reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.5.2005, Martin Štěpánek, Patrik Steiner, recenze
Dnes pokračujeme druhou částí s testem grafických karet se sběrnicí PCIe. Na řadě jsou karty s čipem od nVidie od výrobců jako Asus, Gainward, Gigabyte, Galaxy, Leadtek, MSI, Club 3D a PixelView.
Womb@t | 7.6.20059:31
Mna by zaujimal vykon Ge Force 6800 128MB, je v celku lacna a bude mat urcite lepsi vykon ako 256MB verzia koli taktom pamati a je odporucana pre Quake 4:­))
Odpovědět0  0
necro | 4.6.200514:31
Jednoznacne chod do Leadteku. Je to asi najvyvazenejsia G6600GT vobec. A navyse Gigabyte sa vobec neda pretaktovat.
Odpovědět0  0
DJiorgos | 4.6.200511:04
Porad resim problem co nakoupit.. Poriozuju si novy comp Sestava AthlonXP 3000+ Venice, pameti GEil 1024MB cl2.5, a deska ASUS A8N­-SLI 939...
A jediny otaznik vysi nad grafikou .. Mel jsem jisty vyber a to v Gigabytu 6600GT ovsem trochu me znepokojuje to pasivni chlazeni.. Naproti tomu Leadtek ma aktiv. vetrak a take frekvenci jadra o 50MHz vyssi.. Poradte do ceho jit..Na rozdilu cen mezi temito dvema mi nezalezi prtz je mohu obe koupit za relativne stejnou cenu ­(kolem 5200,­-­) Dík za radu
Odpovědět0  0
Deamon | 5.6.200522:49
No bude dost záležet na case ve které to chceš provozovat. když tam bude pruvan což třebas dva 12fan zaručeně udělají, tak máš gigabyte jako s aktivním chlazením... a taktovat se taky dá. a budeš mít tichoučko­(malý větráčky jsou největším zdrojem hluku­- zvlášť na grafice­). Zase leadtek ho má prý slušný a pasiv s heatpipe se dá za 500 kdykoli dokoupit...
Osobně bych šel do Gigabyte
Odpovědět0  0
Hugo Jetel | 27.5.20058:10
Zajímalo by mě to jak by si tady ta karta vedla!

Díky
Odpovědět0  0
Mirek J | 25.5.200511:24
Jen tak letmo:

Asus Extreme GeForce 6800 – tak PCIe GF6800 není 325­/700 MHz ale 350­/600 MHz, platí i pro tuto kartu!, ta karta nemá 128 ale 256 MB, nápis na krabici je celkem dost velký ;­-­), toto je dost odvážné ­"Rozdíl oproti ATi je okolo 30 milionů, které padly na podporu Pixel Shaderů 3.0.­"

Asus Extreme GeForce 6800 Ultra ­- ­"Ten je bohužel po přechodu do 3D režimu trochu hlučnější.­", ta dvouslotová turbína je hlučná i ve 2D a regulovat jde většinou jen ­(Gainward EXPERToolem­) na 50% Club3D GeForce 6600 ­- ­"Trochu výtku bych měl k velikosti ventilátoru, který má malé lopatky a točí mnoho otáček za minutu.­" ­- :­-­)

Gainward 6600 GT GS ­- ­" Golden Sample má místo původních frekvencí 500MHz na jádře a 450MHz na pamětech poměrně značně zvýšené ­" ­- 500­/450 ­(900­) plati pro 6600 GT AGP, 6600 GT PCIe je implicitne 500­/500­(1000­) MHz

Gainward GeForce 6800Ultra Golden Sample ­- ­"(ve skutečnosti 4×64bitů pomocí crossbaru­)­" ­- crossbar memory controller je prece jen presnejsi nez ­"pricka nebo rozpera­" :­-­), krizovy radic je asi taky lepsi. ­"celkový bandwitch 35,2GB­" ­- fakt se tam s pasmem nekouzli, je to sirka ­- width

Leadtek GeForce 6600 GT Extreme ­- ­"Velmi milé překvapení jsou použité paměti s časováním 1,6ns. Díky tomu je zde velký potenciál pro přetaktování.­" ­- jinak by to asi při základním taktu 560 ­(1120­) nešlo, takže jaké překvapení a potenciál k přetaktování je pár procent ­(většinu z 560 na zhruba 600 ­(1200­) MHz­)

MSI GeForce 6800 GT ­- ­"Na levé straně od grafického jádra si můžete všimnout DVI splitteru od firmy SiliconImage­" ­- rozdelovat digitalni signal jsem jeste zadnou grafiku nevidel, mozna to bude spis DVI transmitter, u karty chybí podstatný údaj ­(či fotka­) o regulátoru na boční straně chladiče, viz třeba:
http:­/­/www.hothardware.com­/image_popup.cfm?image=big_slider1.jpg&articleid=677&t=a

Plusy a minusy:
Asus GF6800 +chladic ­(to asi ne, je pomerne hlucny a na trhu jsou 6800vky s lepsimi chladici­)

