reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.3.2006, Jan Vítek, recenze
Dnes si představíme skříň od výrobce AeroCool. Netradičně pojatý Flamboyant nabízí kompatibilitu s BTX formátem, zajímavý design, bohatou výbavu a veliký přední multifunkční displej, jenž slibuje snad vše, co bychom od něj mohli čekat.
Surgical (30) | 31.3.200615:45
Kdyz odmyslim memu estetickemu citeni neprilis do noty padnouci celo, je ta skrin...prostorna, uzitecna a uchladitelna s ohledem na moznost osazeni tolika pevnymi disky a zarizenimi, kolik vase zakladni deska obslouzi.Pouzity material nic nehovori o zpusobu jeho zpracovani, btw. jakou tloustku myslite, ze pouzivaji vyrobci automobilu na kastle nasich milacku??? Pokud se pamatuji, tak 1,2 mm plech mel naposledy Moskvic blahe pameti. Vse je o konstrukci, spravnem tvarovani a doplneni vystuzujicich prolisu a ohybu, zpevnujicich konstrukci a branicich vibracim atd.
Podle me je ta kysna zcela O.K., jen by bez zdorje mohla byt cca o 1500 levnejsi....
Odpovědět0  0
phedro | 30.3.200623:09
tak za 3700 kc, to je min 5000 sk... LOL. Este by k tomu mali davat vibrujuceho plysoveho macika s ruzovymi diodami v ociach a meracom hladiny prachu na chvoste...
ja mam eurocase za 1100 aj so zdojom­(ten som pochopitelne predal, ved predsa nechcem vyhoriet :­)­) a aj taky shit vyzera celkom dobre s nejakymi peknymi nalepkami. napr. radeonx1900, 7800gtx, x­-fi, dungeon siege 2... v kazdej recenzii su loga, takze len vytlacit na kvalit tlaciarni a pomocou obojstrannej lepiac. pasky prilepiť a skoro zadarmo. navyse mi nie je luto tuningovat vrtackou ­(jednoducho sa da spravit imitacia priestrelu­)
Odpovědět0  0
Béďa | 30.3.200618:25
Mě to přijde jako šaškárna pro obyčejné uživatele.

Reproduktor­(y­) ve skříni je to, bez čeho se 101% obejdu! USB porty jsou jako vždy u sebe, tak tam dvě větší zařízení najednou nedám, to mě štve!

Recenze by měla obsahovat směry a množství proudění vzduchu ve skříni.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 30.3.200618:45
"Recenze by měla obsahovat směry a množství proudění vzduchu ve skříni.­"

A to byste si predstavoval jak?
Odpovědět0  0
wallot | 30.3.200623:02
prister tam napiste ze vzduch tam proudi podle toho jaxi tam clovek da vetraky a budete mi pokoj od podobnych dotazu :D

tazateli ­->jak rpoudi vzduch v takoveto skrini si podle pohledu na mistra na ventilatory dokaze predstavit i nase kocka :D
Odpovědět0  0
PeBeNet (5) | 30.3.20068:10
Osobne vlastním trochu lacnejší model Coolview, ktorý má omnoho impozantnejší predný panel a výrobca dodáva aj 3x80mm vetrák do voľných pozícií na bočninci ­(osobne ich nepoužívam­). A musím povedať, že po malej úprave káblov a umiestnení HDD do Zalman heatpipe chladiča do 5,25­' pozície je to fantastický case a v žiadnom prípade krám. Vďaka výbornému prietoku vzduchu je veľmi tichý a chladný. Výborne sa dopĺňa so Zalmanom 9500CNPS na CPU ­(Opteron 144­) a ten fúka vzduch priamo von z casu. A keď som vymenil chadič na grafike ­(7800GT­) za Accelero X1 a HDD za WD3200KS, tak už o počítači ani neviem, lebo ho jeho hluk je takmer nepočuteľný. Zdroj ­(Enermax Liberty 400W­) dostáva čerstvý vzduch priamo zvonka a vôbec ho nepočuť. Celkovo tento case hodnotím ako vysoko nadpriemerný s možnosťou upgradu na BTX, akurát soft ku displeju mohol byť odladenejší a displej funkčnejší a povrch mohol byť trochu lepší ­(odtlačky prstov­). Ale veď kto ošaháva case 20xdenne? Ja sa naň skôr pozerám ako ošahávam.:)
Odpovědět0  0
wallot | 30.3.20069:56
