reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.8.2008, Jan Černý, recenze
Už vás unavuje to neustálé čekání na start počítače, když potřebujete rychle vyřídit e-mail? Přemýšleli jste někdy o tom, jaké by to bylo mít operační systém při ruce během několika sekund? Právě to nabízí notebooky a základní desky Asus s funkcí Express Gate.
gs3 | 20.1.201320:05
Mě by přišlo zajímavější kdyby mělo PC dva startovací tlačítka. Pro spuštění s různým listem priorit.
Př.:
1.tlačítko butuje z SSD disku a neskouší nic dalšího
2.tlačítko zkusí prvně z USB ­(ve kterém je pernamentně strčená fleška s nějakým lehkým OS­), a když se nepovede zkusí to z DVD mechaniky,...

Výhoda: žádné velké HW vymoženosti nejsou v zapotřebí
neVýhoda: u NB bývá už tak málo volných USB, a i na PC by to bylo dost o kutilství jedince než o masovém nasazení
Odpovědět0  0
lukin33 | 25.12.201018:40
Je fajn, že můžu být za pár sekund na mailu, myslel ale někdo na to, jak to zabezpečit před cizím návštěvníem? Mám profil ve Windows pod heslem, ale přes Express gate vidí kdokoliv VŠECHNY obrázky v počítači, i ty uložené na ploše normálně zaheslovaného uživatele....
Odpovědět0  0
Cvrček | 5.5.201011:52
Dobrý den,
můj problém je, že díky Express Gate mi nejde pustit safe mode ve win XP ­(klavesa F8­). Nesetkal se s tím někdo? Respektive nevíte jak to obejít? Pokud mačkám F8 po startu, tak mi ani nenaběhne EG a PC se retartuje, pokud mačkám poté co zvolím ­"boot OS­" tak už je pozdě a naběhnou klasický režim OS.
Díky za případné rady...
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 5.5.201014:01
A co takhle na tu chvilku EG vypnout? Pokud je na Auto a stiskne se F8 pri postu tak se obrazovka s EG nezobrazi ­(verze SSD 1.41 ­- ta posledni­), vybere se disk a pak muzete mackat F8 vesele dal ;)
Odpovědět0  0
KingKoca | 17.2.200912:10
Dobry den, chtel bych se zeptat, jestli toto funguje i s jinou sitovkou, nez integrovanou. Napriklad pokud si koupim nejakou sitovku do PCI slotu a do ni pripojim internet ­- bude to fungovat s touto sitovkou?

Dekuji za odpoved
Odpovědět0  0
congi (317) | 11.8.200813:21
zajimalo by me jak to bude reseny s antivirem az na to vzniknou naky viry..to pak bude startovat dyl nez 5s
Odpovědět0  0
Mark1565 | 11.8.200814:01
na to jsi prisel hlavou ?
Odpovědět0  0
BFU | 31.1.200912:42
Co to je viry a antivir?
Odpovědět0  0
damian.z | 9.8.200822:44
vzdyt najet do systemu do 5­-10s umi kazdy pocitac s windows !!!! staci v biosu zapnout recim spanku na S3 a vypinat ho takto ­- vse je vypnuto az na RAM a tim padem rozdelana rpace zustane otevrena a rychlost nabehnuti systemu zavisi jen na casu roztoceni HDD !!! :­-D a neni k tomu treba zadny cip + pouzivat jiny OS si programy :­-D ­- funkce samotna je to opravdu skvela ale nemuselo se uz nic vymyslet dyt to tu je a hodne DAAAVNO :­-D radsi maji rovnou v biosech dat default rezim spanku na S3 a usetrili by jeste :­)
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 10.8.20081:22
Dobrý podvečer
-­-­-
Máte pravdu, ale jak jsem psal výše ­- 90% běžných uživatelů neví, co to BIOS a S3 je. Tím samozřejmně nemyslím čtenáře našeho nebo jiných kvalitních serverů, ale běžné koncové zákazníky. Proto má tato technologie velkou šanci na úspěch.