Gigabyte GeForce 6600 GT ­- cena ­(­-­) jako minus asi ne, karta s pasivnim heatpipe chlazenim, lepsimi
pametmi, solidnim bundle ze 5900 s DPH ­(a cena kolisa, byla uz 5700­) je podle me dobra koupe
Odpovědět0  0
Rado1 (3) | 24.5.200521:17
ano, asi to bude nekompatibilne. skusal som ati 7000 ­(agp4x­) ta ide v pohode.
Odpovědět0  0
razorcz | 24.5.200521:24
tak se 5700 zbav a nez koupis neco dalsiho tak to poradne vyzkousej.
Odpovědět0  0
razorcz | 24.5.200519:02
a jinou grafiku zkosels?
Odpovědět0  0
Rado1 (3) | 24.5.200518:44
mozno trochu odveci, ale viete mi poradit s fx5700? s doskou asusK8N nejde. vsetko je
zapojene ako ma..dost ma to se*e, lebo kamosovi ide aj na starej sunke ECS, SIS748.
Odpovědět0  0
razorcz | 24.5.200519:16
a jinou grafiku zkosels?
muze to byt nekompatibilita,to neni az tak nenormalni vec.
Odpovědět0  0
razorcz | 24.5.200517:50
no konecne zacali delat grafiky do PCI mam procesor 133Mhz a 16 ram 800MB hard tak uz jsem si ji objednal Asus 6800 Ultra,moc mi to pomuze k moji 16MB ramce dam to sdilet,doufam ze to bude srumec.To AGP bylo fakt spatny,konecne na to prisli ze staci PCI.
Odpovědět0  0
polack | 24.5.200517:56
Nechceš to poslat do ­"zlaté mříže­"? Určitě bys vyhrál
Jinak GOOD
Odpovědět0  0
PRD | 24.5.200515:52
Tak nevím jak je to s tou hlučností na jednom místě píšete že je tichý a v záveru napíšete, že je její mínus hlučnější chlazení. TAK JAK TO S TÍM HLUKEM JE?
Odpovědět0  0
Gentle Giant | 24.5.200522:09
Raději se pořádně podívej, to hodnocení je vždycky POD danou deskou. Leadtek 6600GT nemá žádné minusy.
Odpovědět0  0
Gentle Giant | 24.5.200522:11
samozřejmě pod ­"kartou"
Odpovědět0  0
Shaquille | 24.5.200511:22
Dobry den,
chtel bych se zeptat, jakou revizi karty Asus 6800 Ultra mate... Na webu asus 6800 Ultra nema. Vypada to, jako by se chystala nejaka nova revize karet... Pravdepodobne budou HDTV ready a urcite se objevi i verze s 512 RAM...

Diky
Shaquille
Odpovědět0  0
Patrik Steiner | 24.5.200511:51
Dobry
Jde o revizi 1.02 a presne oznaceni je EN6800ULTRA­/2DT­/256M­/A
Odpovědět0  0
Shaquille | 24.5.200515:19
Dobry den,

dekuji.
Odpovědět0  0
michal_kollar@centrum.sk | 24.5.20059:59
Urcite stoji tato karta 5790?. Ved to je o 1000 lacnejsia ako Leadtek a este pracuje na ovela vyssich frekvenciach.
Vlastne ked sa na to tak zapozeram tak je to najlacnejsia 6600GT z celeho testu. Preco potom nema pri kladoc uvedenu aj cenu ­(Ked napriklad Pixel View ma a to ma nizsie takty, horsi chladic aj pamate...)
Odpovědět0  0
bigless (91) | 25.5.200515:28
Mam ji doma a kupoval jsem ji asi pred ctvrt rokem ramcove jeste o 300kc levneji nez je uvedeno v tomto testu..takze informace jsou vesmes pravdive..zalezi na distributorovi...
Odpovědět0  0
Mr.CPU | 24.5.20059:21
Hned v druhém odstavci je napsaný podle mne pěkný nesmýsl, cituji:

"Výrobci zde mnohem méně dodržují referenční design. To sebou nese nevýhodu pro výrobce, kteří tak musí investovat více peněz, ale výhodu pro uživatele, kteří mohou vybírat s pestřejší palety produktů.­"

Firmy nemusí investovat více peněz, protože mohou použít referenční design nVidie. Je to tudíž VÝHODA svobodné volby a kdyby se to výrobcům ekonomicky nevyplatilo, tak to nedělají.
Odpovědět0  0
John.DOn | 24.5.20059:45
Jo. Referenční desigh nemusí být vždy ten nejlepší.
Navíc předpokládá přesné druhy součástek.
Někdy je lepší si z referenčního desighnu vzít jen dobré nápady a udělat to podle sebe. Zvlášť větší výrobci si rádi dělají vlastní PCB.
Jednak je to odliší od ostatních a jednak mohou používat součástky které mají skladem. Oproti základní deskce je grafická karta pouze jednoduchá deska s napájecí částí a výstupní částí. Paměti musí být k chipu připojeny stejně a chip ke sběrnici také.

