMD však v tomto případě zůstávalo ve stínu Intelu, ale to se nyní změnilo. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Steven Seagal tváří nové kryptoměny Bitcoiin2Gen Steven Seagal tváří nové kryptoměny Bitcoiin2Gen
Akční herec Steven Seagal zdaleka netočí jen filmy. Nyní se stal tváří nové kryptoměny Bitociin2Gen. Její uvedení vzbuzuje hodně otázek, ať už tím, že parazituje na názvu nejznámější kryptoměny, ačkoli s ní nemá nic společného, nebo pyramidovým schématem.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
AMD vysvětluje, proč budou mít jeho serverové procesory navrch nad Intelem AMD vysvětluje, proč budou mít jeho serverové procesory navrch nad Intelem
Na akci ISSCC hovořili zástupci AMD o tom, co je vedlo k vytvoření procesorů EPYC v takové podobě, v jaké se dostavily na trh. Uvedli také, proč věří ve svůj přístup, který má být ve srovnání s Intelem mnohem výhodnější. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Intel: proč přestala růst pracovní frekvence procesorů? Intel: proč přestala růst pracovní frekvence procesorů?
V době procesorů Intel Pentium 4 založených na NetBurst měl Intel vizi, že požene pracovní takt až k 10 GHz, což se nakonec ukázalo jako nezvládnutelný výkon. Byla to i doba, kdy AMD představilo své nejúspěšnější procesory před generací Zen. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře