reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.4.2006, Zdeněk Kabát, Jaroslav Štěrba, recenze
Po delší odmlce, kdy se na SHW mnoho recenzí grafických karet neobjevovalo, Vám přinášíme jedno velké srovnání mainstreamových grafických karet. Celkem jsme testovali osm různých čipů (jeden od dvou výrobců) - Radeony X800GTO, X850XT, X1600Pro a X1600XT proti GeForce 6600GT, 6800XT, 6800GS a 7600GT. A kdo vyšel vítězně?
Sichra (1) | 17.10.200716:43
Ahoj,mám Radeon X850GOTO, ale mam pěkný problémy, nějak mi hází chybu při hře counter strike :­(

Funkce VPU Recoverprovedla reset grafického akcelerátoru protože již neodpovídal na příkazy z grafického ovladače.

po této chybě je rozlišení ve windowsech nastaveno na nejnižší hodnotu.. poradíte mi pls někdo? Díky moc
Odpovědět0  0
Koma | 30.5.200620:13
kdo mi poradítě,nechci zatím investovat do výměny celého kompu,taksi říkám grafiku tak max­-na dva roky a potom upgrade,chcise dostat tak do 4000kč­(žadný zbytečný velký investice­)díky všem za odpověd.
Odpovědět0  0
snajprik | 30.5.200620:48
Možno to bude znieť čudne ale osobne by som ti doporučil ATI9600PRO je to za malo peňazí veľa muziky no ak chceš niečo výkonnejšie napr. ATI1600PRO alebo nVidia6600GT tak sa musíš pozrieť na svoj zdroj čo zvládne a či sa ti to oplatí
Odpovědět0  0
koma | 30.5.200621:37
diky ti za odpověd,já jen při dnešním tepu dějin jsem zjistil že nynější patice 939 atd byse měli do jednoho roku přestat vyrábět atak my příde zbytečné dělat ted upgrade.zdroj 300w
Odpovědět0  0
DRK2 | 18.5.200611:06
VGA HIS Excalibur X1800GTO, 256MB GDDR3, DL­-DVI, VIVO Cena s DPH 6.163,­- ­(expedice do 3 dnu­)
Výrobcem doporučená cena 6.545,­-
Nejmenovana Brnenska firma ­(maloobchod­) s 7600 GT se muzete jit zahrabat...
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 18.5.200620:04
1­) Recenze Radeonu X1800GTO záhy vyšla ­- https:­/­/www.svethardware.cz­/recenze­-na­-ostri­-noze­-radeon­-x1800gto­-vs­-geforce­-7900gt­/14007
2­) Jde sehnat i pod 6000 Kč.
Odpovědět0  0
Miki_Ostrava | 11.5.200617:58
A není co řešit je to jasná voba
Odpovědět0  0
Oldik | 10.5.200620:07
Vážení, jako majitel počítačové herny jsem řešil problém s upgrade PC a tento problém se týkal i VGA. Po prostudování mnoha hodnocení ­(časopis computer, stránky svethardware a další­) jsem se rozhodl pro grafickou kartu Leadtek WinFast PX7600GT­-TD256. Jen pro srovnání jsem koupil jeden kus ATi Sapphire X850 XT a byl jsem hodně překvapen, jaký je mezi těmito kartami rozdíl. Realný výkon ve hrách hovoří jednoznačně pro kartu ATi Sapphire ­(provozováno na nejnovějších hrách ­- např. Battlefield 2­), kde jsou hry mnohem hratelnější než na kartě nVidia. :­( Doporučil bych všem, co se snaží VGA karty testovat, aby se zaměřili hlavně na testování min. fps, protože toto je ve hrách nejdůležitější. A co se hluku týče, tak karta nVidia je doslova vysavač, která přehluší ATi o 100%. Jako provozovatel počítačové herny mi hluk až tak nevadí, ale několik karet Leadtek WinFast PX7600GT­-TD256 mě nutí poohlédnout se po nějakém náhradním chlazení, protože bychom mohli mít v noci problémy s policii!!!!! Nepatřím mezi příznivce ani jedné značky, ale nVidia v tomto směru hodně zklamala. Odborníkům dodatečně děkuji za dobré rady.