Mimochodem se prý za referenční desighn také platí nějaký poplatek.
Možná při větším oběmu výroby už vyjde nastejnou jestli si uděláte svoje PCB a nebo koupíte referenční.
Odpovědět0  0
rm@post.cz | 24.5.20059:07
Podobně jako Radeon X700 od Gigabyte, i GeForce je vybavena pasivním chladičem na principu Heat­-Pipe. Opět musím zdůraznit, že dobré chlazení a tok vzduchu ve skříni je nutností: Tak tohle muze napsat jenom uplnej *****. Mam ju doma, vnitrek nijak zvlast nevetram, a jeste taktuju :­))
Odpovědět0  0
Patrik Steiner | 24.5.20059:21
Dobry
Ta karta je jiz defaultne taktovana :­) Jestlize mi chcete rict, ze ta Vase je studena v nevetrane strini, tak to pak nevim co jsme meli za revizi, ale vsechny pasivne chlazene graf. karty od Gigabyte s technologii Silent­-Pipe pekne topi a myslim, ze z delsiho hlediska provozu by to nebylo asi moc koser. Po par hodinach pri full loadu ji rozhodne za pasiv neudrzite. A to nemluvim o pripade, kdyz muzete mit hned pod grafikou nejakou pridavnou PCI­/PCI­-Express kartu, ktere by se jiz zminovane vyzarovane teplo vubec nelibilo. Druhym smerem ­(chladnejsim­) jde teplo na CPU.
Odpovědět0  0
fotr | 24.5.200516:50
Dobrá, na životnosti jí to teoreticky nepřidá. Prakticky vzato by to ale přeci mělo vadit jen v PC provozovaném v herně.
Ale v domácím PC kdy procentuelní využití na hry je minimální bude vliv zvýšené teploty na životnost zanedbatelný. A že by byla tak teplá, aby nefungovala správně, od toho je tu reklamace.

Navíc pokud si vzpomínám, tak by přeci měla tato karta frekvenci 500 MHz používat jen při hrách. Změnu frekvence 2D­/3D zajišťují ovladače automaticky, je to tak? Nebo si to už pletu s něčím jiným? Sám tento typ k dispozici nemám.
Odpovědět0  0
Deamon | 30.5.200520:25
Jen bych dodal, že snad není problém při větším taktování tam lupnout 12 fan a je po problému pořád s přijatelným hlukem.. teda lepší jak ty malý mršky co mají tendenci dělat po půl roce kravál. ještědetail tato karta má i VIVO...
Odpovědět0  0
yy | 10.7.200520:27
spis po 14 dnech :DD
Odpovědět0  0
John.DOn | 24.5.20058:52
Docela fajn článek.
I s hodnocením jednotlivých karet bych souhlasil.
Snad jen že ty ASUSky jsou krapet dražší než by bylo slušné je prodávat.
U desky kde člověk potřebuje 100% stabilitu si rád připlatím.
Ale dávat na grafice o litr dva navíc jen abych měl ASUS eh...
To už je podlě mě lepší ­(skoro stejně drahý­) Gainward.
Odpovědět0  0
Ace. (21) | 24.5.20058:27
Mam trochu zmatek.Rikate,ze MSI DIAMOND ma jako jedina 6600 non­-GT GDDR3 pameti..Ale co takhle Gainward 6600 Golden Sample?Vzdyt to nabizeji taky s GDDR3 pametmy..Tak kde je pravda?Klamou snad e­-shopy sve zakazniky?Viz link: http:­/­/www.aacshop.cz­/produkt.aspx?id=1087377
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 24.5.20059:31
Mozna jsem se zle vyjadril, ale myslel jsem jedina v dnesnim testu.
Odpovědět0  0
Ace. (21) | 24.5.200511:08
Neslo mi ani tak o chybu v clanku.Nejsem hnidopich co hleda kazde pochybne slovicko v textu.Jde mi spis o to ze MSI DIAMOND stoji skoro jak 6600GT a Gainward 6600 GS stoji jen neco malo pres 3 tisice.To se mi nezda.Ze by vga s GDDR3 pametmy stala jen 3 tisice?
Odpovědět0  0
jan.kostl | 1.9.200514:06
Je to tak. E­-shopy lzou jak kdyz tiskne. Gw 6600 non­-GT dodavaji pouze s obyc DDR.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 24.5.20050:50
jj skvěle ...takhle je to v pořádku ...ale je v tom hybrid kapku zmatek :­)

nedalo mi to a podíval jsem se ­(pod chladič­) cože to vlastně mam a hle: Sapphire radeon x800XL hybrid ­(red­) 256MB paměti ale 1,6ns ! zkusím maximální takty ale vypadá to na 490jadro ­(chladič i když o poznání větší tak stále bídný :­( ­) ale 615Mhz paměti! :­) jsem zvědavej na váší x800Xl ale recenze již proběhla a nebylo to takovéhle ....zkusím víc ale budu muset vyměnit chladič ­(karta neskutečně topí :­( takto taktovaná určitě přez 70°C­) na minimálně AC silent a pořadné chlazení vnitřku .... ale co je jasné přídavné napájení netřeba :­) no jen tak dál :­) trěším se na vaše pokračování....


Jinak dnešní představení nemeně kvalitně jako včera ...tak jen tak dál :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.