Colin McRae Dirt 3: DirectX 11 a vyšší nároky na HW
, Petr Štefek, recenze

Colin McRae Dirt 3 je již třetím dílem populárních závodů na stejném grafickém engine, který ovšem podporuje DirectX 11. Pěkná grafika je zde ale vykoupena poměrně vysokými nároky na hardware.

Kapitoly článku:
- Colin McRae Dirt 3: DirectX 11 a vyšší nároky na HW
- 1680x1050 4xAA
- 1920x1200 4xAA
- 2560x1600 4xAA
- Vliv CPU
- Závěr
Codemasters pro nás připravili již třetí pokračování populárních závodů, které musí kromě pěkné grafiky a reálného chování automobilů nabídnout i pořádnou porci zábavy. Hodnocení hry ponecháme opět na renomovaných herních magazínech a zaměříme se spíše na hardware, který je pro hraní Dirt 3 velmi důležitý.

Grafický engine je univerzální, aby byl výkonnostně zkousnutelný i pro konzole s podstatně nižší výpočetní silou, než jakou mají dnešní silná herní PC. Podpora DirectX 11 ale oproti konzolové verzi nepřináší nic navíc. Spokojme se tedy s faktem, že jde spíše o marketing než realitu. Na druhou stranu musím říci, že vizuální stránka hry nijak nestrádá a jedná se o jedny z nejatraktivnějších závodů dneška.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, můžete pomocí vestavěného benchmarku, který na vás po té "vyplivne" průměrné FPS.
Ovladače grafických karet
Hra běží na osvědčeném EGO engine, který známe z předchozích dílů, ale zde se jedná o evoluční verzi 2.0, která má několik minoritních změn. Rád bych je nyní vyjmenoval, ale Codemasters jsou v tomto ohledu poněkud skoupí, a tak se spokojíme s tím, že hra samotná je poněkud lépe optimalizovaná a o malinký kousek vypadá lépe.

Grafický engine je univerzální, aby byl výkonnostně zkousnutelný i pro konzole s podstatně nižší výpočetní silou, než jakou mají dnešní silná herní PC. Podpora DirectX 11 ale oproti konzolové verzi nepřináší nic navíc. Spokojme se tedy s faktem, že jde spíše o marketing než realitu. Na druhou stranu musím říci, že vizuální stránka hry nijak nestrádá a jedná se o jedny z nejatraktivnějších závodů dneška.
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
![]() | Testovací sestava |
Procesor | Intel Core i7-2600K @4.0GHz AMD Phenom II X4 955 AMD Phenom II X6 1055T Intel Core 2 Quad Q9650 Intel Core 2 Duo E8500 |
Zákl. deska | Gigabyte GA-PA67-UD7 (LGA1156) Gigabyte GA-870A-USB3 (AM3+) Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775) |
Operační paměť RAM | A-DATA 2/3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 1024 MB Asus GeForce GTX 570 1280 MB Palit GeForce GTX 550Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB Sapphire Radeon HD 6870 1024 MB Asus Radeon HD 6970 2048 MB Asus Radeon HD 6950 2048 MB Asus Radeon HD 6850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64bit SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, můžete pomocí vestavěného benchmarku, který na vás po té "vyplivne" průměrné FPS.
Ovladače grafických karet
- GeForce 270.61 WHQL
- Catalyst 11.5 WHQL