Testovací sestava ­- AMD Athlon 64 3000+ Venice BOX ­(socket 939­)
MB K8 MS­-K8N NEO4­-FI ­- nForce4 Ultra
RAM DDR 400MHz 512MB Kingstone CL2.5 2x
samozřejmě nejnovější ovladače na obě karty
Odpovědět0  0
KKaazz (10) | 24.4.20069:13
zvláštní, podle 3Dmarků by si mohli konkurovat, ale podle testů ve hře CoD2 má GF 2x víc snímků... vzláštní, vyměnil jsem GF6600GT DDR3 za X800GTO a tak jak hra předtím šla 800x600 na minimální detaily, bez AF a AA, bez efektů tak teď běží líp na 1024x768 s AF 4X, AA 2x s medium detaily a efekty ... dál jsem to zkoušel v UT2004 a rozdíl je mnohem brutálnější ­- z 1024x768 ultra low detaily bez AA a AF teď můžu hrát 1280x1024 vše na high a i tak je o 30% víc FPS
Odpovědět0  0
unknow | 27.4.200610:07
ANO SKUTEČNĚ!!! ... já osobně mám X800GTO a je rychlejší než GF6600GT a podle tohoto testu je o dost pomalejší :o­)­)­)­) tak teď nevím jak k tomuto článku přistupovat... měli vůbec aktuální drivery?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 27.4.200616:10
V testu byl Radeon X800GTO se 128MB, který má jiné parametry než 256MB verze. Je to zdůrazněno na několika místech v textu ­(i v závěru­) a v tabulkách.
Odpovědět0  0
KKaazz (10) | 27.4.200617:05
ano, je tu se 700mhz paměti místo 980 a poloviční paměť... ale čip je identický, nebo ne ?
Odpovědět0  0
katzz (3) | 16.6.200614:55
Mám doma x800GTO s 256 MB RAM ­(pěkně přetaktovanou­) + Opteron 144­(přetaktěnýho­), 2x 1GB RAM a kromě Oblivionu a Fearu mi všechny hry jdou hladce v rozlišeni 1280*1024 při 4x AA 8x AF při maximálních detailech. U oblivionu a Fearu to občas cukne, ale v pohodě to je hratelný, cukne to jen při velmi graficky náročných scénách.
Napříkla těch 6 FPS u COD2 při 1280x1024 na max detaily a 4xAA, který má 128MB x800GTO se mi zdá dost velkej rozdíl oproti tomu co mám já doma. COD2 mě běží naprosto plynule.
Odpovědět0  0
weber2 | 20.4.200615:38
test, kterých jsou na netu spousty, vypovídající schopnost jen orientační. Jsem sice hráč amatér, ale podle mě je ve většině Vámi uváděných her důležitý min. počet snímků. Některé weby min. fps již uvádějí.
Odpovědět0  0
elpsycho | 21.4.20060:46
Já bych dokonce řekl že minimální fps je to nejdůležitější:­) Na co je karta která má stovky fps při pohledu do zdi...
Odpovědět0  0
burosh | 20.4.200613:54
Kdy uz konecne zacnete srovnavat pri recentich kvalitu obrazu jednotlivych karet. Moje zkusenost s Nvidii jsopu zatim v tomto smeru negativni a ani to ze je rychlejsi me nedonuti koupit kartu s podprumernym obrazem. Takze zatim jsem rozhodnutej koupit X850 i kdyz 7600 by byla asi vykonejsi jenze co ta kvalita obrazu ???
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 20.4.200621:35
a co takto poladit obraz trochu v ovladacoch..alebo v softoch na to urcenych?
Odpovědět0  0
PetrD (43) | 20.4.200623:57
jenže to by nVidii rapidně klesly FPS a o to jediný jim přeci jde, ne? kvalita obrazu byla u nVidie vždy na vedlejší koleji ;­-)
Odpovědět0  0
burosh | 22.4.20069:05
nekoupím si kartu za 8K abych pak doufal v zázrak, že se mě pomocí ladění monitoru a ovladaču podari dosahnout stejné kvality obrazu jako mam u ATI nechci mit hnusny 2D a barvy s NVIDII a par FPS navíc. To je stejne podstatna vlastnost karty jako jeji vykon jenze na to recenzenti dlabou.
Odpovědět0  0
xIndian (5) | 20.4.200612:59
Mám 7600 GT od MSI, ale má úplně jiný chladič. Je dvouslotový, vyfukuje horký vzduch ven, má heatpipe a chladí i paměti. Viz. zde: http:­/­/www.agen.cz­/index.php?act=showtxt&id_txt=21815&catid=387

Jak to tedy je?
Odpovědět0  0
Petr Mareš (45) | 20.4.20069:46
Tak co ten Serious Sam II s HDR a 4xAA 8xAF, kde nvidia vitezi.