Souhlas, mam baydream coz je to same akorat bez tech kravin jako dvere a displej tim padem ma krasnej cistej design. Ze by byl nejak nachylny k otiskum jsem si nevsiml coz je mozna tim ze pocitac neosahavam. chlazeni disku je prave vyborne. sice mam ty 8cm vetraky vyndane ale diky tomu ze disk je napasovany ve sve pozivi a obklopen plechem ktery z nej odvadi teplo ani nejsou potreba koneckoncu o proudeni vzduchu se mi staraji dva 12cm vetraky vepredu. s chladicem ninja plus, accelerem na 7800gt a tichymi disky o kompu nevim ­(teda az na modre ledky na regulatoru vetraku :D )
Odpovědět0  0
Hoooba (16) | 1.4.200619:28
Taky jsem vlastníkem Baydreamu a zastancem čistého designu bez zbytečnejch výstřelků. Mám ve předu obyč 12 cm primecoolera v puvodni pozici kde mel byt, na procesu AC Freezer 64 pro, takze ten vzduch proudi paradne smerem vstup­->procesor­->výstup.Jeste jsem za 400 dokoupil nejobycejnejsi regulator otacek Primecooler PC­-MP1­(maj treba na CZC­), perfektne se tam hodi a po uprave koncovek ridi vsechny vetraky v case ­- predni ­- zadni ­- procesor ­- bocni. ty 3 na boku jsem pichnul na spolecnej kabel takze ridim vsechny jednim knoflikem. pri min. otackach je slyset pouze cvrkot HDD a chladi to i tak opterona 144@2.8G pri bezne praci vic nez dostatecne, pri puvodnich otackach to docela huci, nedivim se ze se to nekomu nelibi, ale to se pri hrach ztrati.
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 30.3.20061:32
Jen jsem kouknul na čelní stránce na váhu a sílu plechu a stačilo mi to, dál už nemusím, ty bočnice se časem prohýbat budou, 0,8 plech bude rezonovat, ­"skvělý­" displej počase přestane postupně fungovat. Prostě výrobek na podobné úrovni jako když si jdete koupit ­"super hifi­" techniku k Vietnamcům do tržnice. Tady navíc za nemalý peníz. Palec dolů a pryč s tím. Za zpracování recenze pro autora palec nahoru.
Odpovědět0  0
commodus | 30.3.20067:11
Zajímavý, jak přesně víš, že displej přestane fungovat, plech bude rezonovat, co ještě nám povíš? Třeba kdy přesně se to stane, to bys náhodou nevěděl? Takový lidi miluju, který maj doma samý high­-end věci a vším ostatním opovrhujou. Tak takový recenze vůbec nečti a nech nás obyčejný smrtelníky žít. Díky.
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 30.3.20069:46
Mluví ze mne dlouholetá osobní zkušenost s montáží počítačů,pár skříní i pár tzv.multifunkčních panelů už mi prošlo rukama a nejednalo se jen o opovrhovaný Eurocase.Svůj názor nikomu nevnucuji a ani nebudu nikomu vyvracet,když se tu nad podobným výrobkem bude rozplývat. Ta diskuze je tu proto, aby lidé vyjádřili své názory, zkušenosti a pokud to činí slušným způsobem, není nic proti ničemu. Spontánní nadšení a jednoznačný souhlas už nejsou pro vyjádření názoru podmínkou. Tos zaspal dobu. Takže nech Ty žít mne. Přeji hezký den.
Odpovědět0  0
RaMa (2) | 30.3.200610:32
Pokud mas tak dlouholete zkusenosti, mohl bys tu nastinit jake skrine podle tebe jsou dobre a to pokud mozno ve vsech cenovych relacich, lepe receno levne, stred a drahe. Dik
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 30.3.200611:41
Pokud bys to chtěl podle značky, tak to bohužel nelze. Když už si uživatel nemůže koupit celohliníkovou skříň ­(vyšší finance­),tak tu, kde je alespoň čelní panel Al,když už ani to ne a skříň je celoželezná, tak i za cenu vyšší váhy plech 1 mm. Ono se to zdá být směšný rozdíl 0,2 mm, ale není to pravda. Zvlášť u větší plochy bočnic je to znát. No a čím slabší plech, tím větší náchylnost k rezonanci a můžeš s odhlučněním disků dělat,co chceš, nepomůže to. Svoje názory a zkušenosti nikomu nenutím, každý má možnost získat si je sám.