-­-­-
Navíc mnoho jedinců ­(i mě­) :­-­) prostředí Windows roptyluje a nakonec kromě původní činnosti vykonávam i tu, kterou jsem původně nechtěl dělat. ­(Provádím takzvané idlení­)
-­-­-
Hezký zbytek výkendu přeje
Jan Černý
Odpovědět0  0
cram (1) | 7.8.200823:33
Asi nejlepsi by bylo, kdyby si clovek pustil EG a na pozadi by pokracovalo bootovani hlavniho operacniho systemu, pak by jen vyskocila bublina: ­"You can now login to your OS­" ­-> klik a jsme tam! mezitim by se dalo surfovat na netu.
Ale kdyz uz ma clovek NB, tak ho asi stejne moc nevypina, ale uspava, coz je asi nejlepsi volba.
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 8.8.20080:14
Dobrý večer
-­-­-
Taková funkce je zahrnuta v posledních verzích Splashtopu. Jenom Asus je momentálně s jeho dostupností pozadu. Viz následující video:
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=acDS7DmHC_g
-­-­-
S pozdravem
Jan Černý
Odpovědět0  0
Den Inner | 7.8.200815:57
Viz titulek.
Co k tomu chci dodal ­- podle popisu, to zabira jeden usb slot, a je to flashka.
Me to pripada jen usmevne ­- reseni je to genialni a pritom to nevymyslel asus, ani nejaka velka spolecnost ­- takze autore ­- jakapak inovace v oboru? =­)

Ja osobne uz dva roky pouzivam flasku s linuxem jak prenosny pocitac. V soucasne chvili mam 8gb corsair voyager a kubuntu distribuci. A na rozdil od tohoto reseni ­- prijdu kamkoliv, a pokud ma deska moznost boot z USB radice, tak najedu do systemu a mohu pracovat, navic mam plnohodntny OS, a nejen par zakladnich funkci jako u express gate.
Odpovědět0  0
Mira_ | 7.8.200811:09
za 5 sekund mam plne funkcni Windows XP a to v miste, kde jsem je ­"vypnul­"(vypnuti behem 5ti sekund taky­). Staci si zapnout v BIOSu STR­(Suspend to RAM­) usporny rezim a mit pro jistotu UPSku :­) Uz to takhle pouzivam par let a divim se, ze to skoro nikdo nezna...
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 7.8.200811:29
Dobrá poznámka, ale cílem Express Gatu je nabídnout jednoduché funkce, které fungují a je v ní plno obrázků. Pro mnoho lidí je počítač taková ta hučící krabice pod stolem a to ho mají pět let.
-­-­-
Jestli jste někdy něco vysvětloval člověku, který začíná s počítačem víte, jak je to těžké a kolik to vyžaduje trpělivosti.
-­-­-
Přeji hezký zbytek dne
Jan Černý
Odpovědět0  0
Mark651 | 7.8.200811:42
to je samozrejem pravda, ale vyhoda tohoto reseni je take ekonomicka. Totiz vyrobci pocitacu tak budou dodavat funkcni pocitace i bez operacniho systemu. To predstavuje 3 tisice usporu za windows, snad se znovu vrati doba kdy windows nebudou vnucovany kazdemu a kazdym. Zahladni deska sama zajisti zakladni funkce a pripadne nabidne jednoducou instalaci plnohodnotneho operacniho systemu rovnou z internetu ... dovedu si predstavit ze toto by byla skutecne skvela funkce. Nabootujete desku ta zjisti ze na disku neni os a nabidne instalaci ubuntu, opensuse, proste cehokoliv co si vyberete ... mohla by tam bit i moznost zakoupit stahnout a nainstalovat windows ale ta cena by samozrejme nemohla byt tak vysoka jako dnes protoze by se na placeni kazdy vyprdnul kdyby hned vedle mel operacni systemy zdarma ... nejdriv by vyzkousel ty zdarma a pak by se rozhodoval dal ... to je obrovkska prilezitost pro operacni systemy ... pro zdrave konkurencni prostredi mezi operacnimi systemy. nemyslite ? ... jen tresnickou na dortu je ze takovyto linuxovy system na desce by umoznoval bezpecne zaplatovani biosu a mohl by neprivetive prostredi biosu mozna casem nahradit zcela.
Odpovědět0  0
daemon64 (18) | 7.8.200823:46
OS tam je ­- Linux. A to ještě bez akcelerovaných ovladačů na grafiky ­(když nepočítám intel, který má pro linux snad jediný akcelerovaný opensource ovladač, ale jeho výkon je také nic moc­), proto se tam všechno neuvěřitelně škube, např. skrolování ve firefoxu je bolest a sledování videa ještě větší.