Odpovědět0  0
Petr Mareš (45) | 11.5.200611:55
Tak uz to z recenze zmizlo
Odpovědět0  0
3cycle | 20.4.20069:04
kdyz je spousta shopu ktery to maji levneji treba trollcomputers
Odpovědět0  0
komisar.durex | 20.4.20060:59
Sem sice fanousek ATI ale NV se ted vede preci jen o neco lip! jeji 6600GT je skutecne nesmrtelna i kdyz 7600 podle me nakonec nedosahne jeji slavy je to vice nez povedena karta! ATI zas nema poradne co nabidnout respektive ma...ale bud v oblasti pro hrace nevhodne a nebo pro nasince moc drahe:­-­/

Nastesti sam jsem stastnym majitelem R X800GTO2 takze GPU zatim neresim tak me soucasne problemi ATI tolik netizi ale mohly by zacit neco delat nerad bych si za rok a pul kupoval do PC nejakou NV ­(uz ted me se*e Nforce od NV:­) ­) ale pokud bych volil GPU do PC dnes byla by to urcite 7600GT mozna nejaka X1800 ale ta 7600 vychazi lip!

PS. vsem NVdiakum se omlovam ale NV bych v PC fakt nerad asi tak jako vy ATI ale preci jen bych si radsi koupil to lepsi v pomeru cena­/vykon:)
Odpovědět0  0
tv (56) | 21.4.200610:54
Ještě kdyby ta NVidia byla lepší v Oblivionu

Testy ­(na firingsquad.com­) mluví jasně pro ATi, takže nezbývá, než pořádně vykrmit prasátko...
Odpovědět0  0
sepul | 20.4.20060:23
4000kc je max cena, co som ochotny zaplatit za grafiku.
zatial to vyzera ze 7600GT ma lepsi pomer vykon­/cena
Odpovědět0  0
r.b. | 19.4.200622:21
výborný test až na jednu velkou chybu: kde máte geforce 7600gs
Odpovědět0  0
willo | 19.4.200621:30
mno 7600GT je good karta ale uz to nieje taky trhak ako bola 6600GT kt. mi so silencerom tazko OC tika v pc a zatial mi staci....bola to dobra investicia myslim....
Odpovědět0  0
masakr | 19.4.200620:56
ANOO správně moje milovaná stařičká 6600GT ještě zvládné zamotat hlavu i novým kouskům ;­) správně... Však ji krmím i hrami jako Oblivion, aby nezastarala :)
Odpovědět0  0
masakr | 19.4.200620:56
ANOO správně moje milovaná stařičká 6600GT ještě zvládné zamotat hlavu i novým kouskům ;­) správně... Však ji krmím i hrami jako Oblivion, aby nezastarala :)
Odpovědět0  0
pipo1 | 19.4.200618:53
Ceny na slovensku sú trochu inde u mňa si tieto karty môžete kúpiť za Club 3D Radeon X1800RX VIVO PCI­-E 256MB ­- 9600Sk s DPH
EVGA e­-GeForce 7600 GT PCI­-E 256MB 8250Sk s DPH
EVGA e­-GeForce 7600 GT CO SuperClock PCI­-E 256MB 9890Sk s DPH
naozaj tie ceny nie sú ľudové.
Odpovědět0  0
Manicz.Ka (10) | 19.4.200614:25
Skvela recenze a srovnani, ale mel bych jednu vytku k tomu zaverecnemu doporuceni podle cenovych kategorii. Prijde mi celkem nelogicke kupovat si za cenu do 7000kc kartu, ktera je min vykonna nez karta doporucena v cene do 6000kc. V tomto ohledu si myslim, ze by i v cene do 7000 mela byt spis 7600GT.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.200617:23
Jo, to je taky pravda :­) Psal jsem to tak trochu automaticky a opravím to, jakmile se dostanu k redakčnímu systému. Díky za připomínku.
Odpovědět0  0
da_king | 19.4.200612:53
tak to si teda rozhodne nemyslim, pozrite sa na nejake recenzie kde figuruju obe karty, predsalen 16­/6 pipiek je viac ako 12­/5 pri GS­-ke. GT je rozhodne rychlejsia, nie o vela ale predsa.
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 19.4.200616:14
No to je pravda 6800gs ma na verzi gt jenom tim ze de dobre pretaktovat!!!GT je asi o 15 procent vykonejsi!!
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.200620:33
Sice se jedná o listopadový test, ale zase tolik se toho změnit nemohlo:
https:­/­/www.svethardware.cz­/recenze­-nvidia­-geforce­-6800gs­-protiutok­-na­-pozice­-ati­/13026­-12
Odpovědět0  0
da_king | 20.4.20061:19
zaujimave je si pozriet vplyv zbernice­- pri AGP celkom jasne diktuje >>napr. http:­/­/www.guru3d.com­/article­/Videocards­/314­/8­/
ked ma clovek pri 6800gt stastie na dobry kus zeleza +nejake tucne chladenie ­[voda ;­)­)­] tak sa dostane aj dost za hranice 6900Ultra co je uz potom ina kaavicka...
Odpovědět0  0
dodoCC (38) | 19.4.200612:11
Fajn, že niekoho napadlo otestovať karty pre ­"normálnych­" ľudí,
najmä teraz, keď sa ceny rozhýbali. Cenný je pre mňa pomer cena­/výkon. Pochvala ...