Odpovědět0  0
wallot | 30.3.200615:52
neni 0.8mm skirn jako 0.8mm skrin. tyto od aerocool rozhodne nevibruji
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 30.3.200619:48
nemusí vibrovat, stačí když rezonuje
Odpovědět0  0
PeBeNet (5) | 30.3.200620:59
Ach jaj, ty si furt nedas pokoj. Ani nerezonuje ani nevibruje. A ja mam prekvapivo tiez roky skusenosti so skladanim a servisom pocitacov a poznam hned niekolko takych expertov, ktori nikdy nevyskusali a hned sudia ake je to vsetko ­(hlavne to co nikdy nevyskasali:­)­) na prd... Tento case je skratka super ­(sice ma par musiek, ale nic vazneho­), a ako inzinier strojar ti mozem povedat, ze aj 0,8mm je dost, ak je plech kvalitne spracovany, co je presne tento pripad. Tak uz prosim ta nepis nezmysly o vibrovani a podobnych blbostiach ak si ten case ani nevyskusal, ale iba si sa ­"pozrel na hmotnost­" a okamzite odsudil ako ­"absolutny kram­". A ak si taky skuseny, napis mi nejaky lepsi case za relativne normalnu cenu, ktory ma zdroj oddelene a v dolnej casti ­(moja primarna poziadavka na kvalitny case­).
Odpovědět0  0
PeBeNet (5) | 30.3.200621:13
Aha, este jedna vec. Samozrejme, ze skrine ­(obcas aj kvalitne­) vibruju a rezonuju, ked do nich das supacke a nevyvazene ventilatory za 10 korun:p Ale pokial si do drahej skrine das kvalitne ventilatory, mas velku pravdepodobnost, ze ta ziadne rezonancie nebudu otravovat. Mimochodom rezonancia a vibracia je z laickeho hladiska to iste ­(info z mojej diplomovky na temu Dynamicke vyvazovanie a vibracie:­))
Odpovědět0  0
mrsocka | 30.3.200621:41
Jenom pro zajimavost, proc je tvuj primarni pozadavek na case, aby mel oddeleny zdroj ve spodni casti? Osobne mi prijde lepsi, kdyz je zdroj nahore a odsava teply vzduch ze skrine...
Odpovědět0  0
pegermani | 30.3.200621:50
Zdroj umisteny dole je soucasti formatu BTX. A podle zkousek je celkove chlazeni ve skrini mnohem lepsi nez ATX. Ne ze si to jen tak nekdo vymyslel. Je to reakce na stale vetsi zahrivani ­(vetsi vykon­) komponent.
Odpovědět0  0
PeBeNet (5) | 30.3.200622:31
Ja by som uz len dodal, ze teply vzduch zo skrine horuci­/teply zdroj velmi nevychladi a tym klesa jeho zivotnost a hlavne stabilita a vykon. Teraz v Aerocool Coolview je zdroj dole a je prijemne chladny aj ked idem na Opterone 144 z 1800 ­(9x200MHz­) na 2700 ­(9x300MHz­). Osobne vsak preferujem 9x265MHz + RAM na 572MHz ­(2x286MHz 6­-4­-3­-3 ­- Corsair TwinX2048 PC4000 ­- 2048MB­).
Odpovědět0  0
honza22 | 31.3.200610:33
Mit zdroj v oddelene casti skrine od ostatnich komponent je predevsim obrovska vyhoda pri stavbe ticheho pocitace. Znamena to totiz, ze zdroj bude i po nekolika dnech vytizeni tocit porad ty same otacky jako ve chvili kdy jste ho uplne studeny zapnuli. Pak uz jen staci vybrat spravny zdroj a mate velkou sanci ze uz nebudete muset resit nejake upravy napeti nebo vymeny ventilatoru ve zdroj.
