No hlavně mě sere že s 3500mAh baterií ten krám nabíjím každej druhej den a to ten mobil leží na stole.
Odpovědět0 0
hele it to je běžná věc a sere každého, jen výrobce to nechápe a cpe tam furt obrovský display a ten žere nejspíš nejvíce
Odpovědět0 0
Displej nic nežere když je vypnutý. Obrovský displej není problém.
Mám telefon s nějakými 3550mAh, při mém používání, tzn cca 1h SoT denně, minimum věcí na pozadí, stále aktivní Wifi a BT, dvě SIM mi to vydrží 3 dny s rezervou (spotřeba cca 25-30% baterie/den), telefon má vlajkový A18 Pro.
Stejně tak jsem do nedávna používal S23U, ten vydržel i 4 dny používání popsaného výše. Stejně tak jsem ho dokázal s 5000mAh baterií vyždímat během 5 hodin bez zapnutého displeje, když to sloužilo jako hotspot k počítači, který streamoval nonstop video s cca 30-50Mbit/s
U telefonu strašně záleží jak ho používáš a displej rozhodně není problém, daleko víc žere 5G modem, zvláště když používáš mmWave (typicky jen US modely a i tam je to jen někde, ale v dobrých podmínkách vytlačíš víc jak 1Gbit/s), pak taky hodně žere SoC, nech třeba natáčet 4k video, za 2-3 hodiny máš vybito, když budeš přehrávat 4k video lokálně uložené, vydrží ti to 15-20 hodin, spotřeba displeje u natáčení videa nic neznamená, u přehrávání naopak tvoří hlavní část spotřeby.
Odpovědět0 0
By mě zajímalo zda se v dnešní době někdo zajímá kolik jader má cpu v mobilu, na běžné použití dle mě cpu stačí už cca 10 let, a android neumí dobře multitasking, hodně tomu nasvědčuje i to že se dělá nejvýkonnější cluster jen jedno jádro na co nejvyšší frekvenci.
PS: teda vše co jsem napsal platí v případě že nejsem náctiletý a nechci hrát 4K, 3D hru se 140Hz, protože taková hra se nejlépe hraje na mobilu 🤣
Odpovědět0 0
"hodně tomu nasvědčuje i to že se dělá nejvýkonnější cluster jen jedno jádro na co nejvyšší frekvenci."
Není to však pravidlem, ostatně zrovna tento procesor je výjimkou a má 2 jádra v nejvýkonnějším clusteru.
Odpovědět0 0
tak už je android 15, já už si u svého 14 všimnul že při aktualizací aplikací z google.play jednu/několik aplikací stahuje a zároveň instaluje, do teď to dělal po jedné.
Odpovědět0 0
Google Play má pořád děsivě pomalé aktualizace, Na S23U aktualizace přes Google Play i po změně daleko pomalejší než přes Samsung store, ten instaluje 3 najednou, stejně funguje iOS, aktualizuje 3 aplikace najednou
Odpovědět0 0
Nejde o počet jader, můžeš mít 8, zastaralých úsporných jader (low endy za 2-3 tisíce) nebo můžeš mít 6 jader (z toho dvě výkonné) a máš top výkonné SoC (A18 Pro). V premiových vlajkových modelech sice nepotřebuješ nutně nejvýkonnější SoC na trhu, ale zákazník neočekává že u takového zařízení za 1000+ dolarů bude něco horšího než to nejlepší na trhu. Snapdragon 8 Elite vychází na bezmála 200 dolarů.
Mimochodem hra na mobilu se dá hrát stejně jako na konzoli. Telefon připojíš k 4k monitoru/TV, připojíš ovladač a hraješ... Jsou hry které jsou stejné na počítači, konzolích i mobilech, třeba Assassins Creed Mirage, Warframe (tam je cross patform hraní i účet, hra je naprosto totožná na všech platformách).
Problém akorát nastává že mobilní hra nemusí být připravena na takové rozlišení a hlavně fyzicky velké pixely, na 2,5k displeji mobilu s 400-500ppi například neřešíš antialiasing ani extra detailní textury, když to pak pustíš na 12-14" tabletu s 3k rozlišením už vidíš drobné nedostatky, když to pak natáhneš na 65" 4k TV tak uvidíš dost kostičkovanou a nedetailní mazanici, ale hodně záeží na hře. Mnoho her to ale zvládá docela dobře.
Odpovědět0 0
V mobilech mozna, pokud se nehraji hry. Ale na PC ve Windows se 10 let stare Celerony tezce zadychavaji, napr. v Chrome, Jave apod. Skoro na hranici trpelivosti.
Odpovědět0 0