Odpovědět0  0
fejs | 19.4.200612:00
Moc pracná recenze, dalo to fušku, ale lidé to ocení :­-­), děkuji moc.
Byl bych moc rád a myslím, že ne jen já, kdyby až budete testovat další grafiky ­(jelikož vše naráz nejde stihnout­) zařadili momentálně testovanou­-né VGA do dřívějších ­(už provedených­) grafů ­(myslím grafy v tomto článku­), hodně tím usnadňujete rozhodování a je to daleko přehlednější,lepší řešení, než dělat X testů nezávisle na sobě, bez začlenění do stejných testovacích podmínek, díky moc.
PS: Vezmete si mou radu k srdci, nebo budou další články v duchu ­"SINGL­" ??? Díky za odpověď....
Odpovědět0  0
YOB (4) | 19.4.200611:33
Škoda, že jste alespoň orientačně neměřili příkon karet ­- spotřeba sestavy naprázdno a pří zatížení nějakým testem. Mám kartu X800GTO, funguje pěkně, ale jo to pěkný otesánek ­- příkon při zatížení bych odhadl tak na 80W, oproti prastaré kartě PCI je na straně sítě rozdíl 100W. Uvítal bych kartu třeba slabší, ale hlavně ne tak nenasytnou.
Odpovědět0  0
Dwarden | 19.4.200611:28
Docela zajimavy cenovy limit. Diky tomu, ze neni do 7500­-8000 se prakticky poradilo vysachovat X1800GTO. Ta rozhodne patri do mainstreamu a da si k veceri vsechny karty obsazene v testu. Takze ten kdo delal tuto recenzi to nedotahl do konce.
Odpovědět0  0
šariček | 19.4.200611:33
Souhlasím, hlavně x1800GTO myslím že za dané peníze vážně supr ... navíc jsem jí viděl v ceně těsně nad 7000,­- s DPH což je prostě supr ....
Jo a mohli to tu otestovat také v novějším engine jako třeba v Oblivionu a zkusit testy v HDR+FSAA ­(by mě zajímalo kolik NV udělá ;­) ­)
Odpovědět0  0
lamas | 19.4.200611:37
Ona vůbec není v textu zmíněna X1800GTO, což je dost zarážející když je to přímá konkurence 7600GT ... x850XT se snad už nevyrábí :­)
Odpovědět0  0
snajprik | 19.4.200611:48
no jo ale to mozes zase doplatit par stovak a mas n7900GT a neviem neviem ako by pochodila X1800GTO proti nej :)
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 19.4.200612:41
par stovek tim mysliš 2500 kč? :­-)
Odpovědět0  0
snajprik | 19.4.200612:50
n7900GT stoji 8316Kč foxpc podla teba stoji X1800GTO 5816Kč ???
tak to by sa fakt oplatila X1800GTO :)
Odpovědět0  0
mamlasek | 19.4.200617:50
Jojo...ceny GTO se pohybujou kolem 7k a 7600GT se da sehnat za 5500,­- ­(takze bych to zase tak uplne za primou konkurenci nevidel. Ovsem Jestli padnou ceny GTO na tech 6k tak uz je to bylo o necem jinym.)
Odpovědět0  0
elpsycho | 20.4.200613:21
Heh, těch 8316Kč jsem našel u Leadteku ale bya to cena bez daně:­) Jinak na CC mají Gaineard za 8500 s dph ale ten zas není dostupný
Odpovědět0  0
LITE | 19.4.200611:21
Na jaky jede tahle 128MB DDR3 verze?
Odpovědět0  0
JAA | 19.4.200617:39
Aj mňa by zaujímalo, na akej frekvencii pamätí ste túto kartu testovali: či ste ich taktovali, alebo zostali na referenčnej frekv.
Ak ste netaktovali, tak to znamená, že pamäť zostala na 800MHz, čo sa prakticky rovná frekv. klasického RX1600Pro ­(780MHz­), a to by znamenalo, že táto karta zbytočne stráca, lebo má iba 128MB ­(klasický R1600Pro má 256MB DDR2, alebo viac­) a navyše je aj drahšia ako 256MB DDR2 verzia.
Ak ste pretaktovali pamäte, tak som ticho :)
Odpovědět0  0
Fremen (7) | 19.4.200622:51
Čauvec.Nemají tam jen překlep?Měl jsem za to,že všechny x1600Pro jsou jen s DDR2, ta frekvence by tomu taky odpovídala, jinak skvělá recenze!
Odpovědět0  0
LITE | 21.4.200620:46
Tak koho to zajima­(jako me : ­)­), tak se mi 128DDR3 dostala zrovna do ruky­(od Saphiru­).Tak pameti jsou Samsung 2ns taktovany na 500 a moc nahoru nejdou­(asi nizsi napeti­).