Odpovědět0  0
Fefe (2) | 7.8.20089:41
Tato deska má SSD modul nebo používá pevný disk jak je uvedeno výše v příspěvku?
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 7.8.20089:50
Asus na svých stránkách uvádí ­"Express Gate Lite­" tudíž žádnou flash pamět neobsahuje a Express Gate se ukládá na pevný disk.
Odpovědět0  0
Fefe (2) | 7.8.200810:03
A to se Express Gate instaluje před instalací OS
Odpovědět0  0
MichalG | 7.8.20088:43
Měl bych dotaz, jaká je spotřeba, je nižší než při stardantním provozu? Jde mi o to, že bych nechal počítač běžet v tomto režimu jako telefon se skype, ...
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 7.8.20089:32
Díky za tip, změřím a doplním.
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 7.8.200811:03
Doplněno, bohužel spotřeba je něco o vyšší než ve Windows. Předpokládám, že Linux a Windows používá jinak úsporné technologie C2D.
Odpovědět0  0
Tarman (118) | 7.8.20088:23
Hlavně že vim že to jde vypnout. :­-D
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 7.8.20088:33
Vidím, že jsem měl dát tuto informaci až na konec článku a ne hned do první kapitoly. :­-­) Takhle hned Express Gate vypnete a ani nevyzkoušíte, co umí.
Odpovědět0  0
Mark165 | 7.8.200811:03
to je fuk, samozrejme ze to jiste zanedbatelne procento zkostnatelcu vypne protoze na to nejsou zvykli ... ale kdyz prijdou na to v cem v tip vezi, zase to vyzkousi, a mozna i nechaji zapnute. To je normalni, vsechno chces svuj cas ...
Odpovědět0  0
Mark15661 | 7.8.20088:13
fantazie, tohle je opravdu vytecna funkce. Bohuzel se bojim ze microsft se z toho pomine, a ve svych exklusivnich smlouvach si velmi durazne vymrci i to ze desky nesmi obsahovat jiny os zvlaste pak ne takovy, ktery nabehne jeste pred instalovanymi windows ... proste proto ze by si nedej boze uzivatele zvykli do windows ani nebootovat a treba by za par let az se takto budou predinstalovavat stale vymakanejsi linuxova distra zjistili ze jsou windows celkem k nicemu ...
Odpovědět0  0
Mark165 | 7.8.20088:20
predpokladam ze na tohle microosft bude rozhodne reagovat ... bud bude zakazovat ve svych smlouvach ­(zpocatku­), nebo vytvori neco jako windows bios edition a bude je cpat vyrobcum desek zadarmo aby se proboha neprosadila konkurence. Kdyz uz to bude zadarmo tak to samozrejme bude prospikovane reklamami na windows produkty a windows LOGO bude zlovestne plapolat kam jen oko pohledne uz par vterin samotnem startu pc. Velke tlacitko ­"BUY and INSTALL windows from INTERNET­" bude poblikavat na ocich pokud tato miniedice woken zjisti ze na disku nejsou visty :­-­)... Hruza. Ale to asi trochu predbiham mozna vyrobci desek nakonec nebudou tak naivni a zustanou u svych reseni ktere jim zajisti ze je MS casem nezacne zase odirat jakmile linux z teto oblasti vytlaci.
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 7.8.20088:27
Máte pravdu. :­-­)
-­-­-
Spousta možností těmto Open Source aplikacím chybí. Jen těžko můžete udělat systém, ve kterém plně nahradíte všechny funkce Microsoftu a zároveň nezpomalíte počítač pod přijatelnou úroveň. Ideální by bylo doplnit jednoduché prohlížeče xls, doc a pdf souborů... ale ty vlastně nejsou nezbytně potřeba, pokud má člověk gmail.
-­-­-
Doufám, že následujícím výrokem neurazím nikoho z tábora přiznivců tučnáků, když prohlásím, že pro tyto ­"improvizace­" Linux víc než jen vhodný kandidát.
