27.2.2018, Milan Šurkala, aktualita

O připravované raketě United Launch Alliance (joint venture Boeingu a Lockheed Martinu) neslyšíme poprvé. Slibuje o 70 % nižší ceny letů díky recyklaci stupňů, začne pak létat nejspíš až v polovině 20. let.

reklama
zbytečnost | od: honza1616 (253)  4.3.201811:08
jak už je tady zmíněno, celá koordinace a zázemí pro chytání letících padáků a několik současně letících velkých vrtulníku a dostatečně velkou lod kam to uloží....
hmmm tak to si budou muset koupit zrovna nějakou vyřazenou letadlovou lod, nebo přestavět nějakou obří kontejnerovou lod na už tak dost nebezpečné manévry
tohle je uplný nesmysl, když už tak efektivnější by bylo dělat to stejně jako rusové při přistávání návratové kapsle Sojuzu, ...zbrzdit na padáku a 2m nad zemi zapálit brzdící motory a zbytek zařídí dopad do vody, dál už by to zvládl vylovit jeden vrtulník
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ano | od: Pate1973 (172)  1.3.201822:46
Označit tento záměr za geniální je přinejmenším neskromné.
Nehledě na to že takhle už chytali pouzdra s filmy ze špionážních družic který byly o dost menší a ani tak to nebyla prdel.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
motor | od: Tibor84 (2)  28.2.20187:04
oni nezachrania cely stupen ale iba motor..., tym padom nebudu potrebovat tolko paliva na ubrzdenie celeho stupna
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Magoři | od: Eskymak (189)  27.2.201822:29
V době, kdy Falcony přistávají na pětníku, oni začnou experimentovat s chytáním raket helikoptérou. Budoucnost je jinde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Magoři | od: wrah666 (1240)  28.2.20184:00
A stejně mohou chytit jen ty boční prdítka. Samotný první stupeň váží ­"nepatrně­" víc než je nosnost jakéhokoliv vrtulníku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Magoři | od: Eskymak (189)  28.2.201810:09
Boční motory, plus motorový block 1. stupně se bude chytat na padáku. Nádrž prvního stupně se asi zahodí, nebo se spíš bude lovit z moře.

Motory jsou to nejdražší, takže prázdnou nádrž bez aktivních komponent asi nikdo neřeší.

Zajímalo by mě, jak daleko budou muset pro ty ­"padáky­" lítat a jestli plánují táhnout celou cestu raketu pod vrtulníkem, nebo zda ji po zachycení z vrtulníku naloží na loď a tou až dovezou zpět.

Každopádně vcelku nepraktický koncept.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Magoři | od: wrah666 (1240)  1.3.20188:21
Mě to zní doslova nebezpečně. Už jen pyropatrony k oddělení motoru od nádrže zavání průšvihem. Ve spojení s dost solidním množstvím statické elektřiny, které při startu vznikne třením. A koordinace sedmi těžkých a velkých vrtulníků chytajících současně sedm docela těžkých a rozměrných předmětů na padácích. SPousty startů je nad moře, a tohle bude chtí hodně velkou loď, aby to na ní mohlo vše přistát. Plus ty vrtulníky musí být ve vzduchu ještě před startem, takže než dojde k zachycení spálí nemálo paliva. Navíc tuším, že manévr spouštění, případně vytahování čehosi na letící vrtulník není zrovna 100% bezpečný manévr. A i v nejlepším případě, když vše vyjde nedosáhnou elegance manévru, jaký předvedl Musk s dvojitým přistáním bočních stupňů Falcon Heavy. A co s jednotlivými prvními stupni předvádí jak dlouho? Nehodlám hledat, ale tuším tak dva roky to budou. A to poměrně úspěšně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
reklama
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.