Odpovědět0  0
kukacka | 19.4.200611:20
Chválím autora za velmi pěknou recenzi. Mám pouze jednu připomínku k poměru Kč­/fps a použití průměrných cen, protože ceny u X850 jsou velmi nevyrovnané ­(rozdíl v ceně až 3000Kč­). Ve výsledku tedy průměrná cena radeonu výchází více než o 800Kč vyšší, ačkoliv se dá koupit levněji než konkurenční GF7600. Pokud bychom brali nejnižší ceny ­(kdo by kupoval X850 za 8k, když se dá pořídit za 5k­) dostal by se radeon v tomto kritériu zhruba na stejnou hodnotu jako GF7600. I tak by ovšem GF7600 vyšla z testu jako vítěz vzhledem ke starší architektuře X850, jeho vyšší spotřebě a hlučnému chlazení.
Odpovědět0  0
naga_sadow (1) | 19.4.200611:18
chvalim autora za recenzi, konecne prime srovnani x850 a 7600gt. diky. jenom trochu zamrzi, ze do prumeru ceny x850 zapocital i ceny v drazsich obchodech, coz mu ve vyslednem skore CENA­/VYKON znacne ­(cca o 20%­) ublizilo. kartu je prece mozno sehnat za lepsi peniz nez je prumer ­(kdyz odhledneme od dostupnosti­).
Odpovědět0  0
bober | 19.4.200612:03
no přesně tohle mě taky trklo do hlavy. Jinak by 850XT byla těsně za 7600GT, takhle ji to srazí v kolonce cena­/výkon na nevýrazné místo v tabulce
Odpovědět0  0
Rodrick (1) | 19.4.200613:23
Ano toto byla asi největší chyba na jinak skvělém srovnání... Mě jakožto majitele Radeonu X800GTO2 předělaného na plnohodnotnou X850XT PE to zamrzí... Ale i tak díky za skvělé srovnání!
Odpovědět0  0
Jostik | 21.4.200618:22
Nechápu, kde vzali tu cenu v CZC. Pokud se dívám správně, tak tam stojí 5814 Kč. http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=30792
Odpovědět0  0
Miki_Ostrava | 19.4.20069:38
Je to velmi dobrá recenze až na jednu chybku,neměli ste používat X800GTO ve verzi 128MB ale objektivnější by byla verze 256MB...
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.200611:06
Vím, mrzí nás to. Pomalejší verzi karty jsme zjistili až po naměření výsledků ­(před testováním se s nimi nikdo detailně nazabýval­), takže už jsme 256MB X800GTO zařadit nestihli. Bude doplněna v nějakém následujícím testu.
Odpovědět0  0
Radek N | 19.4.200611:27
Přesně tak,hezká recenze,ale testovat 128MB kartu a počítat s cenou jiné , to hrubě zkresluje nejvýznamnější údaj a to poměr cena­/výkon.Vždyť např cena testované karty X800GTO 128MB je u CzC o dva a půl tisíce !!!!! levnější než udává autor.
http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=33389
A i cena této karty s 256MB pamětí je u CzC i tak stále o 1000Kč levnější než cena v testu.­(neberu v potaz karty Fireblade či Ultimate ,které jsou něčím specifické, např.Chladič atd­) viz http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=33391
Ostatní ceny jsem nekontroloval, ale tohle mne udeřilo hned napoprvé do očí.Nevím odkud čerpal autor informace o cenách, ale u mne tímto degradoval cenu jinak velice pěkného a jistě pracného testu na minimum.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.200611:53
A jé, to se omlouvám a vysvětlím, kde došlo k chybě. Ceny karet jsem hledal pomocí kolonek ­"vyhledat­" na jednotlivých obchodech a uváděl jsem výraz ­"X800GTO­". Bohužel koukám, že zde je s mezerou v názvu, takže mi ji obchod nenašel. Cenu X800GTO zkontroluji a v tabulkách nechám opravit ­(graf aktualizuji večer­).
Odpovědět0  0
Radek N | 19.4.200612:56
Opět musím reagovat a to zcela opačně,totiž chválit.Autor zareagoval téměř okamžitě a upravil test dle novějších informací ohledně cen ,což se také projevilo v závěrečném hodnocení.Tímto beru zpět minulou připomínku o degradaci testu a naopak vyzdvihuji kvality autora.Kéž by se takto chovali i ostatní.Díky
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 3.5.200619:16
no a hlavne netreba zabudat, ze 99% 128MB x800GT a GTO ma 128 bitovu pamatovu zbernicu, co vela ludi nevie a potom sa cuduje, preco je vykon hlboko pod 6600GT....