A BTX bych do toho vubec netahal, podle tech dokumentu co jsem videl na strankach intelu absolutne neverim ze by to dokazalo fungovat s takto nizkymi otackami jak uvadeji. Navic kdyz vidim nektere BTX chladice kde je pouzit 70mm ventilator s max. 7000rpm nebo 90mm s 4800rpm, tak to ve me moc velke predstavy o tichu nevzbuzuje. Jasne sou to jen maxima, ale stejne.
Odpovědět0  0
honza22 | 31.3.200611:09
Tak pardon, ted jsem si precetl to same i v recenzi. Navic to co jsem zde popisoval stejne neni tak uplne pripad teto skrine. Zde mi prijde ze je spousta veci delana jinak jen proto, aby to bylo nejak zajimave aniz by za tim byla nejaka hlubsi myslenka.
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 31.3.20060:40
Vážený pane inženýre, s Vaší diplomovou prací mne neseznamujte. Její kvalitu jistě objektivně posoudili Vaši examinátoři. Vidím, že máte opravdu hodně ­"zkušeností­", protože jinak byste tu neříkal takové bludy. Ono nejde o žádné 10ti,100 či více drahé ventilátory, největší paseku totiž dělají vibrace přenášené z disků. A jinak mám tu zrovna značkový case Sunbeamtech Transformer Black, který je dokonce z 1mm plechu a rezonance vibrací přenášených z disku jsou nejhlučnějším počinem této sestavy a to i přesto, že skříň je skutečně bytelná, disky se zde montují pomocí rychloupínacích plastových bočních lišt, které i vlastně zabraňují přímému styku bočnic disku s košem pro 3,5 pozice.A jak říkám, i přesto , že skříň je pořádný macek ­(na Lanparty byste jí nebral­), i ten koš je kus železa, k rezonanci dochází. A to nejen s Barracudou, která je tam teď, ale i se Samsungem a další Barracudou. Přitom po vytažení z casu je ticho a když si kterýkoliv z těchto disků vezmete do ruky, cítíte pouze jemné šimrání. Prostě pokud jste někde vypočítal,že hluk by měl být nula nula nic, v praxi to může být diametrálně odlišné.
Odpovědět0  0
pegermani | 31.3.20063:29
Ono uchyceni disku temito rychloupinaky zrejme nebude nejlepsi reseni pro tichou skrin ­- nemyslite? :­)
Odpovědět0  0
snajprik | 31.3.20067:42
No to je sila ok tak to poviem lajicky :­)viete vy vôbec ake plechy su na autach ??? na starek Oktaviji zo 60­-tich rokoch boli plechy 1,5mm a to išlo ako tank však aj vojenske mašiny maju tak do 1,5 mm čo už su ľahko pancierovane normalne auta maju tak plechy od 0,5mm do 1mm
a rezonuje tam niečo??? ­(možno v starom rozhejganom aute­).
Tak to zhrnem všetko je o spojoch a ako su medzi sebou pospajane no tieš niečo roby material ale nie hrubka plechu povem to takto aj keby ta skrina bola z 2mm plechu ale spoje su volne tak to bude robyť hluk lebo furt tam bude niečo rezonovač ale ak su kvalitne spoje tak môže byť aj z 0.5mm a nebude nič počuť lebo rezonancia tam bude stale veščia či menšia len zavysi od spojov či budu rezonovať či nie a kvalite spracovania
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 31.3.20069:11
No, auto a počítač bych asi nesrovnával.
Odpovědět0  0
snajprik | 31.3.200610:33
No vybracie a rezonancia je aj u počitača aj u auta a mnoho dalšich veci ja som to uvadzal ako priklat k tym plechom k lepšej predstave použitych plechov a ich hrumke, lebo obyčajna plechovka ­(skrina­) aby mala 12kg to sa mi vidi trochu vela a ešte hovoriť že ma slabe plechy to sa mi vidi smiešne ja len tvrdim že v hrubke to nieje ale v spojoch uchiteni dvierok spojeni vystuži atd. že skrina može mat aj 3,5kg ale ak je kvalitne pospajana tak rezonanciu nebude prenašať a ani sama vybrovať ale ak sa na to vyrobca takzvane vyserie tak ani 20kg to nevyriešia
Odpovědět0  0
deif | 1.4.200611:31
No tak těžký nesouhlas!! Sunbeamtech Transformer Black mám! A hlučná je jen když tam máš základní větráky které jsou pěkný shit! ale jen co to osadíš kvalitníma tichoučkýma 80tkama tak to jen šolichá! A mimochodem pochybuju že si zrovna tuto bednu koupí někdo kdo chce tichý počítac!!
