reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT

29.12.2003, Martin Štěpánek, recenze
Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT
Těmito slovy by se dal charakterizovat souboj dvou největších výrobců ATI a nVidia o vedoucí pozici v mid-range segmentu trhu. O tu soupeří grafické procesory Radeon 9600XT, GeForceFX 5700 a GeForceFX 5700Ultra.

Aquamark 2.1
Massive Developement

Aquamark 2.1 patří mezi starší testy, které ke svému běhu využívají pouze Pixel Shadery 1.1 a pokud máte kartu starší, která je nepodporuje, lze jejich používání v benchmárku vypnout. Mimo to je benchmark náročný pro velký počet polygomů, které musí karta zpracovat. Při testech používáme zapnutý Full-Screen Antialiasing a Anisotropni filtrování.



Pořadí je velmi vyrovnané, vede GeForceFX 5700Ultra, která je následována o 8,5% zaostávajícím Radeonem 9600XT, který je o 1,5% před GeForceFX 5700. Po přetaktování se GeForceFX 5700Ultra opět posouvá před GeForceFX 5900.


Aquamark 3.0
Massive Developement

Firma Masive se rozhodla nahradit kvalitní a mnohdy i pro současné grafické karty velmi náročný Aquamark 2.1 a tím dala základy novému Aquamarku 3. Ten měl být již od počátku zaměřen na DirectX9 (pixel a vertex shadery verze 2.0). Aquamark3 je založen na enginu Krass, díky němuž mohou tento benchmark spustit i majitelé starších karet s podporou DirectX 7 a 8. Bohužel však budou ochuzeni o velké množství detailů a částí testu.



Aquamark 3 bývá většinou doménou karet GeForceFX, ale tentokrát se před naše dvě karty dostal Radeon 9600XT, který ve srovnání s GeForceFX 5700Ultra dokáže zpracovat v průměru o 1-7 snímků více. Výjimkou pak je test 7 a 9, kde GeForceFX 5700Ultra mírně vede.

Výsledky v číslech:


Ikona Odkaz na databázi
Radeon 9600XT
GeForceFX 5700
GeForceFX 5700Ultra
test 1
67,81
52,53
60,23
test 2
18
15,35
17,82
test 3
40,91
33,15
38,71
test 4
18,47
13,06
16,15
test 5
41,49
30,46
36,11
test 6
39,89
30,43
36,02
test 7
44,29
37,91
44,35
test 8
31,43
24,53
28,68
test 9
18,92
16,43
19,06
Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
průměr:
35,69
28,21
33,01
ztráta:
0,0%
26,0%
8,0%

ShaderMark 2.0
TOMMI Systems

ShaderMark 2.0 je benchmark založený na testování pomocí DirectX 9.0. Všechny kódy pixel a vertex shaderů jsou napsány pomocí High Level Shading Language, programovacího jazyka od firmy Microsoft. Za celým projektem stojí velmi známá skupina lidí z TOMMI SYSTEMS, kteří již mají za sebou takové programy jako 3D analyze, FSAA tester nebo N-patch.



V ShaderMarku 2.0 se ukazuje stejná slabot, která je charakteristická pro všechny GeForceFX. Tím je nedostatečná podpora pro všechny DirectX 9.0 funkce a proto také karty GeForceFX nemohly dokončit všechny testy. V testech, které dokončily všechny karty jasně vede Radeon 9600XT.

Výsledky v číslech:

Ikona Odkaz na databázi
GeForceFX 5700
GeForceFX 5700 oc.
GeForcFX 5700Ultra
Radeon 9600XT
shader 2
64
73
86
152
shader 3
44
48
53
105
shader 4Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
107
shader 5
38
41
49
86
shader 6
42
46
51
112
shader 7
38
42
49
97
shader 8Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
85
shader 9
18
20
30
76
shader 10
80
87
108
155
shader 11
66
71
78
135
shader 12
34
36
46
92
shader 13
19
21
31
59
shader 14
26
29
37
73
shader 15
25
27
36
88
shader 16
20
22
32
50
shader 17
3
4
6
9
shader 18
12
14
23
67
shader 19Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
18
shader 20Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
36
shader 21Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
39
shader 22Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
23
shader 23Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
41
reklama