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 19.4.20069:32
V jaké verzi jste to dělali­(už týden je patch na verzi 1.2­).dělali jste to v DirectX 9 neo 7?
proč zrovna mapu D­-Day?Proč ne třeba novej Harbor kterej vyšel v patchi 1.2?
diky
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.200611:10
Už celý týden? :­) Otestování 8 grafik včetně napsání článku trvá o něco déle. Samozřejmě bylo testováno v DX9, a to pomocí timedema z TechPowerUp!, které je velmi dobré a nebyl důvod vytvářet jiné.
Odpovědět0  0
juro | 19.4.20068:45
Na porovnanie s X1600Pro, inak ma NVIDIA vobec vyrabat aj AGP verzie sedmickovej rady? Nieco som pocul o tom dost davno...
Odpovědět0  0
mr_tricoder (3) | 19.4.20068:52
souhlasim s kolegou 7600GS tam docela chybi. nekde sem videl ze o kousek porazi x1600XT a jeste je o 700 levnejsi
Odpovědět0  0
mikhail | 11.5.200611:20
Recenzia na 7600GS bola na PCT ak sa nemylim ­(porovnavali ju s 1600XT­) a naozaj o nieco chlp vyhrala.
Inak vcera som prave rozbehal novy komp s touto kartou a je uplne v poho. Serius Sam na plnych detailoch tusim pri 1280*960 ide vyborne.
Odpovědět0  0
Martin_xyz | 19.4.20067:43
Je škoda, že jsem v recenzi nenašel některé informace, jako třeba porovnání možností ovladačů, případně porovnání ovladačů samotných, jejich náročnost v systému, stabilitě apod.
Taky mi chybí jakákoliv zmínka o funkčnosti tv­-outu a jeho schopnostech, rozlišení atd.
Též by mě zajímala kvalita obrazu, jestli je u všech karet srovnatelná, nebo se liší a to jak ve 2D tak 3D.
Porovnání výkonu je zajímavé a člověk s nVidií 7600 určitě neudělá chybu, ale v dnešní době, kdy počítač slouží jako multimediální centrum, by se informací hodilo více.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.4.20068:51
Možnosti ovladačů se nezahrnují do žádné recenze grafických karet, už jen proto, že by se pak zbytečně pokaždé opakovaly. Stručně lze říct, že Catalyst Control Center pro Radeony je systémově mnohem náročnější, ale stabilita je díky WHQL certifikaci stejná a ani v ničem dalším se ForceWare od Catalystů příliš neliší.

Funkčnost TV­-Outu? To nevím, co si pod tím představit. Standardní je TV a HDTV výstup, schopnosti se liší také v závislosti na výrobci a případném integrovaném VIVO čipu.

Kvalita obrazu je plně srovnatelná, už tomu není jako dřív. Tyto informace jsou většinou hodně známé, tak je nezmiňuji.
Odpovědět0  0
Anunnaki | 20.4.20069:25
nechapem pojem ­"stabilita­" ovladacov...pokial nepouzijes nejake BETA alebo TESTOVACIE verzie ale officialne vydanie, je stabilita vzdy 100% a pokial nie, tak do par dni vyjde novy opraveny ovladac...takze nechapem tvoju otazku.

Co sa tyka ovladacov, jednoznacne vedie na celej ciare NVIDIA. Su daleko prepracovanejsie co sa tyka prace s dvoma monitormi, tu je este ATI stale za opicami. Napriklad na ATI nejde mat spusteny druhy monitor s plochou ak na prvom pustis nejaku hru­/applikaciu na full screen v inom rozliseni, ako ma rozlisenie plochy na 1. monitore. A je ich viac. Dalej mohutnost ATI CATALYST je neskutocna, spustenie trva neskutocne dlho ­(v porovnani s nvidiou­) a je tazkopadne. Osobne mam skusenosti s X800XT ­(mam v compe­) a X850 a dalsie g6600GT, 6800GT, 7800GT.

Ak sa rozhodujes uz len z hladiska ovladacov, ber jednoznacne NVIDIA
Odpovědět0  0
jiri.faruzel (17) | 19.4.20067:26
no 6800xt dopadla dost bidne, bracha si koupil 6800xt pred 2 mesici za 4 tisice­( v agp­) a po odemceni ma 16 pipelines. takze az tak hrozny vykon to tak neni, jinak pekna recenze.
Odpovědět0  0
tomdrago (4) | 2.7.200616:16
MÁM JI ODEMKLOU NA 16 PIPELINES A 5 VERTEXEK A V POHODĚ DĚLÁM V 3DMARKU 03 ­(PO PŘETAKTOVÁNÍ­) 13200 BODŮ­-TAK BYCH NEVIDĚL JAKO NEJ 7600.V pohodě ji sestřelím.A to vážně nemachruju!!!!!