Odpovědět0  0
wallot | 30.3.200623:00
ani nevibruje ani nerezonuje a middletower z 0.8 oceli tezkej 12.5 kila je docela nadprumer pokud vezmu eurocasy ale i treba thermaltaky co maj bezne 7.5kila
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 31.3.20060:49
tak to je dobře, ale těmi kily bych se moc neoháněl, hodně dělá určitě čelní panel.Ten mnou zmíněný Sunbeamtech je o 60cm vyšší ­(je to atypicky vysoký middletower­) a váží malinko přes 12 kg a to je udělaný z 1mm plechu.
Odpovědět0  0
PeBeNet (5) | 31.3.20067:04
Ano, suhlasim, ze disky sposobuju najvacsie vibracie v skrini, ale uz to akosi opominam, pretoze ked uz investujem do drahych komponentov a skrine, tak automaticky kupujem aj nejaky ten chladic­/tlmic vybracii na HDD ­(ako som uz spominal, pouzivam Zalman ZM­-2HC2­). No a kedze som po hodne dlhej dobe presiel zo Seagate a ich nestastnej serie 7200.9 na WD3200KS, tak mozem povedat, ze aj vibracie a hluk z HDD sa znizili asi o polovicu ­(ked som nepouzil Zalmana­). Prave preto som spominal prave ventilatory, ktore tiez dokazu narobit hodne hluku a vibracii, ci uz z dovodu nevhodneho ulozenia alebo nedostatocnej kvality spracovania a tym aj rozlozenia hmotnosti a vyvazenia. Mozem povedat, ze najtichsie sa mi zdaju ventaky s dynamickymi fluidnymi loziskami s pruznym ulozenim.
Odpovědět0  0
commodus | 31.3.20068:03
Příště, až si budu kupovat case, tak jdu jednoznačně za tebou pro radu. Ty si jenom přečteš údaj o hmotnosti a o síle plechu a hned budu vědět, jestli je kvalitní. Ani se na něj nemusíš podívat. Na co se zdržovat něčím jiným. Že já blbec jsem o tobě nevěděl dřív, mohl jsem mít teď doma nádherně těžkej case z neprůstřelnýho plechu. Co na tom, že by mi jinak ničím nevyhovoval, na to odborníci stejně nekoukají, těm stačí si přečíst údaj o hmotnosti a síle plechu.
Odpovědět0  0
Gentle Giant (9) | 31.3.20069:16
Že jsem se namáhal sem něco psát. Ty si asi taky jeden z těch šťastných uživatelů ­"špičkové­" techniky z vietnamských tržnic. To, co jsem já uvedl, je předpoklad, vycházející z nějakých zkušeností, vůbec netvrdím, že to musíš akceptovat. Kup si, co cheš.
Odpovědět0  0
commodus | 3.4.20066:36
Z vietnamských tržnic nic nekupuju, ani si nevzpomínám, že by tam měli někdy něco na počítač. Asi u vás máte lepší vietnamce. Bohužel ale taky nemám tolik peněz na to, abych si mohl kupovat to nejlepší, co je na trhu. Radši si koupím rychlejší procesor, grafiku a paměti, než abych řešil, jestli je plech na skříni z 0,8 nebo 1,0 mm plechu. Každý máme holt jiné starosti. Hlavně šlo o to, že něco předem odsoudíš, aniž bys to vůbec viděl a vyzkoušel.
Odpovědět0  0
wallot | 31.3.200610:51
baydream ma celni panel minimalni ­- zadna dvirka, zadne displeje jen kus derovaneho hliniku takze zas tolik tezky neni
Odpovědět0  0
AleXtreme | 30.3.20069:33
A pane chytrej, nějakéj důvod proč by mněl dipley přestat jít bys neměl? Skuz si takové nesmysly nechat příště pro sebe.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.