-­-­-
S pozdravem Jan Černý
Odpovědět0  0
Mark15651 | 7.8.200811:02
proc byl tim mel nekoho urazit, vzdyt je to pravda ... je to opensource system, s close source bys takove hokus pokusy delat jiste nemohl jako vyrobce desek :­-)
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 7.8.200813:24
Řešením by bylo namísto takového úzce specializovaného a takřka nerozšiřitelného systému nasadit klasickou distribuci, byť například značně ořezanou. Pokud by se daly jednoduše dodávat další balíčky ­(prostě nějaké takové K­/Ubuntu, ale úspornější­), spousta lidí si s tím vystačí a nějaký další systém nebude potřebovat, na běžnou práci ­(web, psaní­) je spousta Open Source alternativ. Ušetří i na disku apod.
Odpovědět0  0
Tar-Aldarion (1) | 10.8.20080:59
Xubuntu nejméně náročný kandidát z této řady...
Odpovědět0  0
iui | 7.8.20081:17
Opravdu jenom 5 sekund nebo déle ? Někde jsem viděl asi 8. U novějších desek je to prý řešeno načítáním z disku, ne z flashe ­- bude to pak pomalejší ?
Odpovědět0  0
-HoNY- (135) | 7.8.20086:11
Asus šalamounsky uvádí, že je tato doba ovlivněna konfigurací sestavy. Jinou rychlost bude mít přetaktovaný počítač s původní verzí ­(2 aplikace­) a jinou Core Solo s nejnovější ­(6 aplikací­). Pokud se po různých modifikacích a úpravách doba nijak vyrazně nezdelší nad 15s, tak bych to nepovažoval za problém.
-­-­-
Dobré ráno přeje Jan Černý
Odpovědět0  0
xtonda (57) | 7.8.200813:24
15 sekund už je čas pomalu srovnatelný s probráním z hibernace, takže tohle řešení mě osobně nijak neoslovuje
Odpovědět0  0
Mark165 | 7.8.200814:04
nejde o cas , ale o to ze i bez operacniho systemu na disku mate prostredi ktere vam umozni pracovat se zakladnimi sluzbami nebo potencialne i jednoduse pres web na jedno kliknuti koupit operacni system nebo stahnout nejaky zdarma a nainstalovat jej bez medii na hlavni disk. v tom vidim genialitu teto myslenky.
Odpovědět0  0
Mark165 | 7.8.200814:06
bylo by to vubec poprve za nekolik poslednich let kdy by neplatili ostantni microsoftu za to ze bude podporovat jejich reseni, ale micorost by platil vyrobcum desek za to ze bude mozne timto zpusobem zvolit a zakoupit­/instalovat i jeho system ... uznejte ze to takovy potencial na smeč tu v posledni době nebyl
Odpovědět0  0
iui | 8.8.20080:16
mě se to právě líbí ­- třeba pro lidi co s počítačem moc neumí a chtěj zavolat Skypem nebo napsat maila
anebo prostě když chci něco rychle na počítači, což dělam často
Odpovědět0  0
beznick (6) | 1.3.201020:34
Mám P6T­-Deluxe V2 s core i7­-920 na základních taktech, když ke startu připočítám u této desky superrychlej POST, než kliknu na aplikaci ­(asi 3s to visí na tom okně, kde se aplikace vybírají­), pak přijde další loading, kdy se načítá příslušná aplikace ­(pak se dají volně přepínat­) dostanu se s přehledem někam k půlminutě ... což když z totálního spánku mám to do systému 45s? je totálně oničem, kor když vezmu v potaz, že ta pi***ina votravuje při každym startu ... prostě jsem jí ještě v den sestavení kompu vypnul ;­) Technologie uplně o prdu a kuličce
Odpovědět0  0
jaro915 | 26.9.201016:23
podla mna je to super mne pise ze 8s a rok som o tom ani nevedel. Je to dorbe ked rychlo nieco pozret na internete a je to isto rychlejsie ako spustat win alebo ho zapinat z dlhodobeho spanku...
Odpovědět0  0
PeterM | 7.8.20081:15
Len mala pripomienka: ASUS P5Q­-E nema osadeny SSD modul. To je jeden z rozdielov oproti drahsim modelom. ­(ale ma na MB pripravene miesto ­- mozno ho neskorsie serie budu mat osadeny­). Tu je ExpressGate riesene tak, ze BIOS si vyhradi cast harddisku ­(IMHO 8GB ­- uz pri formatovani je takato cast disku nepristupna­). Vyhoda ­- data si beriete zo sebou spolu s diskom. Nevyhoda ­- pri poruche HDD ste v prdeli...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.