Odpovědět0  0
snajprik | 19.4.20066:48
Velmi pekna recenzia pekne vidieť rozdieli a praktycky čo sa oplati a aky to ma vykon, ešte keby sa v bliskej buducnocti dali otestovať aj nove karty bolo by to zaujimave napr n7900 a ATI1900 a skusit aj otestovat nahradu pre R800GTO novou R1800GTO alebo R1900GTO čo na to ATI lebo novu archytekturu n7600 porovnavať zo starou R800 či R850 teras nieje realne ako keby som porovnaval n6600 z R1800 či R1900 to by ťaško vyhrala nvidia :)
Odpovědět0  0
nkristian | 19.4.20067:03
odkial si, od Secovskeho tabora? Nauc sa pisat clovece. Nic by som nepovedal, keby si si poplietol ­"i­" a ­"y­", ale...blizkej, so starou, teraz, ťažko.
Odpovědět0  0
FABER (1) | 19.4.20067:18
Secovsky tabor :­)­)­)­)­)­)­)­)­) dobre more...
Odpovědět0  0
snajprik | 19.4.20067:28
:­)myslim že je to vydiet že ja na pravopis kaslem ked pisem spravu alebo list tak tie chyby nerobym ale tu na je to jedno prečitat sa to da a vyznam slova sa nemeni takže tych par Slovenčinarov čo naštvem su mi ukradnuty :D
Odpovědět0  0
khi | 19.4.20067:49
ono to je dost chabe ked nevies bez chyb pisat prirodzene :)
Odpovědět0  0
snajprik | 19.4.20068:57
No dobre tak to vysvetlím aby som mal pokoj ono sa to vola šarišské nárečie takzvaná Šariština tam mesto Z sa používa väčšinou S­(ak neviete tak tam kde sa vyrába pivo Šariš :­) ­) to ma tu výhodu že s týmto nárečím sa ľahko dohovoríte v Poľskú, Ukrajine, Rusku, Bielorusku, Slovinsku, Chorvadsku, i na Čechách :­) prakticky v každom Slovanskom národe. Na druhej strane diktáty po Rusky Ukrajinsky Anglicky a Nemecky píšem na 2 až 3 no dostal som raz z Ruštiny aj 4 ale len raz trochu šprtám do Taliančiny ale zatiaľ to nieje nič moc. Keby si videl môj pas :­) ten vyzerá ako po 3 svetovej :­) nieje krajina v Európe od ktorej by som nemal pečiatku :­) najďalej som bol asi za Uralom a to ešte nejakých 1000Km 2 týždne tam a 1 týždeň späť tomu už hovorím pánu Bohu za chrbtom ale aj tam som sa v pohode dohovoril. No z krajiny z ktorej pochádzam mi kua pre par gramatických chyb ktoré píšem aj náročky prakticky to je môj podpis že v niektorých slovách mesto Z používam S napr. ­(tieš a nie tiež­) a už mi Slováci nerozumejú!!! A veta píš ako počuješ tu niekomu zo Slovákov niečo hovory Ľudovít Šťúr len malo chýbalo aby prešlo parlamentom zrušenie Y ale par buzerantov plakalo že by sa slovenčina zjednodušila až príliš a už by to nebol 3 najťachši jazyk na svete tak to nechali tak.
Odpovědět0  0
Anunnaki | 20.4.20069:14
Mno dufam ze uz sa moje deti nebudu musiet v skole ucit POVINNE tu retardovanu slovencinu, pripadne ako nepovinny predmet ­(pripadne kruzok­) a konecne sa zacne povinne vyucovat ANGLICTINA ktora je najrozsirenejsim jazykom...niekdo namietne ze spanielcina, francuzcina, nemcina.....to neni pravda, spaniel, francuz a nemec ovlada vzdy aj anglictinu ako 2. jazyk. Takze vivat Anglina....nech moje deti vobec neovladaju slovencinu ale anglictinu, budu mat lahsi a hodnotnejsi zivot nez s posranou anglinou. Zijem v CR rozpravam Anglicky a Cesky, nejaka zaostala primitivna zlozita skareda slovencina ktorou rozprava tak 4miliony ludi ­(a z toho 20% pracuje v zahranici pripadne ovlada cudzi jazyk a vo vecsine pripadov prave anglictinu­) mi moze byt ukradnuta.

Najradsej mam buzerantov co doma sedia na socialke lebo nevedia nic robit pretoze na nic technicke hlavu nemaju, zato sa naspamet naucia poucku a basnikov slov. literatury a brilantne ovladaju slovenstinu....naco ? Aby mohli buzerovat par sikovnych techn. vzdelanych ludi ze nevedia slovensky :)
Odpovědět0  0
Anunnaki | 20.4.20069:16
oprava v textu vyssie:
... nez s posranou SLOVENCINOU. ...
Odpovědět0  0
Wuuduu | 19.4.20068:42
ty na pravopis nekasles tu, ty ho absolutne neovladas. Ani ked zavriem oci, ozerem sa ako svina a vyfajcim 10 jointov, a fuknem si davku, tak nebudem schopny takeho PRAVOPYSU ako ty.
Odpovědět0  0
Ghost_sk (25) | 19.4.20069:22
Hi, dufam ze ten ­"PRAVOPYS­" je preklep....
Ale inac s tebou suhlasim.Na nete som si vsimol, ze vela ludi neovlada ani zaklady pravopisu je im to sice jedno, pretoze na nete takmer nik nikoho nepozna, ale sranda zacina vtedy ked maju napisat list, zivotopis alebo krepu smsku...
Odpovědět0  0
khi | 19.4.200610:58
hi, dufam ze si zistil, ze to s pravopYsom je narocky
Odpovědět0  0
tgfh (69) | 19.4.200617:02
Jsem rad, ze vidim zase srovnani grafickych karet, ale osobne me toto sorovnani nepotesilo. Mam x1600pro, vybral jsem si ji protoze jsem cetl clanky a videl ze je vykonnejsi nez 6600GT a tady to je opacne, coz se mi nelibi! skoda
Odpovědět0  0
poo | 19.4.20063:30
Tato recenze měla přijít trochu dřív, ale aspoň něco, díky moc. Ještě malá poznámka, kdyby to šlo přihodit ještě test lou­-endu a hi­-endu a doplnit tabulku poměru cena­/výkon i o tyto grafiky a už bych se u čtení skoro udělal :o)
Odpovědět0  0
lamas | 19.4.200611:07
No to dost pozdě, navíc zcela neaktuální grafiky
Odpovědět0  0
ijacek | 19.4.200611:22
Co to placas, vzdyt tam je min karet nez tady a pridana jenom X1800GTO ktera stoji pres 7,5 tisice, takze do tohohle testu nepatri. Ja kupuju 7600GT :)
Odpovědět0  0
lamas | 19.4.200611:29
To bych tedy nevrdil, jsou tam ty důležitý karty navíc i v testech po přetaktování, navíc i v nové hře ;­) a co víc, X1800GTOběžně stojí 73000,­- s DPH skladem ­(hledej šmudlo­) ;­) za což 7600GT mnohokrát výrazně strčí do kapsy, navíc s touto katrou můžeš hrát na plný detaily i ve vyšším rozlišení hratelně zatímco 7600GTnemá šanci, ale je o 1500,­- levnější to máš pravdu :)
Odpovědět0  0
ijacek | 19.4.200611:35
Kdyz uz, tak o 1800Kc ­(nebo o 68 tisic drazsi, jak jsi psal? :­), coz je pro nekoho docela dost.. v testu GTO byt mohla ale treba uz si ji nestihli pujcit protze je to dost nova karta...nevim.
Odpovědět0  0
lamas | 19.4.200611:42
X1800GTO a nová ?! zahraniční shopy ji mají už měsíc sice jich moc nebylo, ale pro recenze se dala sehnat ... když ji sehnali jinde :­) a dnes ji ve slušném obchodě koupíš skladem ... na to aby se v recenzi o níc vůbec nezmínilo­(!!!­) si myslím je sehnatelná až až ... ale ano je dražší ale také o to lepší :­) ona 7600GT se 128bit prostě rychle ztrácí a v novějších hrách to bude ještě horší ... takový Serious Sam II nebo Oblivion atd ... jo a spusť si HDR+FSAA na nV :­))
Odpovědět0  0
??? | 19.4.200612:15
čo mate stále s tou X1800GTO však už sa nevyrába !!! to bol len omyl ATI čo sami priznali skôr keby otestovali X1900GTO ktorá bude možno aj lacnejšia a výkonovo ešte vyššie a celkom ste zabudli na n7900GT ta stoji o par stovak viac ale tiež je super ale ani jedna z týchto kariet sa nevtesná do 7000 < už je iná kategória :­)
Odpovědět0  0
fast | 25.4.200612:45
tak to sorry kámo, nevim, kam na ty rozumy chodíš, ale X1800 GTO je po oznámení změn u X1900GTO ­(která se zatim nevyrábí­) pro mě jasnej král. Mam jí doma ­(vůbec neni problém jí sehnat­) a se zalmanem jede na XT frekvencích se 16 pip ­(už vidim tu vaší Nvidii, jak se krčí v koutě a stydí se jak nestíhá­) Kdo nemá v hlavě vyloženě bramboračku, nemůže se v týhle ceně poohlídnout po ničem jinym. howg
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.